D Segmentte Fiyat/Performans Olarak Size En Çok Hitap Eden Araç?

D Segmentte Fiyat/Performans Olarak Size En Çok Hitap Eden Araç?

  • Volkswagen Passat

    Kullanılan: 3 4.5%
  • Peugeot 508

    Kullanılan: 10 15.2%
  • Renault Talisman

    Kullanılan: 4 6.1%
  • Ford Mondeo

    Kullanılan: 17 25.8%
  • Opel İnsignia

    Kullanılan: 13 19.7%
  • Skoda Superb

    Kullanılan: 15 22.7%
  • Mazda 6

    Kullanılan: 4 6.1%

  • Kullanılan toplam oy
    66

Suha Baltacı

Suha BALTACI
Düz Yol Gazcısı
28
23
Marka
Renault
Tasarımı ile son zamanlarda öne çıkan 508, hepsine oranla biraz daha uygun fiyata sahip olunabilecek olan Talisman, d segmentte Türkiye de değişmez klasik Passat, yine tasarım ve donanım ile iddialı İnsignia, sağlamlığı, Ecoboost motoru ile öne çıkan Mondeo sizce hangisi fiyat/performans olarak değerlendirildiğinde diğerlerine göre daha çok şeyi aynı anda sunabilir?
 
Yakıt derdi yoksa tabi ki Mondeo. Güncel piyasa fiyatlarında 2020 model sıfır Titanium Mondeo'lar şuan 370-380 bin liraya alınabiliyor. Bayilerin de ellerinde var. Bu para 2020 Passat'ın başlangıç fiyatı. İnsignia'da 2020 fiyatlarını bulamadım. 2021 modelinin başlangınç fiyatı 490 bin lira. 508'in ise bu araçlardan farklı bir konumu bulunuyor. Zira sportif bir D segment olarak rakiplerini Arteon ve İnsignia Grand Sport olarak görüyorum. Ama yine de denk görülürse 2020 en boş paket başlangıç fiyatı 380 bin lira civarı. 2021'leri 426'dan başlıyor. Motor - şanzıman olarak başarılı. Boş paketi sorun etmem diyen varsa Titanium Mondeo'ya tercih edilebilir. Talisman'ı bunların hiç biriyle kıyaslamam. Torsiyonlu D segmenti bünyem kaldırmaz.

F/P olarak bakıldığında dolu 1.5 ecoboost otomatik Mondeo ve boş paket 1.6 puretech otomatik 508 en iyi iki seçenek olarak görülüyor. İki aracın hitap ettiği D segment müşterisi farklı. Motor şanzıman ikilisi 508'de daha iyi. Ama şahsen 508'i ancak adaptif süspansiyon opsiyonu olursa tercih ederim. Stok süspansiyon kurulumlarıyla Mondeo benim tercihim olur.
 
İkinci elde Insignia derim ama sıfır km için Insignia diyemem. PSA'nın 508'in önünün kesilmemesi için Insignia'da yüksek fiyat politikası uyguladığı çok belli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Suha Baltacı
Bir zamanlar Superb'di, şu an için fiyatını bilmiyorum. Fiyatı makulse yine Superb, fiyatı makul değilse hiçbiri.

Aracın alım fiyatından bağımsız ama Türkiye gerçeklerini (vergi, yakıt vb.) de geri plana atmazsak: Superb combi (hâlen getiriliyor mu bilmiyorum), Passat variant.
 
Son düzenleme:
Bir zamanlar Superb'di, şu an için fiyatını bilmiyorum. Fiyatı makulse yine Superb, fiyatı makul değilse hiçbiri.

Aracın alım fiyatından bağımsız ama Türkiye gerçeklerini (vergi, yakıt vb.) de geri plana atmazsak: Superb combi (hâlen getiriliyor mu bilmiyorum), Passat variant.
Skoda Superb tamamen aklımdan cıkmış teşekkürler hatırlatma için gerçekten passat donanımında ama passattan daha ucuza alınabilen kaliteli bir araba onu da ankete ekledim :) 👍🏻
 
Bende garip bir Superb hayranlığı var. İmkanım olsa 508 ile Superb arasında kalırdım sanırım ama superbi başka yav :D
Çekici ve çok güzel bir tasarımı var ve tabiki tasarıma ek olarak müşteri memnuniyetini artırıcı Skoda dokunuşları arabayı çok daha etkileyici kılıyor Vag grubu ile aram pek iyi değildir ama bende Superb severim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
4 yıldır vazgeçmeden mazda 6 diyorum.Yine aralarında en iyisinin o olduğunu düşündüğüm için. Ancak soru bu değil bu sefer fiyat/performans denmiş. Mantık 508 diyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Suha Baltacı
WhatsApp Image 2021-02-12 at 09.59.19.jpeg
WhatsApp Image 2021-02-12 at 09.59.19 (1).jpeg
 
Şahsen benim premium olmayan D segmentinden beklentim konforlu olması, yaşam alanının rahatlığı, aileyle kullanımının rahat olması, yakıt tüketiminin ve genel masrafının az olması. Bunları bir araya getiren model sanırım Superb oluyor.

Eğer Premium D segmenti de işin içine girerse o zaman kriterlerim tamamen sürüş hissiyatı, performansı ve bu performansına nazaran düşük yakıt tüketimi, diğer paketlerine göre güzel gözüken görünüşü ile Luxury Line bir F30 320iED olurdu muhtemelen. Premium sınıfta konforu biraz daha E segmentinde beklemek lazım diye düşünüyorum
 
Şahsen benim premium olmayan D segmentinden beklentim konforlu olması, yaşam alanının rahatlığı, aileyle kullanımının rahat olması, yakıt tüketiminin ve genel masrafının az olması. Bunları bir araya getiren model sanırım Superb oluyor.

Eğer Premium D segmenti de işin içine girerse o zaman kriterlerim tamamen sürüş hissiyatı, performansı ve bu performansına nazaran düşük yakıt tüketimi, diğer paketlerine göre güzel gözüken görünüşü ile Luxury Line bir F30 320iED olurdu muhtemelen. Premium sınıfta konforu biraz daha E segmentinde beklemek lazım diye düşünüyorum
Premium D segmenti alıyorsun ama az yaksın çok gitsin istiyorsun :)
 
Premium D segmenti alıyorsun ama az yaksın çok gitsin istiyorsun :)
Az yakma olayı tamamen performansa kıyasla mesela w204 c180 12-13 litre yakıyor ama yaktığı kadar gitmiyor, w204'ü kurtaracak en az motor c250 falan olması lazım ama f30 10-11 civarında yakıyor, bu yakıta aldığın geri dönüşler, ara hızlanmaları vs gayet yeterlinin üstünde. Yakıt olayına bakışım tamamen bu, gidip de premium arabadan 6-7 litre yakmasını beklemiyorum tabii ki, yaktığı kadar gitsin gerisi hiç problem değil 🙃
 
Az yakma olayı tamamen performansa kıyasla mesela w204 c180 12-13 litre yakıyor ama yaktığı kadar gitmiyor, w204'ü kurtaracak en az motor c250 falan olması lazım ama f30 10-11 civarında yakıyor, bu yakıta aldığın geri dönüşler, ara hızlanmaları vs gayet yeterlinin üstünde. Yakıt olayına bakışım tamamen bu, gidip de premium arabadan 6-7 litre yakmasını beklemiyorum tabii ki, yaktığı kadar gitsin gerisi hiç problem değil 🙃
Aynen zaten mevzu da orda başlıyor. Burada premium D lerin %99 unda aslında kasa-motor-şanzıman uyumu düşük kombinasyonlar çeşitli devletsel ve kültürel yetersizlikler sebebiyle alınmıyor. Uyumsuzlukların daha az hissedildiği modellere eh işte diğerinden daha az uyumsuz diyip örneklemenizden de dediklerimde haklılık görüyorum bu yüzden.