KAPALI e46 m3 Almayı Düşünenlere...

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cypriot
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cypriot

Asfalt Kurutucu
15
Öncelikle herkese iyi forumlar arkadaşlar,

2 Yıldır e46 m3 smg cabrio sahibiyim.Bu arabayla güzel tecrübelerim oldu ve bu dönem içinde uzun süren araştırmalarım sonucu az çok bir bilgi birikimim var.
Almayı düşünen insanlar özel mesaj veya buradan mesaj atarak aklına takılan şeyleri bana sorabilirler.
KKTC'de yaşıyorum TR'dekiler ile ilgili pek bir bilgim yok.
 
Merhaba
Arabamı tanıtmak gibi bir niyetim yok zaten %100 stock ekzoz bile yok :)
Almayı düşünen insanlara yardımcı olmak istiyorum sadece ...
Ama konu taşınabilirse moderatör arkadaşlar alabilirse problem değil yeter ki amacına hizmet etsin ...
 
Merhaba
Arabamı tanıtmak gibi bir niyetim yok zaten %100 stock ekzoz bile yok :)
Almayı düşünen insanlara yardımcı olmak istiyorum sadece ...
Ama konu taşınabilirse moderatör arkadaşlar alabilirse problem değil yeter ki amacına hizmet etsin ...
Siz bilirsiniz :). Benim tanımaktan kastım kaç binde, ne zaman aldınız, kronik sorunları varmı ve genel olarak araçtan memnun olup olmadığınızı yazmanızdı :).
 
Araba 130binde 2 yıl önce 120 binde eniştemden aldım o da 2008 de ingiltereden bmw garajından almıştı yani araba tek şahıs aile dışına çıkmadı :) Arabadan genel olarak memmunum kronik sorunlarını ( daha doğrusu potansiyel problemleri diyelim ) uygun bir zamanda toparlayıp ayrıntılı bir şekilde yazacağım.Şu ana kadar bana kozmetik kusurlar dışında masraf çıkartmadı.
 
Kronik sorunları az sayıda olsa da bu araçta da mevcut.Önem sırasına göre sıralıyorum :
1-)"Subframe Crack" dediğimiz özellikle arka şasi bağlantı yerlerinde (önde de olabilir)Yüksek tork ve ani hızlanmalara bağlı (özellikle launch control en büyük sebebi) çatlamalar ve yarıklar olabiliyor.Bu sorun genel olarak bütün e46 kasalarda görülse de m3'lerde yabancı kaynaklara göre daha çok görülüyor ve daha yıkıcı olabiliyor.Ufak yarıkları ancak ayrıntılı inspeksiyon ile teşhis edilebiliyor ve uzun süre araba semptomsuz ilerliyor.
Erken dönemde çeşitli firmaların ürettiği plakalar ile yarıklar kapatılıp zayıf yerler güclendirilebiliyor ancak cok ilerlemiş derin çatlamalar varsa çok ciddi masraflar çıkartabiliyor.
Cabrio arabalarda bu sıkıntı coupe'lara göre daha az görülüyor.
Ayrıca 2004 Sonrası modellerde güclendirme yapılmış olmasına rağmen yine de onlarda da çatlak görülebiliyor ancak sıklığı ilk nesile göre daha az.
Benim arabamda bu sorun varmı açıkcası baktırıp kontrol ettirmedim ancak şu ana kadar belirti vermedi.(En yakın zamanda baktıracam.)
 
2-) Vanos Problemleri
Vanos nedir ?
Kısaca BMW'nin vtec'i diyebiliriz ancak bu sistem 2.ci ekzantrik mile geçtiğinde vtec gibi belirgin ses ve güç artışı sağlamıyor.
Düşük devirde yüksek tork ve makul yakıt tüketimi sunuyor.
Aslında problem değil de ömrünü doldurma diyelim zira bu parçalar kullanıma bağlı olsa da yaklaşık 100bin km ömür biçiliyor.
Yurtdışında birçok şirket vanos üniteleri için tamir kitleri üretiyor. (Beisan en popüler ve en pahalısı. :) )
Vanos eskidikce araba güç kaybediyor,ancak yine de yıkıcı bir problem değil araba gitmeye devam ediyor bir süre daha.
En karakteristik belirtisi 2-3k devir aralığında motordan gelen "metal sürtünme tarzı" bir ses.
 
Vee en can alıcı noktaya geldik :)
3-)SMG Problemleri
SMG ilk başta formula 1 arabaları tarafından kullanılan elektrohidrolik bir debriyaj ünitesi ve beyinden oluşan (kabaca) yaklaşık 13kg ağırlığında bir ünite.Tek kavramalı şanzımanlarda şanzıman ile sürücü arasındaki etkileşimi sağlıyor ve sürücünün istekleri doğrultusunda debriyajı devreye sokuyor, vites atıyor vb. yani kısaca sürücünün yerine daha hızlı ve daha "doğru" bir şekilde bunları yapıyor.
Şanzıman manuel arabadaki ile aynidir sadece işimizi kolaylaştıran yardımcı bir ünitedir SMG (bazılarına göre :) )
Sürüş tarzınıza göre drive logic bir beyni vardır, yani gaza ani basarsanız vitesi daha hızlı değişir.Ayrıca vites topuzunun altındaki modlarla vites değişme hızınızı ayarlayabilirsiniz.
Akıcı kullanmak tecrübe gerektirir.İlk smg kullanan insanlar ben dahil "bu ne lan değişik saçma sapan birşey" dese de şanzımanı tanıdıkça aslında müthiş bir sistem olduğunu anlar. (bozulmadığı sürece :) )
En sık arıza veren komponentleri rölelerdir.Çok ucuza (ebayde 4 dolay mı neydi ) yenisi alınabilir.
Türkiye'deki tamircilerimiz hem anlamadığı hem de daha çok para kazansın diye hemen "abi pompa gitmiş komple yeni ünite lazım" derler.
Aslında esas pahalı kısmı olan pompa "makul" seviyede dayanıklıdır ve düzgün kullanımda 100bin mil görür.
Ama gerçekten bozulursa ayvayı yediniz demektir.
Bozulduğunu hemen anlarsınız merak etmeyin :)
 
Aklıma geldikce buraya yazarım şimdilik bu kadar arkadaşlar ...

Arabamın fotoları da geldi buyrun :)
arka.jpg - 2.5 MB
ön.jpg - 2.7 MB
Fotoğraflar gözükmüyor, E46'ların kronik problemlerinden en ağırlarını açıklamışsınız daha ufak kronik problemleri de mevcut ancak önemli olanlarını yazmışsınız zaten, full stock dediğiniz için fotoğrafları merakla bekliyorum.Oynanmış deseydiniz sayfayı kapatacaktım.:D:DKeyifli sürüşler dilerim.:) @Cypriot
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...