Drag araçlarındaki uzantı ne işe yarar?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Herkese iyi günler aslında iyi geceler:D
(Doğru başlığa mı açtım bilmiyorum teknik bilgi sayılabilir)
Dragster'larda olan bu kanatlar ne işe yarıyor,down force olmaz diye düşünüyorum çünkü çoğu kanadın açısı 0°, fren paraşütü açılırken yardımcı olur desem bazı arabalarda paraşütte yok.
Tam olarak bilen varsa yardımcı olurmu?
images (11).jpg

images (10).jpg

PS:başlıkta uzantı yazmamın sebebi o şeyi hiçbirşeye benzetememem.
 
Son düzenleme:

maximaorhan

Dispatcher
8 Eyl 2016
5,510
17,959
5,320
33
34
Aerodinamik yüzeylerde hava akımının son bulduğu noktada vortex dediğimiz(girdaplı hava akımı) olay oluşur. Bu da yüzey üzerinde ters hava akımı oluşturacağından geri sürükleme kuvvetini arttırır. Bunun önüne geçmek için böyle bi kanat tasarımına gitmişler. Havacılıkta bunun önüne vortex generator'ler konulara geçiliyor. Hatta Evo Lancer'ın bir modelinin tavanında da kullanılmıştı.
images

Özetle; yüzey üzerindeki ters hava akımının önüne geçmek icin kullanılıyor.
Sonradan gelen edit: arka kısımda ki downforce kuvvetini artırmak için de kullanılır.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,034
7
51,368
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
0° bile olsa rüzgar direnci ile aracın yere basmasına katkısı vardır. Çok dik olursa bu sefer hızlanma değerlerine etki eder.
Yere basması kadar, arkaya giden rüzgarın dengelenmesine de faydası vardır. Drag araçları düz yolda gitmek için tasarlanmalarına rağmen en küçük bir dengesizlikte tamamen kontrolü kaybedebilirler.
upload_2017-2-7_0-42-10.png

Yukarıdaki örneğe bakarsak rüzgarın akış yönünü biraz daha anlayabiliriz. Rüzgar, aracın en yüksek noktasından sonra arkaya doğru inişe geçer. Hatta, en iyi rüzgar direnç değeri su damlası formundadır.
upload_2017-2-7_0-48-0.png

@maximaorhan ın dediği etkiyi aşağıdaki şemada daha net anlayabilirsiniz.
upload_2017-2-7_0-49-19.png
 

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Aerodinamik yüzeylerde hava akımının son bulduğu noktada vortex dediğimiz(girdaplı hava akımı) olay oluşur. Bu da yüzey üzerinde ters hava akımı oluşturacağından geri sürükleme kuvvetini arttırır. Bunun önüne geçmek için böyle bi kanat tasarımına gitmişler. Havacılıkta bunun önüne vortex generator'ler konulara geçiliyor. Hatta Evo Lancer'ın bir modelinin tavanında da kullanılmıştı.
images

Özetle; yüzey üzerindeki ters hava akımının önüne geçmek icin kullanılıyor.
Sonradan gelen edit: arka kısımda ki downforce kuvvetini artırmak için de kullanılır.
Ben arkada oluşan vortexi engellenin tek yolunu merc cla ve nissan silvia s15 deki gibi eğimli arka zannediyordum,teşekkürler
images (14)-1.jpg
images (13)-1.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım