AÇIK CVT Şanzımanda Gazı Bırakınca Vuruntu Sorunu

m3rtkaya

Mert kaya
Asfalt Kurutucu
85
19
Marka
Nissan
Herkese selamlar.Aracım 2018 Nissan Xtrail 95bin km.Düşük hızlarda gazı bırakınca araç devri boşa düşüyor ve tekrardan gaza basınca vuruntu oluyor.Daha detaylı örneklendirmek için manuel arabada birinci vitesde düşük hızda giderken gazı bırakınca nasıl vuruntu ve sarsıntı oluyorsa aynı şekilde oluyor.Şanzımancıya gitmeden önce alt takımcıya kontrole gittim alt salıncakların ve travers burçlarının değişmesi gerektiğini söyledi.Sorun sadece alt takımdan olabilir mi yoksa şanzımancıyada gitmem gerekirmi sizce?
 
Herkese selamlar.Aracım 2018 Nissan Xtrail 95bin km.Düşük hızlarda gazı bırakınca araç devri boşa düşüyor ve tekrardan gaza basınca vuruntu oluyor.Daha detaylı örneklendirmek için manuel arabada birinci vitesde düşük hızda giderken gazı bırakınca nasıl vuruntu ve sarsıntı oluyorsa aynı şekilde oluyor.Şanzımancıya gitmeden önce alt takımcıya kontrole gittim alt salıncakların ve travers burçlarının değişmesi gerektiğini söyledi.Sorun sadece alt takımdan olabilir mi yoksa şanzımancıyada gitmem gerekirmi sizce?

İlk önce şanzıman ve motor kulaklarına baktırın sonra burçları yenileyin. Bunlar şanzımana gelmeden daha düşük maliyetle yapabileceğiniz şeyler, öte yandan vuruntuya dolaylı olarak sebep olabilen şeyler.

98 bin km CVT şanzıman için daha rodaj kmsi denilebilir ancak Nissan CVT’ leri maalesef mimliler. Şanzıman yağı ve filtresi en son ne zaman değişti ?
 
İlk önce şanzıman ve motor kulaklarına baktırın sonra burçları yenileyin. Bunlar şanzımana gelmeden daha düşük maliyetle yapabileceğiniz şeyler, öte yandan vuruntuya dolaylı olarak sebep olabilen şeyler.

98 bin km CVT şanzıman için daha rodaj kmsi denilebilir ancak Nissan CVT’ leri maalesef mimliler. Şanzıman yağı ve filtresi en son ne zaman değişti ?
Hocam şanzıman yağı ve filtresi değiştimi bilmiyorum ama sıfırdan beri yetkili servis bakımlı olduğu için zamanı geldiğinde değişmiştir diye düşünüyorum.
 
Hocam şanzıman yağı ve filtresi değiştimi bilmiyorum ama sıfırdan beri yetkili servis bakımlı olduğu için zamanı geldiğinde değişmiştir diye düşünüyorum.

Değiştirmezler genelde, yetkili servisler ömürlük derler şanzıman bozulunca hele hele Nissan CVT’si bozulunca serviste sıfırıyla değiştirebilsinler diye :) Değişip değişmediğini muhakkak öğrenin, değişmediyse mutlaka değiştirin daha fazla geçmeden.

Şayet değiştiyse tüm kauçukları kontrol ettirin, burçlar ya da motor kulakları eskimişse olağan titreşimleri sönümleyemiyor olabilir.
 
Değiştirmezler genelde, yetkili servisler ömürlük derler şanzıman bozulunca hele hele Nissan CVT’si bozulunca serviste sıfırıyla değiştirebilsinler diye :) Değişip değişmediğini muhakkak öğrenin, değişmediyse mutlaka değiştirin daha fazla geçmeden.

Şayet değiştiyse tüm kauçukları kontrol ettirin, burçlar ya da motor kulakları eskimişse olağan titreşimleri sönümleyemiyor olabilir.
Hocam birde bir sorum daha olacak.Devirin boşa (rölanti seviyesi) düşmesi iki senaryoda oluyor
1-Düşük hızda gazı bırakınca
2-Yüksek devirli kullandıktan sonra gazı bırakınca
Normalde otoban hızlarında seyrederken gazı bırakınca devir asla boşa düşmüyor ama devirli ve agresif kullandıktan sonra hız fark etmeksizin devir rölanti seviyesine düşüyor.Bunun sebebi nedir?
 
Hocam birde bir sorum daha olacak.Devirin boşa (rölanti seviyesi) düşmesi iki senaryoda oluyor
1-Düşük hızda gazı bırakınca
2-Yüksek devirli kullandıktan sonra gazı bırakınca
Normalde otoban hızlarında seyrederken gazı bırakınca devir asla boşa düşmüyor ama devirli ve agresif kullandıktan sonra hız fark etmeksizin devir rölanti seviyesine düşüyor.Bunun sebebi nedir?

Düşük devirde boşa atmasının sebebini yelken modu olarak düşünebilirsiniz, tork konvertörünü açıyor ki hızı tutmasın ve aksın, bu sayede uygun yol şartlarında yakıt tasarrufu yapılmış oluyor. Aynısı benim arabamda da var.

Agresif kullandıktan sonra eğer şanzıman yağı fazla ısınırsa kendisini soğutmak içinde yine boşa atabilir, bu normal bir durumdur. Bunun gibi bir çok durum kavramayı ayırmasına neden oluyor olabilir, örneğin benim arabada klima kapalıyken 40’lı hızlardan itibaren gazı bırakınca motor freni yapmaya başlarken klima açıkken 90 dan önce motor freni yapmıyor. Bunun sebebi yine arabanın yolda düşük hızlarda klimanın getirdiği yükten dolayı hızını kaybettirmeyip akmasını sağlamak.
 
Son düzenleme:
Düşük devirde boşa atmasının sebebini yelken modu olarak düşünebilirsiniz, tork konvertörünü açıyor ki hızı tutmasın ve aksın, bu sayede uygun yol şartlarında yakıt tasarrufu yapılmış oluyor. Aynısı benim arabamda da var.

Agresif kullandıktan sonra eğer şanzıman yağı fazla ısınırsa kendisini soğutmak içinde yine boşa atabilir, bu normal bir durumdur. Bunun gibi bir çok durum kavramayı ayırmasına neden oluyor olabilir, örneğin benim arabada klima kapalıyken 40’lı hızlardan itibaren gazı bırakınca motor freni yapmaya başlarken klima açıkken 90 dan önce motor freni yapmıyor. Bunun sebebi yine arabanın yolda düşük hızlarda klimanın getirdiği yükten dolayı hızını kaybettirmeyip akmasını sağlamak.
Çok teşekkür ederim dediğiniz parçalara muhakkak baktıracağım.
 
Herkese selamlar.Aracım 2018 Nissan Xtrail 95bin km.Düşük hızlarda gazı bırakınca araç devri boşa düşüyor ve tekrardan gaza basınca vuruntu oluyor.Daha detaylı örneklendirmek için manuel arabada birinci vitesde düşük hızda giderken gazı bırakınca nasıl vuruntu ve sarsıntı oluyorsa aynı şekilde oluyor.Şanzımancıya gitmeden önce alt takımcıya kontrole gittim alt salıncakların ve travers burçlarının değişmesi gerektiğini söyledi.Sorun sadece alt takımdan olabilir mi yoksa şanzımancıyada gitmem gerekirmi sizce?

Öncelikle geçmiş olsun sizin sorununuz banada sanzıman kulağı veya burçlar gibi alt takımdan gibi geldi düşük devirde boşa geçmesi de benim şuan aktif kullandığım Elantra'da bulunan Tork konvertörlü 6 ileri şanzımanda da bulunmakta. CVT olmasa da sizde bulunan X-Tronic'lerde bulunan Tork konvertörü yani türbin sistemi benim şanzımanımda da bulunmakta özellikle otobanda 80-100'le 6. Viteste giderken arkadaşın da bahsettiği gibi yelken moduna giriyor ve tork konvertörünün kilidini açıyor siz tekrardan gaza basana kadar da geri kilitlemiyor yani boşa geçme olayı normal amacı yakıt tasarrufu, fakat vuruntu büyük ihtimalle kulak yada burçlar. Ayrıca tavsiyen servis bakımlı olsa bile bazı servisler arkadaşın da bahsettiği gibi değiştirmeyebiliyor tavsiyem servis geçmişine bakıp eğer şu anki kmsinden 40k den daha yakın bir tarihte değişmiş ise ellemeyin fakat degişmediyse ivedi bir şekilde değiştirin CVT şanzımanlar yağ konusunda biraz fazla narinler genelde her 50-60k km civarı yağ değişim önerilir CVT'lerde, bunu dikkate alarak şanzımanın yağ ve filtre bakımını yapmanızı da öneririm.
 
Öncelikle geçmiş olsun sizin sorununuz banada sanzıman kulağı veya burçlar gibi alt takımdan gibi geldi düşük devirde boşa geçmesi de benim şuan aktif kullandığım Elantra'da bulunan Tork konvertörlü 6 ileri şanzımanda da bulunmakta. CVT olmasa da sizde bulunan X-Tronic'lerde bulunan Tork konvertörü yani türbin sistemi benim şanzımanımda da bulunmakta özellikle otobanda 80-100'le 6. Viteste giderken arkadaşın da bahsettiği gibi yelken moduna giriyor ve tork konvertörünün kilidini açıyor siz tekrardan gaza basana kadar da geri kilitlemiyor yani boşa geçme olayı normal amacı yakıt tasarrufu, fakat vuruntu büyük ihtimalle kulak yada burçlar. Ayrıca tavsiyen servis bakımlı olsa bile bazı servisler arkadaşın da bahsettiği gibi değiştirmeyebiliyor tavsiyem servis geçmişine bakıp eğer şu anki kmsinden 40k den daha yakın bir tarihte değişmiş ise ellemeyin fakat degişmediyse ivedi bir şekilde değiştirin CVT şanzımanlar yağ konusunda biraz fazla narinler genelde her 50-60k km civarı yağ değişim önerilir CVT'lerde, bunu dikkate alarak şanzımanın yağ ve filtre bakımını yapmanızı da öneririm.
Teşekkür ederim.
 
2 gün önce aracın üstündeki fabrikasyon aküyü değiştirdim ve iyice deneyimledikten sonra yazmak istedim.
Akü değiştikten sonra şanzımandaki vuruntu ciddi manada azaldı ve devir daha az boşa düşüyor.Diyelim ki boşa düştü o zamanda gaza ayak ucuyla basıp devrini aldıktan sonra tam gaz bile bassam vuruntu olmuyor.Ama devir boştayken gaza sert basarsam haliyle vuruntu oluyor.Bunun haricinde fren daha üstte kavramaya başladı.
 
2 gün önce aracın üstündeki fabrikasyon aküyü değiştirdim ve iyice deneyimledikten sonra yazmak istedim.
Akü değiştikten sonra şanzımandaki vuruntu ciddi manada azaldı ve devir daha az boşa düşüyor.Diyelim ki boşa düştü o zamanda gaza ayak ucuyla basıp devrini aldıktan sonra tam gaz bile bassam vuruntu olmuyor.Ama devir boştayken gaza sert basarsam haliyle vuruntu oluyor.Bunun haricinde fren daha üstte kavramaya başladı.
Bizim mondeoda da şanzıman yağı değişimi sonrası yağ sıcakken vites düşüşlerini sert yapıyor, acaba o da aküden mi kaynaklı 🤔
 
Bizim mondeoda da şanzıman yağı değişimi sonrası yağ sıcakken vites düşüşlerini sert yapıyor, acaba o da aküden mi kaynaklı 🤔
Hocam aracınızın beyni şanzıman yağı değiştirmeden önceki durumu alışmış ve öyle devam etmek istiyor resetleme yapmak lazım.Resetleme içinde yanlış değilsem şöför camı açık ve tüm kapılar kapalıyken akü eksi kutbu çıkartılıp bekleniyordu vs.Benim aracın aküsü çok zayıfladığı için değiştirdim ve beyin komple resetlendi herhalde.