Aston Martin, uluslararası turnuvalar için ürettiği GT araçları ile “yarışçı” genlerini bütün dünyaya kanıtlıyor. Fakat Aston Martin’in en önemli GT araçları; pistlerde yarışanlar değil, İngiltere’nin taşra yollarında konfor ve asaletini kaybetmeden ilerleyen “Grand Tourer’lar.”
Bu nedenle Aston Martin’in yol araçlarında performans olduğu kadar, dış görünüş ve konfor gibi unsurlar da öne çıkıyor. Tasarımıyla göz kamaştıran DB11 için de aynı fikirlerle yola çıkan Aston Martin mühendisleri “tasarım mühendisliği yönlendirir” sloganını kullanmaktan da çekinmiyorlar.
Okuyucularımız arasında bir başka İngiliz firması Mclaren’in, Aston Martin’in aksine “mühendislik tasarımı yönlendirir” sloganı ile ürettiği Mclaren P1‘in hayranları bu görüşe katılmayabilirler. Sizce hangi firmanın yaklaşımı daha doğru? Yorumunuzu paylaşmayı unutmayın!
Ben hangi firmanın yaklaşımı daha doğru karar veremesem de bu sloganın DB11 üzerinde en çok dikkat çeken belirtisi şüphesiz “Aeroblade” adını verdikleri arka kanat tasarımında görülüyor.
1 arasında 4
Hava Girişleri
Hava Girişleri
Hava Çıkışı
Hava Çıkışı
Araç ilerlerken C sütunundaki hava boşluklarından giren hava bagaj kapağındaki dikey boşluktan dışarı çıkıyor. Bu tasarım ile geleneksel kanat tasarımını aracın içine entegre etmeyi başaran Aston Martin mühendisleri, arkaya bir kanat koyarak DB serisinin senelerdir değişmeyen çizgisini bozmaya gerek kalmadan aracın yüksek hızlarda dengesini arttırmayı başarmış. Aynı zamanda araç belli bir hız aralığında ilerlerken veya frenlerken hava çıkış boşluğundan dışarı yükselen parça, aracın hava direncini daha da arttırarak gereken yol tutuşunu sağlamaya yardımcı oluyor.
Aston Martin DB11
1 arasında 5
600 beygirin üzerinde güç üreten V12 motorun DB11’i 3,9 saniyede 100km/h hıza ulaştırdığını da hesaba katınca DB11’in bu denli gelişmiş bir aerodinamik tasarıma neden ihtiyaç duyduğu anlaşılıyor.
Yayınladıkları videoda Aeroblade’in tasarımın güzelliğini bozmadan işlevselliğini koruduğunu belirten Aston Martin yetkililerine, Aeroblade’in geleneksel “lip” kanatlara karşı performans avantajı olup olmadığı sorulduğunda cevap alınamadığı da yabancı kaynaklarda paylaşılan bilgiler arasında.
Sizin DB11’in tasarımı hakkında düşünceleriniz neler? Sizce küçük bir kanat koymak yerine bunca çabaya girmeye gerek var mıydı? Yorumunuzu belirtmeyi unutmayın!
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Bu nedenle Aston Martin’in yol araçlarında performans olduğu kadar, dış görünüş ve konfor gibi unsurlar da öne çıkıyor. Tasarımıyla göz kamaştıran DB11 için de aynı fikirlerle yola çıkan Aston Martin mühendisleri “tasarım mühendisliği yönlendirir” sloganını kullanmaktan da çekinmiyorlar.
Okuyucularımız arasında bir başka İngiliz firması Mclaren’in, Aston Martin’in aksine “mühendislik tasarımı yönlendirir” sloganı ile ürettiği Mclaren P1‘in hayranları bu görüşe katılmayabilirler. Sizce hangi firmanın yaklaşımı daha doğru? Yorumunuzu paylaşmayı unutmayın!
Ben hangi firmanın yaklaşımı daha doğru karar veremesem de bu sloganın DB11 üzerinde en çok dikkat çeken belirtisi şüphesiz “Aeroblade” adını verdikleri arka kanat tasarımında görülüyor.
1 arasında 4
Hava Girişleri
Hava Girişleri
Hava Çıkışı
Hava Çıkışı
Araç ilerlerken C sütunundaki hava boşluklarından giren hava bagaj kapağındaki dikey boşluktan dışarı çıkıyor. Bu tasarım ile geleneksel kanat tasarımını aracın içine entegre etmeyi başaran Aston Martin mühendisleri, arkaya bir kanat koyarak DB serisinin senelerdir değişmeyen çizgisini bozmaya gerek kalmadan aracın yüksek hızlarda dengesini arttırmayı başarmış. Aynı zamanda araç belli bir hız aralığında ilerlerken veya frenlerken hava çıkış boşluğundan dışarı yükselen parça, aracın hava direncini daha da arttırarak gereken yol tutuşunu sağlamaya yardımcı oluyor.
Aston Martin DB11
1 arasında 5
600 beygirin üzerinde güç üreten V12 motorun DB11’i 3,9 saniyede 100km/h hıza ulaştırdığını da hesaba katınca DB11’in bu denli gelişmiş bir aerodinamik tasarıma neden ihtiyaç duyduğu anlaşılıyor.
Yayınladıkları videoda Aeroblade’in tasarımın güzelliğini bozmadan işlevselliğini koruduğunu belirten Aston Martin yetkililerine, Aeroblade’in geleneksel “lip” kanatlara karşı performans avantajı olup olmadığı sorulduğunda cevap alınamadığı da yabancı kaynaklarda paylaşılan bilgiler arasında.
Sizin DB11’in tasarımı hakkında düşünceleriniz neler? Sizce küçük bir kanat koymak yerine bunca çabaya girmeye gerek var mıydı? Yorumunuzu belirtmeyi unutmayın!
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..