AÇIK E46-E39 BMW hala alınır mı?

serdargzd

Serdar Güzeldemirci
Asfalt Kurutucu
17
23
Marka
BMW
Selamlar, 500-550k bi bütçem var ciddi BMW hastasıyım 50k sını sanayiye kafadan vereceğiz gibi duruyo ona göre bir araç bakıyorum ama al diyen sanayiyle karı koca olursun diyen. Uzun yol yapıyosun bu arabalar alınır diyen. Diyen de diyen beni çok iyi anladınız. Sizce bu bütçeye daha yeni bir araba almak mı yoksa bmw alıp biraz sanayiyle uğraşmak mı mantıklıdır.
 
Çok uzun yol yapılıyorsa tanıdıktan bildiğin bir araba almadıkça ben olabildiğince yeniden yana olurdum, hatta benim bu düşüncem markadan da bağımsız ve siz bmw düşünüyorsunuz. Öyle çevrenizde temiz bi şeyler varsa risk alınabilir ama o da yoksa çoo büyük kumar gibi geliyor bana biraz da olsa sanayi çekincesi varken bu toplara girmek
 
BenimleMasrafaWarmısın :D Forumda dediğiniz araçlarla vakit geçirmiş hala mevcutta kullanan kullanıcılar var görüp gelip yorumlarını yapacaklardır :) Hatta özellikle konusunu takip ettiğim bir aile üyemizi etiketleyeyim @mete25 :)
 
Selamlar, 500-550k bi bütçem var ciddi BMW hastasıyım 50k sını sanayiye kafadan vereceğiz gibi duruyo ona göre bir araç bakıyorum ama al diyen sanayiyle karı koca olursun diyen. Uzun yol yapıyosun bu arabalar alınır diyen. Diyen de diyen beni çok iyi anladınız. Sizce bu bütçeye daha yeni bir araba almak mı yoksa bmw alıp biraz sanayiyle uğraşmak mı mantıklıdır.
Öncelikle o fiyatlara ellenmemiş, LPG görmemiş, sağda solda yanlamamış araba bulmak çok çok zor. Belki acı olacak ama 46'yı unutun derim ben. Belki Otomatik vites E39 5.20 vs bulunabilir. Aldığınız gibi ileride başınız ağrımasın diye ağır bir bakımdan geçirmelisiniz (araç yeni bakımlı olsa dahi) ki bu nokta önemlidir, aracın gerek bakım geçmişini gerek eski sahiplerini öğrenmelisiniz imkanınız varsa. Onun dışında altından kalkılabilecekse ve temizi bulunabilecekse alınır neden alınmasın. Cepte bitiyor iş. Alınan araba aşağı yukarı 20-25 yaşında olacağı için verdiğiniz 500 bin liraya tamamen güvenmeyin. Kenarda mutlaka belli bir miktar paranız olmalı, bir kısmını bu az önce bahsettiğim ağır bakıma, bir kısmını da ne olur ne olmaz diyerek tutun. 500 bin lirayı çok ucu ucuna verecekseniz kendinizi riske atmamalısınız.
 
@S.Asil aileden gördüğünüz için ayrıca teşekkür ederim :)

Bundan önce bir e34 5 serisi tecrübem oldu. Şuan ise e46 316i kullanıcısıyım.

@serdargzd Öncelikle marka ayırt etmeksizin piyasa ortalaması bir fiyat ile alacağınız bu model araçlardan randıman almanızın biraz zor olduğunu düşünüyorum.

BMW özeline gelirsek bu araçlar, arkadan itişli olmalarıyla bir kesim tarafından heves aracı olarak kullanılarak bakımsız kalmaya ve hor kullanılmaya çok müsait araçlar oluyor. Hayatının bir döneminde böyle bir sahibe denk gelmiş araçlar ise yeni sahiplerini üzebiliyor.

Diğer bir mesele ise yürütme maliyetleri. Her ne kadar parça fiyatları olarak uçurum olmasa da işçilik ücreti olarak ustalar, premium olmayan markalar ile bmw arasında can sıkıcı bir fark meydana getiriyor. Diğer araçlarda bizden olsun diyilebilecek bir iş için bir bmw ustası sizi binlik yapabilir öyle söyleyeyim :)

Son olarak başta da belirttiğim gibi bu modelde bir araç alacaksanız piyasa değerinin biraz üzerinde bir fiyat ödeyebileceğiniz bir araca yönelmeniz arıza çıkarma potansiyeli olarak sizi daha çok mutlu edecektir. Bu bütçeler ile bu iki araç arasından tercih yaparsanız maddi olarak riske girmiş olursunuz ancak karşılığında sürüşte sizi fazlasıyla mutlu edecektir. Zaten bu araçlara tutkuluysanız bazı masrafları da gözünüz görmeyecektir. Bunun yanında;

Eğer uzun yol ağırlıklı bir kullanım yapıyorsanız kesinlikle 5 serisine yönelmenizi tavsiye ederim. Uzun yol konforu açısından 3 ile 5 arasında büyük fark var.

Alacağınız araçlar 30 yaşına merdiven dayamış araçlar olacağından kaporta üzerinde pas kontrolünü güzel yapmalısınız. Bunu, daha önce marşpiyel içleri çürümüş birkaç e39 gördüğüm için söylüyorum.
 
Son düzenleme:
2015 yılında 155km'de 2005 model E46 318i alıp, 2020 yılında 205 bin km'de satmış biri olarak diyorum ki kesinlikle almalısınız. Korkuları bir kenara bırakıp biraz daha cesaretle şuan 200 bin km'ye gelmemiş bir E46 316i veya denk gelirse 318i alıp keyiflice binilebilir. Tabi ki kenarda 50 bin TL'niz her zaman olmalı. Şuan 50 bin TL yüksek bir rakam değil bence, motor yemediği sürece de daha yüksek bir harcamaya ihtiyacınız olacağını düşünmüyorum. İyi bir ekspertiz ile km'sini doğrulayarak bu araçlar hala alınabilir.

Hatta hemen bir kaç örnek ilan atayım.
 
Otomobillere hevesiniz var ise, beni oradan buraya getirsin sonra da buradan başka bir yere götürsün mantığında değil iseniz, ve Bmw marka bir aracı bir kere gerçek anlamda sürdü iseniz geçmiş olsun. Çünkü artık zehri aldınız.

Bu araçların en büyük problemi bakımsızlık, ikincisi ise bilinçsiz kullanıcılar. Ben olsam E39 bakardım, şasesinde çok ağır işlem olmayan bir bme kaporta olarak temiz denilebilir. Tabiki orası burası çürük olanlardan bahsetmiyorum. Ağır bir kazası olmasın eli yüzü düzgün olsun kafidir benim için.

Motor ve mekanik için ise gerektiğinde gemileri yakıp motor yaptırabilecek misiniz? Bu soruya dürüst cevap vermek gerekiyor. Bahsettiğim şey sadece maddi güç anlamında değil, kıyıpta o parayı verebilecek misiniz? Yoksa idarettenlik yaptırıp satma peşine mi düşeceksiniz ?

Keyif olarak çok keyifli araçlar, bende bir Bmw sahibi olarak şu aralar N13 motoru ile uğraşıyorum. Bir yanım olan problemleri yap ve elden çıkar diyor. Bir yanım komple revizyon yap gerekirse tadına doya doya bin diyor. Ama asla vazgeçemiyorum. Bunları okurken hala daha alma hevesiniz duruyorsa, yaparız ya ne olacak diyorsanız, alınır hocam. Hele yeni pasta cila yapılmış eli yüzü düzgün E39 hala daha dönüp dönüp bakılacak araçtır. Keşke imkan olsa, direk E39 M5 çekerim kapının önüne..

Derdimi anlatabildim umarım. Araçları seviyorsanız, uğraşmayı vakit ve emek harcamaktan hoşlanıyorsanız alın. Yok iki gazlarım iki yanlarım işte yaa, bemeve sonuçta abi havalı araç diyorsanız, orada bir durup düşünün derim. Çünkü bu araçlar sadece para istemiyor, bildiğiniz ilgi ve emek düşkünü araçlar.. Ama karşılığını da çok iyi veriyor.

Bir yerde duymuştum, mercedes evli olduğun eşin gibidir, sadıktır dertsizdir tasasızdır, evde her zaman yemeğin hazırdır.Huzurlusundur, mutlusundur. Bmw ise metres gibidir, para ister, ilgi ister, zaman ister.. Ama çok daha heyeacanlı ve ihtiraslıdır.. Adrenalin doludur. :D
 
Hepinize yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim. Düşündüğümde maddiyat bi yana iş nedeniyle oturup uzun uzun emek verebilecek durumda değilim galiba. Bu hastalığın tedavisini ya hem vakit hem maddiyat olarak daha uygun olduğum bi zamana erteleyecek gibiyim. Belki bugün değil ama bir gün :D Şimdilik A3 tarafına bakıyorum eğer bu bütçelere öneriniz varsa her zaman yorumlarınızı görmek isterim
 
2005 model yani en son E46'lar.. 316i ve 318i okeydir.
Gerisini projelik araç sınıfında değerlendirmek lazım 😃

İstediği kadar keyifli olsun , 550-600 verdikten sonra bir de 50-100 harcatırsa.. Beni hayattan soğutur 😁
Kaldı ki 316'ya biniyorum.. Yani , harcanına para / alınan zevk..

Neyse.. Bunlar kişisel tercihler. O yüzden net bir cevabı yok. Hava atma denmiş mesela.
Bana göre temiz bir Dacia Sandero , sanayi işi bir E46'dan çooook daha havalıdır :) En azından antipatik olmuyorsun.. Düz insan oluyorsun 😅

Şunları gördüm bende ;

Şu piyasada cam gibi olmayan hiçbir E46'nın 500 edeceğini düşünmüyorum. İyi pazarlık etmek lazım.
 
Son düzenleme:
Hepinize yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim. Düşündüğümde maddiyat bi yana iş nedeniyle oturup uzun uzun emek verebilecek durumda değilim galiba. Bu hastalığın tedavisini ya hem vakit hem maddiyat olarak daha uygun olduğum bi zamana erteleyecek gibiyim. Belki bugün değil ama bir gün :D Şimdilik A3 tarafına bakıyorum eğer bu bütçelere öneriniz varsa her zaman yorumlarınızı görmek isterim

A3 tarafından devam ;

Focus 2 HB ;

2011 BMW 116i (Ağır Hasarlı) ;

En sağlam Opel 😅
 
Son düzenleme:
Selamlar, 500-550k bi bütçem var ciddi BMW hastasıyım 50k sını sanayiye kafadan vereceğiz gibi duruyo ona göre bir araç bakıyorum ama al diyen sanayiyle karı koca olursun diyen. Uzun yol yapıyosun bu arabalar alınır diyen. Diyen de diyen beni çok iyi anladınız. Sizce bu bütçeye daha yeni bir araba almak mı yoksa bmw alıp biraz sanayiyle uğraşmak mı mantıklıdır.
500-550k gibi paralara temizini bulamazsınız. Onun yerine zaman ve emek harcayabilecekseniz 400k arabaya, 400k da aracı sağlıklı yürür hale getirmeye bütçe ayırın, vereceğiniz paraya yanmamış olursunuz. Benim kişisel tavsiyem bu şekilde olur.

Edit: aşağıda harcayamayacağınızı belirtmişsiniz. O zaman sizi eski kasa mazda 6 macerasına davet edeyim :D
 
Son düzenleme:
8P kodlu A3 aracim vardi Bmw’den önce. 2004 modeldi, hala daha zaman zaman ne arabaydı be derim.. Kaldı ki performans açisindan yanina yaklaşamaz Bmw’nin ama o zamanların kaliteli araba hissi hala daha vardı. Hic 20 yaşına dayanmış gibi de değildi.
 
8P kodlu A3 aracim vardi Bmw’den önce. 2004 modeldi, hala daha zaman zaman ne arabaydı be derim.. Kaldı ki performans açisindan yanina yaklaşamaz Bmw’nin ama o zamanların kaliteli araba hissi hala daha vardı. Hic 20 yaşına dayanmış gibi de değildi.
Peki tavsiye eder misiniz hangi motor daha sağlıklı, kaç km ye kadar alınır acaba
 
Peki tavsiye eder misiniz hangi motor daha sağlıklı, kaç km ye kadar alınır acaba
Fiyattan bağımsız olarak konuşuyorum. Bu kasada 1.6 Dizel, 1.4 TSI ve 1.6 atmosferik hitler motor denilen motorlu araçlar var. Çok performans beklentim yok diyorsanız, 1.6 atmosferik zaten vw grubunun efsane motoru, lpg ile sorunsuz binebilirsiniz. Benim aracım 270 binde olmasına rağmen motorla ilgili hiç sorun çıkarmadı. He sorun yok muydu? Tabiki vardı, satmadan hemen önce bobinleri değiştirin demişti bir ustam, ufak tefek su kaçakları varmış vs. ama ona rağmen hiç sorun çıkarmadan gidiyordu kerata. Biraz bakım geçmişi belli bir araç bulursanız sizi mutlu edecektir.

Diğer motorlarda fiyatlar yukarı çıkıyor. Ama o motorlarda en çok kullanılan motorlar zaten, bakımlısına denk gelir sizde iyi bakarsanız çok bir problem yaşayacağınızı sanmam. Ama bir araç alırken önce motor kodunu öğrenip kronik sorunlarını motor kodundan aramak en sağlıklı yöntem. Böylece motor hakkında tüm sorunlara, kroniklere hakim olarak bir araç alabilirsiniz. En azından ne çıkacağını bilirsiniz.