Elektrik Araba Camiasının İlk Skandallarından biri RapidGate

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Merhaba
Diesel gate atfen , elektrikci tayfa bu skandala Rapidgate adını takmış. Bu nedir diye sorcaksanız, Nissan elektrikli araclarında uzun yol yapmakla ilgili bir sıkıntı. Bu arabalarda (Renault Zoe dahil ) Hızlı şarj olayı bataryanın aşırı ısınması ile git gitde yavaşlayan bir batarya hızı söz konusu. Yeni cıkan 2018 model leaf bile bu sorunla gelmiş. 60 kw bataryanız var, ve siz bunu şarj edemiyorsunuz. Soğutması gerekiyor. :(
 
Icten yanmalı motor üreticilerinin ürettiği bir yalan haber de olabilir. Ülkede elektrikli araç kullanımı neredeyse hiç yokken bizi çok da şey etmeyen durumdur.
 
Bjorn nyland gectiğimiz hafta bir Nissan Env200 aracı 1600 km kullandı. Ard arda 35 defa şarj etti. Hava sıcaklığı eksi 35 derece olmasına rağmen batarya iki defa resetlenecek kadar ısındı. Adam eksi 35 derecede yolda kalma endişesi yaşadı.

Bu videoda 19 cu dakadan itibaren izleyin görceksiniz..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
-35 derecede yürür halde arabanın 2.viteste donduğuna şahidim ben. Erzurum-Kars ve civarında yaşayan dizel sahiplerine sorun anlatsınlar. O kadar soğuk bir yerde dizel motorlu arabanızla da yolda kalma tehlikesi yaşayabilirsiniz. Kul yapısı sonuçta, optimum çalışma şartları dışında beklenmeyen sonuçlar vermesi garip değil bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
-35 derecede yürür halde arabanın 2.viteste donduğuna şahidim ben. Erzurum-Kars ve civarında yaşayan dizel sahiplerine sorun anlatsınlar. O kadar soğuk bir yerde dizel motorlu arabanızla da yolda kalma tehlikesi yaşayabilirsiniz. Kul yapısı sonuçta, optimum çalışma şartları dışında beklenmeyen sonuçlar vermesi garip değil bence.

Hocam Olay öyle değil. Araba eksi 35 derece batarya ısındı hatası verip bir anda şarjı düşüp yolda kalma tehlikesi geciriyor. Yani araba soğuk nedeniyle batarya güç kaybetmiyor. Aksine batarya bu soğuk havaya rağmen ısınıyor. :(
 
Hızlı şarj olayının sürekli olarak kullanılması üreticiler tarafından da tavsiye edilen bir durum değil. Bu araçlar günümüzdeki pil teknolojisini kullanıyor ve şarj döngüsünün sağlıklı şekilde gerçekleşmesi için arada bir de olsa normal şarj şart.

Türkiye'de -35 dereceler çok zor görüldüğü için hava şartları konusuna takılmayın, o şartlarda içten yanmalı motorlar zaten Lada dışında direk iptal oluyor :)
 
Hocam Olay öyle değil. Araba eksi 35 derece batarya ısındı hatası verip bir anda şarjı düşüp yolda kalma tehlikesi geciriyor. Yani araba soğuk nedeniyle batarya güç kaybetmiyor. Aksine batarya bu soğuk havaya rağmen ısınıyor. :(
onu anladım. demek istediğim, o durum - 35 derecede gerçekleşmiş o ana dair bir şey değil mi? yani - 35 derecede ısınan bataryanın 0 üstü sıcaklıklarda direk yanıyor olması beklenmiyordur herhalde :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...