2.2 cc'lik M54B22 motora sahip 170hp'lik E46 320i'ler 2002 ile 2005 yılları arasında satışa sunuldu. Çoğu 320i sahibi arabasına 170'lik diyor ancak aldanmayın, ruhsatta 2.0 cc olanlar 150 hp, 2.2 cc olanlar 170 hp'dir. Daha doğrusu 2.0 cc olupta 170 hp'lik bir motor yoktur E46 kasalarda.
Ne yazık ki bu motorlar müsriflikleri ile ünlüdür. Ancak bu tüketimlerine rağmen çok fazla performans sunmazlar. Özellikle otomatik şanzıman ile birlikte bir Bmw'ye göre hem hantal hem de fazla tüketim değerlerine sahiptir. Eğer M54B30 motorlu bir 330i alırsanız aynı yakmasına rağmen istediğiniz çekişi onda ancak yakalarsınız. Tabi ki bu konuşmayı atmosferiği seven ve fazla çekiş isteyen bir kişi olarak yapıyorum.
Orijinal manuel şanzıman ile bulabilirseniz (ki sanmıyorum çoğu otomatik ya da otomatikten dönme) M54B22 motor bir nebze daha tatmin edecektir. Şu anki koşullarda temizini bulmak oldukça zor, Allah kolaylık versin. Bakımlısı olmaz ise açabileceği masraflar Motor 15 bin tl, otomatik şanzıman 5 bin tl, aktarma organları 3 bin tl şeklindedir. Yine motora ait devir daim pompası, su hortumları, yağ pompası gibi sıklıkla arıza açabilen aksamları mevcut.