KAPALI Depollution faulty çözüm bulamadım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ozanckl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ozanckl

Profesör
210
32
Marka
Ford
Merhaba.2006 model 1.6 hdi 110 hp 307 sahibiyim. Bugün yolda gelirken depollution faulty uyarısıyla birlikte motor lambası yandı. Partikül filtresi geldi aklıma. Ama 3 bin deviri hiçbir şekilde geçmiyor araba. Her viteste 3 bin devire kadar geliyor. 3 binde gaz pedalı sertleşiyor ve devir artmıyor. Yarim saat kadar 3 bin devirde seyrettim degisen birsey olmadı. Yakıt filtresi yeni değişti 2 bin km anca yol yapmıştır. Turbo olsa her viteste 3 bin devire kadar çıkmaz diye düşünüyorum. Şehir dışında olduğum için alelade bir ustaya göstermek istemedim. Bilgi ve tecrübelerinize istinaden yardımlarınızı bekliyorum. Simdiden tesekkurler
 
Öncelikli olasılık dpf.
Bir ihtimal olarak maf sensörü veya turbo basınç sensörü anlık olarak hatalı bir değer okuduysa yanılgıya düşüp bu hatayı vermiş olabilir.
Devir limiti dışında çekişte sıkıntınız varsa enjektörlerde de sorun olabilir.
 
Motor kendini korumaya almış anladığım kadarıyla.

Daha önce abimin 1.6 TDI dizel Polo’sunda turbo hortumunda çatlaktan dolayı motor lambası yanmış ve motor kendini korumaya almıştı. Devir 3000 üzerine çıkmıyordu. Hortum değiştirilip hata kaldırılınca düzeldi.

Daha önce kendi aracımda da ECU’da ateşleme ile alakalı bir problem yaşadım. Motor lambası yandı ve motor yine kendini limitledi. Düşük devirlerde torkla yürütebildim aracı 2500-3000 devir üstüne çıkmak istemiyordu. Enjektörlerde, ateşleme ile ilgili parçalarda bir sıkıntı yoktu. ECU’daki hata giderilince o da düzeldi.

Demek istediğim aracın devir çevirmemesi hatadan dolayı motorun kendini korumaya almasından kaynaklanıyor. Sorunu çözer ve hatayı kaldırırsanız motor da kendi performansına dönecektir. Yeni nesil araçlarda böyle bir koruma durumu mevcut.

Muhtemelen DPF ile alakalı bir sorundur. (Gerçi yarım saat 3000 devirde gittiyseniz DPF’nin çoktan temizlenmiş olması gerekirdi. O şüpheye düşürdü biraz.) Değilse arkadaşımızın dediği gibi turbo, sensör, hava yakıt karışımı vb. sebeplerden de meydana gelmiş olabilir.
 
Son düzenleme:
Öncelikli olasılık dpf.
Bir ihtimal olarak maf sensörü veya turbo basınç sensörü anlık olarak hatalı bir değer okuduysa yanılgıya düşüp bu hatayı vermiş olabilir.
Devir limiti dışında çekişte sıkıntınız varsa enjektörlerde de sorun olabilir.
Siyah duman da vardı ama çok bariz değil
 
Motor kendini korumaya almış anladığım kadarıyla.

Daha önce abimin 1.6 TDI dizel Polo’sunda turbo hortumunda çatlaktan dolayı motor lambası yanmış ve motor kendini korumaya almıştı. Devir 3000 üzerine çıkmıyordu. Hortum değiştirilip hata kaldırılınca düzeldi.

Daha önce kendi aracımda da ECU’da ateşleme ile alakalı bir problem yaşadım. Motor lambası yandı ve motor yine kendini limitledi. Düşük devirlerde torkla yürütebildim aracı 2500-3000 devir üstüne çıkmak istemiyordu. Enjektörlerde, ateşleme ile ilgili parçalarda bir sıkıntı yoktu. ECU’daki hata giderilince o da düzeldi.

Demek istediğim aracın devir çevirmemesi hatadan dolayı motorun kendini korumaya almasından kaynaklanıyor olabilir. Sorunu çözer ve hatayı kaldırırsanız motor da kendi performansına dönecektir. Yeni nesil araçlarda böyle bir koruma durumu mevcut.

Muhtemelen DPF ile alakalı bir sorundur. (Gerçi yarım saat 3000 devirde gittiyseniz DPF’nin çoktan temizlenmiş olması gerekirdi. O şüpheye düşürdü biraz.) Değilse arkadaşımızın dediği gibi turbo, sensör, hava yakıt karışımı vb. sebeplerden de meydana gelmiş olabilir.
Hortumlara baktım ama görebildiğim birşey yoktu. En kısa yönden çözüm bilgisayara bağlamak galiba
 
Önce aklıma dpf geldi ama araç euro4 bildiğim kadarıyla onlarda dpf yok. Bir de ek olarak psa dizellerinde serum gibi bi sıvı oluyor yine partikül filtresiyle alakalı o bitince bu hataları alıyoruz diyorlardı ama o da var mı sizin aracınızda bilmiyorum aklınızda bulunsun
 
Son düzenleme:
Merhabalar, 307'de bu sorun ile yaklaşık 1 yıl boyunca boğuşmuş biri olarak sizi imzamdaki konuya beklerim. Sonucu biz çözdük fakat yine de farklı sorunlar da olabiliyor. ve şöyle söyleyeyim 307 1.6 HDI'lar Euro4 ve DPF yok.
 
EGR'nizi kontrol ettirmenizi kirliyse temizletmenizi, Hava basınç sensörlerinizi kontrol ettirmenizi bilgisayara bağlatmanızı öneririm.
 
Yardımlarınız için teşekkürler 350 km kadar dönüş yolu var. Bana sorun çıkarır mı peki

Motor koruma modunda olduğu için sorun olacağını düşünmüyorum. Amacı zaten motor ve şanzımanı korumak. Ama çok tatsız olacaktır. Yavaş ve düşük devirlerde gelmeniz gerekecek. Şahsen yaptırıp yola çıkardım.
 
Son düzenleme:
Önce aklıma dpf geldi ama araç euro4 bildiğim kadarıyla onlarda dpf yok. Bir de ek olarak psa dizellerinde serum gibi bi sıvı oluyor yine partikül filtresiyle alakalı o bitince bu hataları alıyoruz diyorlardı ama o da var mı sizin aracınızda bilmiyorum aklınızda bulunsun

Kullanım kılavuzuna baktım da 2006 üretim olanlarda 1.6 Hdi’da DPF var görünüyor. Ama ben de arada kaldım. Versiyon versiyon değişiyor sanırım. Bir kaç farklı motor kodu var. Hatta dediğiniz gibi yabancı kaynaklarda sıvı değişimi ile ilgili anlatımlar var.
 
Son düzenleme:
Motor koruma modunda olduğu için sorun olacağını düşünmüyorum. Amacı zaten motor ve şanzımanı korumak. Ama çok tatsız olacaktır. Yavaş ve düşük devirlerde gelmeniz gerekecek. Şahsen yaptırıp yola çıkardım.
Biraz takıntılıyım usta konusunda ondan dolayı herkese emanet edemiyorum arabayı. Daha önceden bu konuda epey mağduriyetim oldu
 
Kullanım kılavuzuna baktım da 2006 üretim olanlarda 1.6 Hdi’da DPF var görünüyor. Ama ben de arada kaldım. Versiyon versiyon değişiyor sanırım. Bir kaç farklı motor kodu var. Hatta dediğiniz gibi yabancı kaynaklarda sıvı değişimi ile ilgili anlatımlar var.
DV6TED4 Motor kodu. DPF bunlarda yok bildiğim kadarıyla. yeni neslinde kullanılmış olabilir DPF
 
3 tane dv6ted4 motor kullandım depollution fault hatasıyla çok kez karşılaştım. emme ve egzoz manifoldu ile ilgili herşey olabilir. en son kullandığım partikül filtreli c4'te oksijen sensörü hatası veriyordu. bu işlerden biraz anlıyorsanız önce kendiniz obd2 cihazı ile hata okuma yaptırın, çıkan kodlardan araştırma yapın öyle ustaya gidin. yetkili servisteki ustalarda ultra kazma olduğundan bir sonuca varmak çok güç oluyor.

dv6ted4 motorların farklı veriyonları var. fap olan modeller partikül filtrelidir.
 
DPF yok :D

Akışmetre olabilir , turbo ve turbo hortumları kontrol , maf map temizlik kontrol , geçmiş olsun :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...