Debriyajsız düz vites otomobil

Acaba debriyaj gecisleri nasil ? Tek kavramali otomatiklestirilmis araclar gibiyse bir esprisi yok. Ama sorun etmeyecek konforda ve hizda gecisler yapiyorsa ve satin alim maliyeti bildigimiz otomatiklerden uygunsa gayet iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Dur kalk trafikte ve arabayı park ederken nasıl çalışacak onu merak ediyorum. Bu sistemin benzerini Saab, 900 modelinde sensonic adıyla yapmıştı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
İnternette okuduğuma göre yeni bir teknoloji değilmiş. Saab 1993’te sensonic isminde tiptronik sistemlerin atası kabul edilen debriyajsız vites değiştirmeye yarayan sistemi yapmış.

Ayrıca yine okuduğum bir bilgiye göre ülkemizde de bulunan Mercedes Benz A160 modelinin 1999-2000-2001 modellerinde de bu özelliğin olduğu söyleniyor.
(Kaynak: hyundai'nin debriyajsız düz vites araba üretmesi )

Çalışma mantığı anladığım kadarıyla şöyle işliyor. Vitesi değiştirmeye çalıştığımızda örneğin devir yükselince vitesi değiştireceğimiz zaman sensörler vasıtasıyla algılayıp vitesi yükseltiyor. Devir düşünce de vitesi düşürüyor.

Kullanışlı mıdır değil midir bilmiyorum. Ama değişik teknolojilerin denenmesinde bir olumsuzluk görmüyorum. Belki de başarılı olurlar ve artık manuel vitesli araçlar yerine debriyajsız manuel vitesli araçlar görürüz.
 
Hyundailerin debriyajı yumuşak oluyor zaten. İlgi çekici ama ürkütücü bir teknoloji aynı zamanda. Şimdi atıyorum ışıkta yanımızda duran heyecanlı gencoyla kalkmamız gerekti, verdik beygirleri kaldırdık kafayı vites çakmamız gerekecek çat çat, bu debriyajsız arkadaş yetişebilecek mi, yoksa cartlayacak mı? :D

Fiyat da önemli, otomatik parasına denk gelecekse bir anlamı yok.
 
Son düzenleme:
A160 mı ne var burda bu cinslerden dışardan seyrederken normal gibi gidiyo da bi denemek lazım :D
 
Yazana göre vites topuzunda sensör olucak, 1den 2ye çekme esnasında elektronik sitem bizim yerimize debriyaja basacak.
 
Mercedes A160'ta yıllar önce çok çok kısa mesafede kullanmıştım. Kavramayı ne zaman nasıl bir zamanlamayla ayırdığını fark edememiştim, henüz o tecrübede değildim, ama vites değiştikten sonra tekrar kavramayı gaza tekrar basınca yaptığını hatırlıyorum. Tek kavrama robotize şanzımanlar varken şahsen gereksiz bulduğum bir teknoloji.
 
bazı motosikletler vardı böyle, sınıflandırmasının adını unuttum şimdi. debriyaj yok ama, ayaktan vites değiştiriyorsunuz. lüzumsuz olaylar. pazarlama stratejisi diye düşünüyorum.
 
Bence bu sistemin amacı hindistan türkiye gibi alım gücü düşük ülkelerde otomatik vitese alternatif çok daha ucuza otomatik vites konforunu sunabilen araba yapmak. Örnek olarak Easy-R gibi yarı otomatikler. Tabi bu sistem de bu tip yarı otomatikler gibi saçmalayacaktır ve kullananlara keşke manuel olsaymış dedirtecektir ama ille de otomatik olsun diyen araba kullanmayı yeni öğrenmiş kesime hitap edebilir.