CVT Şanzıman Yağı Değiştirilir mi ? / Kaç Kilometrede Değiştirilir ?

m3rtkaya

Mert kaya
Asfalt Kurutucu
99
19
Marka
Nissan
Selamlar.Aracım 2018 Nissan Xtrail 96.500 km de.Aracımın şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum internette araştırdığımda çok fazla bilgi kirliliği mevcut.İnsanlar 4 fikre ayrılmış durumda
1-60.000 kmde değişir
2-100.000 kmde değişir
3-Şanzıman yağı ömürlüktür asla değişmez
4-Belli bir kilometreden sonra değiştirilmesi risklidir değiştirmemek daha sağlıklı olur
Ne yapacağımı şaşırdım doğrusu.Eğer değişmesi gerekiyorsa mevcut kilometrede değiştirip aradan çıkartılmalımı yoksa 100bin km olması beklenmelimi ? Fiyat olarakta sadece şanzıman yağı değişimi için özel bir Nissan servisinden 7500 tl fiyat aldım.
 
Değişir diye defalarca yazdık, hatta açmış olduğunuz bir konuda size söylemiştim. Elbette ki değişir, hiçbir sıvı ömürlük olamaz. Firmalar ömürlük kavramını kendi içlerinde farklı yorumladıkları için bu kavram ortaya çıkmıştır zaten, örneğin arabanın ömrüne 5-10 yıl biçen bir firma için bu sıvı ömürlük olabilir. Şanzıman için 200 bin km ömür biçen biri için de. Nasıl yorumlamak gerektiğini kendi perspektifiniz ile değerlendirmeniz gerek.

Öncelikle yine sorularınıza cevap verelim.

1) 60 binde bir değişmesi en sağlıklı olandır, mimli bir şanzıman kullanıcısısınız ve araç dizel. Yüksek tork CVT için her zaman risk demektir, bu nedenle yağın eskimesinden yana en ufak bir kaygınız varsa bile bu seçenek iyi olacaktır.

2) Yağınıza güveniyorsanız, sakin bir sürücüyseniz ve sık trafikte vakit geçirmiyorsanız bu değişimler 90-100 bin aralığında da yapılabilir. Özellikle orijinal şanzıman yağı kullanıldığında bu kmler bu yağ için idealdir, sorun teşkil etmez.(Her zaman kullanım kılavuzunda belirtilene bağlı kalın.)

3) Buna cevap vermeye bile gerek yok

4) Bu doğru. Sebebi şu, uzun süre değişmeyen şanzıman yağında şanzıman yağı artık görevini iyi bir şekilde yerine getiremeyince aşınmalar başlar, bu aşınmalar metal talaşlarına neden olur. Bunun için şanzımanınızda bir adet filtre ve karterinde mıknatıslar bulunur ki, bu talaşlar sistemde dolaşıma girmesin. Ancak ne var ki, belli bir süreden sonra mıknatıslar talaşla dolar, filtre görevini yapamaz hale gelir ve talaşlar tüm şanzımanın içinde dolaşır hale gelir.

İşte bu noktada şanzıman yağını değiştirdiğinizde şanzımanın içindeki talaşları da yok etmiş olacaksınız, bu da aşınmış dişlilerin artık o talaşlarla dolamadığı için kasnak hareketlerinde ve vites geçişlerinde ciddi vuruntulara ve hidrolik beyinde arızalara sebep açması demek olur. Bu nedenle şanzıman yağını değiştirmeden önce yağdan numune alıp analiz etmekte fayda var.

En önemli noktalardan biri ise, şanzımanda filtre varsa kesinlikle her değişimde karterin açılıp filtrenin değiştirilip mıknatısların temizlenip contanında yenilenmesi gerekir. Araç kmsi düşükse bunlara ek olarak makineyle değişim yaptırmak oldukça faydalı olur.

Mutlaka şanzımana uygun spesifikasyonlara sahip bir yağ ya da direkt orijinal yağını satın almalısınız. CVT yağı özel bir yağdır ve diğer şanzımanların aksine sürtünmeyi azaltmak için değil, kasnaklarla zincirin etkileşimini arttırmak için tasarlanmıştır. Asla başka bir yağ koymamak gerekiyor bu nedenle.

Son olarak, 7500 TL içinde karter temizliği, yeni orijinal filtre, conta ve makineyle değişim varsa normal kabul edilebilir aksi halde aşırı fazla. O kadar para özel servise vermektense yetkili servise verin, en azından orijinal yağ ve filtresini kullanırlar.
 
Değişir diye defalarca yazdık, hatta açmış olduğunuz bir konuda size söylemiştim. Elbette ki değişir, hiçbir sıvı ömürlük olamaz. Firmalar ömürlük kavramını kendi içlerinde farklı yorumladıkları için bu kavram ortaya çıkmıştır zaten, örneğin arabanın ömrüne 5-10 yıl biçen bir firma için bu sıvı ömürlük olabilir. Şanzıman için 200 bin km ömür biçen biri için de. Nasıl yorumlamak gerektiğini kendi perspektifiniz ile değerlendirmeniz gerek.

Öncelikle yine sorularınıza cevap verelim.

1) 60 binde bir değişmesi en sağlıklı olandır, mimli bir şanzıman kullanıcısısınız ve araç dizel. Yüksek tork CVT için her zaman risk demektir, bu nedenle yağın eskimesinden yana en ufak bir kaygınız varsa bile bu seçenek iyi olacaktır.

2) Yağınıza güveniyorsanız, sakin bir sürücüyseniz ve sık trafikte vakit geçirmiyorsanız bu değişimler 90-100 bin aralığında da yapılabilir. Özellikle orijinal şanzıman yağı kullanıldığında bu kmler bu yağ için idealdir, sorun teşkil etmez.(Her zaman kullanım kılavuzunda belirtilene bağlı kalın.)

3) Buna cevap vermeye bile gerek yok

4) Bu doğru. Sebebi şu, uzun süre değişmeyen şanzıman yağında şanzıman yağı artık görevini iyi bir şekilde yerine getiremeyince aşınmalar başlar, bu aşınmalar metal talaşlarına neden olur. Bunun için şanzımanınızda bir adet filtre ve karterinde mıknatıslar bulunur ki, bu talaşlar sistemde dolaşıma girmesin. Ancak ne var ki, belli bir süreden sonra mıknatıslar talaşla dolar, filtre görevini yapamaz hale gelir ve talaşlar tüm şanzımanın içinde dolaşır hale gelir.

İşte bu noktada şanzıman yağını değiştirdiğinizde şanzımanın içindeki talaşları da yok etmiş olacaksınız, bu da aşınmış dişlilerin artık o talaşlarla dolamadığı için kasnak hareketlerinde ve vites geçişlerinde ciddi vuruntulara ve hidrolik beyinde arızalara sebep açması demek olur. Bu nedenle şanzıman yağını değiştirmeden önce yağdan numune alıp analiz etmekte fayda var.

En önemli noktalardan biri ise, şanzımanda filtre varsa kesinlikle her değişimde karterin açılıp filtrenin değiştirilip mıknatısların temizlenip contanında yenilenmesi gerekir. Araç kmsi düşükse bunlara ek olarak makineyle değişim yaptırmak oldukça faydalı olur.

Mutlaka şanzımana uygun spesifikasyonlara sahip bir yağ ya da direkt orijinal yağını satın almalısınız. CVT yağı özel bir yağdır ve diğer şanzımanların aksine sürtünmeyi azaltmak için değil, kasnaklarla zincirin etkileşimini arttırmak için tasarlanmıştır. Asla başka bir yağ koymamak gerekiyor bu nedenle.

Son olarak, 7500 TL içinde karter temizliği, yeni orijinal filtre, conta ve makineyle değişim varsa normal kabul edilebilir aksi halde aşırı fazla. O kadar para özel servise vermektense yetkili servise verin, en azından orijinal yağ ve filtresini kullanırlar.
Öncelikle uzun ve detaylı cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
Evet daha önce vuruntu problemiyle açtığım başlıkta şanzıman yağını ve filtresini değiştirmemi tavsiye etmiştiniz.Aküyü değiştirdikten sonra vuruntu ciddi ölçüde azalmıştı ondan dolayı yağı değiştirmemiştim.Şimdi değiştirmek istememin sebebi geçen günlerde tali yoldan ana yola bağlanırken mecburi olarak seri çıkmam gerekti dizel cvt kullananlar beni anlayacaktır 3 bin devire sabitleyecek kadar gaz verdim ama devir 5 bini geçti ve düşmedi ayağımı hemen gazdan çektim devir rölanti seviyesine düştü.Başta kasnak koptu zannettim sağa çektim 2 3 dk bekledikten sonra stop ettim.Çalıştırdığımda sorun yoktu ama gerçekten korkuttu.

Servis konusuna gelirsek çok detay sormadım konuştuğum kişi kartel sökülüp mıktanıslar ve içi temizlenip yağ değişimi yapılıyor dedi.Sadece Nissana baktıkları için temiz işcilik ve sağlam parça olur diye umut ediyorum.
Yetkili servis yağ değişimi yapmıyor diye biliyorum yarın arayıp bilgi alacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Selamlar.Aracım 2018 Nissan Xtrail 96.500 km de.Aracımın şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum internette araştırdığımda çok fazla bilgi kirliliği mevcut.İnsanlar 4 fikre ayrılmış durumda
1-60.000 kmde değişir
2-100.000 kmde değişir
3-Şanzıman yağı ömürlüktür asla değişmez
4-Belli bir kilometreden sonra değiştirilmesi risklidir değiştirmemek daha sağlıklı olur
Ne yapacağımı şaşırdım doğrusu.Eğer değişmesi gerekiyorsa mevcut kilometrede değiştirip aradan çıkartılmalımı yoksa 100bin km olması beklenmelimi ? Fiyat olarakta sadece şanzıman yağı değişimi için özel bir Nissan servisinden 7500 tl fiyat aldım.
Geçen gün 100.000KM'ye ulaşan Qashqai aracımız için değiştirdik.
Araç 2017 model.
Yılda ortalama 15.000KM yol yapıyor.
Eğer 20.000KM - 30.000KM yol yapsaydı daha geç değiştirecektim. Şanzıman yağı çok kullanıldığı zaman değil kısa aralıklarla kullanıldığı zaman değiştirilmeli. Aktif olarak kullanılan araçlarda şanzıman yağı aktif olarak faaliyet gösteriyor ancak yatan araçlarda şanzımanın dibine çöküyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: m3rtkaya
Öncelikle uzun ve detaylı cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
Evet daha önce vuruntu problemiyle açtığım başlıkta şanzıman yağını ve filtresini değiştirmemi tavsiye etmiştiniz.Aküyü değiştirdikten sonra vuruntu ciddi ölçüde azalmıştı ondan dolayı yağı değiştirmemiştim.Şimdi değiştirmek istememin sebebi geçen günlerde tali yoldan ana yola bağlanırken mecburi olarak seri çıkmam gerekti dizel cvt kullananlar beni anlayacaktır 3 bin devire sabitleyecek kadar gaz verdim ama devir 5 bini geçti ve düşmedi ayağımı hemen gazdan çektim devir rölanti seviyesine düştü.Başta kasnak koptu zannettim sağa çektim 2 3 dk bekledikten sonra stop ettim.Çalıştırdığımda sorun yoktu ama gerçekten korkuttu.

Servis konusuna gelirsek çok detay sormadım konuştuğum kişi kartel sökülüp mıktanıslar ve içi temizlenip yağ değişimi yapılıyor dedi.Sadece Nissana baktıkları için temiz işcilik ve sağlam parça olur diye umut ediyorum.
Yetkili servis yağ değişimi yapmıyor diye biliyorum yarın arayıp bilgi alacağım.

Şanzımanda kaymalar başlamış diye yorumladım, eğer öyleyse bu ciddi bir sorundur acilen değiştirip durumu kontrol edin. Bir şey değişmezse ya da daha kötü olursa şanzıman gitmiş olabilir, dediğim gibi bu şanzıman Nissan’ın mimli şanzımanı ve davalık olan çok kullanıcı var.
 
Geçen gün 100.000KM'ye ulaşan Qashqai aracımız için değiştirdik.
Araç 2017 model.
Yılda ortalama 15.000KM yol yapıyor.
Eğer 20.000KM - 30.000KM yol yapsaydı daha geç değiştirecektim. Şanzıman yağı çok kullanıldığı zaman değil kısa aralıklarla kullanıldığı zaman değiştirilmeli. Aktif olarak kullanılan araçlarda şanzıman yağı aktif olarak faaliyet gösteriyor ancak yatan araçlarda şanzımanın dibine çöküyor.
Hocam özel değilse nerde değişti ve ne kadar ödediniz?