Debriyaj pedalı ayarı hakkında.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba.
Yeni debriyaj için bu sabah ayar yaptırdım.
Debriyaj değişince çok yumuşak ötesi hale geldi. Pedalın %25 kaldırmamla beraber kavrama başlıyordu..
Bunun yarattığı bir sorun olarak geri vites takarken araba durmuş halde bile geri vites caart ötüyordu. Ayrıca bazen 1 nci vitesde çıkıyordu. Tam oturmadığı için atıyordu. Vites takerken hafif bir prüz hissediliyordu.
Bu şikayet ile servise geri gittim. Lifte kaldırıp ayarlama yaptılar..
IMG_20180203_100416-1600x1200.jpg
Ayardan sonra pedal %50den itibaren kavriyor. Yumuşak ötesi pedal hafif sertleşti. %50 - %0 arası deadzone olmuş ama %50 %100 kavrama oldukca sıkı. Sertleşen debriyaj dozajlamayı kolaylaştırmış. Hiç bir vitesde prüz hissedilmiyor. Kesinlikle cartlama olmuyor. Şanzıman cok sıkı olmuş. Vites haritası çok net.
Debriyaj bu şekilde ayarlanması için yorumunuz nedir. Zarari varmı. Ben bu ayarla çok mutluyum.m
 
Hocam alışkanlık meselesi ama ideali %25-50 olarak biliyorum. Daha uzun ömürlü oluyormuş böyle. Çok araştırmadım ama saniyedeki 2-3 ustadan bu şekilde duydum. Hem alışırsanız eğer daha rahat bir sürüş sağlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Sert debriyaj alışınca çok rahatlatıyor kullanımda. Kalkma ve vites geçişlerinde iyi oluyor. Fakat trafiğe girince dezavantajı ortaya çıkıyor. Teknik olarak zararı var mıdır bi bilgim yok
 
Çok aşağıda kavraması şanzımanın çok yukarda kavraması balata ve volanın yıpranmasına sebep oluyor. %30-50 ideal
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...