(?) Clio - Triger ve Diğer Parçalar Hak... (?)

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Merhabalar herkese...

Birçok konuda adeta uzman eliyle aldığım cevaplarla bu platformun faydasını çok görmüşümdür. Yeniden çok teşekkür ederim.

Arabamı 2020 Nisan gibi almıştım. Arabam ise; 2014 model - Clio 4 - Benzinli - 1.2 Motor - 75 HP - Güncel 93.700 km'dedir.

En son ki bakımını (Yağı, yağ, hava, polen filtreleri, bujiler, vb...) geçen sene Mayıs ayında 85.300 km'deyken yaptırmıştım.

Bakımlarını ise tanıdık bir usta aracılığıyla yaptırmıştım. Yine klasik bakımları için bu sene de ona gitmeyi düşünüyorum.

Arabayı aldıktan sonra -2020 yaz aylarında uzun yola çıkacağım için- eski sahibine triger kayışının ömrünü sormuştum.
O da cevaben 60 bin km'deyken değiştirildiğini ve benim de takribi 100 veya 110 bin km'deyken değiştirebileceğimi söylemişti.

1-) Şimdi bu triger kayışının ömrünün ne zaman sona ereceği veya bittiğiyle alakalı somut bir bilgiyi araba üzerinden görebilir veya arabanın sesinden vs hissedebilir miyiz?

2-) Ayrıca triger kayışıyla birlikte değiştirmem gereken başka parçalar da mevcut mudur? Yoksa sadece kayışı değiştirmek yetiyor mu?

3-) Bir de bu değişimi, bakımlarını yapan ustama mı yaptırmalı yoksa bulunduğum şehirdeki Renault servislerine mi götürmeliyim..?

Şimdiden çok teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Daswagen

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,304
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
1- Triger zincirli olsa ses vb. belirtilerle kendini belli eder ama kayış hiçbir şekilde ömürünün bitip bitmediğini belli etmez. Göz önünde bir parça da olmadığı için gözle muayene de mümkün değil, bir gün tak diye atar motor indirtir. Renault garip şekilde 5 yıl / 60k-160k km aralığı gibi esnek bir değişim periyodu önermiş.

2- Triger kayışı dediğimiz parça normalde "triger seti" olarak satılır. Yanında bazı kasnaklar, gergiler, pullar contalar filan zaten set içeriğinde olur, değişir. Genelde triger değişimiyle birlikte devirdaim pompası filan da değişir. Aracın yapısına göre farklılık gösterir bu. Renault motorlarına bu konuda hiç aşina olmadığım için net cevabı daha iyi bilen arkadaşlara bırakıyorum.

3- Standart yağ değişimi yapan ustalar her zaman yeterli olmaz. Tecrübeli kişiler gerekir. Triger değişiminde sente kaçırılmaması gerekir. Yetkili servisten ve ustanızdan fiyat alın, çok büyük fiyat farkı yoksa direkt olarak yetkili serviste değiştirtin. Ustanızı motor mekanik konusunda yeterince tecrübeli görüyorsanız, ona da değiştirtebilirsiniz.
 

Daswagen

Asfalt Kurutucu
4 Ocak 2020
25
17
595
Forum
Merhabalar herkese...

Birçok konuda adeta uzman eliyle aldığım cevaplarla bu platformun faydasını çok görmüşümdür. Yeniden çok teşekkür ederim.

Arabamı 2020 Nisan gibi almıştım. Arabam ise; 2014 model - Clio 4 - Benzinli - 1.2 Motor - 75 HP - Güncel 93.700 km'dedir.

En son ki bakımını (Yağı, yağ, hava, polen filtreleri, bujiler, vb...) geçen sene Mayıs ayında 85.300 km'deyken yaptırmıştım.

Bakımlarını ise tanıdık bir usta aracılığıyla yaptırmıştım. Yine klasik bakımları için bu sene de ona gitmeyi düşünüyorum.

...

Servis kitapçığında Clio 4 1.2 75bg 16v için triger seti değişimi her 4 yıl veya 60bin km olarak belirtilmiş. (hangisi önce dolmuşsa) Eski sahibi hemen hemen olması gereken süreyi belirtmiş. (yıl dolmamış ise kafanızın bu konuda rahat olması açısından ikinci değişim için 110 - 120bin km aralığı ideal gibi)

Triger seti ile beraber alternatör kayışınında değiştirilmesi tavsiye edilmektedir. (devirdaim pompası kontrol edilir)

Değişimi her ustayım diyen yapamayabilir, basit bir hatası çok pahalıya mal olabilir ve en kötüsü karşınızdaki kişi sorumluluğu size atar. (yaşanmış tecrübeler)

Tavsiyem rutin bakımlar dışında bu tür işlemleri yetkili serviste gerçekleştirmeniz. İkinci sıraya ise gerçekten işinin uzmanı olduğuna inandığınız, bildiğiniz özel servis / ustaları koyabilirsiniz.

triger.jpg
triger-kayisi.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009 ve bt

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
1- Triger zincirli olsa ses vb. belirtilerle kendini belli eder ama kayış hiçbir şekilde ömürünün bitip bitmediğini belli etmez. Göz önünde bir parça da olmadığı için gözle muayene de mümkün değil, bir gün tak diye atar motor indirtir. Renault garip şekilde 5 yıl / 60k-160k km aralığı gibi esnek bir değişim periyodu önermiş.

2- Triger kayışı dediğimiz parça normalde "triger seti" olarak satılır. Yanında bazı kasnaklar, gergiler, pullar contalar filan zaten set içeriğinde olur, değişir. Genelde triger değişimiyle birlikte devirdaim pompası filan da değişir. Aracın yapısına göre farklılık gösterir bu. Renault motorlarına bu konuda hiç aşina olmadığım için net cevabı daha iyi bilen arkadaşlara bırakıyorum.

3- Standart yağ değişimi yapan ustalar her zaman yeterli olmaz. Tecrübeli kişiler gerekir. Triger değişiminde sente kaçırılmaması gerekir. Yetkili servisten ve ustanızdan fiyat alın, çok büyük fiyat farkı yoksa direkt olarak yetkili serviste değiştirtin. Ustanızı motor mekanik konusunda yeterince tecrübeli görüyorsanız, ona da değiştirtebilirsiniz.

Öncelikle cevap için çok teşekkür ederim.

O halde ben önce bulunduğum civardaki Renault servislerini arayıp fiyat bilgisi alayım.

a-) Geçen senelerde bize yakın bir Renault servisiyle e-posta üzerinden iletişim sağlamıştık. Benden aracın şase numarasını vermem halinde net fiyat bilgisini vereceğini söylemişti. Acaba şase no'nun verilmesinin bir sıkıntısı olur mu? (Bilmediğim için soruyorum.)

b-) Ayrıca yetkili servise gittiğimde triger kayışının değişimini söylemem üzerine onlara ekstradan değişecek parçaları söylememe de gerek var mıdır? Çünkü aracın benden önceki sahibi muhtemelen sanayide değiştirmiş olsa gerek ki tam olarak neyi değiştirdiğini bilemiyorum.
Yani bütün o sizin dediğiniz parçaların değişimini yetkili servis yapar değil mi? Çünkü 4 yıl bu yönde bir arızanın çıkmaması gayreti içindeyim.

c-) Ayrıca serviste değiştirmemin artısı olarak garanti sunulur mu acaba? Veyahut kurumsallık açısından sanayiye göre daha avantajlı da düşünülebilir..?

@Daswagen
 
Son düzenleme:

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Servis kitapçığında Clio 4 1.2 75bg 16v için triger seti değişimi her 4 yıl veya 60bin km olarak belirtilmiş. (hangisi önce dolmuşsa) Eski sahibi hemen hemen olması gereken süreyi belirtmiş. (yıl dolmamış ise kafanızın bu konuda rahat olması açısından ikinci değişim için 110 - 120bin km aralığı ideal gibi)

Triger seti ile beraber alternatör kayışınında değiştirilmesi tavsiye edilmektedir. (devirdaim pompası kontrol edilir)

Değişimi her ustayım diyen yapamayabilir, basit bir hatası çok pahalıya mal olabilir ve en kötüsü karşınızdaki kişi sorumluluğu size atar. (yaşanmış tecrübeler)

Tavsiyem rutin bakımlar dışında bu tür işlemleri yetkili serviste gerçekleştirmeniz. İkinci sıraya ise gerçekten işinin uzmanı olduğuna inandığınız, bildiğiniz özel servis / ustaları koyabilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 41242
triger-kayisi.jpg

Cevabınız için çok sağ olun, teşekkürler...

Muhtemelen aracım kilometre olarak değil de yıl bazında kaybediyor olabilir. Çünkü yıl olarak ne zaman değiştirilmesi gerektiğini bilemiyorum.

İşte bu belirsizlik beni korkutuyor doğrusu... Çünkü yıl olarak aracı alalı ben 2 yıl oluyor. Aracı aldığımda km'si 73.700'deydi. Acaba 4. senenin içinde miyim bilemedim...

Parça değişimi için de yarın oturduğum yerdeki civar servislere telefon edip bilgi almaya çalışacağım. Sadece triger seti ve alternatör (V Kayışı) desem yeterli olur sanırım..?

@bt
 

Daswagen

Asfalt Kurutucu
4 Ocak 2020
25
17
595
Forum
Renault yetkili servisleri şase no üzerinden işlem yaparlar, paylaşmanızda bir sakınca yok ki aracınızla ilgili birçok bilgi kendilerinde mevcut 😄 (hatta bosch vb. kurumsal servislerde şasi numarası üzerinde araç bakım kayıtlarını tutar, bir önceki bakımda neler yapılmış görebilirler)

Aracın kmsini gözeterek setin "yakın geçmişte değiştirildiğini" (60 bin km de) düşünürsek muhtemel endişe edilecek durumda değildir ve 120 bine kadar her türlü götürecektir. Ancak dışarıda değiştiği söyleniyor ve elinizde faturası yok ise en son akla gelecek kötü senaryo trigerin hiç değişmemiş olma ihtimali... (bu tür durumlar ne yazık ki sıkça görülüyor, ağır bakım değişim zamanı gelince çoğu kullanıcı o şekilde masraftan kaçarak aracını elinden çıkarmaya çalışıyor) Umarım sizin ki böylesi bir durum değildir. Burada sadece en kötü senaryodan bahsettim. 🖐

Yetkili servis parça ve işçilik konusunda garantili hizmet veriyor. (servisten bu konuda güncel detaylı bilgi alabilirsiniz)

@figo102009
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: figo102009 ve bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,304
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle cevap için çok teşekkür ederim.

O halde ben önce bulunduğum civardaki Renault servislerini arayıp fiyat bilgisi alayım.

a-) Geçen senelerde bize yakın bir Renault servisiyle e-posta üzerinden iletişim sağlamıştık. Benden aracın şase numarasını vermem halinde net fiyat bilgisini vereceğini söylemişti. Acaba şase no'nun verilmesinin bir sıkıntısı olur mu? (Bilmediğim için soruyorum.)

b-) Ayrıca yetkili servise gittiğimde triger kayışının değişimini söylemem üzerine onlara ekstradan değişecek parçaları söylememe de gerek var mıdır? Çünkü aracın benden önceki sahibi muhtemelen sanayide değiştirmiş olsa gerek ki tam olarak neyi değiştirdiğini bilemiyorum.
Yani bütün o sizin dediğiniz parçaların değişimini yetkili servis yapar değil mi? Çünkü 4 yıl bu yönde bir arızanın çıkmaması gayreti içindeyim.

c-) Ayrıca serviste değiştirmemin artısı olarak garanti sunulur mu acaba? Veyahut kurumsallık açısından sanayiye göre daha avantajlı da düşünülebilir..?

@Daswagen
a- Şasi numarası vermenizin hiçbir sakıncası yok. Şöyle düşünün: Aracınız en başta Renault ailesinden gelin alır gibi alındı. 😄 Yani aracınızı sizden daha iyi tanıyorlardır. Kızın babasından annesinin kızlık soyadını, tckn bilgisini gizlemek kadar gereksiz bir duyarlılık olur :)

b- Triger değişiminde değişecek parçaları siz onlara değil onlar size söyleyecektir. Emin olun yetkili servisler de "aman garanti olsun sorun çıkmasın" deyip maksimum parçayı değişerek, ileride kendi başlarını da ağrıtmayacak şekilde para kazanma peşindeler. Sebebi bir sonraki maddede.

c- Yapılan işlem için garanti verilir. Değişim sonrası sente atmasından veya triger kopmasından kaynaklı bir arıza yaşansa kullanıcı hatası diyebilecekleri hiçbir nokta olmaz. Paşa paşa arkasında durmak zorundalar.

Süreç hakkında detaylı bilgilendirmeyi @Daswagen de yapmış zaten.

Bu arada Renault ve Fiat yetkili servisleri, oto sanayilerdeki yaygın özel servislerle rekabet edebilmek adına diğer markalara göre çok daha uygun fiyat veriyor. Yani Opel, Ford, Peugeot, Honda vb. markalara göre Renault'da -özellikle böyle kritik işlemlerde- yetkili servis tercih etmek çok daha mantıklı duruyor.
 
Son düzenleme:

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
Renault Port uygulaması üzerinden trigerin en son hangi tarihte, km de değiştiğini görebiliyorsunuz. (yetkili serviste değişmiş ise)

Renault yetkili servisleri şase no üzerinden işlem yaparlar, paylaşmanızda bir sakınca yok ki aracınızla ilgili birçok bilgi kendilerinde mevcut 😄 (hatta bosch vb. kurumsal servislerde şasi numarası üzerinde araç bakım kayıtlarını tutar, bir önceki bakımda neler yapılmış görebilirler)

Aracın kmsini gözeterek setin "yakın geçmişte değiştirildiğini" düşünürsek muhtemel endişe edilecek durumda değildir ve 120 bine kadar her türlü götürecektir. Ancak dışarıda değiştiği söyleniyor ve elinizde faturası yok ise en son akla gelecek kötü senaryo trigerin hiç değişmemiş olma ihtimali... (bu tür durumlar ne yazık ki sıkça görülüyor, ağır bakım değişim zamanı gelince çoğu kullanıcı o şekilde masraftan kaçarak aracını elinden çıkarmaya çalışıyor) Umarım sizin ki böylesi bir durum değildir. Burada sadece en kötü senaryodan bahsettim. 🖐

Triger seti ve alternatör kayışı olarak belirtmeniz yeterli. Araç km'si düşük, sıradışı bir durum yok ise devirdaim değişmeyecektir, daha çok erken. (kontrol ediyorlar)

Son olarak aracı yetkili servise teslim ettiğinizde belirttiğiniz işlemin dışında araçta bulunabilecek, a'dan z'ye çalışmayan, rutin değişmesi gereken parçalarla ilgili de size bir rapor hazırlıyorlar, onay verip vermediğinizi soruyorlar.

Elbette, yetkili servis parça ve işçilik konusunda garantili hizmet veriyor. (servisten bu konuda güncel detaylı bilgi alabilirsiniz)

İşlemler sonunda faturanız ve araçta yapılan / yapılması gereken işlemler hakkında size yine bilgi veriliyor. (son tecrübem bu şekildeydi)

@figo102009

Renault Port uygulamasında maalesef çok eski kayıtları görebiliyordum. Çünkü ilk alımdan sonra bir müddet yetkili servise gidilmiş ve sonra ekseri sanayide bakımları yapılmış ve parça değişiminde bulunulmuş olsa gerek...

Şase numarasına gelirsek de sanki bir ara bir yerden okumuştum. Bu bilginin paylaşılmasının sakıncalı olduğuna dair, oradan aklımda kalmış, bi sorayım dedim :)

Triger setinin değiştirilme evveliyatına kısaca bakacak olursak; Ben aracı 2020 Nisan ayında almıştım. Aldığımda 73.700 km'deydi. Sonrasında o senenin yaz ayında uzun yolculuğa çıkmadan evvel eski sahibini arayıp sorduğumda 60 bin km'deyken değiştiğini ve seni tahminen 100-110 bin km'lere kadar götürür dediğini hatırlıyorum.
Fakat şimdi esas kafalardaki soru bu değişim km bazında değil de yıl bazında aşıyor mu? Eğer 2018'de değiştirildiyse evet sıkıntılı gibi sanırım. Değişik bir muamma :)

Ben en iyisi yarın 2 tane yetkili servisi arayıp bilgi alayım. Triger seti ile alternatör kayışı değişimlerinin ne kadara yapıldığıyla ilgili...

Zaten 10 bin km bakımı da geliyor. Gerçi onu tanıdık ustam var, o yapıyor. Ancak bu triger işlemi biraz meşakkatli duruyor.
 

figo102009

Asfalt Kurutucu
9 May 2021
62
30
670
38
Türkiye
Marka
Renault
a- Şasi numarası vermenizin hiçbir sakıncası yok. Şöyle düşünün: Aracınız en başta Renault ailesinden gelin alır gibi alındı. 😄 Yani aracınızı sizden daha iyi tanıyorlardır. Kızın babasından annesinin kızlık soyadını, tckn bilgisini gizlemek kadar gereksiz bir duyarlılık olur :)

b- Triger değişiminde değişecek parçaları siz onlara değil onlar size söyleyecektir. Emin olun yetkili servisler de "aman garanti olsun sorun çıkmasın" deyip maksimum parçayı değişerek, ileride kendi başlarını da ağrıtmayacak şekilde para kazanma peşindeler. Sebebi bir sonraki maddede.

c- Yapılan işlem için garanti verilir. Değişim sonrası sente atmasından veya triger kopmasından kaynaklı bir arıza yaşansa kullanıcı hatası diyebilecekleri hiçbir nokta olmaz. Paşa paşa arkasında durmak zorundalar.

Süreç hakkında detaylı bilgilendirmeyi @Daswagen de yapmış zaten.

Bu arada Renault ve Fiat yetkili servisleri, oto sanayilerdeki yaygın özel servislerle rekabet edebilmek adına diğer markalara göre çok daha uygun fiyat veriyor. Yani Opel, Ford, Peugeot, Honda vb. markalara göre Renault'da -özellikle böyle kritik işlemlerde- yetkili servis tercih etmek çok daha mantıklı duruyor.


a-) Güzel örnekti. Anlaşıldı 😁

b-) Bu sente hadisesi kabaca nedir acaba? Sente'ye bakılmadı diyelim. Araçta ne gibi arızalar ortaya çıkar?

c-) Peki velev ki tanıdık ustam bu işlemi yapabileceğini söyledi. Ben de derhal kendim orijinal parçaları alıp o sadece değişimlerini yapacak. Bu doğrultuda benim alacağım parçalar özetle; Clio 4 Triger Seti, Alternatör Kayışı (V Kayışı), V Kayış bilyası, bir de olursa Devirdaim... Sipariş verilirse bu parçalar verilir değil mi..?

@Daswagen
 
  • Beğeni
Tepkiler: Daswagen

Daswagen

Asfalt Kurutucu
4 Ocak 2020
25
17
595
Forum
a-) Güzel örnekti. Anlaşıldı 😁

b-) Bu sente hadisesi kabaca nedir acaba? Sente'ye bakılmadı diyelim. Araçta ne gibi arızalar ortaya çıkar?

c-) Peki velev ki tanıdık ustam bu işlemi yapabileceğini söyledi. Ben de derhal kendim orijinal parçaları alıp o sadece değişimlerini yapacak. Bu doğrultuda benim alacağım parçalar özetle; Clio 4 Triger Seti, Alternatör Kayışı (V Kayışı), V Kayış bilyası, bir de olursa Devirdaim... Sipariş verilirse bu parçalar verilir değil mi..?

@Daswagen

Kayış hatalı monte edilirse motora zarar verme durumu söz konusu... (subap eğilmesi vs.)

Evet bu parçalar...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve figo102009
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım