DSG Mekatronik Tamiri Hakkında...

Wolfgang81

Yaşar
Senkromeççi
12
43
Marka
Volkswagen
Herkese selam;

Şu DSG’deki mekatronik sorunu hakkında geçen başıma gelen bir durum var. Burada konu hakkında muzdarip olanları ve çözüm yolu / tavsiye arayanları bilgilendirmek istiyorum. Malum bu tip şanzıman kullananlar bu tarz bir sorunla karşılaşma ihtimali her zaman var.

Bende 2013 model Passat Variant 1.6 dizel Highline bir araç var ve aracın ikinci sahibiyim. 2 sene önce aracı 85.000 km’de aldım. Araç şu an 110.000 km’ye yaklaştı.

İlk sahibi bütün bakımları yetkili serviste yaptırmış. Aracı çok beğendiğim ve de sahibinin dürüstlüğünden ötürü aldık. Keyifle kullanıyordum. Ama iki hafta önce Yeniköy taraflarında bir ara sokakta park manevrası için durdum, geri vitese taktım ama araba gaza basınca hareket etmedi. İleriye aldım gene gaza basınca gitmedi. Araba olduğu yerde kaldı yani. Ekranda da vites göstergesi devamlı yanıp sönüyordu. Çekici ile yetkili servise çektirdim.

Olay başıma akşam saatlerinde geldiği için ertesi gün servise gittim. Aracı kontrol ettikten sonra serviste görüştüğüm kişi aracın mekatronik arızası verdiğini söyledi. Ben de aracı aldıktan sonra bakımlara yetkili servise götürdüğüm için ücretsiz değişim olacak sanıyordum ama yanlış bilgi kalmış aklımda. Meğer artık aracın DSG şanzımanının garantisi bitmiş. Tabi bu bilgiyi duyunca ilk etapta başımdan aşağı kaynar sular döküldü.

Sonra servis yetkilisi benim mekatronik arızasının artık onarılabildiğini ve değişim yapılmayacağını söyleyince rahatladım. Fiyatını ilk etapta 3.500 ₺ gibi verdi. Bir de üzerine Zubizu kampanyası varmış onun ile ek indirim yaptı. Son tutar 2.750 ₺ oldu. Ben gene de dışarıda daha ucuza olabilir mi diye kısa bir telefon trafiği ile birkaç tanıdık üzerinden sanayideki bir usta ile görüştüm. O da 2.500 – 3.000 ₺’ye hallederiz dedi. Baktım dışarıdan yapıldığında aynı fiyat, döndüm yetkili servisteki arkadaşa tamam siz yapın dedim.

Hemen işlemi yaptılar. Ertesi gün de aracı teslim ettiler. Üzerine yetkili serviste yapıldığı için 1 sene de garanti verdikleri bilgisini de söylediler.

Sonra bu aracı alırken yaptığım araştırma aklıma geldi ve benim gibi böyle araştırma yapanlara belki bir yardımımız dokunur diye ben de başıma geleni burada yazmak istedim.

Neyseki şu Corona'nın ilk zamanlarında yaşadık şu sorunu yoksa arabayı servise de götüremeyecektik. :)

Kalın sağlıcakla
 
Son düzenleme:
Şanzımanla ilgili başıma gelen olaylara göre fiyatı yetkili servis için gayet uygun gözüküyor. Sanırım onarım olduğu için bu kadar uygun fiyat.

Fiat Egea 1.6 dct mekatronik sorunu için yetkili servisle görüşmüştüm bana 10000 tl fiyat verdiler.
Başka bir arkadaşım 1.4 tsi Golf 6 ü için geçen sene yetkili serviste 4500 tl baskı balata değişimi yaptırmıştı.
Opel Zafira 2.0 dizel 6 ileri tam oto şanzıman. Şanzıman bakımı yapılmadığı için yağ özelliğini kaybetmiş bir gün ilk 3 vites tabiri caizse kırıldı. Yeni şanzıman 4000 tl yapıldı. (Tanıdık usta)
Benim eski aracım C4 Picasso daki şanzımanın baskı balata değişim maliyeti 3500 tl di. (Tanıdık usta)
Başka bir arkadaşımın Corolla 1.4 dizel mmt şanzımanı dağıldı.Yetkili serviste 6000 tl onarmışlardı.
Corolla ve C4 Picasso da tek kavramalı basit şanzımanlar var.
 
Şanzımanla ilgili başıma gelen olaylara göre fiyatı yetkili servis için gayet uygun gözüküyor. Sanırım onarım olduğu için bu kadar uygun fiyat.

Fiat Egea 1.6 dct mekatronik sorunu için yetkili servisle görüşmüştüm bana 10000 tl fiyat verdiler.
Başka bir arkadaşım 1.4 tsi Golf 6 ü için geçen sene yetkili serviste 4500 tl baskı balata değişimi yaptırmıştı.
Opel Zafira 2.0 dizel 6 ileri tam oto şanzıman. Şanzıman bakımı yapılmadığı için yağ özelliğini kaybetmiş bir gün ilk 3 vites tabiri caizse kırıldı. Yeni şanzıman 4000 tl yapıldı. (Tanıdık usta)
Benim eski aracım C4 Picasso daki şanzımanın baskı balata değişim maliyeti 3500 tl di. (Tanıdık usta)
Başka bir arkadaşımın Corolla 1.4 dizel mmt şanzımanı dağıldı.Yetkili serviste 6000 tl onarmışlardı.
Corolla ve C4 Picasso da tek kavramalı basit şanzımanlar var.
Ohoo baya marka ile şanzıman anınız var bakıyorum... ;)
Evet baya uyguna geldi. Daha önce hep değişim oluyormuş. Ama artık onarım yapılıyormuş. Şimdi diğer markaların fiyatlarını görünce yapılan onarım daha bir içime sindi. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Ohoo baya marka ile şanzıman anınız var bakıyorum... ;)
Evet baya uyguna geldi. Daha önce hep değişim oluyormuş. Ama artık onarım yapılıyormuş. Şimdi diğer markaların fiyatlarını görünce yapılan onarım daha bir içime sindi. :)

Bu arada Dsg için iyi niyet garantisi 7 yıl veya 140000 km ile sınırlı. Hangisi ilk dolarsa.
 
Geçmiş olsun. Ben de 50.000 kilometredir b7 kasa Passat kullanıyorum. Yalnız merak ettiğim şu var. Serviste işlem yaptığınızda trafiğe çıkış tarihi üzerinden 7 sene geçmiş miydi? Çünkü 7 sene muhabbeti dolaşıyor ortalıkta. Benim aracımda da Mart 2013 çıkışlı bu arada.
 
Bu arada Dsg için iyi niyet garantisi 7 yıl veya 140000 km ile sınırlı. Hangisi ilk dolarsa.
İşte o uygulama değişmiş. Fabrika artık 3 sene veriyormuş garantiyi. Ben de garantisi hala var diye biliyordum. Ama fabrika garanti süresini değiştirince dolmuş meğerse. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Geçmiş olsun. Ben de 50.000 kilometredir b7 kasa Passat kullanıyorum. Yalnız merak ettiğim şu var. Serviste işlem yaptığınızda trafiğe çıkış tarihi üzerinden 7 sene geçmiş miydi? Çünkü 7 sene muhabbeti dolaşıyor ortalıkta. Benim aracımda da Mart 2013 çıkışlı bu arada.
Teşekkürler, ben de öyle biliyordum ama garanti süresi 3 sene olmuş... Sanırım o yüzden aracı kullananların cebinden çok para çıkmasın diye onarım işlemine başlamışlar diye anladım...
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Herkese selam;

Şu DSG’deki mekatronik sorunu hakkında geçen başıma gelen bir durum var. Burada konu hakkında muzdarip olanları ve çözüm yolu / tavsiye arayanları bilgilendirmek istiyorum. Malum bu tip şanzıman kullananlar bu tarz bir sorunla karşılaşma ihtimali her zaman var.

Bende 2013 model Passat Variant 1.6 dizel Highline bir araç var ve aracın ikinci sahibiyim. 2 sene önce aracı 85.000 km’de aldım. Araç şu an 110.000 km’ye yaklaştı.

İlk sahibi bütün bakımları yetkili serviste yaptırmış. Aracı çok beğendiğim ve de sahibinin dürüstlüğünden ötürü aldık. Keyifle kullanıyordum. Ama iki hafta önce Yeniköy taraflarında bir ara sokakta park manevrası için durdum, geri vitese taktım ama araba gaza basınca hareket etmedi. İleriye aldım gene gaza basınca gitmedi. Araba olduğu yerde kaldı yani. Ekranda da vites göstergesi devamlı yanıp sönüyordu. Çekici ile yetkili servise çektirdim.

Olay başıma akşam saatlerinde geldiği için ertesi gün servise gittim. Aracı kontrol ettikten sonra serviste görüştüğüm kişi aracın mekatronik arızası verdiğini söyledi. Ben de aracı aldıktan sonra bakımlara yetkili servise götürdüğüm için ücretsiz değişim olacak sanıyordum ama yanlış bilgi kalmış aklımda. Meğer artık aracın DSG şanzımanının garantisi bitmiş. Tabi bu bilgiyi duyunca ilk etapta başımdan aşağı kaynar sular döküldü.

Sonra servis yetkilisi benim mekatronik arızasının artık onarılabildiğini ve değişim yapılmayacağını söyleyince rahatladım. Fiyatını ilk etapta 3.500 ₺ gibi verdi. Bir de üzerine Zubizu kampanyası varmış onun ile ek indirim yaptı. Son tutar 2.750 ₺ oldu. Ben gene de dışarıda daha ucuza olabilir mi diye kısa bir telefon trafiği ile birkaç tanıdık üzerinden sanayideki bir usta ile görüştüm. O da 2.500 – 3.000 ₺’ye hallederiz dedi. Baktım dışarıdan yapıldığında aynı fiyat, döndüm yetkili servisteki arkadaşa tamam siz yapın dedim.

Hemen işlemi yaptılar. Ertesi gün de aracı teslim ettiler. Üzerine yetkili serviste yapıldığı için 1 sene de garanti verdikleri bilgisini de söylediler.

Sonra bu aracı alırken yaptığım araştırma aklıma geldi ve benim gibi böyle araştırma yapanlara belki bir yardımımız dokunur diye ben de başıma geleni burada yazmak istedim.

Neyseki şu Corona'nın ilk zamanlarında yaşadık şu sorunu yoksa arabayı servise de götüremeyecektik. :)

Kalın sağlıcakla

Hocam geçmiş olsun. Bu tarz sorunlarda masrafları 1. ağızdan duymak fazlasıyla bilgilendirici oluyor çünkü ortalıkta DSG hakkında çok fazla bilgi kirliliği var. Fiyat uygun gözüküyor.

İşte o uygulama değişmiş. Fabrika artık 3 sene veriyormuş garantiyi. Ben de garantisi hala var diye biliyordum. Ama fabrika garanti süresini değiştirince dolmuş meğerse. :)
İyi niyet garantisi için sorum olacaktı, direk bu mesajınızı gördüm bunun üstünden devam edeyim. İyi niyet garantisinin süresi 3 yıla mı düşürülmüş? 2016 sonrası araçlarda 5 yıla düşürüldü diye biliyordum.
 
Hocam geçmiş olsun. Bu tarz sorunlarda masrafları 1. ağızdan duymak fazlasıyla bilgilendirici oluyor çünkü ortalıkta DSG hakkında çok fazla bilgi kirliliği var. Fiyat uygun gözüküyor.
Teşekkür ederim. Ben de aracı kullanırken kulaktan dolma farklı farklı bilgiler alıyordum. Başıma gelince öğrendiğimi paylaşayım dedim...

İyi niyet garantisi için sorum olacaktı, direk bu mesajınızı gördüm bunun üstünden devam edeyim. İyi niyet garantisinin süresi 3 yıla mı düşürülmüş? 2016 sonrası araçlarda 5 yıla düşürüldü diye biliyordum.
O konuda çok detay bilgiye ben de sahip değilim. Sanırım yetkili servise sormak daha iyi olur. Benim aracım için 3 sene dediler ama modele göre değişir mi bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
O konuda çok detay bilgiye ben de sahip değilim. Sanırım yetkili servise sormak daha iyi olur. Benim aracım için 3 sene dediler ama modele göre değişir mi bilmiyorum.
Anladım hocam. İşlem sonrası şanzımanın genel durumu hakkında düşünceleriniz nasıl peki? Arızadan önceki durumu ile şu anki onarılmış halini kıyasladığınızda fark var mı?
 
Otomatik Şanzıman kullanmıyorum lakin Akrabamız Caddy sinde DSG nin ......sını sanayide 4000 e yaptırmıştı
Kardeşleriyle beraber evlerinde 5 VW olan ve tamamı DSG olan Aile dostumuz konu her otomobile geldiğinde BMW sini över ardından DSG arızalarına Yetkili serviste verdiği paraları anlatır 6-7000 ler havada uçuşur ardından kadınlara laf göndermek için araba dediğin manuel olur diyerek bitirir.

Anlayacağınız çok ucuz kurtulmuşsunuz keyfini çıkarın. Ve eğer bu çoğu Dsg nin derdine derman olacak yeni bir uygulama ise Dsg artık rahatlıkla övülebilir hale gelir Doğuşun havası tavan yapar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Wolfgang81 ve Tb96
Otomatik Şanzıman kullanmıyorum lakin Akrabamız Caddy sinde DSG nin ......sını sanayide 4000 e yaptırmıştı
Kardeşleriyle beraber evlerinde 5 VW olan ve tamamı DSG olan Aile dostumuz konu her otomobile geldiğinde BMW sini över ardından DSG arızalarına Yetkili serviste verdiği paraları anlatır 6-7000 ler havada uçuşur ardından kadınlara laf göndermek için araba dediğin manuel olur diyerek bitirir.

Anlayacağınız çok ucuz kurtulmuşsunuz keyfini çıkarın. Ve eğer bu çoğu Dsg nin derdine derman olacak yeni bir uygulama ise Dsg artık rahatlıkla övülebilir hale gelir Doğuşun havası tavan yapar :)
Sanayiden daha ucuza yaptırmışım desenize... :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19
Herkese selam;

Şu DSG’deki mekatronik sorunu hakkında geçen başıma gelen bir durum var. Burada konu hakkında muzdarip olanları ve çözüm yolu / tavsiye arayanları bilgilendirmek istiyorum. Malum bu tip şanzıman kullananlar bu tarz bir sorunla karşılaşma ihtimali her zaman var.

Bende 2013 model Passat Variant 1.6 dizel Highline bir araç var ve aracın ikinci sahibiyim. 2 sene önce aracı 85.000 km’de aldım. Araç şu an 110.000 km’ye yaklaştı.

İlk sahibi bütün bakımları yetkili serviste yaptırmış. Aracı çok beğendiğim ve de sahibinin dürüstlüğünden ötürü aldık. Keyifle kullanıyordum. Ama iki hafta önce Yeniköy taraflarında bir ara sokakta park manevrası için durdum, geri vitese taktım ama araba gaza basınca hareket etmedi. İleriye aldım gene gaza basınca gitmedi. Araba olduğu yerde kaldı yani. Ekranda da vites göstergesi devamlı yanıp sönüyordu. Çekici ile yetkili servise çektirdim.

Olay başıma akşam saatlerinde geldiği için ertesi gün servise gittim. Aracı kontrol ettikten sonra serviste görüştüğüm kişi aracın mekatronik arızası verdiğini söyledi. Ben de aracı aldıktan sonra bakımlara yetkili servise götürdüğüm için ücretsiz değişim olacak sanıyordum ama yanlış bilgi kalmış aklımda. Meğer artık aracın DSG şanzımanının garantisi bitmiş. Tabi bu bilgiyi duyunca ilk etapta başımdan aşağı kaynar sular döküldü.

Sonra servis yetkilisi benim mekatronik arızasının artık onarılabildiğini ve değişim yapılmayacağını söyleyince rahatladım. Fiyatını ilk etapta 3.500 ₺ gibi verdi. Bir de üzerine Zubizu kampanyası varmış onun ile ek indirim yaptı. Son tutar 2.750 ₺ oldu. Ben gene de dışarıda daha ucuza olabilir mi diye kısa bir telefon trafiği ile birkaç tanıdık üzerinden sanayideki bir usta ile görüştüm. O da 2.500 – 3.000 ₺’ye hallederiz dedi. Baktım dışarıdan yapıldığında aynı fiyat, döndüm yetkili servisteki arkadaşa tamam siz yapın dedim.

Hemen işlemi yaptılar. Ertesi gün de aracı teslim ettiler. Üzerine yetkili serviste yapıldığı için 1 sene de garanti verdikleri bilgisini de söylediler.

Sonra bu aracı alırken yaptığım araştırma aklıma geldi ve benim gibi böyle araştırma yapanlara belki bir yardımımız dokunur diye ben de başıma geleni burada yazmak istedim.

Neyseki şu Corona'nın ilk zamanlarında yaşadık şu sorunu yoksa arabayı servise de götüremeyecektik. :)

Kalın sağlıcakla

Selamlar herkese hayırlı ramazanlar, bende derdimi anlatayım fikirlerinizi sorayım. Geçen yıl üniversiteden mezun oldum ve ailemin araba sözü vardı. Yazdan beri 2. el araba araştırıyoruz. Alt komşumuz Hakan abinin 2015 model 1.2 TSI BMT 90 PS DSG polosu var 58bin kmde ve satmayı düşünüyor arabası da oldukça temiz hasarı masarı da yok. Ama geçen yıl kasım sonuna doğru araba yolda kalınca yetkili servisi aramış ve aracı servise çektirmiş arada bi gaz yememe sorunu oluyormuş. Aracı kontrol etmişler ve korktuğu başına gelmiş, mekatronik arızası var denilmiş. Servis danışmanı iki ayrı seçenek sunmuş ya mekatroniği değiştirelim ya da mekatronik onarımına başladık, onarım ile bu sorunu çözebiliriz ve üstüne 1 yıl garanti veriyoruz demiş. Hakan abi bugüne kadar tüm bakımlarını serviste yaptırdığı için indirimli olarak 2500TLye onarımı yaptırmış. Sanayiyle aynı fiyat neredeyse daha uygun diyor ee bi de üstüne garanti veriyorlarmış. Onarımdan sonra kalkışlarda gaz yememe sorunu da ortadan kalkmış. DSG şanzımandan biraz tereddütüm var ama son dönemlerde bu onarımlarla sorunu tamamen çözüyorlarmış buda içini rahatlatıyor aslında ama size sormak istiyorum sizce bu araba alınır mı? Mekatronik onarımıyla ilgili tecrübeleriniz önemli paylaşırsanız sevinirim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Wolfgang81
Selamlar herkese hayırlı ramazanlar, bende derdimi anlatayım fikirlerinizi sorayım. Geçen yıl üniversiteden mezun oldum ve ailemin araba sözü vardı. Yazdan beri 2. el araba araştırıyoruz. Alt komşumuz Hakan abinin 2015 model 1.2 TSI BMT 90 PS DSG polosu var 58bin kmde ve satmayı düşünüyor arabası da oldukça temiz hasarı masarı da yok. Ama geçen yıl kasım sonuna doğru araba yolda kalınca yetkili servisi aramış ve aracı servise çektirmiş arada bi gaz yememe sorunu oluyormuş. Aracı kontrol etmişler ve korktuğu başına gelmiş, mekatronik arızası var denilmiş. Servis danışmanı iki ayrı seçenek sunmuş ya mekatroniği değiştirelim ya da mekatronik onarımına başladık, onarım ile bu sorunu çözebiliriz ve üstüne 1 yıl garanti veriyoruz demiş. Hakan abi bugüne kadar tüm bakımlarını serviste yaptırdığı için indirimli olarak 2500TLye onarımı yaptırmış. Sanayiyle aynı fiyat neredeyse daha uygun diyor ee bi de üstüne garanti veriyorlarmış. Onarımdan sonra kalkışlarda gaz yememe sorunu da ortadan kalkmış. DSG şanzımandan biraz tereddütüm var ama son dönemlerde bu onarımlarla sorunu tamamen çözüyorlarmış buda içini rahatlatıyor aslında ama size sormak istiyorum sizce bu araba alınır mı? Mekatronik onarımıyla ilgili tecrübeleriniz önemli paylaşırsanız sevinirim :)
Yine 2.el alacağınız için bildiğiniz aracı almanız daha doğru geldi bana. Başka bir yine Dsg 2.el araçta ne ile karşılaşacağınız muamma. Bilindik araç alınınca tadı da sıfıra daha yakın oluyor
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun,maalesef o dönemlerdeki kullanılan dq200'ler oldukça sorun çıkarma potansiyeline sahip bir şanzıman.Bu tarz durumlar insanın canını sıkıyor,sonuçta orada değil de bir dağın başında da kalabilirdiniz.Bu her arabada olma ihtimali olan birşey olsa da DSG şanzımanın diğer araçlardaki şanzımanlara göre risk katsayısı oldukça fazla.Günümüzde birçok yazılımsal değişikliğe de gidilse maliyetler yüzünden hala eski geleneğini koruyor bu şanzıman.Bu şanzıman çıktığından beri böyle olduğundan günümüzde tamir olanakları oldukça fazlalaştı,ucuza sanayide de tamir edilebilir duruma geldi.Fakat en doğru olan,sizinde yaptığınız gibi yetkili serviste tamir ettirmek.1 yılda garanti verdiklerine göre 1 sene içinde çıkacak herhangi bir olumsuzlukta karşınızda muhatap bulabileceksiniz,bu yüzden 3'ün 5'in hesabını yapmamış olmanız bu durumda oldukça iyi olmuş.Her ne kadar vw,audi yetkili servislerine günahımı bile vermem desem de,bu şanzımanlı bir araca sahip olsaydım benimde yapacağım şey sizinkinden farklı olmazdı bu durumda.Tekrardan geçmiş olsun,keyifli kullanımlar.