Herkese Merhaba ,
Ben Erhan 29 yaşındayım İstanbul Ümraniyede yaşıyorum. Ocak ayında stock bir e92 320d sahibi oldum malum pandemi kısıtlamalarından dolayı aracı çok fazla kullanamadım, aracı 139000 km civarı aldım suan 140050km de bakım yollarında yapılmış km
Alırken gördüğüm eksikler :
- arka cam fitili
- el frenin zayıf tutuyordu
- lastiklerinin durumları iyi değildi
- araça sigara içildiği için detaylı temizlik istiyordu
Bunları yazdım çünkü dahası da gelecek
Araç alma hikayem hep bir arkadan itiş tecrübesi istiyordum bunuda yapabileceğim sayılı markalar var malum e92 bakmadan önce f20 118i çok baktım istediğim aracı isteğim fiyata bulmayacağımı düşününce hadi 116i de olur dedim, içimde neden 118i almadım diye kalırdı düşüncesi ile vazgeçtim. Aynı araba değil mi? diyenler için 118'lerde gelen yağ soğutucu zaten sıcak çalışan bir motor için hayatı önem taşıdığını düşünüyorum.
Eşimin de aslında bir dizel araç isteği ile odağım e90 döndü. Gerçekten çok temiz e90 lar buldum ancak bir e92 gördüm ki üfff Neden baştan e92 bakmadım evliyim ve yeni bir kızım oldu tek kapı araç in bin sorun olur diye bakmamıştım ancak e92 görünce içim gitti Eşimde aracı görünce yok ya ne sorun olacak dediği için gittim araca bakmaya.
Çıplak gözle en son ne zaman e92 gördüğüm hatırlamıyorum aracı görmeye gittiğim an bitmişti benim için bakımı var mı yok mu eksiği gediği nedir değildir ( Arkadaşlar siz böyle yapmayın) tek düşündüm alalım bunu bu durumum tüm suçlusu 1.6 tdi dsg mk3 leon bir araba bu kadar mı hissiz güvensiz kopuk olur ya nese bir sene zor kullandım.
Gelelim E92 ye,
Dış Görünüm-Tasarım :
Arac siyah iç dış original MSport lci ön farları genel olarak ne kadar beğenilmesede ki ben beğeniyorum arka stoplar müthiş , Jantları 18 inç m jantları önler 225 taban arkalar 255 taban lastikler araç biraz basık gelmişti ancak hiç yüksek e92 görmediğim ve konforu iyi geldiği için normal diye düşündüm (malum leon leylek ) boyası yaşına göre güzel, diresiz kocaman kapılar uzun bir kaput altında olabildiğince geriye yerleştirilmiş 2 lt motor (lci motor kodu N47D20Tu) muazzam seni yapan mühendisin eline sağlık .
İç Detaylar :
Canlı görene kadar bu nasıl bir apaçilik içi kırmızı arabamı olur görmemiş gibi çok dediğim herkes den özür diliyorum çok güzel lan , Recaro koltuklar manuel ancak bel desteği elektrikli o yandan şişmesinin anlamayamsınız Kapı içi ve arka ambiyans aydınlatma, elin değdiği heryer deri saolsun eski sahipleri iyi korumuş orta konsolun arka koltukları bölmesi ne kadar güzel görünebilirse o kadar güzel göründü gözüme valla Trim parçalarının durumu genel olarak iyi (açılmaya bir bardaklık ve zor açlan ikinci bardaklık dışında) yolda denerken neredeyse hiç trim sesi duymadım ve şok oldum bu araç 2012 model 9 yaşında (leon 2016 kasisten geçerken gelen karyola gıcırtısı inanılmazdı leoncular kusura bakmasın benim aracım muhtemelen çok kötüydü ama 2016 60 binde bir aracın bu kadar nese )
Performans - Yakıt :
Performans gayet tatmin edici(eski mitomdan örnek vereyim 155 lik kadar gider), heee inanılmaz gidiyor üff ne gidiyor fln diyenler performanslı araç kullanmamıştır. 1400kg bunun olumlu ve olumsuz yanlarını hissediyorsunuz hızlanmasını törpüleyen ikinci etmen ise şanzıman ZF in 6HP21 kodlu şanzımanı çok hızlı değil ve verimli olduğunu düşünmüyorum ( Leonu o kadar gömdüm ama dsg'nin hakkını yemem catır catır vites atardı ) bu durumun ikinici eksi si ise yakıt herkes çok yakmaz der ancak sehir içi 9 ortalama ile kullanıyorum heves alma zamanlarındayım ve aracın yakıtına dikkat etmiyorum suan ancak (leoncum bu konuda da iyisin hadi sehir içi 7-8 arasını hiç geçmedin ) 1lt daha düşer daha da düşmez gibi .
Hissettirdikleri :
Direksiyonu ağır(eski mitom vardı onun d modundaki kadar ağır mitocular bilir) herkesinde söylediği gibi ancak üzerindeki eski continental contipremiumcontact 5 RunFlat lastikleri çıkarıp yerine Michelin Pilot Sport 4 leri koyduktan sonra direksiyon normale döndü diyebilirim kabul edilebilir oldu yani diğer gerçekten ağırdı eşim köşeleri dönerken iki eli ile zor çeviriyordu. Bu direksiyon ağırlığının getirisi olarak yüksek hızlarda inanılmaz güven hissi hız arttıkça ağırlığı ve araç tasarımın verdiği yere yapışma durumu hepsi birleşince araba rayda gidiyor hissini kesinlikle veriyor yani 200le otoyolda viraj geliyor döner ya diyorsunuz hız kesme ihtiyacı hissettirmiyor.
Trafikte giderken yada bir yere aracınızı bıraktığınızda sizin dışında araca bakan gözler olduğunu farkediyorsunuz güzel bir duygu aracı bıraktığınızda arkanıza dönüp bakıyorunuz hatta evden arada dikizliyorsunuz.
Aldık Biz Neler yaptık :
Aracın önceki sahibi zincir bakımı ve gene bakımın yaptırmış saolunsun içimiz rahat etsin diye bir genel bakım yaptık( yağ filtre vs..) bunlara ek olarak :
- El freni ayarı yapıldı balata değişimine gerek kalmadı 100 tl ( el freni için gittiğim bir esnaf değişim için 600 tl talep etmişti ve ayar olayından hiç bahsetmemişti ayıp gerçekten para kolay kazanılmıyor )
- Arka fren balatalı değişti
- Motor suyu değişti antifriz ile birlikte
- Motor içi yağ soğutucu yağ kaçırıyormuş malum aracın heryeri kapalı alttan baksanda hiçbir şey görülmüyor yere bir şey damlamıyor falan sıkıntılı yağ soğutucu kütüğün contalı değişti
- Yüksek hızda bildiğin ıslık sesi geliyordu kapı fitillerini takan usta körmüş muhtemelen hiç biri yuvasına oturmamış düzelttik sorun çözüldü
- Arka cam fitili parçalanıyordu orijinal parça aldım onu değiştirirken ön cam fitilide değişti oda kötü işçilik ile takılmıştı içimiz rahat etmedi usta saolsun halletti.
- 4 Lastik değişti Michelin PS4
- Bakımada aracın sağını solunu incelerken(alırken bakmadık tabi ) yayların rengini kırmızı olduğunu farkettim leş gibi çamur sile sile eibach sportline serisi 3lük yada 5 lik onu çözemedim yay çıktı sevindik
- Aracın içinde bulunan tüm bardaklıkları söktüm temizledim yerine taktım şimdi gayet güzel çalışıyorlar
- Arka küllük kırıkmış bardaklıkları sökerken onuda söktüm ufak bir işlemle onuda çalışır hale getirdim. Arka menfezdeki bir havalandırmada kırıkmış ancak onu kurtaramadım şimdilik duruyor
- Ambiyans aydınlatması var anca kapıdakiler kendini zor aydınlatıyordu yani varlığı yokluğu belli değildi kapıyı söküp aydınlatmaları çıkartıp yerlerine kırmızı renk neon ip taktım biraz dandik durur korkum vardı ancak çok sevdim bozulursa orj parça alıcam(ambiyans ayınlatmalar tek renk kırmızı yanıyordu)
- İçini dışını güzel bir yıkattık boyada kötü yerler var içindeki kokuda istediğim gibi gitmedi bize detailing yolu görünecek.
Çok yazmam diyordum ancak biraz uzun oldu tekrardan otopark Ailesine selamlar aracın birkaç resmini ekledim okuyan herkesede teşekkürler. Gelişme oldukça güncelleme yapacağım.
Ben Erhan 29 yaşındayım İstanbul Ümraniyede yaşıyorum. Ocak ayında stock bir e92 320d sahibi oldum malum pandemi kısıtlamalarından dolayı aracı çok fazla kullanamadım, aracı 139000 km civarı aldım suan 140050km de bakım yollarında yapılmış km
Alırken gördüğüm eksikler :
- arka cam fitili
- el frenin zayıf tutuyordu
- lastiklerinin durumları iyi değildi
- araça sigara içildiği için detaylı temizlik istiyordu
Bunları yazdım çünkü dahası da gelecek
Araç alma hikayem hep bir arkadan itiş tecrübesi istiyordum bunuda yapabileceğim sayılı markalar var malum e92 bakmadan önce f20 118i çok baktım istediğim aracı isteğim fiyata bulmayacağımı düşününce hadi 116i de olur dedim, içimde neden 118i almadım diye kalırdı düşüncesi ile vazgeçtim. Aynı araba değil mi? diyenler için 118'lerde gelen yağ soğutucu zaten sıcak çalışan bir motor için hayatı önem taşıdığını düşünüyorum.
Eşimin de aslında bir dizel araç isteği ile odağım e90 döndü. Gerçekten çok temiz e90 lar buldum ancak bir e92 gördüm ki üfff Neden baştan e92 bakmadım evliyim ve yeni bir kızım oldu tek kapı araç in bin sorun olur diye bakmamıştım ancak e92 görünce içim gitti Eşimde aracı görünce yok ya ne sorun olacak dediği için gittim araca bakmaya.
Çıplak gözle en son ne zaman e92 gördüğüm hatırlamıyorum aracı görmeye gittiğim an bitmişti benim için bakımı var mı yok mu eksiği gediği nedir değildir ( Arkadaşlar siz böyle yapmayın) tek düşündüm alalım bunu bu durumum tüm suçlusu 1.6 tdi dsg mk3 leon bir araba bu kadar mı hissiz güvensiz kopuk olur ya nese bir sene zor kullandım.
Gelelim E92 ye,
Dış Görünüm-Tasarım :
Arac siyah iç dış original MSport lci ön farları genel olarak ne kadar beğenilmesede ki ben beğeniyorum arka stoplar müthiş , Jantları 18 inç m jantları önler 225 taban arkalar 255 taban lastikler araç biraz basık gelmişti ancak hiç yüksek e92 görmediğim ve konforu iyi geldiği için normal diye düşündüm (malum leon leylek ) boyası yaşına göre güzel, diresiz kocaman kapılar uzun bir kaput altında olabildiğince geriye yerleştirilmiş 2 lt motor (lci motor kodu N47D20Tu) muazzam seni yapan mühendisin eline sağlık .
İç Detaylar :
Canlı görene kadar bu nasıl bir apaçilik içi kırmızı arabamı olur görmemiş gibi çok dediğim herkes den özür diliyorum çok güzel lan , Recaro koltuklar manuel ancak bel desteği elektrikli o yandan şişmesinin anlamayamsınız Kapı içi ve arka ambiyans aydınlatma, elin değdiği heryer deri saolsun eski sahipleri iyi korumuş orta konsolun arka koltukları bölmesi ne kadar güzel görünebilirse o kadar güzel göründü gözüme valla Trim parçalarının durumu genel olarak iyi (açılmaya bir bardaklık ve zor açlan ikinci bardaklık dışında) yolda denerken neredeyse hiç trim sesi duymadım ve şok oldum bu araç 2012 model 9 yaşında (leon 2016 kasisten geçerken gelen karyola gıcırtısı inanılmazdı leoncular kusura bakmasın benim aracım muhtemelen çok kötüydü ama 2016 60 binde bir aracın bu kadar nese )
Performans - Yakıt :
Performans gayet tatmin edici(eski mitomdan örnek vereyim 155 lik kadar gider), heee inanılmaz gidiyor üff ne gidiyor fln diyenler performanslı araç kullanmamıştır. 1400kg bunun olumlu ve olumsuz yanlarını hissediyorsunuz hızlanmasını törpüleyen ikinci etmen ise şanzıman ZF in 6HP21 kodlu şanzımanı çok hızlı değil ve verimli olduğunu düşünmüyorum ( Leonu o kadar gömdüm ama dsg'nin hakkını yemem catır catır vites atardı ) bu durumun ikinici eksi si ise yakıt herkes çok yakmaz der ancak sehir içi 9 ortalama ile kullanıyorum heves alma zamanlarındayım ve aracın yakıtına dikkat etmiyorum suan ancak (leoncum bu konuda da iyisin hadi sehir içi 7-8 arasını hiç geçmedin ) 1lt daha düşer daha da düşmez gibi .
Hissettirdikleri :
Direksiyonu ağır(eski mitom vardı onun d modundaki kadar ağır mitocular bilir) herkesinde söylediği gibi ancak üzerindeki eski continental contipremiumcontact 5 RunFlat lastikleri çıkarıp yerine Michelin Pilot Sport 4 leri koyduktan sonra direksiyon normale döndü diyebilirim kabul edilebilir oldu yani diğer gerçekten ağırdı eşim köşeleri dönerken iki eli ile zor çeviriyordu. Bu direksiyon ağırlığının getirisi olarak yüksek hızlarda inanılmaz güven hissi hız arttıkça ağırlığı ve araç tasarımın verdiği yere yapışma durumu hepsi birleşince araba rayda gidiyor hissini kesinlikle veriyor yani 200le otoyolda viraj geliyor döner ya diyorsunuz hız kesme ihtiyacı hissettirmiyor.
Trafikte giderken yada bir yere aracınızı bıraktığınızda sizin dışında araca bakan gözler olduğunu farkediyorsunuz güzel bir duygu aracı bıraktığınızda arkanıza dönüp bakıyorunuz hatta evden arada dikizliyorsunuz.
Aldık Biz Neler yaptık :
Aracın önceki sahibi zincir bakımı ve gene bakımın yaptırmış saolunsun içimiz rahat etsin diye bir genel bakım yaptık( yağ filtre vs..) bunlara ek olarak :
- El freni ayarı yapıldı balata değişimine gerek kalmadı 100 tl ( el freni için gittiğim bir esnaf değişim için 600 tl talep etmişti ve ayar olayından hiç bahsetmemişti ayıp gerçekten para kolay kazanılmıyor )
- Arka fren balatalı değişti
- Motor suyu değişti antifriz ile birlikte
- Motor içi yağ soğutucu yağ kaçırıyormuş malum aracın heryeri kapalı alttan baksanda hiçbir şey görülmüyor yere bir şey damlamıyor falan sıkıntılı yağ soğutucu kütüğün contalı değişti
- Yüksek hızda bildiğin ıslık sesi geliyordu kapı fitillerini takan usta körmüş muhtemelen hiç biri yuvasına oturmamış düzelttik sorun çözüldü
- Arka cam fitili parçalanıyordu orijinal parça aldım onu değiştirirken ön cam fitilide değişti oda kötü işçilik ile takılmıştı içimiz rahat etmedi usta saolsun halletti.
- 4 Lastik değişti Michelin PS4
- Bakımada aracın sağını solunu incelerken(alırken bakmadık tabi ) yayların rengini kırmızı olduğunu farkettim leş gibi çamur sile sile eibach sportline serisi 3lük yada 5 lik onu çözemedim yay çıktı sevindik
- Aracın içinde bulunan tüm bardaklıkları söktüm temizledim yerine taktım şimdi gayet güzel çalışıyorlar
- Arka küllük kırıkmış bardaklıkları sökerken onuda söktüm ufak bir işlemle onuda çalışır hale getirdim. Arka menfezdeki bir havalandırmada kırıkmış ancak onu kurtaramadım şimdilik duruyor
- Ambiyans aydınlatması var anca kapıdakiler kendini zor aydınlatıyordu yani varlığı yokluğu belli değildi kapıyı söküp aydınlatmaları çıkartıp yerlerine kırmızı renk neon ip taktım biraz dandik durur korkum vardı ancak çok sevdim bozulursa orj parça alıcam(ambiyans ayınlatmalar tek renk kırmızı yanıyordu)
- İçini dışını güzel bir yıkattık boyada kötü yerler var içindeki kokuda istediğim gibi gitmedi bize detailing yolu görünecek.
Çok yazmam diyordum ancak biraz uzun oldu tekrardan otopark Ailesine selamlar aracın birkaç resmini ekledim okuyan herkesede teşekkürler. Gelişme oldukça güncelleme yapacağım.
Ekli dosyalar
-
472e9951-a040-4def-a836-71cfbe59507f.jpg103 KB · Görüntüleme: 0
-
4b4de264-6069-47dd-bc2c-ff00045fc3fc.jpg82.7 KB · Görüntüleme: 0
-
ab904af5-4b80-4d80-aa14-4d1abb5fe4b2.jpg132.7 KB · Görüntüleme: 0
-
d1a5b5c7-97ea-484c-a241-29f92f565231.jpg84.6 KB · Görüntüleme: 0
-
d745f1f2-b089-4e3f-8595-6e8adcea18ac.jpg69.7 KB · Görüntüleme: 0
-
d97668ae-ce1e-4b08-b558-3ca9168c2b33.jpg176.5 KB · Görüntüleme: 0
-
f22e1c02-2310-4207-ac44-42e5959394af.jpg88.6 KB · Görüntüleme: 0
-
IMG_6521.jpeg2 MB · Görüntüleme: 0
-
IMG_7137.jpeg1.6 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme: