Üstat senin bu sorun yanıtsız kalmış. Nasıl olmuşta görmemişim, biraz hortlatacağım ama yanıtlamak istedim, malum henüz yaz gelmedi belki işine yarar. Ben hem kendi arabalarıma hem de babamın arabasına Cnc Torna tezgahlarında işim dolayısıyla kendim spacer yapıyorum. Bunları yaparken de bazı örnekleri aldım inceledim daha sonra kendi istediğim ölçülere gerekli hassasiyetlerle uyguladım. Ancak tabi üretip satan oldukça firma var. Ben meşgale olsun diye kendim yaptım. Ancak güvenilir firmalara yaptırdığında sorun yaşayacağını düşünmüyorum. Çok uzun süre kullananlar var, hatta şuan babam Ankara takside eze eze yaz kış kullanıyor.
Spacer iki sebeple araçlara uygulanır. Biri tekerleri dışarı almak için, biri de bijon ölçüsünü değiştirmek için. Biz birinci sebebi unutalım, ancak bijon ölçüsü değiştiren spacer kullandığımızda da jantlar mecburi olarak dışa doğru açılacaktır bunu da unutmayalım. Bu dışa açılma olayının olmasını istemiyorsak, jant ET değerini spacer kalınlığımız kadar büyüterek gerçekleşmemesini sağlayabiliriz. Yani orijinal jant ET değerimiz ET+20 ise ve spacer kalınlığı da 25mm ise ET+45 jant seçtiğimizde tekerlerimiz yine aynı noktada olacaktır.
Şimdi gelelim bijon ölçüsünü değiştirmeye, aracın kendi orijinal bijonları ile spacer'ı poyraya sıkıyoruz. Daha sonra spacer üzerine açtığımız farklı bijon ölçülerinde dişlerin üzerine de jantı sabitliyoruz. Burada kullanacağın bijon 10.9 kalite olmalı, eğer takım halinde alırsan zaten firma sana kullanıma uygun spacer ile birlikte bu ekstra bijon takımını da gönderecektir. Yani anlayacağın poyra üzerine yeni poyra (Spacer) yaparak sabitliyoruz ve onun üstüne de jantımızı takıyoruz.
Senin aracın için ise 20mm'lik bir spacer işini çözecektir. İstediğin jantın et değerine göre bu değeri 30mm'ye kadar çıkarabilirsin. Burada bir diğer önemli konu ise spacerın malzemesi, alüminyum ya da imalat çeliğinden yapılıyor. Alüminyum olanını sadece Bmw araçlarımda ara flanş gibi kullanıldığında tercih ediyorum. Spacerın üzerinde bir diş ya da saplama bulunmuyor uzun bijon ile kullanıldığından sorun yaratmıyor. Ancak bijon ölçüsü değişikliklerinde ben sağlıklı olması için imalat çeliğini kullanıyorum. Sizin de çelik olan spacerları kullanmanızı tavsiye edeceğim. Ağır olması bir dezavantaj evet ancak kullanılmayan noktalarında ağırlık boşaltmaları yapılarak olabildiğince araca az etki ile uygulanabiliyor. Benim çizimlerinde de bu ağırlık boşaltmaları görebilirsiniz.
Bu görseldeki ürünler babamın Toyota Corolla'sı için yaptığım 24mm'lik spacer takımı.
Bu da daha öncesinde yaptığım çizim.
Burada da kullandığım bijon takımlarını görebilirsiniz. Soldakiler aracın orijinal bijonu, sağdakiler ekstra kullandığımız bijon.
Bu da uygulama sonrası Corolla'nın duruşu.