KAPALI Eibach 3.5 cm Pro kit söküm sonrası sertleşme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Smart
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Smart

Kağan
Senkromeççi
6
44
Marka
Audi
Merhaba arkadaşlar. Aracim Audi A4 B8 2011 model. Yaklaşık 5 senedir 30.000 km Eibach 3.5 cm. Prokit yaylar ve orjinal süspansiyonlar ile aracimı kullandim ve yayları çıkartarak geçen hafta orjinal daha önce kukkandığım yaylara geçtim. Sonrasında farkettim ki orjinal yaylari takınca daha yumuşak olan sürüş dinamiğimde sertleşme oldu. Aynı araba ve km. de arkadaşta da var sönümleme daha yumuşak orjinal. Acaba süspansiyinlar mı prokit spor yaylar ile kullanimım yüzünden zarar görmüş olabilir mi? Alt takimlara rotil, z kolları rot balans ayarı vs yapıldi bakıldı serviste. Temiz. Yorumunuz varsa çok memnun olurum. Sevgiler.
 
Merhaba arkadaşlar. Aracim Audi A4 B8 2011 model. Yaklaşık 5 senedir 30.000 km Eibach 3.5 cm. Prokit yaylar ve orjinal süspansiyonlar ile aracimı kullandim ve yayları çıkartarak geçen hafta orjinal daha önce kukkandığım yaylara geçtim. Sonrasında farkettim ki orjinal yaylari takınca daha yumuşak olan sürüş dinamiğimde sertleşme oldu. Aynı araba ve km. de arkadaşta da var sönümleme daha yumuşak orjinal. Acaba süspansiyinlar mı prokit spor yaylar ile kullanimım yüzünden zarar görmüş olabilir mi? Alt takimlara rotil, z kolları rot balans ayarı vs yapıldi bakıldı serviste. Temiz. Yorumunuz varsa çok memnun olurum. Sevgiler.
Prokit takozları, lastikleri, vesaire biraz sıkılaştırmış belki yormuş olabilir.Yalnız bir de şu var orijinal yayları uzun süre kullanmadığınız için esnemesi azalmış olabilir, mekanik parça sonuçta kullanmadıkça sertleşmiş olabilir.Bir süre daha orijinal yayınızı kullanın bence zaman geçtikte esnemeleri artabilir.Eğer bir değişiklik olmazsa önce takozlardan başlayarak ön takımı elden geçirirsiniz.
 
Alçaltmaya yarayan spor yaylar takılıyken amortisörler sürekli araba aşırı yüklüymüş gibi bir baskı altında çalışır. O yüzden ömürlerinin sonuna gelmiş olabilirler. Amortisörleri yenilemenizi öneririm.
 
Haklisinız. 30.000 km ayni aralikta çalışti amortisörler. Sonrasında orjinal yaylara geçince sanirım rebound uzaması azaldı. Bu yüzden de tokurtu yapıyor ve serleşti. Mt. Akina nın belirttiği gibi kuklanmamazliktan dokayı orjinal yaylar da esnekliğini yitirmiş olabilir. Biraz daha kullandiktan donra tekrar değerlendirmek en iyisi sanırım. Teşekkür ederim. Yine farklı yorumu olan varsa sevinirim.
 
Süspansiyinlar bitmis olsa yolda yalpa, çekme vs bir dengesizlik olmaz mi? Bu tip sorun yok kesinlikle. Ama belli bir sertlik ve çukurlarda tok tok ses var.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...