AÇIK Egea bitmeyen DPF sorunu

keremkarakaya

Kerem Karakaya
Profesör
150
Marka
Opel
İyi forumlar.
14.06.2024’de önce partikül sensörünü değiştirmekle başladığım bu yolculukta, daha sonra katalizörün çatladığını ve aşırı dolu olduğunu öğrendim. Ayda bir zaten temizlettirmemden araçta bir sorun olduğunu anlamam gerekiyordu. Sorunu tespit etmek yerine partikülü, egr’yi ve adblue’yu iptal ettirdim. İptal işlemini yapan ekip araca kendi haritası üzerinden düzenleme yapmak yerine hazır paket attığı için yazılımsal sorunlar olmaya başladı. Artan enjektör basıncı, çalışmayan start stop sistemi derken en son Euro 6 motorlar için kendi üzerinden harita düzenleyen bir egzozcu buldum. Arkadaşlar sağolsunlar düzgün yazılım ile bu durumu düzelttiler. Bir süre sonra artan çiğ yakıt kokusu, yakıt tüketimi ve kara duman sebebiyle dün itibariyle enjektörleri revizyona soktum. Aracın rölanti bozukluğu, kara duman sorunu ve titreşimi bitti. Enjektörcü arkadaşlar partikül iptalinin iyi yapılmadığını, yazılımsal değil teknik bir sorun olduğunu tarafıma aktardılar.
Şu an tek şikayetim araç kendini rejenerasyona sokuyor ve çiğ yakıt kokusu veriyor.
1 saatlik sürüşün ardından aracı park ettiğim zaman 1-2 dakikalık rejenerasyon titremesi oluyor, çiğ yakıt kokusu geliyor ve bitiyor. Bunun sebebi tam olarak ne olabilir?
Haritayı düzeltmek için gittiğim egzozcu daha deneyimli olduğu için kontrol etmek istedi.
Aracı götürmeden önce sizlerin de fikrine danışmak istedim.
Araç 2021 model Fiat Egea 1.3 Multijet Urban Plus