KAPALI Ekspertiz Raporu Yorumlama :)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

serkanbb06

Profesör
109
Arkadaşlar merhaba. Bir araç değişikliğine gitmeyi az da olsa kafama koymuş durumdayım. Forumdaki diğer konudaki sorundan dolayı. Bu sebepten ötürü bir araç buldum ve ekspertiz raporunu aldım. Yorumlarınızı bekliyorum.
Teşekkür ederim.

Araç 2009 Model Jetta
6 ileri (dsg olmayan şanzıman)
80.... Km’de
Fabrikasyon adaptir bi xenon far
17” çelik jant
Comfartline ve gırtlak dolu sunroff vs hepsi var yani:)

Test sonuçları bu.


1de593a3dfb45eb2a0208fc2168b3a5b.jpg


e581bd050db3949836b2031388b5b692.jpg


cd56d0bfe318fe626d11e0a7546779d8.jpg


6e265f84263443c78f07513f9a80c335.jpg





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
O yaştaki bir arabaya göre motorunun %83 çıkması bana biraz az geldi. Ben veriminin daha yüksek çıkmasını beklerdim.

Genel olarak ekspertiz testlerinde otomatik vitesli araçların motor değeri pek doğru sonuç vermediği söylenir ama ne kadar doğru bilemiyorum teste göre araç 210 km yi görmüş 5000 devirlerde


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
Araç 82k kmde,
Ön lastikleri kötü durumda..
İlk lastikleri değildir diye umuyorum ... 2nci set lastikler ise, kaç km de değişmiş o sorulabilir.. eğer 55-60k civarında yeni lastik takılıp 20-25k km de kötü duruma düştüyse biraz fazlaca set kullanım (patinaj vs görmüş olabilir) bu sert kullanıma bağlı olarakta kavramada kayıp oranı artar... o zaman böyle bir durum (biraz fazla kayıp var gibi gerçekten) oluşabilir
 
Çok acayip bir konu bu. Açıkçası gerçeği yansıttığını da düşünmüyorum. Bu testler ne kadar doğru, aramızda konuya vakıf biri varsa açıklama yapabilir mi ?
Dyno aracın gücüne yönelik bilgiler verebilir de motor ömrü ile alakalı bilgi verir mi orası muamma..Ölçüm cihazının kalibrasyonu ne kadar doğru, veya misal bujide problem varsa, filtre tıkalıysa, turbo vadesini doldurduysa ancak henüz cartayı çekmediyse bu rakam düşük çıkar.
Bir de sağlıklı verinin kompresyon testiyle çıktığı yönünde bir kaç yazı okumuştum..Ayrıca yeni aracın performansının %70 çıktığı mı dersin 45.000 km'deki aracın %105 çıktığı mı dersin bir çok paylaşım yapılmış :D
Kısacası expertiz'in motor performansı konusunda çok sağlıklı bilgi verdiğini düşünmemekle birlikte, aracın motorunda vuruntu vb.. problem yoksa, bakımları zamanında yapıldıysa gönül rahatlığı ile alınır diye düşünüyorum
 
Ön lastik ön disklerde aşınma ve ön balata vs bi tık kötü olması pek içime sinmedi. Motor performansına zaten yorum yok arkadaşlar da söylemiş ekspere bu konuda güvenilmiyor maalesef. Ne kadar istiyorlar bu araca?
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
Ön lastik ön disklerde aşınma ve ön balata vs bi tık kötü olması pek içime sinmedi. Motor performansına zaten yorum yok arkadaşlar da söylemiş ekspere bu konuda güvenilmiyor maalesef. Ne kadar istiyorlar bu araca?

50.000’e alabilirim şu an son fiyat olarak bunu konuştuk. Ama kesin karar vermedi.
Volkswagen’dan korkuyorum açıkçası
- 102 beygir Hitler motor içten yanmalı Lpg uyumu iyi hoş güzel ama yokuşta uzama da üzüyor insanı
- şanzımanlarında hep kronik sorunlar var vuruntu gibi 2’den 3’e geçişlerde falan..
O yüzden 125 beygir tam otomatik tork konvertörlü Honda’yı bırakmak pek mantıklı gelmiyor. 2007 model 80... km de olmasını da göz önünde tutunca bu olaydan vazgeçmek daha ağır basıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
50.000’e alabilirim şu an son fiyat olarak bunu konuştuk. Ama kesin karar vermedi.
Volkswagen’dan korkuyorum açıkçası
- 102 beygir Hitler motor içten yanmalı Lpg uyumu iyi hoş güzel ama yokuşta uzama da üzüyor insanı
- şanzımanlarında hep kronik sorunlar var vuruntu gibi 2’den 3’e geçişlerde falan..
O yüzden 125 beygir tam otomatik tork konvertörlü Honda’yı bırakmak pek mantıklı gelmiyor. 2007 model 80... km de olmasını da göz önünde tutunca bu olaydan vazgeçmek daha ağır basıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

2007 model Civic kullanirken 2009 Jetta'ya gecmek biraz macera gibi geldi :)
 
Çok acayip bir konu bu. Açıkçası gerçeği yansıttığını da düşünmüyorum. Bu testler ne kadar doğru, aramızda konuya vakıf biri varsa açıklama yapabilir mi ?
Dyno aracın gücüne yönelik bilgiler verebilir de motor ömrü ile alakalı bilgi verir mi orası muamma..Ölçüm cihazının kalibrasyonu ne kadar doğru, veya misal bujide problem varsa, filtre tıkalıysa, turbo vadesini doldurduysa ancak henüz cartayı çekmediyse bu rakam düşük çıkar.
Bir de sağlıklı verinin kompresyon testiyle çıktığı yönünde bir kaç yazı okumuştum..Ayrıca yeni aracın performansının %70 çıktığı mı dersin 45.000 km'deki aracın %105 çıktığı mı dersin bir çok paylaşım yapılmış :D
Kısacası expertiz'in motor performansı konusunda çok sağlıklı bilgi verdiğini düşünmemekle birlikte, aracın motorunda vuruntu vb.. problem yoksa, bakımları zamanında yapıldıysa gönül rahatlığı ile alınır diye düşünüyorum
Bir fikir vermesi açısından mantıklı da çok fazla etken var. Dyno faktörü, kalibrasyonu, motor bakımının en son ne zaman yapıldığı, lastik ebatı, testin yapıldığı yer, motorun test sırasında yeterli havayı alıp alamadığı, hava nemi vb. liste uzar da uzar.

En mantıklısı anlayan birinin yağ durumuna bakıp kullanıp test etmesi. Ama yağı yeni değiştiyse yağdan da anlaşılamayabilir durum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...