ekocatop

Asfalt Kurutucu
19
Herkese Merhaba ,

Ben Erhan 29 yaşındayım İstanbul Ümraniyede yaşıyorum. Ocak ayında stock bir e92 320d sahibi oldum malum pandemi kısıtlamalarından dolayı aracı çok fazla kullanamadım, aracı 139000 km civarı aldım suan 140050km de bakım yollarında yapılmış km :)

Alırken gördüğüm eksikler :
- arka cam fitili
- el frenin zayıf tutuyordu
- lastiklerinin durumları iyi değildi
- araça sigara içildiği için detaylı temizlik istiyordu

Bunları yazdım çünkü dahası da gelecek :)

Araç alma hikayem hep bir arkadan itiş tecrübesi istiyordum bunuda yapabileceğim sayılı markalar var malum e92 bakmadan önce f20 118i çok baktım istediğim aracı isteğim fiyata bulmayacağımı düşününce hadi 116i de olur dedim, içimde neden 118i almadım diye kalırdı düşüncesi ile vazgeçtim. Aynı araba değil mi? diyenler için 118'lerde gelen yağ soğutucu zaten sıcak çalışan bir motor için hayatı önem taşıdığını düşünüyorum.

Eşimin de aslında bir dizel araç isteği ile odağım e90 döndü. Gerçekten çok temiz e90 lar buldum ancak bir e92 gördüm ki üfff :) Neden baştan e92 bakmadım evliyim ve yeni bir kızım oldu tek kapı araç in bin sorun olur diye bakmamıştım ancak e92 görünce içim gitti :) Eşimde aracı görünce yok ya ne sorun olacak dediği için gittim araca bakmaya.

Çıplak gözle en son ne zaman e92 gördüğüm hatırlamıyorum aracı görmeye gittiğim an bitmişti benim için bakımı var mı yok mu eksiği gediği nedir değildir ( Arkadaşlar siz böyle yapmayın) tek düşündüm alalım bunu :) bu durumum tüm suçlusu 1.6 tdi dsg mk3 leon bir araba bu kadar mı hissiz güvensiz kopuk olur ya nese bir sene zor kullandım.

Gelelim E92 ye,

Dış Görünüm-Tasarım :

Arac siyah iç dış original MSport lci ön farları genel olarak ne kadar beğenilmesede ki ben beğeniyorum arka stoplar müthiş , Jantları 18 inç m jantları önler 225 taban arkalar 255 taban lastikler araç biraz basık gelmişti ancak hiç yüksek e92 görmediğim ve konforu iyi geldiği için normal diye düşündüm (malum leon leylek ) boyası yaşına göre güzel, diresiz kocaman kapılar uzun bir kaput altında olabildiğince geriye yerleştirilmiş 2 lt motor (lci motor kodu N47D20Tu) muazzam seni yapan mühendisin eline sağlık .

İç Detaylar :

Canlı görene kadar bu nasıl bir apaçilik içi kırmızı arabamı olur görmemiş gibi çok dediğim herkes den özür diliyorum çok güzel lan :):), Recaro koltuklar manuel ancak bel desteği elektrikli o yandan şişmesinin anlamayamsınız :):) Kapı içi ve arka ambiyans aydınlatma, elin değdiği heryer deri saolsun eski sahipleri iyi korumuş orta konsolun arka koltukları bölmesi ne kadar güzel görünebilirse o kadar güzel göründü gözüme valla Trim parçalarının durumu genel olarak iyi (açılmaya bir bardaklık ve zor açlan ikinci bardaklık dışında) yolda denerken neredeyse hiç trim sesi duymadım ve şok oldum bu araç 2012 model 9 yaşında (leon 2016 kasisten geçerken gelen karyola gıcırtısı inanılmazdı leoncular kusura bakmasın benim aracım muhtemelen çok kötüydü ama 2016 60 binde bir aracın bu kadar nese )

Performans - Yakıt :

Performans gayet tatmin edici(eski mitomdan örnek vereyim 155 lik kadar gider), heee inanılmaz gidiyor üff ne gidiyor fln diyenler performanslı araç kullanmamıştır. 1400kg bunun olumlu ve olumsuz yanlarını hissediyorsunuz hızlanmasını törpüleyen ikinci etmen ise şanzıman ZF in 6HP21 kodlu şanzımanı çok hızlı değil ve verimli olduğunu düşünmüyorum ( Leonu o kadar gömdüm ama dsg'nin hakkını yemem catır catır vites atardı ) bu durumun ikinici eksi si ise yakıt herkes çok yakmaz der ancak sehir içi 9 ortalama ile kullanıyorum heves alma zamanlarındayım ve aracın yakıtına dikkat etmiyorum suan ancak (leoncum bu konuda da iyisin hadi sehir içi 7-8 arasını hiç geçmedin ) 1lt daha düşer daha da düşmez gibi .

Hissettirdikleri :

Direksiyonu ağır(eski mitom vardı onun d modundaki kadar ağır mitocular bilir) herkesinde söylediği gibi ancak üzerindeki eski continental contipremiumcontact 5 RunFlat lastikleri çıkarıp yerine Michelin Pilot Sport 4 leri koyduktan sonra direksiyon normale döndü diyebilirim kabul edilebilir oldu yani diğer gerçekten ağırdı eşim köşeleri dönerken iki eli ile zor çeviriyordu. Bu direksiyon ağırlığının getirisi olarak yüksek hızlarda inanılmaz güven hissi hız arttıkça ağırlığı ve araç tasarımın verdiği yere yapışma durumu hepsi birleşince araba rayda gidiyor hissini kesinlikle veriyor yani 200le otoyolda viraj geliyor döner ya diyorsunuz hız kesme ihtiyacı hissettirmiyor.
Trafikte giderken yada bir yere aracınızı bıraktığınızda sizin dışında araca bakan gözler olduğunu farkediyorsunuz güzel bir duygu aracı bıraktığınızda arkanıza dönüp bakıyorunuz hatta evden arada dikizliyorsunuz.

Aldık Biz Neler yaptık :

Aracın önceki sahibi zincir bakımı ve gene bakımın yaptırmış saolunsun içimiz rahat etsin diye bir genel bakım yaptık( yağ filtre vs..) bunlara ek olarak :
- El freni ayarı yapıldı balata değişimine gerek kalmadı 100 tl ( el freni için gittiğim bir esnaf değişim için 600 tl talep etmişti ve ayar olayından hiç bahsetmemişti ayıp gerçekten para kolay kazanılmıyor )
- Arka fren balatalı değişti
- Motor suyu değişti antifriz ile birlikte
- Motor içi yağ soğutucu yağ kaçırıyormuş malum aracın heryeri kapalı alttan baksanda hiçbir şey görülmüyor yere bir şey damlamıyor falan sıkıntılı yağ soğutucu kütüğün contalı değişti
- Yüksek hızda bildiğin ıslık sesi geliyordu kapı fitillerini takan usta körmüş muhtemelen hiç biri yuvasına oturmamış düzelttik sorun çözüldü
- Arka cam fitili parçalanıyordu orijinal parça aldım onu değiştirirken ön cam fitilide değişti oda kötü işçilik ile takılmıştı içimiz rahat etmedi usta saolsun halletti.
- 4 Lastik değişti Michelin PS4
- Bakımada aracın sağını solunu incelerken(alırken bakmadık tabi ) yayların rengini kırmızı olduğunu farkettim leş gibi çamur sile sile eibach sportline serisi 3lük yada 5 lik onu çözemedim yay çıktı sevindik :)
- Aracın içinde bulunan tüm bardaklıkları söktüm temizledim yerine taktım şimdi gayet güzel çalışıyorlar
- Arka küllük kırıkmış :) bardaklıkları sökerken onuda söktüm ufak bir işlemle onuda çalışır hale getirdim. Arka menfezdeki bir havalandırmada kırıkmış ancak onu kurtaramadım şimdilik duruyor
- Ambiyans aydınlatması var anca kapıdakiler kendini zor aydınlatıyordu yani varlığı yokluğu belli değildi kapıyı söküp aydınlatmaları çıkartıp yerlerine kırmızı renk neon ip taktım biraz dandik durur korkum vardı ancak çok sevdim bozulursa orj parça alıcam(ambiyans ayınlatmalar tek renk kırmızı yanıyordu)
- İçini dışını güzel bir yıkattık boyada kötü yerler var içindeki kokuda istediğim gibi gitmedi bize detailing yolu görünecek.


Çok yazmam diyordum ancak biraz uzun oldu tekrardan otopark Ailesine selamlar aracın birkaç resmini ekledim okuyan herkesede teşekkürler. Gelişme oldukça güncelleme yapacağım.
 

Ekli dosyalar

  • 472e9951-a040-4def-a836-71cfbe59507f.jpg
    472e9951-a040-4def-a836-71cfbe59507f.jpg
    103 KB · Görüntüleme: 0
  • 4b4de264-6069-47dd-bc2c-ff00045fc3fc.jpg
    4b4de264-6069-47dd-bc2c-ff00045fc3fc.jpg
    82.7 KB · Görüntüleme: 0
  • ab904af5-4b80-4d80-aa14-4d1abb5fe4b2.jpg
    ab904af5-4b80-4d80-aa14-4d1abb5fe4b2.jpg
    132.7 KB · Görüntüleme: 0
  • d1a5b5c7-97ea-484c-a241-29f92f565231.jpg
    d1a5b5c7-97ea-484c-a241-29f92f565231.jpg
    84.6 KB · Görüntüleme: 0
  • d745f1f2-b089-4e3f-8595-6e8adcea18ac.jpg
    d745f1f2-b089-4e3f-8595-6e8adcea18ac.jpg
    69.7 KB · Görüntüleme: 0
  • d97668ae-ce1e-4b08-b558-3ca9168c2b33.jpg
    d97668ae-ce1e-4b08-b558-3ca9168c2b33.jpg
    176.5 KB · Görüntüleme: 0
  • f22e1c02-2310-4207-ac44-42e5959394af.jpg
    f22e1c02-2310-4207-ac44-42e5959394af.jpg
    88.6 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_6521.jpeg
    IMG_6521.jpeg
    2 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_7137.jpeg
    IMG_7137.jpeg
    1.6 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Erhan hosgeldin.

Bir ortak arkadasimizin lafidir, parayi bulan her alfaci bmw'ye gecer demisti :D

E92 de baya zamansiz bir tasarima sahip bir arac. Uzun sure keyifle binersin ins.
 
  • Beğeni
Tepkiler: simbat ve ekocatop
Güle güle kullanınız iç döşemeleri kırmızı araç dışarıdan izleyince biraz dediğiniz gibi duruyor olabilir ama eminim alıştıktan sonra çok özel hissettiriyordur.

Arkadan itiş tecrübesi çok başka, yalnız ondan da iyisi eşinizin tek kapı araca binerim fedakarlığı olmuş gerçekten çok güzel bir tablo oluşmuş umarım yarın bir gün benim hayat arkadaşımda böyle şeyleri dert etmez. :)

Bu arada araç hakkında tek diyebileceğim şey keşke manuel olsaymış oldu ama BMW piyasasını iyi biliyorum manuel olsaydı apaçiler bitirirdi garibimi :(

İyi günlerde mutlu mutlu kullanınız. Gelişmeleri takip ediyoruz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Güle güle kullanınız iç döşemeleri kırmızı araç dışarıdan izleyince biraz dediğiniz gibi duruyor olabilir ama eminim alıştıktan sonra çok özel hissettiriyordur.

Arkadan itiş tecrübesi çok başka, yalnız ondan da iyisi eşinizin tek kapı araca binerim fedakarlığı olmuş gerçekten çok güzel bir tablo oluşmuş umarım yarın bir gün benim hayat arkadaşımda böyle şeyleri dert etmez. :)

Bu arada araç hakkında tek diyebileceğim şey keşke manuel olsaymış oldu ama BMW piyasasını iyi biliyorum manuel olsaydı apaçiler bitirirdi garibimi :(

İyi günlerde mutlu mutlu kullanınız. Gelişmeleri takip ediyoruz :)

Eşimle manitalık dönemini de sayarsak 3. tek kapı arabası ki bu aralarında en büyüğü arkası gerçekten çok rahat ondan çok ses etmedi saolsun, yorumunuz için çok teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Hoşgeldiniz, bende de siyaha siyah kombin ile çekmeköyden katılıyorum. siyaha kırmızı bmw'nin sevdiğim kombinidir, aracınızdaki farlarla da çok şık bir duruş sağlamış siyah bir e92. Siz farlar beğenilmese de demişsiniz ama lci farları muhteşem gözüküyor 🧿 Kazasız belasız, güle güle kullanmanızı diliyorum..☺️
 
  • Beğeni
Tepkiler: ekocatop
Hoşgeldiniz, bende de siyaha siyah kombin ile çekmeköyden katılıyorum. siyaha kırmızı bmw'nin sevdiğim kombinidir, aracınızdaki farlarla da çok şık bir duruş sağlamış siyah bir e92. Siz farlar beğenilmese de demişsiniz ama lci farları muhteşem gözüküyor 🧿 Kazasız belasız, güle güle kullanmanızı diliyorum..☺

E92 makyajsız kasanım ön farlarının daha agresif durduğunu kanısı var bence de lci farları gayet güzel. İçi kırmızı gerçekten farklı hissettiriyor siyah tavan ile koltuklarda siyah olsa çok mu karanlık olurdu bilemedim kırmızıya ön yargım tamamen kırılıdı. Yorumunuz için çok teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Batuhanatakisi
E92 makyajsız kasanım ön farlarının daha agresif durduğunu kanısı var bence de lci farları gayet güzel. İçi kırmızı gerçekten farklı hissettiriyor siyah tavan ile koltuklarda siyah olsa çok mu karanlık olurdu bilemedim kırmızıya ön yargım tamamen kırılıdı. Yorumunuz için çok teşekkürler

O dediğiniz agresif duruşu bmw'nin günümüzde kullandığı led farlar ile bitirdiğini düşünen büyük kitledensiniz sanırım, haklısınızda ama bmw böbrekleriyle bile yakalıyor o havayı 😅
 
Selamlar güncellerim demişim 1 sene olmuş ayıp bana :)

Güzel güncellemeler oldu ancak tüm araba projeleri gibi daha yapacak çok şey var.

Teknik taraf ile başlayalım ;

- Kutu ici simota filtre ,dp, egr iptal ve soft yazılım ile giriş yaptık normalde bile tatminkar olan sürüş keyfi kesinlikle eğlenceli boyuta geldi diyebilirim . Dp ve egr iptalinden kesinlikle istemediğim duman işi neredeyse yok gibi tapa gaz oturmadın sürece hiç yok tam gazda çok az bir duman var.

Bu setupta arabayı kullanmaya devam ettikçe bazı eksiklikler kendini belli ediyordu. Bunlardan en önemlisi fren ve diferansiyel kilidi diyebilirim bunların yanında aracın sağlığı için büyük cooler ve az da şımarıklık için susturucu iptalinin içinde olduğu kaba bir liste vardı .

Cooler seçiminde BMW'nin 20D için ürettiği power kit ile gelen 335 coolerı tercih ettim çok büyük olmaması ve arge sonucu buna karar vermişlerse benim için sorun yok.

Egr iptalini sadece yazılımdan kapattık tıpa öneriliyor kimisi hiç fark yok diyor bilemedim böyle devam şuan .

Son susturucu söküp düz boru yaptık 335 difüzör ve çift çıkışa sonra geçeceğim bazı denemlerde ayrı çift çıkışın performans kaybına yol açtığını söyledi bundan dolayı düz boru yaptık ses konusunda dizelden ne kadar alınabilirse diyebilirim içeriden hiç rahatsız etmiyor dışarıdan tatlı bir ses bir sürü çevirmeye girdim kimse takılmadı sese.

Fren konusuna gelince ilk önce 335 fren disklerinin 20d kaliperine oturduğunu öğrendik değişim yapmayı düşürken, 353 fren kitine sahip 20D kullanan arkadaşlarım firen merkezi değişmediği sürece bir etkisi yok demesi üzerine malum fiyatlardan dolayı biraz erteledik. komple fren merkezi disk kaliper olarak değişim olacak.

Gelelim eğlence seviyemizi arttıracak bir noktaya kilit. Bu konu için tr de bu işi iyi yapan birkaç yerden fiyat aldım ancak yeni fiyatlara alışamadım heralde hersey pahalı geliyor sıfır kilit yapılma işini erteledik ancak boş geçmedik. 20D için üretilmiş RacingDiff %25 oranlı Lsd dönüşüm kiti sipariş verdik ve montajını yaptık.

Net yorumlamam için gerçekten kilitli bir 20d kullanmama lazım bana hissettirdiklerine gelirsek, kilit varmış gibi davranıyor önceden arabayı kaydırmam için ağırlık transferi yapmam sarttı ve devam ettirmek çok zor yani teke düşüyor koparman lazım dengesiz oluyor vs.. suanda da teke düşme durumu var ancak çok az ve net olarak ne yaparsam teke düşüyor biliyorum onun dışındaki tüm durumlarda kilit işlevini hissediyorum powerSlide yapmak ve aracı dengede tutmak çok keyifli ve çok kontrollü hiç saçmalamıyor fiyat performans olarak bakarsak parasının karşılığını veriyor diyebilirim.

Son olarak geçen günlerde RaceMax marka 16mm sadece arkalar için spacer aldım. Tr de çok bilinen spacer markalarını tercih etmeme sebebim ürünün yanında pim deliğinin olması ve gerçekten araç için üretilmiş olması diyebilirim. Görsellerde demek istediğim daha net alaşılır.

Teknik taraf dedik ama düşünce kozmetik olarak pek birşey yapmamışım sıra gelmemiş :)

- Pasta cila uygulaması oldu.
- Ön böbrekler çift tırnak ile değişti
- Arkaya gelen spacerlar biraz daha kaslı bir görüntü verdi .
- Born In M town plakalığı atlayamayacağım :) çok önem vermez hatta plakalık sevmezdim ama çok kalite duruyor enise selam olsun.

Bu akşamlık bu kadar okuduğunuz için teşekkürler .
 

Ekli dosyalar

  • 15e2b4e6-ded1-48b0-bed5-c8bae8571931.JPG
    15e2b4e6-ded1-48b0-bed5-c8bae8571931.JPG
    331.8 KB · Görüntüleme: 0
  • 3DE1448F-3D8C-4550-A0B3-9FB5C7F86A8B.JPG
    3DE1448F-3D8C-4550-A0B3-9FB5C7F86A8B.JPG
    528.1 KB · Görüntüleme: 0
  • 7C9925F9-FFB7-4C83-B8E3-0E20945B52F1.JPG
    7C9925F9-FFB7-4C83-B8E3-0E20945B52F1.JPG
    1,015.1 KB · Görüntüleme: 0
  • d7d7ec92-7c3e-4dcf-86c0-76d9c7f71327.JPG
    d7d7ec92-7c3e-4dcf-86c0-76d9c7f71327.JPG
    211.6 KB · Görüntüleme: 0
  • 4d12e537-0389-4364-842f-8d7c31e67545.JPG
    4d12e537-0389-4364-842f-8d7c31e67545.JPG
    489.9 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_0367.jpg
    IMG_0367.jpg
    568.2 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_0374.jpg
    IMG_0374.jpg
    427.2 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_0378.jpg
    IMG_0378.jpg
    437.2 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_0381.jpg
    IMG_0381.jpg
    400.9 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_0341.jpg
    IMG_0341.jpg
    396.7 KB · Görüntüleme: 0
  • Screen Shot 2022-02-14 at 00.39.33.png
    Screen Shot 2022-02-14 at 00.39.33.png
    1.5 MB · Görüntüleme: 0