E30 Motor Değişimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bogacdilek

Asfalt Kurutucu
8
e30 toplamak gibi bi niyetim var ustundeki stok motor yerine m50b25 veya bulabilirsem 1jz/2jz atmak istiyorum fakat tam anlamadığım nokta yeni koyacagım motorun hacmi fabrika cıkışıyla aynı olmak zorunda mı ?
Örn: 1500 cc hacimdeki motor yerine 2500 cc motor koyabilir miyim ?
Bilgisi olanlar yardımcı olurlarsa cok memnun olurum.
 
Koyarsın ama iyi işçilik gerekli, bende 2000 Fiesta 1.25 zetecs var 2.0 zetec ler uyumlu, 1.7 puma zaten aynı şase onların motorda uyuyor, hatta 1.6 ecoboost motor bile uyumlu ama öyle bir iş göründüğünden daha zor yapmanı tavsiye etmem
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Cevabın için teşekkür ederim, ilk aracımı kendim yapmak istiyorum işçilik vs çogunlukla bana ait olacak 4 yıl olarak planladık projeyi ve onumuzdeki haziranda aracı satın alıp start vermeyi planlıyorum.Kendi yapacağım aracı gündelik kullanmanın yanında pist kullanmınada uygun olmasını istiyorum ( içimden homologasyona uygun toplamak geçmiyor değil :D ) fakat aracın kendi hacminden yuksek hacimde motor takılamayacagını ( ruhsat cıkmayacagını ) duydum. bununla ilgilide bilgili olanlar paylaşırlarsa cok memnun olurum.
 
Vallaha uyumlu bloklari yazabilirim istiyorsan japon grubundan sr30dett olabilir rbxgt olabilir ama o araca en iyi gidebilecek blok 2jz gt e ama biturbo olan versiyonlari var yada toyoyanin 3.0 twincam motorlarida olabilir ha bulari yapinca aktarma frensistemi komple degisecek yoksa araci yolda ne tutabilirsin nede durdurabilir ha bu arada bulabilirsen 2.0 rotary motorda olabilir motor kodunu bilmiyorum rotary motorun
 
Dostum ben öyle 1.7 topladım zevkli oluyo ama düşündüğün şeyleri yaşayamayacaksın ya satarsın yada arabayı olduğu şekil bırakırsın , kendin toplamaka derken ? Yaşını bilmiyorum , ilk arabam olcak diyosun 4 yıl var diyosun 14 yaşındamısın ona göre bişeyler dicem , eğer kendi paranı falan kazanıyosan üniversiteyi bitirmişsen çalışıyosan giriş ama öğrenciyken girişilmez , he bu arada ruhsata işletmek için orjinalinden maksimum %10 büyük motor koyabiliyosun , ve Türkiyede yaşıyoruz 4 yıl içinde kanunlar 50 kere değişir şimdiden bukadar uzun soluklu bi proje biraz sağlıksız olur , arabayı toplarsın 2jz koyarsın ve sana derlerki tüvtürk onaylamadı arabanı orjinale döndür öyle trafiğe çık .... gibi gibi şeyler
 
18 yaşındayım arabalara ilgim var ve meslegimide buna yonelik seçicem ilk arabamıda kendim yapmak istiyorum,4 yıllık bi proje derken ögrenci oldugum için maddi sorunlar yuzunden o kadar uzun surecegini dusunuyorum. Şuanda ilgilendiğim bi bmw var eger anlasabilirek m50 veya 2jz atmak istiyorum ona swap yapana kadar kendi motorunu adam edebilirsem onu kullanmak istiyorum .Kendim toplamak derken aracın parçalarını alıp ustalarak yaptrmak yerine kendim araştırıp satın alıp montajını yapmayı kastediyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: rb26dett
Vallaha uyumlu bloklari yazabilirim istiyorsan japon grubundan sr30dett olabilir rbxgt olabilir ama o araca en iyi gidebilecek blok 2jz gt e ama biturbo olan versiyonlari var yada toyoyanin 3.0 twincam motorlarida olabilir ha bulari yapinca aktarma frensistemi komple degisecek yoksa araci yolda ne tutabilirsin nede durdurabilir ha bu arada bulabilirsen 2.0 rotary motorda olabilir motor kodunu bilmiyorum rotary motorun
motor swaplayınca turbolama işlemide yapmak istiyorum dayanıklı blok oldugu için m50 dusunuyorum fakat aracı turbolayınca torku aktarabilecek şanzıman diff (mekanik kilit düşünüyorum ) şaft vs nerden bulabilirim perf. parçaları ureten ana firmalar hangileridir vs pek bilgim yok eger bilgin varsa bu konuyla ilgili paylaşırsan çok memnun olurum.
 
Hazır konusu varken ben de sorayım. Benim 99 Passat 1.8 atmosferik ileride 1.8T swap yapmak istesem motor bloğu aynı tek fark turbo olması. Rahatça yapılabilir mi?
 
motor swaplayınca turbolama işlemide yapmak istiyorum dayanıklı blok oldugu için m50 dusunuyorum fakat aracı turbolayınca torku aktarabilecek şanzıman diff (mekanik kilit düşünüyorum ) şaft vs nerden bulabilirim perf. parçaları ureten ana firmalar hangileridir vs pek bilgim yok eger bilgin varsa bu konuyla ilgili paylaşırsan çok memnun olurum.
Vallaha ison acigini soylemek gerekirse dedigin sekilde arac yapmak icin bi nevi custom yapacaksin mesela 2jz blok koydun arabaya aktarmayi yurt disindan getirteceksin uyumlu aktarma olarak sana r32 skyline aktarmasi onerebilirim sanzuman olarak custom ve saglam bir sanzuman olabilir disli araligini fazla tutarak arabayi daha iyi ilerletebilirsin bu islerin uzmani olanlar var yabanci forumlarda ama en basta dusundugun blok uzerinde tasarilarini yap ki ne kadar guc alacagim bu gucu nasil altaracagim sorularin ortaya ciksin araci ne icin en verimli nasil kullanabilirim olayini orda tasarilarinla ayarlarsin mesela ben yapacak olsam ve saglam bi bicimde ae86 corolla bulsam buna koyacagim blok 2jz single turbolu bi blok olur sonra aktarma konusunu uyumlu sasilerdeki aktarmalari inceleyerek cozerim ki bu aktarmaya en yakin ve en guclu olani nissan 350 z veya 240sx aktarmasi sanzuman olarakda disli araligi 1-2. Viteslerde kisa 3 - 4-5 de uzun olan bi sanzuman bulabilirsem bulur bulamazsam en yakin olani kendim modifiye ederek elde ederim
 
Elimde M44B19 kodlu 1.9 litre stock motorlu 318is var, motorunda yağ yakma gibi sorunlar var, biraz canımı sıkıyor. Arabanın motoru ömrünü tamamladığında M50B25 motor atma fikrim de var. Faturalı motor olursa ruhsata işletme konusunda problem oluyor mu? Beygir ve motor hacmi ancak %30 artabilir orijinalinden diye biliyorum yasal olarak. 2.5 L motor biraz yüksek kalıyor; yeni bir düzenleme vb. var mı?
 
Hacim sınırlaması hala devam ediyor. Faturalı motoru ruhsata sıkıntısız işletip kullanabilirsin. Faturasız motor sıkıntı oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: turkischer
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...