AÇIK E90 320i Egzoz Gazının İçeri Girmesi ve Titreme

undefinedvoid

Mert Gedikli
Senkromeççi
32
28
Marka
BMW
Herkese selamlar,

2008 model E90 320i sahibiyim. 270 bin KM'de. Aracımda çözemediğimiz birkaç sorun var.
Araç bakımları özel premium bir serviste yapılmış. A'dan Z'ye her şey değişmiş (Ön takımlar, vanos selenoidleri, difransiyel revize, katalitik konvertör revize, alt takım, triger zincirleri, manifold contası vs. vs.).

Aracın her şeyi yapılalı daha 5-6 bin KM olmuş. Benden önce ki sahibinde de aynı sorun vardı.

Sorunlar ;

1) Kickdown yapınca ve camlar açıkken egzoz gazı aracın içine giriyor. Beyaz duman atıyor bu sırada yani yağ yakıyor araç. Giren koku buna mı ait yoksa başka bir şey mi anlayamadım ama kötü bir egzoz gazı direkt olarak.

2) Yağ eksiltme yapıyor yaklaşık 2000km'de 1 litre. Bazen daha çok bazen daha az. Sorduğumda bu yaşta ki araçlarda ve BMW'lerde genel olarak normal dediler bu durum için. Sıfır G20 araçta bile 1500km'de 1 litre yağ yakıyor arkadaşımın aracı.

3) 140 ve üzerinde giderken şanzımanda mı yoksa başka bir yerde mi tam emin olamıyorum ama aracın ortasında bir titreme var, balans yok gibi sanki. Direksiyonu bıraktığımda ise dümdüz gidiyor yine araç.
Ayrıca 30-40 km ile giderken ayağımı gazdan çektiğimde devir 1300-1500'lere düşüyor ve tekrar gaz verdiğimde titriyor araç. Sanki manuel viteste yüksek viteste kalmış da gaz yemiyor gibi. Devri biraz alınca düzeliyor. Vites mi küçültmüyor yoksa başka bir şey mi anlamadım, ekranda vites göstergesi yok ne yazık ki. Manuel'e çekince sadece fark edebiliyorum.

4) Araçta LPG vardı ve söktürttüm. Manifold hava alıyor demişlerdi ve yüksek devirlere geçince LIMP mode'a geçiyordu araç. Şu an bir sorun yok gibi gözüküyor, LPG söktüreli 2 bin KM civarı oldu ve LIMP mode'a düşmedi hiç araç.

Uzun yola gideceğim yaklaşık git gel 3-4 bin km yol yapacağım. Sizin tecrübeleriniz benden daha iyidir, sizce uzun yolda sorun yaşar mıyım?
Bu sorunları nasıl çözebilirim egzoz gazı başta olmak üzere?
Şanzıman ve motor rektifiyesi yaptırma işine şu anlık girmek istemiyorum, 100-120 bin TL civarlarında tutuyor çünkü ikisi birden. Sizin tavsiyeniz nedir?
 
Öncelikle foruma hoşgeldiniz. Tanışma bölümünde kendinizi ve hatta garaj bölümünde aracınızı tanıtabilirseniz daha sağlıklı iletişim kurabiliriz.

1. Cam açıkken değilde kapalı iken deneseniz daha etkili olur diye düşünüyorum araç zaten yağ yakıyor ve duman atıyor demişsiniz normaldir içeri dolması. Yalnız kapalı iken geliyorsa iki ihtimal vardır, biri araçta yağ kaçakları mevcuttur ve bu kaçaklar motor içinde sıcak yerlere damlayarak buharlaşıyor oda kalorifer radyatöründen içeri giriyordur bu durum aynı motora sahip E46 aracımda başıma geldi ve tüm kaçaklar halledilmeden de neredeyse geçmedi, ikincisi ise arka bagaj içlerinde basınç dengeleyici klapeler var onların normalde kapalı olması gerekir, açık kaldıysa egzoz dumanı oradan içeri girebilir. Bu durum benim başıma E60 aracımda geldi. Klapeleri değiştirerek çözmüştük.

2. Bahsettiğiniz yağ tüketimleri fazla BMW için 5 bin km de 1 litre normal sayılabilir ancak bu değerler değil. Evet aracınız motor istiyor olabilir bundan dolayı duman olabilir. Yine de öncesinde doğru yağı ve tabi sahte olmayan yağı kullanmak lazım. Piyasa anlayamayacağınız şekilde sahte yağ kaynıyor. Sahte yağ hem eksiltip hem de dumana sebep olabilir. Bir de tabi sizin aracınızdaki N46B20 motor yağ kaçaklarını sever bu kaçaklar da fazla ise aslında eksiltmiyor, yağı atıyor olabilir kontrol ettirmekte fayda var. Bunlardan emin olduktan sonra da yine siklon valfi ve sibop lastikleri de kontrol edilmedi yine bunlarda dumana ve eksiltmeye yol açan parçalardan.

3. Alt taraftaki bütün takozları değiştirmeden o titreşimi çözmek zor BMW de. Yine tabi jant ve lastiklerden kesinlikle eminseniz, şaft takozları difransiyel takozu, motor kulakları, şanzıman kulağı, akisler kontrol edilmeli. En çok etkileyen ne diye sorarsanız akisler diyebilirim. Ancak genellikle de emin olduğumuz ya da öyle düşündüğümüz jant lastikten yapıyor. Janttaki yamukluklar ya da lastik tabanındaki hatalar balans ile gizleniyor ve düşük hızlarda kasaya etki etmiyor belli hızlardan sonra rezonans çoğalıyor ve kasa salınımları başlıyor. Ben çok çektim siz çekmeyin, hem jantları hem de lastikleri ayrı ayrı balans makinesinde gözle detaylı inceleyin. Sıfır lastikte taban sorunu yüzünden soğuduğum, binmek istemediğim arabam oldu.

Ciddi yağ eksilten ve duman atan araçla 3-4 bin km yola çıkmak ne kadar doğru bilemiyorum. Ancak ben olsam öncesinde 5w40 Shell Helix Ultra yağı bayi olmayan direk Shell Türkiye’ye bağlı benzinliklerden alıp değiştirirdim. Yağ eksiltme ve dumanda bir azalma olmaz ise o araç ile yola çıkmazdım.
 
Öncelikle foruma hoşgeldiniz. Tanışma bölümünde kendinizi ve hatta garaj bölümünde aracınızı tanıtabilirseniz daha sağlıklı iletişim kurabiliriz.

1. Cam açıkken değilde kapalı iken deneseniz daha etkili olur diye düşünüyorum araç zaten yağ yakıyor ve duman atıyor demişsiniz normaldir içeri dolması. Yalnız kapalı iken geliyorsa iki ihtimal vardır, biri araçta yağ kaçakları mevcuttur ve bu kaçaklar motor içinde sıcak yerlere damlayarak buharlaşıyor oda kalorifer radyatöründen içeri giriyordur bu durum aynı motora sahip E46 aracımda başıma geldi ve tüm kaçaklar halledilmeden de neredeyse geçmedi, ikincisi ise arka bagaj içlerinde basınç dengeleyici klapeler var onların normalde kapalı olması gerekir, açık kaldıysa egzoz dumanı oradan içeri girebilir. Bu durum benim başıma E60 aracımda geldi. Klapeleri değiştirerek çözmüştük.

2. Bahsettiğiniz yağ tüketimleri fazla BMW için 5 bin km de 1 litre normal sayılabilir ancak bu değerler değil. Evet aracınız motor istiyor olabilir bundan dolayı duman olabilir. Yine de öncesinde doğru yağı ve tabi sahte olmayan yağı kullanmak lazım. Piyasa anlayamayacağınız şekilde sahte yağ kaynıyor. Sahte yağ hem eksiltip hem de dumana sebep olabilir. Bir de tabi sizin aracınızdaki N46B20 motor yağ kaçaklarını sever bu kaçaklar da fazla ise aslında eksiltmiyor, yağı atıyor olabilir kontrol ettirmekte fayda var. Bunlardan emin olduktan sonra da yine siklon valfi ve sibop lastikleri de kontrol edilmedi yine bunlarda dumana ve eksiltmeye yol açan parçalardan.

3. Alt taraftaki bütün takozları değiştirmeden o titreşimi çözmek zor BMW de. Yine tabi jant ve lastiklerden kesinlikle eminseniz, şaft takozları difransiyel takozu, motor kulakları, şanzıman kulağı, akisler kontrol edilmeli. En çok etkileyen ne diye sorarsanız akisler diyebilirim. Ancak genellikle de emin olduğumuz ya da öyle düşündüğümüz jant lastikten yapıyor. Janttaki yamukluklar ya da lastik tabanındaki hatalar balans ile gizleniyor ve düşük hızlarda kasaya etki etmiyor belli hızlardan sonra rezonans çoğalıyor ve kasa salınımları başlıyor. Ben çok çektim siz çekmeyin, hem jantları hem de lastikleri ayrı ayrı balans makinesinde gözle detaylı inceleyin. Sıfır lastikte taban sorunu yüzünden soğuduğum, binmek istemediğim arabam oldu.

Ciddi yağ eksilten ve duman atan araçla 3-4 bin km yola çıkmak ne kadar doğru bilemiyorum. Ancak ben olsam öncesinde 5w40 Shell Helix Ultra yağı bayi olmayan direk Shell Türkiye’ye bağlı benzinliklerden alıp değiştirirdim. Yağ eksiltme ve dumanda bir azalma olmaz ise o araç ile yola çıkmazdım.
Güzel cevaplar.
1. madde için ihtimallere egzoz manifold kaçağını ekleyebilirim.
3. madde için titremeyi aracın ortasında hissediyorsanız ben önce şafta bakarım.

Son paragrafın altına imzamı atarım. Yollarda sersefil olmak da var.
 
Yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim. Tanışma bölümüne konu açtım zannederken açmamışım, bir hata oluşmuş sanırım :) .

Yoğun beyaz duman sadece kickdown'da oluyor. Onun haricinde 4500 devire kadar duman falan yok garip bir şekilde.
D/s'ye alıp aracı sıkınca yine üst devirlere geldiğinde yapıyor ama anlık bi' atıp sonra kesiliyor beyaz duman. Ambeleye kalkmış gibi sürekli atmıyor nedense.

1) Camlar kapalıyken hiçbir sorun yok. Ne oluyorsa camlar açıkken oluyor, durur vaziyette iken şoför kapısını açıyorum, aracın ortasından ortasından bi' sıcaklık ve hafif koku geliyor. Plastik falan mı yapıştı diye baktım ama yok.
Kickdown yaparken zaten bariz bir koku var. Kime gösterdiysem de çözemedik.

2) Dün tekrar Bodursan'dan aracı aldım. Kontrol etmelerini istedim yaptıkları tüm işlemleri. Ya beni yiyorlar yada gerçekten ben fazla ince kontrol ediyorum.
Yetkililer motorda bir sorun olmadığını, performansta veya başka bir şeyde kayıp yaşanmadığını söylüyorlar. Çıkan dumanın tolere edilebilecek seviyelerde olduğunu söylediler.
Motoru açtırdıktan sonra zaten direkt rektifiye ettirmek mantıklı gibi bu km'lerde sanırım. Dediğim gibi performansta vesaire bir sorun zaten yaşamıyorum, o egzoz kokusu da hoşuma gitmiyor desem yalan olur ama birisiyle arabaya bindiğimde "Bi' koku var, yanıyor muyuz?" falan tripleri beni öldürüyor.

3) Bütün takozlar değişmiş görünüyor son yetkili servis raporunda. Gerçekten bilen, anlayan birisine vericem arabayı ama kimseyi de bulamıyorum. Farklı bi' 320i kullanma fırsatım da olmadı açıkçası. Belki normal olan şeyler bana garip geliyor.

Yazılım kalite kontrol mühendisiyim, belki de mesleki dezenformasyondan mı acaba fazla şeylere takılıyorum gerçekten kafayı yedirtti bana.
 
Son düzenleme:
1. Madde için bt'nin de dediği gibi egzoz manifold contası kontrol edilebilir tam gazda yapıyor olması onu çağrıştırıyor. Genel olarak BMW araçları sıcak çalışır ve aracın ortasından bir sıcaklık almanız normal yine benim E46 aracımda da baya hissedilir sıcaklık geliyordu araçtan inerken ve binerken alt taraftan bence buna takılmayın ama kokuyu biraz tasvire ihtiyacımız var yanık yağ kokusu mu yoksa egzoz kokusu mu ?

Yanık yağ kokusu ise dediğim gibi aracın yağ kaçakları manifolt üstüne damlıyordur ve yağ manifolt üstündeki yüksek sıcaklıktan yanarak koku yapıyordur, lütfen ustaların lafına değil aracı kaldırıp bütün muhafazaları söküp kendiniz yağ kaçaklarını kontrol ederek gözünüze inanın. Amacım kimseyi kötülemek değil ama bir kontrol mühendisi olarak siz de bilirsiniz ki en iyi kontrol kendi yaptığınızdır.

Eğer koku sadece egzoz kokusu ise manifolt ve diğer egzoz contaları kontrol edilebilir ya da bir kaçak var mı bakılmalı. Yine araç sıcakken, koku yapıyorken ve hatta mümkünse biri gaza yüksek devirlerde basıyorken, aracın altına eğilerek bir kaçak, duman var mı kontrol edebilirsiniz.

2. Yağ eksiltme durumu için yine söylediklerinizden sibop lastikleri ve siklon valfi aklıma geliyor. Tabi dumanın yüksek devirlerde ya da ara ara gelmesi buna yönlendirdi beni. Yine de söyleyeyim 2 bin km'de 1 litre yağ eksiltmesi iyiye işaret değil aracın yağını değiştirmeden ve tekrar test etmeden yola çıkmayın derim.

3. Bütün takozlardan kastınız ne bu önemli belki de orada yazanlar hepsi değildir. Sakıncası yoksa o servis kağıdını paylaşın bir inceleyelim. Acaba neleri değiştirmişler. Ya da akislere bir müdahale yapmışlar mı?
 
Yapılanları ekleyeyim şöyle. Kaç gündür inmemiştim arabaya.

Arabada kaçak vesaire olduğunu düşünmüyorum. Performanslı sürüşte veya normal gezinti sonrası altını kontrol ettiğimde hiç yap lekesi yok. Motor çevresi de temiz. Bilgim olmadığı için sorduğum soru saçma olabilir ama 1-2 depo benzinle 1 litre yağı aracın yakması normal olabilir mi?

Şu an bayram yoğunluğu var diye tüm servisler dolu. Bayram sonrası bi’ bakım yaptıracağım komple.

Premium servisten de adam akıllı hizmet alamayınca can sıkılıyor biraz.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4616.jpeg
    IMG_4616.jpeg
    1.7 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_4615.jpeg
    IMG_4615.jpeg
    1.7 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_4614.jpeg
    IMG_4614.jpeg
    1.8 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_4613.jpeg
    IMG_4613.jpeg
    2.2 MB · Görüntüleme: 0
Yapılanları ekleyeyim şöyle. Kaç gündür inmemiştim arabaya.

Arabada kaçak vesaire olduğunu düşünmüyorum. Performanslı sürüşte veya normal gezinti sonrası altını kontrol ettiğimde hiç yap lekesi yok. Motor çevresi de temiz. Bilgim olmadığı için sorduğum soru saçma olabilir ama 1-2 depo benzinle 1 litre yağı aracın yakması normal olabilir mi?

Şu an bayram yoğunluğu var diye tüm servisler dolu. Bayram sonrası bi’ bakım yaptıracağım komple.

Premium servisten de adam akıllı hizmet alamayınca can sıkılıyor biraz.

1-2 depo benzinle 1000-1500 km ancak yapabilirsiniz, hadi maksimum 2 bin km diyelim. Bu sürede 1 litre yağ yakması da tabi ki normal değil. Ama illa motor içi kaynaklı olacak diye bir şey yok. Başka parçalar da bu yağı yaktırıyor olabilir. Yukarıda bahsetmiştim.

Evet araçta baya bir şey değişmiş gözüküyor bu listeye göre. Akislere bakılmamış ve diferansiyel takozu değişmemiş olarak gördüm. Yalnız burada aklıma takılan şaft tamir olmuş, diferansiyel revize olmuş. Bunların neden yapıldığı ve nasıl yapıldığı önemli tekrar baktırmak gerekebilir. Titreşim için son kalan akisler ve diferansiyel takozuna da bakılmalı. Eğer değilse benim aklıma jant-lastik geliyor. Ondan da sonra başka bir şey kalmıyor zaten.
 
1-2 depo benzinle 1000-1500 km ancak yapabilirsiniz, hadi maksimum 2 bin km diyelim. Bu sürede 1 litre yağ yakması da tabi ki normal değil. Ama illa motor içi kaynaklı olacak diye bir şey yok. Başka parçalar da bu yağı yaktırıyor olabilir. Yukarıda bahsetmiştim.

Evet araçta baya bir şey değişmiş gözüküyor bu listeye göre. Akislere bakılmamış ve diferansiyel takozu değişmemiş olarak gördüm. Yalnız burada aklıma takılan şaft tamir olmuş, diferansiyel revize olmuş. Bunların neden yapıldığı ve nasıl yapıldığı önemli tekrar baktırmak gerekebilir. Titreşim için son kalan akisler ve diferansiyel takozuna da bakılmalı. Eğer değilse benim aklıma jant-lastik geliyor. Ondan da sonra başka bir şey kalmıyor zaten.

Değerli vaktinizi ayırıp yorum yaptığınız için teşekkür ederim öncelikle.

Sanırım bana kalan şu anlık, bayramdan sonra motora bi’ baktırmak yağ yakma/eksiltme olayı için.

Sonra da akis ve takoz. Yürüründe bir şey yok gibi şu anlık. 100-140 arası normal, sonra bi’ vibrasyon başlıyor.

Neyse bakalım, masrafa katlanacağız artık 🙂.

Uzun yol riskine girsem mi girmesem mi bilemedim hala. En iyisi yarın bi’ yağ değişimi yaptırıp bakmak. Kaçak vesaire yok bildiğim kadarıyla, en azındna söylerlerdi 2 bakımdır. Sonrasına bakacağız artık.