Dönüş Direnci Düşük Lastikler

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ShadoWalkn

Panpa
1,423
Arkadaşlar bir sorum var.

Şimdi bu dönüş direnci düşürülmüş lastikler var malumunuz. Yakıt ekonomisine katkıda bulunuyorlar. Elbette yol tutuş kabiliyetleri de performans lastikleri gibi değil.

Her neyse. Kendi aracımı ben zaten sürekli performanslı kullanmıyorum. Dolayısıyla dedimki madem performanslı kullanmıyorum, yol tutuşta çok çok önemli değil bu lastiklerden alsam mı acaba?

Karşımda 2 seçenek var.

1) Michelin Energy Saver Plus
2) Continental Conti Eco Contact 5

Testlerde Energy Saver+ bir tık önde. Bunlardan birinden bir takım alsam acaba yakıt ekonomisi sağlayabilir miyim?

Yoksa hava civa mıdır? Deneyenler, kullananlar varsa önerilerinizi bekliyorum.

(Normalde almak istediğim lastik Michelin Pilot Sport 4)
 
205 55 16 Cenkcim.
Tereddüt etmeden efficientgrip performance diyebilirim. Düşük yuvarlanma direnci konusunda o lastiği hala mumla ararım. Hangi hızda olursanız olun ivmelenmeye çok istekli bir lastik. Dizel aracımda aynı koşullarda egp ile şehir içi ortalama tüketimde 5-5,5 litre arası gezinirken, şuan aracımda bulunan pc5'lerle 6,5 litre civarında geziniyorum. Dizelin ortalama tüketim skalası dardır malum 4,5 - 8 litre arası değerler gözlemlenir genelde şehir içi ve dışı karışık şekilde. Bu dar skalaya rağmen 1 litreye yakın ortalama tüketim verisinde kazanç elde edebiliyordum. Sizin aracınız yanlış hatırlamıyorsam benzinli ve tüketim skalası dizele göre daha geniş rakamlar arasında değişiyordur. Bu nedenle sizin dizel bir araca göre birazcık daha fazla tüketim kazancı elde etmeniz mümkün olabilir litre bazında. Bu lastikle en düşük ihtimalle, en kötü 0,5 litre kazanırsınız ki bu en kötü ihtimalle.
 
Tereddüt etmeden efficientgrip performance diyebilirim. Düşük yuvarlanma direnci konusunda o lastiği hala mumla ararım. Hangi hızda olursanız olun ivmelenmeye çok istekli bir lastik. Dizel aracımda aynı koşullarda egp ile şehir içi ortalama tüketimde 5-5,5 litre arası gezinirken, şuan aracımda bulunan pc5'lerle 6,5 litre civarında geziniyorum. Dizelin ortalama tüketim skalası dardır malum 4,5 - 8 litre arası değerler gözlemlenir genelde şehir içi ve dışı karışık şekilde. Bu dar skalaya rağmen 1 litreye yakın ortalama tüketim verisinde kazanç elde edebiliyordum. Sizin aracınız yanlış hatırlamıyorsam benzinli ve tüketim skalası dizele göre daha geniş rakamlar arasında değişiyordur. Bu nedenle sizin dizel bir araca göre birazcık daha fazla tüketim kazancı elde etmeniz mümkün olabilir litre bazında. Bu lastikle en düşük ihtimalle, en kötü 0,5 litre kazanırsınız ki bu en kötü ihtimalle.
Yanlız şöyle bir durum var Cenk.

Benim araba fabrikadan GY EfficientGrip ROF ile geldi. TR'de mumla arayıp bulamadığımız 4 kanallı, Polonya üretimi olan. Geçtim yuvarlanma direncini, 10.000 km sonra orta şiddetteki frende abs devreye girer oldu, orta şiddette gaza basınca DSC ışığı disko topu gibi ışıldıyordu.

Dolayısıyla dediğin Goodyear'ı bugün bedava verseler (hele ki TR üretimini) değil jantlara takmak, arabaya 10 metre yaklaştırmam.

Seçeneklerim belli, Michelin ya da Continental düşünüyorum. Fiyatları da gayet uygun.

Ama gerçekten yakıt ekonomisi sağlayacak mı ondan emin değilim. Çünkü benim şu anda ortalamam zaten 7.6lt / 100km şehiriçi (elbette oturduğum semt ve iş yerime olan mesafede akıcı trafikte kullandığım için bu değerleri alıyorum). Katalog verisi şehiriçi 7.2 lt. Eco Pro'da maksimum 90 - 100 km hız ile kullanan birisiyim ben. Ha otobana çıksam hadi ben diyeyim 5 km, sen de 10 km Sport'ta basarım hevesimi alır tekrar geçerim Eco Pro'ya. Yani performanslı kullanımla işim yok.

İşte bu yüzden aklımda soru işaretleri var. Ben zaten şu anda Michelin Primacy 3 ZP (runflat) lastiklerle 7.6 lt / 100 km ortalama yakalayabiliyorum. Fabrika verisi 7.2 lt iken sırf lastik değişikliği ile 7.2 lt'nin altına çekmem zaten imkansız. O yüzden bu başlığı açtım.

Yani aslında sormak istediğim soru, bu lastiklerin gerçekten işe yarayıp yaramadığı? Bu konuda tereddütlerim var.

Hadi diyelim şu anda 7.6 lt olan ortalamayı çekti 7.2 lt'ye. 0.4 lt daha az yaksın diye o parayı vereceksem o para boşa gider. Onun yerine üstüne ekler Michelin Pilot Sport 4 alırım. Yine hemen hemen aynı tüketim değerlerini elde ederim, en azından bastığımda ya da virajlarda içimde rahat olur.

Bilmiyorum ya.. Ben mi mantıksız düşünüyorum acaba?
 
Son düzenleme:
Yanlız şöyle bir durum var Cenk.

Benim araba fabrikadan GY EfficientGrip ROF ile geldi. TR'de mumla arayıp bulamadığımız 4 kanallı, Polonya üretimi olan. Geçtim yuvarlanma direncini, 10.000 km sonra orta şiddetteki frende abs devreye girer oldu, orta şiddette gaza basınca DSC ışığı disko topu gibi ışıldıyordu.

Dolayısıyla dediğin Goodyear'ı bugün bedava verseler (hele ki TR üretimini) değil jantlara takmak, arabaya 10 metre yaklaştırmam.

Seçeneklerim belli, Michelin ya da Continental düşünüyorum. Fiyatları da gayet uygun.

Ama gerçekten yakıt ekonomisi sağlayacak mı ondan emin değilim. Çünkü benim şu anda ortalamam zaten 7.6lt / 100km şehiriçi (elbette oturduğum semt ve iş yerime olan mesafede akıcı trafikte kullandığım için bu değerleri alıyorum). Katalog verisi şehiriçi 7.2 lt. Eco Pro'da maksimum 90 - 100 km hız ile kullanan birisiyim ben. Ha otobana çıksam hadi ben diyeyim 5 km, sen de 10 km Sport'ta basarım hevesimi alır tekrar geçerim Eco Pro'ya. Yani performanslı kullanımla işim yok.

İşte bu yüzden aklımda soru işaretleri var. Ben zaten şu anda Michelin Primacy 3 ZP (runflat) lastiklerle 7.6 lt / 100 km ortalama yakalayabiliyorum. Fabrika verisi 7.2 lt iken sırf lastik değişikliği ile 7.2 lt'nin altına çekmem zaten imkansız. O yüzden bu başlığı açtım.

Yani aslında sormak istediğim soru, bu lastiklerin gerçekten işe yarayıp yaramadığı? Bu konuda tereddütlerim var.

Hadi diyelim şu anda 7.6 lt olan ortalamayı çekti 7.2 lt'ye. 0.4 lt daha az yaksın diye o parayı vereceksem o para boşa gider. Onun yerine üstüne ekler Michelin Pilot Sport 4 alırım. Yine hemen hemen aynı tüketim değerlerini elde ederim, en azından bastığımda ya da virajlarda içimde rahat olur.

Bilmiyorum ya.. Ben mi mantıksız düşünüyorum acaba?
Runflat lastikte egp'ın tüm kriterlerdeki performansı nedir bilemiyorum. Malum bu teknolojiye sahip lastikler, runflat olmayan aynı modeliyle çok farklı üretime sahip. O yüzden runflat'li egp ile normal egp arasında ben fark olacağını düşünüyorum. Frenleme konusunda ise forumdan bir kişiden daha şikayet duymuştum ama ben kendi kullanımım sırasında böyle bir şeyle karşılaşmadığım için negatif yorum yapamıyorum haliyle..

Şimdi araçların fabrika verisine yakın bir tüketim değeri elde edilebiliyorsa veya bu değer civarında dolaşılıyorsa hangi lastiği takarsak takalım zaten bu limitleri daha aşağı çekmesi güç. Çünkü zaten lastik faktörü haricinde fabrika verisini günlük hayatta düzenli olarak yakalayabilmek için çok değişkenin uygun halde olması gerek malum. Yuvarlanma direnci düşük olan lastikler, otomobillerin tüketim konusunda fabrika verilerini tutturmaya yaklaşma noktasında yardımcı olur. Ama zaten siz bu değerler civarında dolaştığınız için bariz bir fark görmezsiniz diye düşünüyorum.

Egp lastiğinden sonra energy saver+ modeli yuvarlanma direncinin düşüklüğü noktasında 2.sırayı alır diyebilirim. Benim michelin primacy 3 tecrübelerim kötü olduğu için daha michelin kullanmam ( performans modelleri hariç ). Ama eğer istersen direncin düşüklüğü noktasında egp haricinde bir lastik tercih etmek durumundaysan saver+ önerebilirim. Bunun haricinde ise dediğim gibi yaşadığım kötü tecrübelerden dolayı belirttiğin iki lastik arasında özelliklerin yekününe bakılınca ecocontact tercih ederim.
 
Son düzenleme:
Runflat lastikte egp'ın tüm kriterlerdeki performansı nedir bilemiyorum. Malum bu teknolojiye sahip lastikler, runflat olmayan aynı modeliyle çok farklı üretime sahip. O yüzden runflat'li egp ile normal egp arasında ben fark olacağını düşünüyorum. Frenleme konusunda ise forumdan bir kişiden daha şikayet duymuştum ama ben kendi kullanımım sırasında böyle bir şeyle karşılaşmadığım için negatif yorum yapamıyorum haliyle..

Şimdi araçların fabrika verisine yakın bir tüketim değeri elde edilebiliyorsa veya bu değer civarında dolaşılıyorsa hangi lastiği takarsak takalım zaten bu limitleri daha aşağı çekmesi güç. Çünkü zaten lastik faktörü haricinde fabrika verisini günlük hayatta düzenli olarak yakalayabilmek için çok değişkenin uygun halde olması gerek malum. Yuvarlanma direnci düşük olan lastikler, otomobillerin tüketim konusunda fabrika verilerini tutturmaya yaklaşma noktasında yardımcı olur. Ama zaten siz bu değerler civarında dolaştığınız için bariz bir fark görmezsiniz diye düşünüyorum.

Egp lastiğinden sonra energy saver+ modeli yuvarlanma direncinin düşüklüğü noktasında 2.sırayı alır diyebilirim. Benim michelin primacy 3 tecrübelerim kötü olduğu için daha michelin kullanmam ( performans modelleri hariç ). Ama eğer istersen direncin düşüklüğü noktasında egp haricinde bir lastik tercih etmek durumundaysan saver+ önerebilirim. Bunun haricinde ise dediğim gibi yaşadığım kötü tecrübelerden dolayı belirttiğin iki lastik arasında özelliklerin yekününe bakılınca ecocontact tercih ederim.
O konuda haklısın. Mesela Michelin Primacy 3 erken bitiyor, yol tutmuyor derler, bendeki ZP olduğu için herhalde, ısındığında muazzam yol tutan bir lastik. Soğukken tutunma rezalet ama şöyle 3 - 5 km yol aldıktan sonra abs ve dsc ile işi olmuyor lastiğin. Üstelik 3. sezonunda (Nisan 2015'te aldım), 6 milimetre civarı kalınlığı var ve yaklaşık 25.000 km yol yaptığım haliyle bu sonuçtayım. Yani kullanmaya devam etsem herhalde bir 30.000 km daha gider.

Şu şartlarda saver+ ya da eco 5 almanın bir mantığı kalmıyor o halde. Ancak fikirlere her zaman açığım.
 
O konuda haklısın. Mesela Michelin Primacy 3 erken bitiyor, yol tutmuyor derler, bendeki ZP olduğu için herhalde, ısındığında muazzam yol tutan bir lastik. Soğukken tutunma rezalet ama şöyle 3 - 5 km yol aldıktan sonra abs ve dsc ile işi olmuyor lastiğin. Üstelik 3. sezonunda (Nisan 2015'te aldım), 6 milimetre civarı kalınlığı var ve yaklaşık 25.000 km yol yaptığım haliyle bu sonuçtayım. Yani kullanmaya devam etsem herhalde bir 30.000 km daha gider.

Şu şartlarda saver+ ya da eco 5 almanın bir mantığı kalmıyor o halde. Ancak fikirlere her zaman açığım.
Primacy 3 lastiklerinde bazı kullanıcılar nezdinde gözlemleyebildiğim kadarıyla fabrika çıkışlı haliyle aracın üzerinde bu lastikler gelince çabucak bozuluyor hamuru. Ama gidip bayiden sonradan alan bazı kullanıcılar lastiğin bozulmadığını ve çok memnun olduğunu da söylüyor. Belki üretim yerlerindeki farklılıktan kaynaklı bir durum da olabilir.

Dediğin gibi hocam bu şartlarda yuvarlanma direnci düşük olan bir lastik sana sadece fabrika verisine yakın tüketim değerlerini düzenli olarak yakalayabilme imkanı sağlar. Ama zaten sen bu değerler civarında gezindiğin için cüzzi miktarda bir yarar sağlasa da ekstra bir katkı sağlayacağını pek düşünmüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Tüketim konusunda litrelerce fark olmasa da illa ki fark olacaktır. Dişli lastiklerin yakıt tüketimini artırdığı bilinen bir gerçek.
 
Michelin 'in energy serisi hangi lastiği olursa olsun kullandığım araçlarda aşırı patinaja düşme durumu, frende abs durumunu yaşadım. Özellikle ıslakta rezalet hale geliyordu. Bu anlamda Conti daha iyi olabilir diye düşünüyorum. çok az yakıt kazanalım derken güvenlikten ödün vermemek gerek. Konu sadece virajda tutunma değil, frenleme de çok önemli.
 
Konuyla alakasız ama @CenkGs hocamida gorunce soyleyivereyim dedim lastiklerden hic anlamam arac uzerinde toyo vardi hangi ebat vs bilmiyorum ama memnundum sonra servis dunlop sp sport fm800 takmisti 205 55 16 yaklasik 30 bin km sonra kendilerini birakti gibi memnun degilim artik
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Konuyla alakasız ama @CenkGs hocamida gorunce soyleyivereyim dedim lastiklerden hic anlamam arac uzerinde toyo vardi hangi ebat vs bilmiyorum ama memnundum sonra servis dunlop sp sport fm800 takmisti 205 55 16 yaklasik 30 bin km sonra kendilerini birakti gibi memnun degilim artik
30 bin normal kaptanım. İnsanlar lastiklerini pahalı olduğu için 40-45 bin km'ye kadar kullanıyor ve kullanılabilir de tabii ki. Ama lastiklerin kullanım amaçlarına göre farklı üretimlere sahip olmasını saymazsak ( spor lastikler, ekonomi lastikleri v.b ) 30 bin km'ye kadar özelliklerini yitirmeden kullanılması ön görülebilir. Bundan sonra da özellikleri giderek düşer zaten. Yani 30 bin km lastiğinin tüm özelliklerini efektif şekilde kullanabilmişsen gayet yeterli demektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
30 bin normal kaptanım. İnsanlar lastiklerini pahalı olduğu için 40-45 bin km'ye kadar kullanıyor ve kullanılabilir de tabii ki. Ama lastiklerin kullanım amaçlarına göre farklı üretimlere sahip olmasını saymazsak ( spor lastikler, ekonomi lastikleri v.b ) 30 bin km'ye kadar özelliklerini yitirmeden kullanılması ön görülebilir. Bundan sonra da özellikleri giderek düşer zaten. Yani 30 bin km lastiğinin tüm özelliklerini efektif şekilde kullanabilmişsen gayet yeterli demektir.
Aynen hocam sanki artik yavasca birakmaya basladi kendini ama 30 bin normalse memnunum diyeyim o zaman :D genelde 50 bin kmde degistiriyorum malum fiyatlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Aynen hocam sanki artik yavasca birakmaya basladi kendini ama 30 bin normalse memnunum diyeyim o zaman :D genelde 50 bin kmde degistiriyorum malum fiyatlar
30 bine kadar tüm özelliklerini koruyabilir ( kullanım şartlarını ve şeklini hariç tutar, genel bir ortalama alırsak ) ama 30 binden sonra özellikleri düşmeye başlar ve diş derinliği de azalır. Artık diş derinliği yasal ölçülerin sınırına gelene kadar da kullanılır. Yani 30 bine kadar ve 30 binden sonrası diye iki farklı evrede genel bir değerlendirme yapabiliriz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
30 bine kadar tüm özelliklerini koruyabilir ( kullanım şartlarını ve şeklini hariç tutar, genel bir ortalama alırsak ) ama 30 binden sonra özellikleri düşmeye başlar ve diş derinliği de azalır. Artık diş derinliği yasal ölçülerin sınırına gelene kadar da kullanılır. Yani 30 bine kadar ve 30 binden sonrası diye iki farklı evrede genel bir değerlendirme yapabiliriz :D
ogrenmıs olayım bunuda tesekkur ederım abım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Michelin 'in energy serisi hangi lastiği olursa olsun kullandığım araçlarda aşırı patinaja düşme durumu, frende abs durumunu yaşadım. Özellikle ıslakta rezalet hale geliyordu. Bu anlamda Conti daha iyi olabilir diye düşünüyorum. çok az yakıt kazanalım derken güvenlikten ödün vermemek gerek. Konu sadece virajda tutunma değil, frenleme de çok önemli.
Ama o lastiğin ve o lastiği takacak otomobillerin sınıfları ve performansları belli. Adamlar Energy Saver+'ı 165 70 14 ebatından maksimum 215 60 16 ebatı arasında üretiyorlar. Yani bu lastiğin kullanım amacı performanslı kullanıma ve yüksek fren gücüne dayanabilmesi değil. Bu lastiği benim kafada olan adamlar kullanır 16" ebatlarında. Yani arabayı hemen hep sakin kullanan hız yapmayan kişiler. Dolayısıyla o kadar ciddi fren ihtiyacının olmadığını düşünürsek o konuya çok takılmanında gereği yok.

Ha yok diyorsan ki, bu lastikler 50 ile giderken de atıyorum yokuş aşağı inerken yağmurlu havada abs'yi devreye sokacak kadar yol tutmuyor, o ayrı bir konu tabii.

Diğer konuya gelecek olursak Conti'nin yol tutuşu beni fazlasıyla şaşırtmayı başarıyor. Havalar ısındığında TS850 yol tutmayı resmen bırakmıyor. Hatta hafif kıç atmasına bile izin vermiyor ki bahsettiğim sıcaklıklar 15 - 20 dereceler. Bu konuda haklı olabilirsin. Alıp denemek lazım.
 
Son düzenleme:
Dİğerlerini bilmem de egp tutuyo güzel ama fren konusunda yuvarlanma direncinden midir nedir kolay abs devreye giriyor kuruda
 
En güncel adac testinde Pirellinin bir modeli 1nci geldi...onada bir bakmak lazım... sanırım Verde kod adlı model... kims adını anmamış, mutlak iyidir..
 
Ben bridgestone rft lerden sonra pzero taktım, 120 km ile giderken yaklaşık 100 devir daha az çevirerek gidiyor yeni lastiklerle.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...