KAPALI Dusterdan gacırtı sesi geliyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

insanerunner

Murat
Düz Yol Gazcısı
33
Marka
Dacia
Araç 2012 model ilk nesil Duster 1.5 dci 4x2
100k bile yapmadı henüz her yıl servisini lastiklerini cartını curtunu yaptırırız ama arabada son 1 aydır fark ettiğim problemler patlak verdi. İlk ve en belirgin olandan başlıyorum. Araç yagmurdan sonra ve sabah ilk marştan sonra kasislerden çukurlardan gerektiği hızda geçmeme rağmen arabanın ön takımdan gacırtı sesi geliyor sanki süspansiyonlar ön takımı kaldırmakta zorlanıyormuş gibi hissettiriyor oysaki çok yavaş geçiyorum kasisten. Ama 10-20 dakika yol aldıktan sonra bu ses gelmiyor. Bakalım bu ay sonuna dogru servise gidecek şikayetlerimi bildireceğim fakat Renault servisini herkes bilir insanı soymayı bilirler arabadan anlamazlar o yüzden pek de ümidim yok. Keza ikinci problem de 3 kez durup dururken motor arıza lambası yandı uzun yolda giderken 110-120 kmh hızlarda aracı sıkıştırmadım belli hızlarda seyrederken durup dururken hem kırmızı hem sarı renkli uyarı lambası yanınca insan korkuyor köy yollarında arabanın başına bir şey gelmesin diye. Servisi aradık siz yolunuza devam edin en yakın zamanda da yanımıza gelin denmişti o yüzden pek güvenmiyorum neyse bu sesin sebebini bilenler bi yardımcı olursa mutlu olurum
 
Son düzenleme:
Motor ışığının bin tane sebebi olabilir. Cihaz bağlayıp arıza kodlarının okumadan kim ne dese boş.

Ön düzendeki gıcırtılar gresle basit bir yağlama yaparak kesilebilir. Her ihtimale karşı gözle muayene de yapmakta fayda var.
 
Viraj demir lastikleri, Z rot, Amortisör Takozu, Amortisör... Bunlardan herhangi biri sesi yapıyor olabilir.
Arıza lambasının da yanmasının sebebi kim bilir ne... Cihaza bağlamadan kimse bir şey diyemez.
Bu sıkıntılarınıza yazarak ve araştırarak pek sonuç alamazsınız. Servise gitmeden önce bir rot-balanscıya gidip ön düzen kontrolü yaptırabilirsiniz, orada derdinizi anlatmayı deneyin en azından daha tecrübeli oluyorlar.
 
Gacırtı sesi viraj demiri lastiği ya da burçlardan kaynaklanıyor olabilir, basitçe yağlanma ile de geçebilir, parçaların değişmesi de gerekebilir.
 
İstanbul - Konya arası 550km arabayı hazırlıyorum lastikler periyodik bakımını yapıp yola çıkıyorum ve ne hikmetse eskişehiri geçtikten sonra yeşilliğin azaldığı iklimlerde araba iki lambayı birden yakıyor hatayı ilk aldığımızda hep gittiğimiz servis olan Ernaz yetkili servisine gittik aracı lifte kaldırdılar test sürüşüne çıktılar bir hata çıkmadı. Filtreler temizlendi ve bilgisayardan hata kodlarını sildiler aracı kullanmaya devam ettik sonraki 2 kez Konya Çelik Reno Yetkili Servisine gittik orada da üstün körü bir baktılar aynı şekilde beyinden kaynaklı diyip hatayı temizleyip yolladılar. Ama ben şunu düşünüyorum bu hatanın hep aynı yolda başımıza gelmesi ve arabada gerçekten bir sorun olmaması benim aklıma tek seçenek olarak şunu getiriyor hava filtresi uzun yol olduğu için değişen hava kalitesi vs. tıkanıyor olabilir mi ve bu da arabanın sensörüne motora hava girmiyor gibi bir arıza uyarısı yapabilir diye düşünüyorum daha 100k tamamlamamış bir arabada bu tarz bir problemi 3 kez yaşadık Renaut grubundan ilk kez otomobil satın aldık pek memnun değiliz ne yazık ki
 
İstanbul - Konya arası 550km arabayı hazırlıyorum lastikler periyodik bakımını yapıp yola çıkıyorum ve ne hikmetse eskişehiri geçtikten sonra yeşilliğin azaldığı iklimlerde araba iki lambayı birden yakıyor hatayı ilk aldığımızda hep gittiğimiz servis olan Ernaz yetkili servisine gittik aracı lifte kaldırdılar test sürüşüne çıktılar bir hata çıkmadı. Filtreler temizlendi ve bilgisayardan hata kodlarını sildiler aracı kullanmaya devam ettik sonraki 2 kez Konya Çelik Reno Yetkili Servisine gittik orada da üstün körü bir baktılar aynı şekilde beyinden kaynaklı diyip hatayı temizleyip yolladılar. Ama ben şunu düşünüyorum bu hatanın hep aynı yolda başımıza gelmesi ve arabada gerçekten bir sorun olmaması benim aklıma tek seçenek olarak şunu getiriyor hava filtresi uzun yol olduğu için değişen hava kalitesi vs. tıkanıyor olabilir mi ve bu da arabanın sensörüne motora hava girmiyor gibi bir arıza uyarısı yapabilir diye düşünüyorum daha 100k tamamlamamış bir arabada bu tarz bir problemi 3 kez yaşadık Renaut grubundan ilk kez otomobil satın aldık pek memnun değiliz ne yazık ki

Hava kalitesinden ziyade anlattığınız yolda siz irtifa kazanıyorsunuz. İstanbul deniz seviyesindeyken Konya 1000m yükseklikte. Yükseklikle beraber hava yoğunluğu azalır ama bu kadar az bir yükseklik değişiminin de arabayı etkilemesi çok olası değil. (Ateşleme, yakıt hava karışımı vb. şeylerden) Öyle olsa Türkiye’de batıdan doğuya giden araçların hepsinde bu problem olurdu.

Eğer gerçekten Ecu kaynaklı bir sorun varsa aracın beynini oto beyinciye de baktırabilirsiniz. Test cihazlarında beynin herhangi bir yerinde hata/arıza olup olmadığını tespit edebiliyorlar. Ona göre de onarımı yapılabiliyor.

(Anlattıklarınıza bakılırsa beyindeki bir arıza hava yoğunluk farkı ile bir araya geldiğinde o hataya sebep oluyor olabilir. Sadece varsayım.)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...