KAPALI E34 Kasada Titreme Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mete25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mete25

Panpa
652
Marka
BMW
Merhaba arkadaşlar,
Aracımın kasasında yaklaşık 110 gibi bir süratte titreme oluyor fakat bu direksiyondan kesinlikle hissedilmiyor.
Ön 2 lastiği sıfır taktırdım arka lastik balanslarını yaptırdım bir değişiklik olmadı, şaft askısını değiştirdim ve balansı yapıldı yine bir değişiklik olmadı. Siz de aklınıza gelenleri yazarsanız sevinirim.
 
Eğer direksiyonda değilse ön lastikleri ilgilendiren bir durum değil gibi duruyor.Arka lastikleri deneme amaçlı başka bir lastikle değiştirin ya da ön arka yapın.Eğer yine kesilmezse başka jant lastikle yine arkayı deneyin bu gibi durumlarda lastiklerin kondisyonu, alt takımın kondisyonu ve frenler akla ilk gelen seçenekler teker teker baktırarak deneyebilirsiniz.Ama tekrardan söylüyorum sorun muhtemelen arka lastiklerdedir ya da arka taraftadır eğer direksiyondan hissetmiyorsanız.
 
E34 lerin direksiyon kutusu sistemi farklı diye duymuştum titreşimi direksiyona vermiyor diyolar o yüzden ön taraftan da emin olamadım. Frene basarken veya gaza basarken özellikle olan bir titreme değil o yüzden disklerden de şüphelenmedim. Lastikçime daha önce başka araba da bırakmıştım balansına güveniyorum, arka lastiklerin balansı yapıldıktan sonra da titreme hissi değişmedi. Başka bir şeyden olmalı diye tahmin ediyorum arkadaşlar
 
E34 lerin direksiyon kutusu sistemi farklı diye duymuştum titreşimi direksiyona vermiyor diyolar o yüzden ön taraftan da emin olamadım. Frene basarken veya gaza basarken özellikle olan bir titreme değil o yüzden disklerden de şüphelenmedim. Lastikçime daha önce başka araba da bırakmıştım balansına güveniyorum, arka lastiklerin balansı yapıldıktan sonra da titreme hissi değişmedi. Başka bir şeyden olmalı diye tahmin ediyorum arkadaşlar
Rot ayarına girdi mi?Balans tamamda belki rotta sıkıntı olabilir.
 
Benzer durum su an ben yaşıyorum e60 da. Şaft köselesi degisti askısı değişti saft balansi yapıldı. Düzelme yok henüz. Lastiklerden şüphelendim degistim o da olmadı. Cumartesi Ankarada ustama baktiricam muhtemel sebepler arasinda ön akslar ve tork konvertörü kaldı.
E34de konvertör yok degil mi. Ön düzeni komple kontrol ettirin bence.
 
@Mt.Akina
Rot ayarı yaptırmak aklımda var fakat şuan arka travers takozlarından birinde boşluk gibi bişey var ona geçici önlem aldık, (titreşim hissinde yine farklılık olmadı) bu haldeyken rot ayarı yaptırmak da sağlıklı olmayacağı için bu işlemi bekletiyorum fakat yaptırcam.

@babayimben
Benim aracım manuel olduğu için tork konvertörü bulunmuyor fakat ayağım gazda değilken de titrediği için şanzıman gibi aksamlardan şüphelenmiyorum. Arka aksları da revize ettirmiştim ondan kaynaklı bir problem de değilmiş bakalım artık sıra önlerde sanırım.
Eğer siz sorununuzu çözebilirseniz tecrübeleriniz aktarırsanız sevinirim :)
 
Benim E46 aracımda da mevcut ne yazık ki. Aynı hızlarda ve direksiyonda hissedilmiyor. Şaft balansı, şaft askıların değişimi, diferansiyel takozunun değişimi, motor ve şanzıman kulaklarının kontrolü, jant eğiklik kontrolü, 4 lastik değişimi ve en son ömrünü tamamlayan diferansiyel değişimi yaptık. Maalesef titreme devam ediyor. Arka hareketli parçalarda değişmeyen sadece akisler kaldı. Sanıyorum o işlem için gittiğimde baskı balatayı da değiştireceğimi kalkarken de bir titreme var şüpheleniyorum.
 
Benim akisler tamire gitti difransiyelle birlikte komple sökülüp takıldı yine aynı.. Aklıma aracı dyno üzerinde izlemek geliyor. Siz de aks için masraf etmeden önce bi deneyin isterseniz.
 
Ben aracı life kaldırıp çevirmeyi denedim aynı hızlarda titreme oluyor ve araç liftte olduğu için daha da çok titriyor. Şaseye veren bir titreme bu. Arka aktarma organlarıyla alakalı sadece akisler kaldı tamir olmayan, kontrol edilmeyen ya da değişmeyen. Birde baskı balata bitmek üzere, şüphelendiğim o var.
 
Benim E46 aracımda da mevcut ne yazık ki. Aynı hızlarda ve direksiyonda hissedilmiyor. Şaft balansı, şaft askıların değişimi, diferansiyel takozunun değişimi, motor ve şanzıman kulaklarının kontrolü, jant eğiklik kontrolü, 4 lastik değişimi ve en son ömrünü tamamlayan diferansiyel değişimi yaptık. Maalesef titreme devam ediyor. Arka hareketli parçalarda değişmeyen sadece akisler kaldı. Sanıyorum o işlem için gittiğimde baskı balatayı da değiştireceğimi kalkarken de bir titreme var şüpheleniyorum.
Subframe crack olabilir mi? Gerekli kontrolleri yaptınız mı?
 
Size demedim ki zaten. E46 görünce ve cozulemeyen bir titresim sorunu görünce aklıma o geldi. Kontrol etmekte fayda var.

Size bol şans.
Ben de arkadaşın anlattıkları üzerine onun aracı hakkında fikrimi belirttim. Şasisinde çatlak olan bir aracın bu sebepten dolayı liftte belli bir hızda titremesi için bir sebep yok çünkü. Teşekkür ederim.
 
Subframe crack durumunu arka taşıyıcıyı aşağıya almadan inceledim. Gözle muayene de herhangi bir çatlağa rastlamadım. Ancak taşıyıcı sökülmediği için çok net bir gözlem olmadı. Yine de baskı balata yenilenmesi ve akis değişimi sırasında arka taşıyıcıyı da söktürmek farz oldu.

Ancak 318is/4 143 Hp ve 200'Nm lik manuel araçta bu çatlakların olabilme durumu zayıf gibi geliyor. Daha çok M3 ve bazı 330i/ci'lerde olabildiğini duydum.
 
Subframe crack durumunu arka taşıyıcıyı aşağıya almadan inceledim. Gözle muayene de herhangi bir çatlağa rastlamadım. Ancak taşıyıcı sökülmediği için çok net bir gözlem olmadı. Yine de baskı balata yenilenmesi ve akis değişimi sırasında arka taşıyıcıyı da söktürmek farz oldu.

Ancak 318is/4 143 Hp ve 200'Nm lik manuel araçta bu çatlakların olabilme durumu zayıf gibi geliyor. Daha çok M3 ve bazı 330i/ci'lerde olabildiğini duydum.
Evet bahsettiğiniz araç için çatlakların oluşma ihtimali zayıf ben de ondan şüphelenmiyorum, bu arada alıntıyı yapmakta ki gayem aracınız “is” olarak geçmemekte, “is” takısı E30 ve E36 lara has N42B18 ve daha sonrasından güncellenen N44B19 motorlara has, sadece belirteyim doğrusu dursun diye istedim.Sizin aracınız daki motoru biliyorum daha evvelden bu motora sahip bir 318i de biz de vardı, üst devirlerde zırıltılı çok güzel bir sesi var güle güle bininiz.
 
Evet bahsettiğiniz araç için çatlakların oluşma ihtimali zayıf ben de ondan şüphelenmiyorum, bu arada alıntıyı yapmakta ki gayem aracınız “is” olarak geçmemekte, “is” takısı E30 ve E36 lara has N42B18 ve daha sonrasından güncellenen N44B19 motorlara has, sadece belirteyim doğrusu dursun diye istedim.Sizin aracınız daki motoru biliyorum daha evvelden bu motora sahip bir 318i de biz de vardı, üst devirlerde zırıltılı çok güzel bir sesi var güle güle bininiz.

İlginize teşekkür ederim. Evet aracım 2005 model E46 318i Manuel Sedan ve 143 Hp 200 Nm değerlerine sahip. Ayrıca N46B20 motora sahip ancak şöyle bir detay var araç Bmw 318i olmasına rağmen ruhsat kaydı 318is/4 olarak geçiyor.
Güzel dilekleriniz için sağolun.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...