Herkese selamlar,
2008 model E90 320i sahibiyim. 270 bin KM'de. Aracımda çözemediğimiz birkaç sorun var.
Araç bakımları özel premium bir serviste yapılmış. A'dan Z'ye her şey değişmiş (Ön takımlar, vanos selenoidleri, difransiyel revize, katalitik konvertör revize, alt takım, triger zincirleri, manifold contası vs. vs.).
Aracın her şeyi yapılalı daha 5-6 bin KM olmuş. Benden önce ki sahibinde de aynı sorun vardı.
Sorunlar ;
1) Kickdown yapınca ve camlar açıkken egzoz gazı aracın içine giriyor. Beyaz duman atıyor bu sırada yani yağ yakıyor araç. Giren koku buna mı ait yoksa başka bir şey mi anlayamadım ama kötü bir egzoz gazı direkt olarak.
2) Yağ eksiltme yapıyor yaklaşık 2000km'de 1 litre. Bazen daha çok bazen daha az. Sorduğumda bu yaşta ki araçlarda ve BMW'lerde genel olarak normal dediler bu durum için. Sıfır G20 araçta bile 1500km'de 1 litre yağ yakıyor arkadaşımın aracı.
3) 140 ve üzerinde giderken şanzımanda mı yoksa başka bir yerde mi tam emin olamıyorum ama aracın ortasında bir titreme var, balans yok gibi sanki. Direksiyonu bıraktığımda ise dümdüz gidiyor yine araç.
Ayrıca 30-40 km ile giderken ayağımı gazdan çektiğimde devir 1300-1500'lere düşüyor ve tekrar gaz verdiğimde titriyor araç. Sanki manuel viteste yüksek viteste kalmış da gaz yemiyor gibi. Devri biraz alınca düzeliyor. Vites mi küçültmüyor yoksa başka bir şey mi anlamadım, ekranda vites göstergesi yok ne yazık ki. Manuel'e çekince sadece fark edebiliyorum.
4) Araçta LPG vardı ve söktürttüm. Manifold hava alıyor demişlerdi ve yüksek devirlere geçince LIMP mode'a geçiyordu araç. Şu an bir sorun yok gibi gözüküyor, LPG söktüreli 2 bin KM civarı oldu ve LIMP mode'a düşmedi hiç araç.
Uzun yola gideceğim yaklaşık git gel 3-4 bin km yol yapacağım. Sizin tecrübeleriniz benden daha iyidir, sizce uzun yolda sorun yaşar mıyım?
Bu sorunları nasıl çözebilirim egzoz gazı başta olmak üzere?
Şanzıman ve motor rektifiyesi yaptırma işine şu anlık girmek istemiyorum, 100-120 bin TL civarlarında tutuyor çünkü ikisi birden. Sizin tavsiyeniz nedir?
2008 model E90 320i sahibiyim. 270 bin KM'de. Aracımda çözemediğimiz birkaç sorun var.
Araç bakımları özel premium bir serviste yapılmış. A'dan Z'ye her şey değişmiş (Ön takımlar, vanos selenoidleri, difransiyel revize, katalitik konvertör revize, alt takım, triger zincirleri, manifold contası vs. vs.).
Aracın her şeyi yapılalı daha 5-6 bin KM olmuş. Benden önce ki sahibinde de aynı sorun vardı.
Sorunlar ;
1) Kickdown yapınca ve camlar açıkken egzoz gazı aracın içine giriyor. Beyaz duman atıyor bu sırada yani yağ yakıyor araç. Giren koku buna mı ait yoksa başka bir şey mi anlayamadım ama kötü bir egzoz gazı direkt olarak.
2) Yağ eksiltme yapıyor yaklaşık 2000km'de 1 litre. Bazen daha çok bazen daha az. Sorduğumda bu yaşta ki araçlarda ve BMW'lerde genel olarak normal dediler bu durum için. Sıfır G20 araçta bile 1500km'de 1 litre yağ yakıyor arkadaşımın aracı.
3) 140 ve üzerinde giderken şanzımanda mı yoksa başka bir yerde mi tam emin olamıyorum ama aracın ortasında bir titreme var, balans yok gibi sanki. Direksiyonu bıraktığımda ise dümdüz gidiyor yine araç.
Ayrıca 30-40 km ile giderken ayağımı gazdan çektiğimde devir 1300-1500'lere düşüyor ve tekrar gaz verdiğimde titriyor araç. Sanki manuel viteste yüksek viteste kalmış da gaz yemiyor gibi. Devri biraz alınca düzeliyor. Vites mi küçültmüyor yoksa başka bir şey mi anlamadım, ekranda vites göstergesi yok ne yazık ki. Manuel'e çekince sadece fark edebiliyorum.
4) Araçta LPG vardı ve söktürttüm. Manifold hava alıyor demişlerdi ve yüksek devirlere geçince LIMP mode'a geçiyordu araç. Şu an bir sorun yok gibi gözüküyor, LPG söktüreli 2 bin KM civarı oldu ve LIMP mode'a düşmedi hiç araç.
Uzun yola gideceğim yaklaşık git gel 3-4 bin km yol yapacağım. Sizin tecrübeleriniz benden daha iyidir, sizce uzun yolda sorun yaşar mıyım?
Bu sorunları nasıl çözebilirim egzoz gazı başta olmak üzere?
Şanzıman ve motor rektifiyesi yaptırma işine şu anlık girmek istemiyorum, 100-120 bin TL civarlarında tutuyor çünkü ikisi birden. Sizin tavsiyeniz nedir?