Continental Premium Contact 6 mı yoksa Eco Contact 6 mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tntstn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tntstn

Tan
Takipçi
4
41
Marka
Skoda
Herkese merhaba, Octavia 2022 kasa aracım var. Üzerinde Kumho 16 205/60 lastik Jant takımı var. 18 jantlara geçeceğim ve 225/45 18 Continental Eco Contact 6 ve Premium Contact 6 arasında kaldım. Şimdi 60 yanaktan 45e düşeceğim için herkes konfor olarak çok büyük kayıp yaşayacağımı söylüyor. Fakat benim aracımın RS ya da Sportline paketlerinde 18 jant-lastik kullanılıyor ve o kadar kayıp olmadığı söyleniyor.
Şimdi benim sorum Eco Cont 6 mı daha fazla konfor sağlar yoksa pc6 mı? Ayrıca aracım şu an ortalama 5.2 lt yakıt tüketimi var pc6 ya geçince yakıt tüketimi bir anda 7-8'lere mi çıkar? Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bizde Mazda3 var. 18 ve 16 jant arasında 1 lt kadar fark oluyor. (7 lt'den 6 lt'ye düşer gibi) Konfordan ziyade geniş taban nedeniyle bozuk yolda arabanız hafifçe gezmeye meyilli olacaktır ama Octavia gibi büyük bir araçta bu anlaşılamayabilir bile.

Yakıt tüketiminizi lastik modelinden ziyade jant & lastik ebatı etkileyecektir. Lastik olarak pc6 ile ec6 arasında yarım lt bile fark olmaz diye düşünüyorum.
 
1- 60 yanaktan 45 yanağa düştüğünüzde seçeceğiniz hiç bir lastik konfor kaybını telafi etmez. Hissedilir derecede hangi lastiği seçerseniz seçin konfor kaybı olacak. Burada sormanız gereken asıl soru; bu konfor kaybı benim için telafi edilebilir düzeyde mi değil mi ? olacaktır. Ayrıca bu ebatlarda bir lastiğe geçiş yapıyorsanız pc6 gibi performans özellikleri olan bir lastiğe geçmeniz daha mantıklı olur. Ekonomi odaklı lastikleri kullandıktan sonra bu ebatların bir anlamı kalmıyor.

2- Tüketim mutlaka yükselecektir. Sizin kullanımınıza da bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. Ama oynayacağı aşağı yukarı 1 litre civarında olur. Öyle 2-3 litre artışlar görüleceğini düşünmüyorum.

3- RS ya da sportline paketlerinde fabrikasyon şeklinde gelen 18 jantlara özel, süspansiyonda ve süspansiyon elemanlarında üretim sırasında bir iyileştirme, değişiklik olup olmadığını öğrenmeniz gerek ki aracınızın standart süspansiyonları daha erken zarar görmesin.

4- İnce yanaklı lastikler araçların ön düzenini daha fazla zorlar darbe emiş becerilerinden dolayı. Fabrikada buna özel bir üretim olmadığı müddetçe yanak kalınlığı düştüğünde direksiyon kutusu, süspansiyon elemanları dahil daha fazla zorlanacağı için zamanla yıpranmalar daha erken görülebilir. Görülür diye kesin konuşmuyorum ama kalın yanaklı lastiklere göre bu ihtimal daha fazla.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
Öncelikle zaman ayırıp detaylı cevap yazdığınız için teşekkürler. Aslına bakarsanız ben bu ölçülere geçmeden önce aracımın kataloğundan hangi jantlara geçebileceğime bakmıştım ve benim aracım için 16-17-18 olarak aksesuarlar altında listelenmişti. Ayrıca lastik ölçüsü olarak yine aynı kataloğa bakıp karar verdim ki orada 225/45 r18 yazıyordu. Kimileri 40 yanağa geçmemi söyleseler bile ben katalogda yazanın dışına çıkmak istemedim. Yani sizin süspansiyon sorunuza cevaben katalogda yazan ölçülere istinaden benim aracımın süspansiyonaları direksiyon kutusu vs kaldırır diyebilir miyiz yoksa yine de bunu servisi arayarak sormalı mıyım?
 
Bizde Mazda3 var. 18 ve 16 jant arasında 1 lt kadar fark oluyor. (7 lt'den 6 lt'ye düşer gibi) Konfordan ziyade geniş taban nedeniyle bozuk yolda arabanız hafifçe gezmeye meyilli olacaktır ama Octavia gibi büyük bir araçta bu anlaşılamayabilir bile.

Yakıt tüketiminizi lastik modelinden ziyade jant & lastik ebatı etkileyecektir. Lastik olarak pc6 ile ec6 arasında yarım lt bile fark olmaz diye düşünüyorum.
Öncelikle zaman ayırdığınız için teşekkürler. 6lt den 7lt çıkar demek istediniz değil mi? Çünkü ben 16dan 18 Jant lastiğe geçiş yapacağım. Peki sizin aracınızda konfor olarak yolu çok fazla hissediyor musunuz? 16 18 arasındaki fark çok büyük mü yoksa kabul edilebilir düzeyde mi? Sizin de dediğiniz gibi pc6 alacağım
 
Öncelikle zaman ayırıp detaylı cevap yazdığınız için teşekkürler. Aslına bakarsanız ben bu ölçülere geçmeden önce aracımın kataloğundan hangi jantlara geçebileceğime bakmıştım ve benim aracım için 16-17-18 olarak aksesuarlar altında listelenmişti. Ayrıca lastik ölçüsü olarak yine aynı kataloğa bakıp karar verdim ki orada 225/45 r18 yazıyordu. Kimileri 40 yanağa geçmemi söyleseler bile ben katalogda yazanın dışına çıkmak istemedim. Yani sizin süspansiyon sorunuza cevaben katalogda yazan ölçülere istinaden benim aracımın süspansiyonaları direksiyon kutusu vs kaldırır diyebilir miyiz yoksa yine de bunu servisi arayarak sormalı mıyım?
Skoda veya vw forumlarında bunun cevabını bilenler, araçla ilgili teknik detaya hakim olanlar vardır. Yetkili servisi de arayabilirsiniz ama onlar ilgisiz ve bilgisiz olabiliyor. Siz yine de her iki yolu da deneyip öğrenmeye çalışın. Teyit edip öyle geçmekte fayda var neticede.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tntstn
Öncelikle zaman ayırdığınız için teşekkürler. 6lt den 7lt çıkar demek istediniz değil mi? Çünkü ben 16dan 18 Jant lastiğe geçiş yapacağım. Peki sizin aracınızda konfor olarak yolu çok fazla hissediyor musunuz? 16 18 arasındaki fark çok büyük mü yoksa kabul edilebilir düzeyde mi? Sizin de dediğiniz gibi pc6 alacağım
Çok fark yok, kabul edilebilir düzeyde. Yalnız sizin araçta arka tekerlekler biraz fazla vurma yapabilir. Önden ziyade arkada konfor kaybı yaşamanız daha muhtemel.