HABER Elektrikli otomobillerin geleceği

Necati Erdoğan

Yönetim
Editör
92
42
Yakıt fiyatlarının değişen dengesinden bunalmış olanlar ve gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmak isteyenler için oldukça dikkate değer bir konu olan elektrikli arabalar ne zaman trafikte daha çok görülür hale gelecek?

Son yıllarda hem çevreci duruşları hem de ekonomik yakıt tüketimleriyle çok trend olan elektrikli otomobiller, yeterince yaygınlaşamasa da dillerden düşmüyor. Sanılanın aksine benzinli arabalardan çok daha köklü bir geçmişi olan elektrikli arabalar ilk kez 1800’lerin sonlarında kullanıldılar. Yeterince randıman alınamayan bu ilk elektrikli otomobiller, 1900’lerin başlarında içten yanmalı motor icat edilince terk edildiler. Benzin fiyatlarının yükselişi, atmosfere sera gazı salınımı sonucu çevrenin onarılamaz ölçüde kirlenmesi, 1990’larda başlayan ve etkileri hala süren Körfez Savaşı gibi nedenlerle benzine olan antipati elektrikli arabaları tekrar gündeme getirdi. Telsa markasının büyük öncülük ettiği elektrikli otomobil pazarı 2000’lerin başlarında Avrupa’nın yaşam standardı yüksek ülkelerinde yer edinmeye başladı ve hızla dünya geneline yayılıyor.

Elektrikli Arabalar Nasıl Yaygınlaşacak?

Bugün çok popüler bir argüman olan elektrikli otomobil sahibi olmak, maalesef henüz sadece dillerde popüler. Bu durum en önemli nedeni şarj istasyonlarının yetersizliği. Bir başka sebep de elektrikli arabaların fiyatlarının ve vergilerinin yüksekliği. Bu iki engel aşıldığında sokaklarda, yollarda bolca elektrikli otomobil görebileceğiz.

Elektrikli Arabaların En Çok Kullanıldığı Ülkeler Hangileri?

Elektrikli arabalar çevreye duyarlı yapılarıyla Avrupalıların ilgi odağı. Zira İsviçre, Norveç, Hollanda gibi ülkeler çevrenin temiz kalması, soludukları havanın oksijen kalitesi konularını çok önemsiyor. Bu ülkelerde bir devlet politikası olarak elektrikli arabaların yaygınlaşması teşvik ediliyor. Bu amaçla da elektrikli arabalar için bazı park yerleri ücretsiz, vergiler düşük ve şarj istasyonları yaygınlaştırılıyor.

Türkiye’de Elektrikli Araba Almak!

Ülkemizde henüz elektrikli arabalar için şarj istasyonları oldukça yetersiz. Ayrıca çok az markanın elektrikli otomobili satışa sunulduğu için henüz ikinci el elektrikli araba pazarı da oluşmuş değil. Bu açılardan bakılınca elektrikli arabalar hem pahalı hem de zahmetli. Ancak Avrupa ülkeleri gibi bir devlet politikası olarak hibrit araba kullanımı teşvik edilirse elektrikli araba almak, oldukça avantajlı, keyifli ve duyarlı bir tercih olacaktır.

Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
"Ancak Avrupa ülkeleri gibi bir devlet politikası olarak hibrit araba kullanımı teşvik edilirse elektrikli araba almak, oldukça avantajlı, keyifli ve duyarlı bir tercih olacaktır." yazar burada ne demek istemis ? hibrit tesvik edilirse elektrikli almak ? hibrit ile elektrikli aracin ayni oldugunu dusunen bir yazarimiz mi var ben mi yanlis anladim, yoksa anlatim hatasi mi mevcut.
 
Akaryakıt bizde bir vergi toplama aracıdır.Eminim ki maliye bakanlığı elektrikli otomobil yaygınlaşınca %500 gibi uçuk ÖTV uygulayıp elektrikten doğacak vergi kaybını hemencecik telafi eder.O yüzden elektriklilerin çevreci olmasını ödüllendirecekleri koca bir hayal.
 
Akaryakıt bizde bir vergi toplama aracıdır.Eminim ki maliye bakanlığı elektrikli otomobil yaygınlaşınca %500 gibi uçuk ÖTV uygulayıp elektrikten doğacak vergi kaybını hemencecik telafi eder.O yüzden elektriklilerin çevreci olmasını ödüllendirecekleri koca bir hayal.
İlk defa seni yazı yazarken görüyom. Helal olsun la :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Yaygınlaşacağı tarih: Tesla Model 3'ün Türkiye ve Dünya'da satışa sunulmasi ile olacak. Ortalama 320i fiyati ile ayni olacak model, insanlarda tercih sebebi olacak. Evinde premium marka olan birisinin genelde ikinci aracı olduğunu düşünürsek(benzinli motor, menzil sikintisi yok demek) kesinlikle 2020 civari her kose basinda gormeye baslayacagiz. Ayrica tasarimi ve degisik durmasi baska bir satilma nedeni olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Ben gerçekten anlamıyorum, Dünyanın her yerinde, elektrik prizi var. 400 km menzili olan bir otomobil her şeye yeter. Şu an istanbul şebeke ceyranı ile 20 ile 40 km arasından bir saatlik şarj imkanı var. 200 km menzilli , leaf, i3 ve ioniq gibi modeller avrupalı kullanıcıların her işini görmeye yetiyor. Yani zamanı olan adam her yer elektrik istasyonu. Ege turuna çıkmak istesen, her gittiğin yerde 1 gün yatıya kalsan 200 km menzilli bir Hyundai ioniq her yere yeter.
 
sen daha anlayamazsin bu gidisle. oyle heryerden yuksek amper alamazsin bu nedenle sarj istasyonlari kuruluyor. evdeki sarj onlara nazaran 2 3 kat uzun suruyor. trafosu saglam biryerde fabrika santiye vs sarj edebilrsen ne ala. evdeki gece lambasini bagladigin yerde sarj edemezsin aracini. ayrica hic guvenli degil elektrik tesisati saglam olmayan yerde yangin cikmasi icten bile degil
 
sen daha anlayamazsin bu gidisle. oyle heryerden yuksek amper alamazsin bu nedenle sarj istasyonlari kuruluyor. evdeki sarj onlara nazaran 2 3 kat uzun suruyor. trafosu saglam biryerde fabrika santiye vs sarj edebilrsen ne ala. evdeki gece lambasini bagladigin yerde sarj edemezsin aracini. ayrica hic guvenli degil elektrik tesisati saglam olmayan yerde yangin cikmasi icten bile degil

Hocam bunlar onlarca lira verilmiş içinden dahili şarjırları olan arabalar. O senin evin elektriğinin benchmarkını ölçer en güvenli volta şarj eder. Mesela kanadanın ortasında kışın en sert gectiği bir çiftlikte şebekeden saate sadece 2 km hızla şarj edebiliyor tesla. Hiç petrol ürünü olmayan bu çiftlikte adam şehre indiği zamanlar teslasına atlıyor işlerini görüp geliyor. 24 saate 48 km şarj, 3 günde bir gitse kasabaya, adamın bataryasında 144 km menzil var.

Norvecte basit bir güneş panosu 90 kw bataryalı Model X de saate 8 km şarj imkanı sunuyor.

Yani siz korkmayın şebekeyi çökertir, yangın çıkartır felan filan. Arabada her biri 7000 dolarlık 2 ader hızlı şarjır var. Her tür prizden en güvenli yollarla şarj olur. evdeki plazma tv kadar akım çeker kendini safe moda alır 3 günde 100 km menzili yakalarsın. Bu konuda endişeniz olmasın.
 
Screen-Shot-2016-07-31-at-17.54.35.png

Mesela bu tesla sahibi Türkiyede aracını şarj edeceği noktaya gittiğinde şalterlerin kapalı olduğunu görüyor. Tesla şarj edemiyor. Biraz ilerleyip bir petrol istasyonuna ulaşıyor. Orda arabasını şarj ediyor. İstediği kadar şarjı yapıp, yoluna devam ediyor. Bu sürede istasyonda çay içiyor dinleniyor, pompacılarla sohbet ediyor.

Yani elektrik her yerde var. siz önce zaman yaratın.
 
Bir seyden anladigin yok da o yuzden baya uzaksin konuya bi de biliyormus gibi konusmuyor mu sagdan soldan gordukleriyle sorsan hayatinda elektrikli araba kullanmamistir bile
 
sen daha anlayamazsin bu gidisle. oyle heryerden yuksek amper alamazsin bu nedenle sarj istasyonlari kuruluyor. evdeki sarj onlara nazaran 2 3 kat uzun suruyor. trafosu saglam biryerde fabrika santiye vs sarj edebilrsen ne ala. evdeki gece lambasini bagladigin yerde sarj edemezsin aracini. ayrica hic guvenli degil elektrik tesisati saglam olmayan yerde yangin cikmasi icten bile degil
doğrusu işten bile değil olacak