AÇIK E90 Kumandanın Yakından Çalışması ve Uyarı Sesleri

undefinedvoid

Mert Gedikli
Senkromeççi
32
28
Marka
BMW
Merhabalar :)

Ara ara gelip sorular sorup konu açtığım için öncelikle affınıza sığınıyorum.

E90 aracımda aracın uzaktan kumandası sadece yakınında olduğum sürece aracı kitleyip açıyor. Şoför kapısının orada açıyorken, arka tamponun oralara gidince bazen alıyor bazen almıyor. Pilde bir sorun tespit edemedik, kumanda da bir sorun yok gibi duruyor.

Aracın merkezi kilit anteni nerede bulamadım, bilen veya daha önce böyle bir şey yaşayan var mı, varsa çözülebiliyor mu yoksa klasik olarak böyle mi? Çünkü 1-2 E90'da da aynı olaya şahit oldum.

İkinci sorum da araç içinde hiçbir buzzer sesi yok. Emniyet kemeri uyarısı, ikaz sesleri hiçbirisi ötmüyor. Bunu gizli özellik vesaire gibi bir şeyle kapatmış olabilirler mi yoksa bir parçayı mı kontrol etmemiz gerekir?

Son olarak İstanbul'da güvenilir bir BMW servisi veya ustası arıyorum. Borusan'a gittim aşırı derecede sıra vardı. Zengin-fakir karışım sorunu var, daha önce LPG vardı söküldü. Yakıt ayarı yapıldı ama egzozun içi simsiyah kurum bağlamış gibi.

Aracı yüksek devirlerde kullanıyorum uzun yolda 3 bin devir gibi. Şehir içinde de sürekli DS modundayım katalizörü tıkamamak için.
Tamir ederken kırmadan dökmeden öpmeden yapabilen ve BMW araçlarına hakim bir servis öneriniz varsa çok memnun olurum.
 
Kumanda için tavanda döşeme arkasında bir modül var, o arızalı olduğu için uzaktan çekmez kumanda genelde(bahsettiğiniz merkezi kilit anteni bu sanırım). E90 Facebook grubunda daha önce denk gelmiştim, bazı elektrikçiler modülün değişimini ve anahtar kodlamasını yapıyordu. Bazıları da modülü tamir ediyordu. Sanayideki anahtarcılar çözecektir işinizi, ancak sorun anahtar kaynaklı değil frekans okuyucu beyin kaynaklı. Yeni anahtar yaptırıp kodlatsanız da aynısı olacak.

LPG nasıl söküldü önce ona bakmak lazım. Sadece sigortası ve tüp mü söküldü. Yoksa komple tesisat dahil sökülüp manifoltdaki delikler düzgün kapatıldı mı? LPG sökülünce aracın kendi beyni devreye gireceğinden zengin-fakir karışım meydana gelmemesi lazım araçta başka bir sensor ya da hava akış metre arızanız yoksa. Ya da tam kapatılmayan deliklerden dolayı aracınız hava alıyor olabilir bu bir ihtimal iyice incelemek şart. Arıza varsa da beyine OBD soketinden bağlanarak bu arızayı tespit edebilirsiniz. Yakıt ayarı nasıl yapıldı? Bu araç otomatik jikle ve yakıt ayarı yapamıyor olmanız lazım. Bir de aracın zengin ya da fakir karışımda olduğunu nasıl anladınız, AFR saati mi mevcut? Eğer var ise değerler okunarak da fikir yürütülebilir.
 
Kumanda için tavanda döşeme arkasında bir modül var, o arızalı olduğu için uzaktan çekmez kumanda genelde(bahsettiğiniz merkezi kilit anteni bu sanırım). E90 Facebook grubunda daha önce denk gelmiştim, bazı elektrikçiler modülün değişimini ve anahtar kodlamasını yapıyordu. Bazıları da modülü tamir ediyordu. Sanayideki anahtarcılar çözecektir işinizi, ancak sorun anahtar kaynaklı değil frekans okuyucu beyin kaynaklı. Yeni anahtar yaptırıp kodlatsanız da aynısı olacak.

LPG nasıl söküldü önce ona bakmak lazım. Sadece sigortası ve tüp mü söküldü. Yoksa komple tesisat dahil sökülüp manifoltdaki delikler düzgün kapatıldı mı? LPG sökülünce aracın kendi beyni devreye gireceğinden zengin-fakir karışım meydana gelmemesi lazım araçta başka bir sensor ya da hava akış metre arızanız yoksa. Ya da tam kapatılmayan deliklerden dolayı aracınız hava alıyor olabilir bu bir ihtimal iyice incelemek şart. Arıza varsa da beyine OBD soketinden bağlanarak bu arızayı tespit edebilirsiniz. Yakıt ayarı nasıl yapıldı? Bu araç otomatik jikle ve yakıt ayarı yapamıyor olmanız lazım. Bir de aracın zengin ya da fakir karışımda olduğunu nasıl anladınız, AFR saati mi mevcut? Eğer var ise değerler okunarak da fikir yürütülebilir.

LPG komple söküldü, tesisat, sigorta, beyin, kablolar, hortumlar her şey çıkarıldı. Manifold üstünde de böyle üçgen üçgen yamalar yapmış usta delikleri tamamen kapalı. Etrafına baktığımda hava alan bir nokta gözükmüyor, hafif nemlendiriyorum etrafını çekme vesaire var mı diye bir şey yok.
Sensör arızası gözükmüyor, akış olayını kontrol edemedim. Şöyle tarif edeyim o kısmını, araç 1600 1700 1800 devirdeyken böyle 3 viteslik yerde 4-5. viteste gaz verirsin de araç gereksiz bağırır ya öyle bir ses oluyor sonra 2 bin devir ve üzerine gelince normale dönüyor.

Zengin-fakir için şöyle bir şey var aracın egzozunun içi böyle dizel araç egzozu gibi simsiyah duruyor. Araç 5-6 bin devirlerde yüke bindiğinde aracın camları açık olunca içeriye egzoz gazı giriyor sanırım türbülanstan ve gaz gibi bir koku geliyor. Aynı şekilde araç park halinde çalışırken de var bu olay, kapıyı açınca egzoz gazı içeri geliyor rüzgardan ve gaz gibi, çiğ bir koku var.

Dediğim gibi çok exper bir bilgim yok, gözlemlediklerim bunlar ve her yere de götürüp elletmek istemiyorum. Zamanında pek hoş yerlerde dolaşmamış araç, biraz baştan savma işçiliklerle geçiştirilmiş.
OBD bağlayabilirsem hata raporlarını ekleyeceğim. Şimdi enjektörcüye gideceğim test için. Egzozcuya gittiğimde kaçak yok, çiğ yakıyor dedi bugün de.

Anahtar olayı için de herhangi bir oto kilitçiye gitmem yeterli mi, çok zor bir olay mı bunun sökülüp takılması vesaire?