KAPALI E 36 3 18is-20ci mi Mitsubishi Colt mu?

koseogluf

Asfalt Kurutucu
15
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar;

Mitsubisci colt 1.3 cz3 amt (3 kapı-otomatik) ve e36 318is 320ci arasında gidip gelmekteyim.

Mitsubishi coltun artıları;
-Sorunsuzluk
-Yakıt
-Ufak tefek istanbul içi ideal
Eksileri;
-Parçası pahalı ama nadiren sorun çıkardığı için önemli değil
-Piyasadaki çoğu araç ağır hasar kayıtlı veya ciddi yamulmuş gollum gibi durmakta.
-e36 ya göre bence tipsiz ve zevksiz.

E36 nın artıları;
-Zevkli
-Güzel görünüyor
-Piyasaya bakılırsa fp olarak uygun
Eksileri;
-Sürpriz yumurta ne çıkarsa şansınıza.
-Günlük kullanımda yorabilir illaki sürekli birşeyleri bozulur yaşı itibari ile.

Bütçeme gelirsek 32.000 33.000 civarı artı olarak olası masraflara karşı (e36 için) 3.000 4.000 kadar harcayabilirim ilk etapta.
Asıl sorum şu bu bütçe ile e36 alınıp masraf edilip 3 4 yıl binebilir miyim?
Ya da yok kurtarmaz colt al işine bak mı dersiniz?

Şimdiden Teşekkürler.
 
Merhaba,

Şahsen ikisini de tavsiye etmem. E36 bence ancak temizini bulursanız keyif verir, lütfen yanlış anlamayın ama temizlerine de gerçekten iyi paralar istiyorlar. Paranızı ve zamanınızı da harcadıktan sonra içinize sinmezse veya sorun çıkartırsa vereceği keyif çektireceği ızdıraba değmeyebilir.

Colt için biraz daha net konuşabilirim. Zira 2 sene civarı Colt CZT kullandım. Benimki turbo olmasına karşın (güzel yürüyordu hakkını yemeyeyim, 150 hp 1000küsür kilo bir araç sonuçta) hiç ama hiç yol tutmuyordu. K Sport coilover, arka spacerlı, ve 16 inch sıfır lastik setiyle bile ağırlık transferleri tam bir kabustu. Şöyle bir örnek vereyim, tempolu bir şekilde giderken sağından geçeceğim bir arabanın aniden anda başka yöne gitmeye karar vermesiyle benim direksiyonu ani kırmamdan sonra arabanın arkası aniden 3-4 kere sağlı sollu ard arda kopup ve esp deli gibi düzeltmeye çalışmıştı. O olaydan sonra sadece düz ve önüm açıkken gazlıyordum.

İçi ferahtı, ama her yeri çok çirkin, vites kolu tuvalet fırçası sapı gibidir mesela, sürüş hissi keyif falan da yoktu haliyle. 2 sene dayanabilmiştim. Ayrıca triger setini Türkiye'de ne yetkili serviste ne de sanayideki parçacılarda, ne de muadil custom satan yerlerde bulamamıştım. Online almıştım Almanya'dan. Google translate ile websitesini İngilizceye çevirip ödemeyi zor bela yapıp 1 ayda ancak getirebilmiştim triger kayışını. (2011 yılında sadece kayış 400 tl'ye mal olmuştu, servis sadece kayışa 1000tl demişti düşünün). Arka tampona birisi tıklamıştı, serviste sigortadan yaptırmıştım yine sene 2011 1000tl idi tamponun sıfır fiyatı. Arabayı da 4 ayda ancak satabilmiştim. Kısacası ne görüntü, ne sürüş keyfi, ne bakım fiyatları, ne de 2. el rahatlığı açısından tavsiye etmem.

Bunların dışında mk5 fiesta dizel kullanmıştım tutuşu ve direksiyonu keyifliydi, genel olarak ford da çok sorun çıkaran bir marka değildir, Dizeli keyif vermez derseniz 1.6 benzinli atmosferik olanlarına bakabilirsiniz, karar sizin...
 
Son düzenleme:
Şahsen e36 ya asla bulaşmayın derim. O arabanın kullanıcı kitlesi Ü.T gibi tipler varın siz düşünün. Orjinal kalmış temizlerine ise e46 düzeyinde para isteniyor ki saçma.

Colt un artı ve eksilerini zaten siz de yazmışsınız tercih edilebilir bir araç.

İlla sürüş zevki de olan bir araç istiyorsanız kendi kullandığım makyajlı kasa Alfa Romeo 147 ile Suzuki swifti de önerebilirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: btrvysl
Bahsettiğiniz bütçelerde 36 coupelerin en az iki değişenli ve komple boyalı olanları var. Temizini bulurum derseniz o da olsa olsa 3,16i olur ki be kadar keyifli olur tartışılır. Coupelerin piyasası sedanlara göre oldukça yüksek. Temiz bir 320 coupe 45 civarlarında iken temiz bir sedan 40k lardan itibaren başlıyor. Benim tavsiyem 36'nın tasarımını ve sürüş zevkini beğeniyorsanız sedan olan ve bence E36 ya en yakışan 3,18is motorlu olanı olanını tercih etmeniz olur. Çünkü motor hem performanslı hem de 320 ye göre daha ekonomik. İkinci el 36 larin özellikle bu fiyat bandındakiler sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Benim tavsiyem mekanik olarak sağlam ve olabildiğince masrafsız olanını almanız. Çünkü mekanik problemler kozmetik masraflara göre çok daha fazla. Deri koltukları bakımsız ve yırtık aynı şekilde direksiyonu vites topuzu vssi hatalı olabilir. Bunların onarımı ve değişimi görece daha uygun olacaktır.
Asıl sorunuza gelirsek otomobilinizin ufak tefek eksiklerini gidermekten zevk alan biriyseniz 36 yı size önerebilirim. 3 4 k'lık bir bakım 3 4 yıl boyunca sadece yağ bakımına girecek kadar sizi taşıyamayacaktır çünkü neticede bu eski bir otomobil. Bahsettiğiniz miktarları harcadıktan sonra sorunsuz olmasa da sizi idare etmeye yeteceğini düşünüyorum. Tabii bu da alacağınız otomobilin kondisyonuna göre değişecektir. Alacağınız sürüş zevkini düşününce çıkaracağı ufak tefek masraflar keyfime keyif katar derseniz TEMİZ bir 36 yı size öneririm
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Bilal
Merhaba,

Şahsen ikisini de tavsiye etmem. E36 bence ancak temizini bulursanız keyif verir, lütfen yanlış anlamayın ama temizlerine de gerçekten iyi paralar istiyorlar. Paranızı ve zamanınızı da harcadıktan sonra içinize sinmezse veya sorun çıkartırsa vereceği keyif çektireceği ızdıraba değmeyebilir.

Colt için biraz daha net konuşabilirim. Zira 2 sene civarı Colt CZT kullandım. Benimki turbo olmasına karşın (güzel yürüyordu hakkını yemeyeyim, 150 hp 1000küsür kilo bir araç sonuçta) hiç ama hiç yol tutmuyordu. K Sport coilover, arka spacerlı, ve 16 inch sıfır lastik setiyle bile ağırlık transferleri tam bir kabustu. Şöyle bir örnek vereyim, tempolu bir şekilde giderken sağından geçeceğim bir arabanın aniden anda başka yöne gitmeye karar vermesiyle benim direksiyonu ani kırmamdan sonra arabanın arkası aniden 3-4 kere sağlı sollu ard arda kopup ve esp deli gibi düzeltmeye çalışmıştı. O olaydan sonra sadece düz ve önüm açıkken gazlıyordum.

İçi ferahtı, ama her yeri çok çirkin, vites kolu tuvalet fırçası sapı gibidir mesela, sürüş hissi keyif falan da yoktu haliyle. 2 sene dayanabilmiştim. Ayrıca triger setini Türkiye'de ne yetkili serviste ne de sanayideki parçacılarda, ne de muadil custom satan yerlerde bulamamıştım. Online almıştım Almanya'dan. Google translate ile websitesini İngilizceye çevirip ödemeyi zor bela yapıp 1 ayda ancak getirebilmiştim triger kayışını. (2011 yılında sadece kayış 400 tl'ye mal olmuştu, servis sadece kayışa 1000tl demişti düşünün). Arka tampona birisi tıklamıştı, serviste sigortadan yaptırmıştım yine sene 2011 1000tl idi tamponun sıfır fiyatı. Arabayı da 4 ayda ancak satabilmiştim. Kısacası ne görüntü, ne sürüş keyfi, ne bakım fiyatları, ne de 2. el rahatlığı açısından tavsiye etmem.

Bunların dışında mk5 fiesta dizel kullanmıştım tutuşu ve direksiyonu keyifliydi, genel olarak ford da çok sorun çıkaran bir marka değildir, Dizeli keyif vermez derseniz 1.6 benzinli atmosferik olanlarına bakabilirsiniz, karar sizin...

Çok teşekkürler
 
Şahsen e36 ya asla bulaşmayın derim. O arabanın kullanıcı kitlesi Ünal turan gibi tipler varın siz düşünün. Orjinal kalmış temizlerine ise e46 düzeyinde para isteniyor ki saçma.

Colt un artı ve eksilerini zaten siz de yazmışsınız tercih edilebilir bir araç.

İlla sürüş zevki de olan bir araç istiyorsanız kendi kullandığım makyajlı kasa Alfa Romeo 147 ile Suzuki swifti de önerebilirim

Hocam 147 nin yaşatma yürütme maliyetleri nedir zevkli olduğu konusuna birşey diyemem ama e36 danda riskli olduğunu düşünmüyorum bakım maliyetleri vs.
 
Bahsettiğiniz bütçelerde 36 coupelerin en az iki değişenli ve komple boyalı olanları var. Temizini bulurum derseniz o da olsa olsa 3,16i olur ki be kadar keyifli olur tartışılır. Coupelerin piyasası sedanlara göre oldukça yüksek. Temiz bir 320 coupe 45 civarlarında iken temiz bir sedan 40k lardan itibaren başlıyor. Benim tavsiyem 36'nın tasarımını ve sürüş zevkini beğeniyorsanız sedan olan ve bence E36 ya en yakışan 3,18is motorlu olanı olanını tercih etmeniz olur. Çünkü motor hem performanslı hem de 320 ye göre daha ekonomik. İkinci el 36 larin özellikle bu fiyat bandındakiler sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Benim tavsiyem mekanik olarak sağlam ve olabildiğince masrafsız olanını almanız. Çünkü mekanik problemler kozmetik masraflara göre çok daha fazla. Deri koltukları bakımsız ve yırtık aynı şekilde direksiyonu vites topuzu vssi hatalı olabilir. Bunların onarımı ve değişimi görece daha uygun olacaktır.
Asıl sorunuza gelirsek otomobilinizin ufak tefek eksiklerini gidermekten zevk alan biriyseniz 36 yı size önerebilirim. 3 4 k'lık bir bakım 3 4 yıl boyunca sadece yağ bakımına girecek kadar sizi taşıyamayacaktır çünkü neticede bu eski bir otomobil. Bahsettiğiniz miktarları harcadıktan sonra sorunsuz olmasa da sizi idare etmeye yeteceğini düşünüyorum. Tabii bu da alacağınız otomobilin kondisyonuna göre değişecektir. Alacağınız sürüş zevkini düşününce çıkaracağı ufak tefek masraflar keyfime keyif katar derseniz TEMİZ bir 36 yı size öneririm

Anladım hocam çok teşekkür ediyorum.
İnce eleyip sık dokumalıyım eğer ki e36 seçimi yaparsam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Hocam 147 nin yaşatma yürütme maliyetleri nedir zevkli olduğu konusuna birşey diyemem ama e36 danda riskli olduğunu düşünmüyorum bakım maliyetleri vs.
Hocam bir kere en azından 10 yaş daha yeni 147. E36ların sürücü kitlesi de malum. Çok hor kullanılmış araçlar çoğunlukla. Yürütme maliyeti için şunu söyleyebilirim. Son bakımında aracın üst kapak contasını, sol ön süspansiyon burcunu ve periyodik bakımda standart değişen filtreleri, yağları vs değiştirdim. 700 tl gibi bir maliyeti oldu. Şahsen uygun olduğunu düşünüyorum.
 
2010 cz3 kullanmış biri olarak şöyle bir konu açmıştım: https://www.otopark.com/forum/threads/mitsubishi-colt-cz3-2010-invite-amt.4597/

Evimde 2005 lancer otomatik, 2009 yeni kasa 1.3 amt colt, 2011 1.6 manuel lancer var. Özetle her aracı bol bol kullanıp farklarını görüyor olan biriyim. coltlarla 5yılım dolu dolu geçti biriyle 55bin km, cz3 ile 8bin km yaptım.

Colt tepesine çıkarak sürmek istersen biraz bilek isteyen araç. 205gti'lar için "do you have balls?" ne demekse coltu da tepesine çıkarak kullanmak istersen biraz lazım :) Normal şartlarda iyi bir araç, ama performanslı kullanımda yüksek yapısını düşünerek hareket etmek lazım. CZT kullanan arkadaşın yorumlarına katılmıyorum... Toyo proxes varken yapmadığım şey yoktu coltta, cz3'te ps3'leri ısıttıktan sonra keyif verirdi. Yalnız bu araçlarda doğru yürüyen ayarı ve sağlam ekipman çok önemli. 2009 colt ile çizgide girdiğim tatlı sert birazda kendimi yolun ortasında diklemesine durmak zorunda iken buldum, çünkü sağa doğru olan virajda sol arkanın patlak olması bütün araç dinamikleri yerle bir etmişti üstüne yük binince salıvermişti.. Amortisörleri değiştirip tekrar aynı hızda aynı açıyla daldığımda güzelce dönmüştü, hatta bi tık yüksek hızla girebilmiştim. En ufak ön takım düzensizliği, amortisör yıpranmışlığı yol tutuşunu çok etkiliyordu. sağ ön amortisör patladığında da aracın sola dönüşlerinden bariz bir şekilde hissedebiliyordum.
975kg olduğu için 6ileri yarı otomatikle kesiciye kadar gider 1.6dizellere bile göz açtırmaz 1.3 amt colt kullanmasını bilene. Yakıtı çok iyidir yine benzinli sürmesini bilene... cz3'ün 38km/h ort. hız ile 5.8lt uzun dönem ortalaması vardı kaldı ki arada bununla gazlardım da :)

Ben evdeki araçları da düşününce colt yerine 2004-2006 arası plus paket lancer önerirdim.

2005 lancer istediğin bütçede manuelinin temizi rahatça bulunur. 98beygir olduğuna bakma çok rahat 4. viteste 185te hatatata yapar.
4 bağımsız süspansiyon ile colta göre daha stabildir ve tutarlı davranır. Şasi de zaten evodan çıkma olduğu için başarılı.
Motor 2011 lancer ve colttaki 4a9 serisi alüminyum blok değil, 4g18 döküm motor, düzgün bakılmış olanı LPG ile 400-500bin km'lere kadar anahtar vurulmadan kullanılabiliyor :)
Yedek parçası çok ucuz, amortisör ve yay hariç komple ön takım yaptık, 600tl parça aldım(2 amortisör takozu, 2 salıncak, 2 rot başı, 2 amortisör körüğü, 2 tane z rot dikme)

Bu ön takımı yaptırmadan rot ayarsız uzun süre bindim en ufak yol tutuş sorunu yoktu çünkü tolere eden bi yapısı var. Yalnız çok aşırı zorlanırsa colt gibi arkasını salıyor ama colt kadar sert salmıyor. Daha tolere edilebilir ve kontralara cevap verebiliyor.

tek sıkıntı lancerda 4*114.3 bijon aralığı olduğu için 195/60r15 janttan 195/50r16'a geçmek istersen jant bulmak kolay olmaz.
önde 276mm fren diski vardır. arkar da 262mm düz disk olması lazım. Frenleri bakımlı ise güzel durur. Bakması rahat bir araba. Bizdeki 273bin'de motor açılmamış daha ve yağ eksiltmiyor. 5w40 tam sentetik kullanırım lpg'li araçlarımda. Annem kullanıyor colta göre daha oturaklı ve iyi yol tuttuğunu söylüyor. Köye git gel ayda 100-200km yapsın diye alıverdim düşeş denk geldiğinde.

Ama favorim kendi aracım çünkü yürüyen stok değil, arabanın farklı bir levelde yol tutuşunu açtım :) Detaylı konuyu ilerleyen zamanda açacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt, by ve g.c.
Coltun yol tutmadığını neye göre yazdım şöyle söyleyeyim; 2 yıl atmosferik yüklü (dereceli egzantrik, kısa şanzıman, koni amortisörlü) saxo vts kullandım, 2 yıl soft yüklü 206 gti kullandım, arkadaşlarımın mini cooper s ini kullandım, onlara göre kıyaslayarak hiç ama hiç yol tutmuyor, bırakın hot hatch'leri düz focusa fiestaya göre bile kötü. Ayrıca, aracı zorlayınca esp sürekli müdahale ediyor zaten. Yüksek olmasından dolayı aracı zorlamak için "bilek" gerekli yorumu aşırı taraflı geldi bana, doğru bulmuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
2 yıl 3.18is coupe kullanmış biri olarak eğer motor yürüyen düzgün bulabilirsen kaçırma al derim. 4bin tl tamir için yeterli bence. çok aşırı şanssız olman lazım ki araç elinde patlasın 4bin tl den fazla sıkıntı çıkarsın sana. m42 ve m43 motor kullanılıyor 3.18is lerde. sağlamdır alt devirleri gayet canlı ve seri bir motordur. kronik olarak hava akışmetre bozulur ve araç genelde zenginde çalışır. buna bağlı olarak soğuk çalıştırmada devir dalgalanmaları görülür. yine sert kullanım yüzünden kronik haline gelen sıkıntılar; direksiyon pompası,diferansiyel ve motor taraflarından yağ kaçakları bakımsızlıktan dolayı klima hortumları vs çürüdüğü için çoğunda çalışmaz çalışanda da ses yaparak çalışır. Parçası zibil gibi her yerde bulunur ve uygundur. Lpgye ne uyumlu ne de uyumsuz. fakat hemen hemen hepsinde lpg vardır ve lpg olan bir e36 da hava akışmetrenin düzgün çalışma ihtimali de çok düşüktür. Yukarda yazdığım gibi o yüzden de genelde zengin çalıştırmaya göre ayarlanır ki sıkıntı çıkmasın. Aklıma gelmeyen şeyler de olabilir siz merak ederseniz yazarsınız. şimdiden hayırlı olsun.
 
2 yıl 3.18is coupe kullanmış biri olarak eğer motor yürüyen düzgün bulabilirsen kaçırma al derim. 4bin tl tamir için yeterli bence. çok aşırı şanssız olman lazım ki araç elinde patlasın 4bin tl den fazla sıkıntı çıkarsın sana. m42 ve m43 motor kullanılıyor 3.18is lerde. sağlamdır alt devirleri gayet canlı ve seri bir motordur. kronik olarak hava akışmetre bozulur ve araç genelde zenginde çalışır. buna bağlı olarak soğuk çalıştırmada devir dalgalanmaları görülür. yine sert kullanım yüzünden kronik haline gelen sıkıntılar; direksiyon pompası,diferansiyel ve motor taraflarından yağ kaçakları bakımsızlıktan dolayı klima hortumları vs çürüdüğü için çoğunda çalışmaz çalışanda da ses yaparak çalışır. Parçası zibil gibi her yerde bulunur ve uygundur. Lpgye ne uyumlu ne de uyumsuz. fakat hemen hemen hepsinde lpg vardır ve lpg olan bir e36 da hava akışmetrenin düzgün çalışma ihtimali de çok düşüktür. Yukarda yazdığım gibi o yüzden de genelde zengin çalıştırmaya göre ayarlanır ki sıkıntı çıkmasın. Aklıma gelmeyen şeyler de olabilir siz merak ederseniz yazarsınız. şimdiden hayırlı olsun.


Çok teşekkür ederim hocam verdiğin bilgiler için
 
2010 cz3 kullanmış biri olarak şöyle bir konu açmıştım: https://www.otopark.com/forum/threads/mitsubishi-colt-cz3-2010-invite-amt.4597/

Evimde 2005 lancer otomatik, 2009 yeni kasa 1.3 amt colt, 2011 1.6 manuel lancer var. Özetle her aracı bol bol kullanıp farklarını görüyor olan biriyim. coltlarla 5yılım dolu dolu geçti biriyle 55bin km, cz3 ile 8bin km yaptım.

Colt tepesine çıkarak sürmek istersen biraz bilek isteyen araç. 205gti'lar için "do you have balls?" ne demekse coltu da tepesine çıkarak kullanmak istersen biraz lazım :) Normal şartlarda iyi bir araç, ama performanslı kullanımda yüksek yapısını düşünerek hareket etmek lazım. CZT kullanan arkadaşın yorumlarına katılmıyorum... Toyo proxes varken yapmadığım şey yoktu coltta, cz3'te ps3'leri ısıttıktan sonra keyif verirdi. Yalnız bu araçlarda doğru yürüyen ayarı ve sağlam ekipman çok önemli. 2009 colt ile çizgide girdiğim tatlı sert birazda kendimi yolun ortasında diklemesine durmak zorunda iken buldum, çünkü sağa doğru olan virajda sol arkanın patlak olması bütün araç dinamikleri yerle bir etmişti üstüne yük binince salıvermişti.. Amortisörleri değiştirip tekrar aynı hızda aynı açıyla daldığımda güzelce dönmüştü, hatta bi tık yüksek hızla girebilmiştim. En ufak ön takım düzensizliği, amortisör yıpranmışlığı yol tutuşunu çok etkiliyordu. sağ ön amortisör patladığında da aracın sola dönüşlerinden bariz bir şekilde hissedebiliyordum.
975kg olduğu için 6ileri yarı otomatikle kesiciye kadar gider 1.6dizellere bile göz açtırmaz 1.3 amt colt kullanmasını bilene. Yakıtı çok iyidir yine benzinli sürmesini bilene... cz3'ün 38km/h ort. hız ile 5.8lt uzun dönem ortalaması vardı kaldı ki arada bununla gazlardım da :)

Ben evdeki araçları da düşününce colt yerine 2004-2006 arası plus paket lancer önerirdim.

2005 lancer istediğin bütçede manuelinin temizi rahatça bulunur. 98beygir olduğuna bakma çok rahat 4. viteste 185te hatatata yapar.
4 bağımsız süspansiyon ile colta göre daha stabildir ve tutarlı davranır. Şasi de zaten evodan çıkma olduğu için başarılı.
Motor 2011 lancer ve colttaki 4a9 serisi alüminyum blok değil, 4g18 döküm motor, düzgün bakılmış olanı LPG ile 400-500bin km'lere kadar anahtar vurulmadan kullanılabiliyor :)
Yedek parçası çok ucuz, amortisör ve yay hariç komple ön takım yaptık, 600tl parça aldım(2 amortisör takozu, 2 salıncak, 2 rot başı, 2 amortisör körüğü, 2 tane z rot dikme)

Bu ön takımı yaptırmadan rot ayarsız uzun süre bindim en ufak yol tutuş sorunu yoktu çünkü tolere eden bi yapısı var. Yalnız çok aşırı zorlanırsa colt gibi arkasını salıyor ama colt kadar sert salmıyor. Daha tolere edilebilir ve kontralara cevap verebiliyor.

tek sıkıntı lancerda 4*114.3 bijon aralığı olduğu için 195/60r15 janttan 195/50r16'a geçmek istersen jant bulmak kolay olmaz.
önde 276mm fren diski vardır. arkar da 262mm düz disk olması lazım. Frenleri bakımlı ise güzel durur. Bakması rahat bir araba. Bizdeki 273bin'de motor açılmamış daha ve yağ eksiltmiyor. 5w40 tam sentetik kullanırım lpg'li araçlarımda. Annem kullanıyor colta göre daha oturaklı ve iyi yol tuttuğunu söylüyor. Köye git gel ayda 100-200km yapsın diye alıverdim düşeş denk geldiğinde.

Ama favorim kendi aracım çünkü yürüyen stok değil, arabanın farklı bir levelde yol tutuşunu açtım :) Detaylı konuyu ilerleyen zamanda açacağım.

Çok teşşekürler bilgilendirdiğiniz için
 
İki aracı da kullanma şansı bulamadım. O yüzden sürüşüne yorum yapmam yanlış olur. Arkadaşımda Colt vardı. İyi para veren çıkınca satmıştı. Satana kadar hiçbir sıkıntı yaşamamıştı. Çok da memnundu. Yaşadığım yerde E30, E34 ve E36 bmw'ler var. Bu arabaların nasıl kullanıldığını görünce bu kasaları almanın başa bela almak olduğuna yıllar önce kanaat getirdim. Can Eyilik gibi garaj kurup bolca bütçe ayırabilecek biri değilseniz E36'ya bulaşmayın derim. Bulabilirseniz temiz E21 bulup alın binin daha iyidir. En azından bu zamana kadar kalmışı hakikaten kıymeti bilinip iyi bakılmıştır. =)
Coltun yol tutmadığını neye göre yazdım şöyle söyleyeyim; 2 yıl atmosferik yüklü (dereceli egzantrik, kısa şanzıman, koni amortisörlü) saxo vts kullandım, 2 yıl soft yüklü 206 gti kullandım, arkadaşlarımın mini cooper s ini kullandım, onlara göre kıyaslayarak hiç ama hiç yol tutmuyor, bırakın hot hatch'leri düz focusa fiestaya göre bile kötü. Ayrıca, aracı zorlayınca esp sürekli müdahale ediyor zaten. Yüksek olmasından dolayı aracı zorlamak için "bilek" gerekli yorumu aşırı taraflı geldi bana, doğru bulmuyorum.
Hocam burada yol tutuşunu karşılaştırdığınız arabaların bir tık üstü zaten 911 Carrera 4 :)