KAPALI Corsa C Yüksek Hızda Titreme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bt

Takipçi
Destekçi
18,375
Marka
Opel
Merhabalar.

Araç 2001 Corsa C . Düz yol sürüşünden de stabilitesinden bir şikayetim yok. Fakat 160 civarı hızlarda viraj dönerken titreme yapmaya başladı. Olası sebepler nelerdir? Geçen yıl kışa girerken yazlıkları çıkardığımda böyle bir sorun yoktu. Kış boyu böyle şeyler denemedim, yazlıklara Nisan'da geçtim, bu sene dediğim gibi bir sorun var.

Lastikler mi isyan etmeye başladı acaba? Yazlıklar 2018 üretimi ve 40000'i devirdiler. kenarları zımpara yemiş gibi ama dişlerin geneli yerinde duruyor.

Mekanik olarak kontrol etmemi önerdiğiniz yerler var mı?

Görüş ve önerilere açığım.
 
Son düzenleme:
Solution
Güncel:

Sorunun kaynağı lastikler çıktı arkadaşlar. Yeni aldığım Hankook'lar, resmen 120 sonrası hızlarda hız indeksinin çok üstündeymiş gibi davranıyormuş. Lastik değişiminden sonra düzeldi.

Fikir yürütüp paylaşan arkadaşlara teşekkürler.
Bir daha titreme yapmaya başlamadan konu kapatılabilir. :D @Bedirhan
Abi lastiklerle işe başlayabilirsin,birinde balans varsa bile durumu etkiler.Sonra tabii ki jant geliyor,yakın zamanda bir çukurdan geçtin mi ? Benim arabanın kışlık setinde de bu şekilde titreme vardı,130 a kadar sorun yoktu sonrasında epey titremeye başlıyordu,muhtemelen sorun jantta.Senin de sorunun bundan kaynaklı olabilir,jantlarının düzgün kalibrasyonlu bir lastikçide balanslarına muhakkak baktır,balansı bozuksa yaptırırsın değilse jant düzeltmeye girer.Bu şekilde çözülmezse ön takımı gözden geçirmek gerekiyor özellikle aks kısımlarını.Fren diskleri de buna sebep olabilir,az bir yamukluk olduğunda sadece frene basınca titreme olur lakin fazla yamuksa frene basmasan dahi belli hızlardan sonra titreşim yaşayabilirsin.
 
Abi lastiklerle işe başlayabilirsin,birinde balans varsa bile durumu etkiler.Sonra tabii ki jant geliyor,yakın zamanda bir çukurdan geçtin mi ? Benim arabanın kışlık setinde de bu şekilde titreme vardı,130 a kadar sorun yoktu sonrasında epey titremeye başlıyordu,muhtemelen sorun jantta.Senin de sorunun bundan kaynaklı olabilir,jantlarının düzgün kalibrasyonlu bir lastikçide balanslarına muhakkak baktır,balansı bozuksa yaptırırsın değilse jant düzeltmeye girer.Bu şekilde çözülmezse ön takımı gözden geçirmek gerekiyor özellikle aks kısımlarını.Fren diskleri de buna sebep olabilir,az bir yamukluk olduğunda sadece frene basınca titreme olur lakin fazla yamuksa frene basmasan dahi belli hızlardan sonra titreşim yaşayabilirsin.
Yakın zamanda SabihaGökçen'in oralarda ana yol üzerinde h.limanı ayrımı civarlarında bir çukur vardı, sağ ön oraya düştü. Kaçamayacağım bir senaryoda yağmurda son anda görmüştüm. Yüksek hızda virajlarda sağ sol farketmeden titriyor, ama bir balans yaptırırım. Teşekkürler.
 
Hocam böyle konularda hep siz başkalarına yardımcı oluyorsunuz. O yüzden sizin sormanız garip geldi. Ben bu durumu @bt ye soralım diyorum :D
inşallah sorun kısa sürede çözülür
 
Hocam böyle konularda hep siz başkalarına yardımcı oluyorsunuz. O yüzden sizin sormanız garip geldi. Ben bu durumu @bt ye soralım diyorum :D
inşallah sorun kısa sürede çözülür
😆😆😆 Aslında başkası sorsa ilk yazacağımı soruda paylaştım da emin olamıyorum.😃 Genelde kontrolünü yapıyorum arabanın ama malum kış koşulları fazla bakamadık. Nokta atış birisi budur derse bir bakacağım. Sadece viraj titremesi olması da kafamı karıştırıyor.
 
Balans muhtemelen ,zaman içinde çok kez balans sorunu yaşadım.Hali hazırda balans sorunum var hatta ,2 yıl önce arabayı 80 gibi hızda şeritte tutamayacak kadar balans yaşamıştım.
 
Balans ve rot gibi ayarlardan olsa kesinlikle düz gidişte de kendini belli eder. Özellikle viraj dönüşünde oluyorsa başka sebepler aranmalı bence. Lastikten kaynaklı olabilecek durum; eskimeden ya da darbeden kaynaklı dışarıdan gözükmeyen, içten yıpranmış, hasar almış bir tel olabilir. Virajı hem sağa hem sola alırken her ikisinde de bunu yapıyor mu ? Eğer yapıyorsa yine lastik kaynaklı sorunlardan biri lastiğin viraj dönüşünü sağlayan omuz dediğimiz yanakla bitişik bölgede yıpranmalar varsa bu da sebebiyet veriyor olabilir.

Lastik haricinde yüksek hızlarda özellikle viraj dönerken olan titremeler ön düzende aks sorunuyla ortaya çıkabiliyor. Aks boşluğu gibi.. Rotlar, amortisör ve amortisör bilyası vs diye kontrol edilmesi gereken standart ön düzen parçaları olabilir. Çukura girdim dediğin için hocam bu bir zarar vermiş midir onun anlaşılabilmesi açısından ön düzenin bir kontrol edilmesinde fayda var.

Bunun haricinde bazen, tekerleklerin iç - dış kamber ve toe açıları bozulduğunda da viraj dönüşlerinde titreme olabiliyor. Elle kontrol için ön tekerleğin göbeğinden, arka tekerleğin göbeğine kadar bir şeritmetre ile her iki taraftakı lastikleri ölç istersen. Mesafeleri aynıysa sorun yok demektir. Bununla birlikte yine de kolay adım olduğu için bir lastikçide bu açıları ve yine de rot ve balansı kontrol ettirmekte fayda var en azından seçenekleri elemek açısından.
 
Son düzenleme:
Balans ve rot gibi ayarlardan olsa kesinlikle düz gidişte de kendini belli eder. Özellikle viraj dönüşünde oluyorsa başka sebepler aranmalı bence. Lastikten kaynaklı olabilecek durum; eskimeden ya da darbeden kaynaklı dışarıdan gözükmeyen, içten yıpranmış, hasar almış bir tel olabilir. Virajı hem sağa hem sola alırken her ikisinde de bunu yapıyor mu ? Eğer yapıyorsa yine lastik kaynaklı sorunlardan biri lastiğin viraj dönüşünü sağlayan omuz dediğimiz yanakla bitişik bölgede yıpranmalar varsa bu da sebebiyet veriyor olabilir.

Lastik haricinde yüksek hızlarda özellikle viraj dönerken olan titremeler ön düzende aks sorunuyla ortaya çıkabiliyor. Aks boşluğu gibi.. Rotlar, amortisör ve amortisör bilyası vs diye kontrol edilmesi gereken standart ön düzen parçaları olabilir. Çukura girdim dediğin için hocam bu bir zarar vermiş midir onun anlaşılabilmesi açısından ön düzenin bir kontrol edilmesinde fayda var.

Bunun haricinde bazen, tekerleklerin iç - dış kamber ve toe açıları bozulduğunda da viraj dönüşlerinde titreme olabiliyor. Elle kontrol için ön tekerleğin göbeğinden, arka tekerleğin göbeğine kadar bir şeritmetre ile her iki taraftakı lastikleri ölç istersen. Mesafeleri aynıysa sorun yok demektir. Bununla birlikte yine de kolay adım olduğu için bir lastikçide bu açıları ve yine de rot ve balansı kontrol ettirmekte fayda var en azından seçenekleri elemek açısından.
Lastikler 70 yanak, o yanaklara az binmedim :d Dediğin omuz-yanak birleşimleri bayağı zımpara modunda. Olmazsa uygun zamanda lastikçiden bir başlayayım.

O zamana kadar alternatif fikirlere açığım
 
Lastikler 70 yanak, o yanaklara az binmedim :d Dediğin omuz-yanak birleşimleri bayağı zımpara modunda. Olmazsa uygun zamanda lastikçiden bir başlayayım.

O zamana kadar alternatif fikirlere açığım
Bende de 55 yanak var. Viraj alırken üstüne biniyor bayağı. O yüzden premium contact 6 almıştım ciddi sert yanakları. Üstüne kolay kolay binmiyor. Zaten o sayede lastiğin tutuşu bayağı iyi olabiliyor :D Tabi 70 yanakta omuz kısmı daha da yıpranır ki yanak koruma, xl vs gibi şeyler de olmadığından.

En kolayı dediğin gibi lastikçi.. Önce lastik kontrolleri, sonra rutin rot balans kontrolü, ondan sonra da toe ve kamber açılarına da mutlaka baktır hocam. Onların bozukluğu direkt etki ediyor titremelere.

Bu adımdan sonrası da ön düzen kontrolü. Sen aracın altına girebiliyorsan anormallik var mı yok mu şöyle gözle bir muayene edersin zaten. Özellikle şu anlattığın ve göremeden girmek zorunda kaldığın çukur olayı işleri değiştirebilir
 
Güncel: Lastikleri yeniledim. Titreme geçmedi.
Sonra amortisörleri ve takozlarıyla bilyalarını yeniledim. Üstüne bir daha rot/balans yaptırdım. Pek çok şey düzeldi ama titreme tam düzelmedi.
Geriye aks ve poryalar kalıyor. Sizce hangisi önceliklidir?
 
Fren disklerindeki eğrilik de virajda titreşim yaratabilir diye düşünüyorum hocam. Amortisör ve takozları değiştirmeden evvel en azından diskleri bir tornacıya verseydiniz keşke.. Sırf titreşim için değiştirdiyseniz biraz üzücü olmuş. Ben poryadan olabileceğini düşünmüyorum. Rot balans da yapıldıysa şayet, akslarönce liftte tekeri döndürme şansınız olursa göz ile kontrol edilmeli bana göre. Ayrıca rot ayarı düzgün olsa bile ön takımdaki malzemeler eski ise belli durumlarda salınıma girip titreşim yaratabiliyor.
 
Son düzenleme:
Güncel: Lastikleri yeniledim. Titreme geçmedi.
Sonra amortisörleri ve takozlarıyla bilyalarını yeniledim. Üstüne bir daha rot/balans yaptırdım. Pek çok şey düzeldi ama titreme tam düzelmedi.
Geriye aks ve poryalar kalıyor. Sizce hangisi önceliklidir?
Daha önce de söylediğim gibi akslara bir baktırmakta fayda var hocam. Benim araştırdığım kadarıyla yüksek hızda veya viraj dönüşlerindeki titremeler aks kaynaklı da olabiliyormuş. O ihtimali en azından aradan çıkarmak için bir kontrol edilmesi gerek.
 
Fren disklerindeki eğrilik de virajda titreşim yaratabilir diye düşünüyorum hocam. Amortisör ve takozları değiştirmeden evvel en azından diskleri bir tornacıya verseydiniz keşke.. Sırf titreşim için değiştirdiyseniz biraz üzücü olmuş. Ben poryadan olabileceğini düşünmüyorum. Rot balans da yapıldıysa şayet, akslarönce liftte tekeri döndürme şansınız olursa göz ile kontrol edilmeli bana göre. Ayrıca rot ayarı düzgün olsa bile ön takımdaki malzemeler eski ise belli durumlarda salınıma girip titreşim yaratabiliyor.
Diskler yepyeni. Sıcakken su filan da görmedi. Bir de şu anda düzde de titreme var. Diskteki eğrilik frenlerde daha canlı daha agresif titreme yaptırırdı. Öyle bir durum yok şu anda.
 
muhtemelen porya çıkıcaktır... iyi bir lastikçi boşluğu anlayabilir.. veya düzde sessiz ilerlerken gelen uğultu ile belli eder.
 
muhtemelen porya çıkıcaktır... iyi bir lastikçi boşluğu anlayabilir.. veya düzde sessiz ilerlerken gelen uğultu ile belli eder.
Son zamanlarda farklı lastikçilerin elinden geçti. Boşluk hissi için ayrıca uzun zamandır bizzat kendim de liftte yakalacıkça uzun uzun üzerinde çalıştım, duvar karşısı sakin sokaklarda bolca dinledim. Bahsettiğiniz hiçbir belirtiyi alamadım. Daha sinsi şekilde porya çıkabilir mi, çıkabilir.

Valla bana da öyle geliyor, bugün yaklaşık fiyatlarına baktım hatta :') Umarım poryadır, porya daha ucuz :D
 
Güncel:

Sorunun kaynağı lastikler çıktı arkadaşlar. Yeni aldığım Hankook'lar, resmen 120 sonrası hızlarda hız indeksinin çok üstündeymiş gibi davranıyormuş. Lastik değişiminden sonra düzeldi.

Fikir yürütüp paylaşan arkadaşlara teşekkürler.
Bir daha titreme yapmaya başlamadan konu kapatılabilir. :D @Bedirhan
 
Solution
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...