Downsizing(Hacim Küçültme) vs Yüksek Hacim Trendi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
1,740
Marka
Alfa Romeo
Merhaba,

Sözlerime şöyle başlamak istiyorum. Bu konuda herhangi bir markanın , diğerine oranla avantaj-dezavantajından ziyade , teknoloji kıyaslaması yapmaya ve iki trendi karşılaştırmaya çalışacağım. Verdiğim örnekler , gerçek araçlardan olacak ve adlarını gizlemeyeceğim.


Genel olarak turbo motorları "şu hacimdeki tork ve güç verisini sağlar" şeklinde pazarlarlar. Bir yandan genel olarak endüstri, küçük hacim turboşarj motorlara doğru gitse de, diğer yaklaşım motor hacmini arttırıp, verimini arttırma yönüne doğru gidiyor. (Atkinson veya yüksek sıkıştırmalı atmosferik)

Elbette başka motorları karşılaştırmak isteyen arkadaşlar da yapabilirler.

İki tane C segmenti hatchback araç: Mazda 3 2.0 Skyactiv-G 120 PS ve VW Golf 1.0 TSI 110 HP. Şanzıman faktörünü elimine etmek adına ikisi de manuel olsun. Her iki araç da benzer ağırlıklarda.

Öncelikle performans:
http://www.zeperfs.com/duel6774-5867.htm

yakıt tüketimi:

Mazda 3 2.0 şehiriçi 6.5 litre, şehir dışı 4.3 litre.
Vw golf 1.0 tsi şehiriçi 6 litre, şehir dışı 4.2 litre.

(Ülkemizde çok önemli görülmese de Avrupa ve Amerika'da ciddi sıkıntı olarak) Emisyon:

Mazda 3 CO2 119 g/km, NOx 0.008 gr / km
VW golf 1.0 tsi CO2 109-112 g/km, NOx 0.033 gr / km !


Aynı modellerin daha güçlü versiyonlarına bakalım.

Mazda 3 skyactiv-g 2.0 165 ps VS VW Golf 1.5 tsi 150 ps.


Performans:
http://www.zeperfs.com/duel4845-6658.htm

Yakıt tüketimi:

Mazda 3 2.0 şehiriçi 7.5 litre, şehir dışı 4.8 litre.
Vw golf 1.5 tsi şehiriçi 6.3 litre, şehir dışı 4.4 litre.

(Ülkemizde çok önemli görülmese de Avrupa ve Amerika'da ciddi sıkıntı olarak) Emisyon:

Mazda 3 CO2 135 g/km, NOx 0.008 gr / km
VW golf 1.5 tsi CO2 116 g/km, NOx 0.034 gr / km !


Kişisel yorumum şudur: Mevcut şartlar içerisinde, geçmiş yıllara kıyasla içten yanmalı motorların verimliliğini arttırmak için YEGANE yol "downsizing" değildir. Daha atkinson çevrimiyle çalışan motoru da karşılaştırmaya dahil etmedim. Sonuçlar çok ilgi çekici olacaktır.

Son olarak aktarma organı maliyeti(kullanıcıya bakımı vs hariç, sadece üretim) bakımından karşılaştırma yapılmış. Fotoğrafı, aşağıda paylaşacağım linkin içinde var.

Genel sonuç şöyle: "Turbocharged 3-cylinder engines as well as naturally aspirated 4-cylinder engines with larger displacements are both suited to achiEve low CO2 emissions"

Yani "Turboşarj 3 silindirli motorlar gibi , dört silindirli yüksek hacimli atmosferik motorlar da düşük CO2 emisyonu elde edebilirler"
http://magazine.fev.com/en/fev-investigates-the-optimal-si-engine-for-hybrid-powertrains/
 
Ellerinize sağlık. Yalnız markalar downsizing den rightsizing geçti bir çok marka şuan motor hacimlerini ufak ufak büyütüyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Tertemiz konu. Tam olarak benim savunduğum şeyi benden çok daha iyi anlatmışsınız elinize sağlık. Takipteyim :)
Ellerinize sağlık. Yalnız markalar downsizing den rightsizing geçti bir çok marka şuan motor hacimlerini ufak ufak büyütüyor :)
Çok normal. Çünkü kullanıcı geri dönüşlerinde dayanıklılık üzerine şikayetler ciddi şekilde artmaya başladı. "Dayanıklılığı arttırmak mı daha maliyetli, hacmi büyütmek mi" şeklinde bir tartışma gündeme geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve sputnik
Tertemiz konu. Tam olarak benim savunduğum şeyi benden çok daha iyi anlatmışsınız elinize sağlık. Takipteyim :)

Çok normal. Çünkü kullanıcı geri dönüşlerinde dayanıklılık üzerine şikayetler ciddi şekilde artmaya başladı. "Dayanıklılığı arttırmak mı daha maliyetli, hacmi büyütmek mi" şeklinde bir tartışma gündeme geliyor.

Bana ilk gelen sebep emisyon gibi geliyor. Şikayet var da sonuçta sorun=marka için yedek parçadan kazanç demek. Artık otomobiller sağlam olsun diye de yapılmıyor zaten. Emisyonla ilgili şöyle örnek vereyim. 1.4-1.5 tsi 150 lik motorlar arasında 121 gr dan 116 gr a düşüş var ya da Opel eski 1.4 t 140 ile yeni 1.5 turbo 140 lık da 135 gr dan 129 gr gibi bir düşme var. Tabii bunda zamanla gelişen motor teknolojisi de etkilidir.
 
Bana ilk gelen sebep emisyon gibi geliyor. Şikayet var da sonuçta sorun=marka için yedek parçadan kazanç demek. Artık otomobiller sağlam olsun diye de yapılmıyor zaten. Emisyonla ilgili şöyle örnek vereyim. 1.4-1.5 tsi 150 lik motorlar arasında 121 gr dan 116 gr a düşüş var ya da Opel eski 1.4 t 140 ile yeni 1.5 turbo 140 lık da 135 gr dan 129 gr gibi bir düşme var. Tabii bunda zamanla gelişen motor teknolojisi de etkilidir.

Artık daha gerçekçi emisyon standartları olduğu için firmalar kafasına göre hacim küçültemiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...