KAPALI Dacia Dokker - Kangoo maxi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ismailorhan06

ismail orhan
Takipçi
4
34
Marka
Yok
Kargo taşımacılığı için 2015 veya üzeri, mümkün olan en ucuz, kapalı kasa aracı almam gerekiyor. Dacia Dokker ve Renault Kangoo Maxi arasında kaldım. En ağır kargom monitör veya süpürge tarzı şeyler. Yakıt, konfor, dayanıklılık anlamında hangi araci tavsiye edersiniz?
Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler
 
Renault grubu ticarileri kırılgan oluyor genelde ben olsam tercih etmezdim. Bütçeyi zorlamıyorsa 1.6 multijet Doblo Maxi bakılabilir. He illa bu ikisi arasından deniyorsa da Dokker derim. Dökülmeyen Kangoo yok gibi. Basar yük çalışılmayacakmış, öyle olsa bu işlerin şahı eski Connect derdim ama ona gerek yok.
 
Son düzenleme:
Renault grubu ticarileri kırılgan oluyor genelde ben olsam tercih etmezdim. Bütçeyi zorlamıyorsa 1.6 multijet Doblo Maxi bakılabilir. He illa bu ikisi arasından deniyorsa da Dokker derim. Dökülmeyen Kangoo yok gibi. Basar yük çalışılmayacakmış, öyle olsa bu işlerin şahı eski Connect derdim ama ona gerek yok.
Zaten yaş sınırı var bu kargo işlerinde, bir de bence 1.6 olması da şart değil biz 1.3 doblolarla neler taşıyoruz yıllardır :D
 
Hacimli olursa daha az sıkışır daha uzun ömürlü olur diye düşünüyorum ben. Otobüslerin revizyon görmeden 1.5 milyon kilometre yapması gibi.
Ekmek kazandıracak araba olduğu için yakıt da önemli, 1.6 multijet rahat çektiği kadar da fazla yakıyo malesef. Bir de 1.3 yağı filtresi vaktinde değiştiği sürece kolay kırılacak bi motor değil ben 1.6 multijette daha çok duyuyorum turbo arızası falan
 
İşin aslı taşıdıklarımı bir fiorinoylada taşıyabilirim, ama şirket gereksinimlerinden dolayi. min 2015 ve fiorino, courier tarzi araclari kabul etmiyorlar maalesef.
 
Ticarette bütçe alırken değil kullanırken ortaya çıkar. 2 seçeneğiniz var
1. Berlingo Partner
2. Doblo
İçlerinde doblo daha konforludur arızaları olur parçası ucuzdur. Psa grubunun motorları Ford ile ortak 1.6 dizel ünite daha sağlam daha sorunsuz daha toklar az yakarlar. Doblo ise daha konforlu fakat yüke gelmez motoruna 2.elde iyi baktırın düzgün binmeyen çoktur ve bu durumda arızası bol olur yeri gelir parçası ucuzdur yeri gelir turbo vb bir arızada pişman eder.
Siz hafif yük taşıyacağınız için ve konfor aradığınız için Doblo size uygun fakat dediğim gibi 2.elde motoruna çok iyi baktırın ve çok km yapacaksanız konfordan feragat edin Berlingo alın motoru memnun edecektir
 
Son düzenleme:
Peki sorumu şu şekilde değiştirsem; min 2015, kapali kasa, ucuza almam gerektigi icin kilometresi 150 binin üzerinde, eski kullanıcının nasıl kullandığını bilmediğim bir araç alıcam. Bütçe 60 civarı diyelim.
Doblo, Berlingo, Dokker seçenekleri arasında hangisi sizce?
 
Peki sorumu şu şekilde değiştirsem; min 2015, kapali kasa, ucuza almam gerektigi icin kilometresi 150 binin üzerinde, eski kullanıcının nasıl kullandığını bilmediğim bir araç alıcam. Bütçe 60 civarı diyelim.
Doblo, Berlingo, Dokker seçenekleri arasında hangisi sizce?
60.000 e kapalı kasa düşük km Berlingo alabilirsiniz 150.000 e çıkmanıza gerek yok. Siz her halükarda iyi bir ustaya baktırarak Berlingo alın derim. İşimiz gereği çoğu ticariyi Binlerce km kullandık şuan aktif olarak Connect Caddy Transit ve Transporter kullanıyoruz. Dokker ve Kangoo tecrübemiz yok lakin işte ülkemizde tercih edilmiyor oluşunda bir sebebi vardır diye düşünüyorum tek diyebileceğim 1.5 dci sağlam ve az yakan bir motordur
 
Peki sorumu şu şekilde değiştirsem; min 2015, kapali kasa, ucuza almam gerektigi icin kilometresi 150 binin üzerinde, eski kullanıcının nasıl kullandığını bilmediğim bir araç alıcam. Bütçe 60 civarı diyelim.
Doblo, Berlingo, Dokker seçenekleri arasında hangisi sizce?
Ticarilerin çoğunun motorları kendilerini kanıtlamış, ayrı ayrı sağlam motorlar.

Bence 1.3 multijet doblo tercih edin.
Yıllardır bu motoruyla rüştünü ispatlamış bir arabadır kendisi. 1.3 motor gerek sağlamlık gerek parça bolluğu ve ucuzluğu ile ticaride en çok tercih edilen araba. Harici olarak da doblolar ciddi sağlamlar, ticaride özellikle de kargoda çok ağır işlerde çalıştığını bizzat görmüşlüğüm var ve ciddi dayanıyorlar.

Dokkera abim sayesinde binmişliğim var (polis arabası), konfor olarak dobloya göre kötüydü bence. Ticari olarak doblo, dokker, connect bulunuyor ellerinde. Kendisinin deyimine göre dobloya göre daha sert ve sürüşü çok daha kötü. Buradaki sürüş, sürüş zevki değil tabi iki arabanın da böyle iddiası yok ancak genel olarak hissettirdiği falan daha kötüymüş.

Berlingo konusunda da aile kullanımlarında görüyorum, pek ticari olarak kullanımına rastlamadım.

Kargoda doğal olarak çok fazla ticari kullanılıyor doblo, connect, courier, transit, fiorino, caddy (evet caddy de var :)). Kullanan personelle aram iyi olduğu için bazen konuştuğumda, arabalara bindiğimde keza gördüğüm kadarıyla doblolar en dayanıklı olanları. Ardından connectler geliyorlar ki connectlerde arıza ihtimali çok daha yüksek diyorlar. Diğer araçlar bunlar kadar ağır işlerde çalıştırılmıyor ve yaşları da çok yüksek değil diye şimdilik pek bir arıza yada geri dönüş yapmıyorlar.
 
Son düzenleme:
Doblo kesinlikle Sağlam değil. Parçası ucuz doğru lakin yük atın bakalım ne hale geliyor durduğu yerde yaşlanıyorlar kesinlikle yüke gelen araçlar değil. Ülkemizde kargo işiminfe kullanılmasının tek sebebi rakiplerinden daha geniş olması ve Tofaş Fiat fabrikasında yerli üretilmesi ile Koç un filo alımlarında ciddi indirim yapmasıyla kargo şirketlerine neredeyse diğerlerine göre bedavaya veriliyor olması. Motorları da Ford Psa ortak üniteye göre daha fazla yakar kargo şirketlerini bunu önemsemez gideri vergiden düşme kılıfına uydurdukları hiçbir şeyi önemsemezler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...