Yakıt fiyatlarının değişen dengesinden bunalmış olanlar ve gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmak isteyenler için oldukça dikkate değer bir konu olan elektrikli arabalar ne zaman trafikte daha çok görülür hale gelecek?
Son yıllarda hem çevreci duruşları hem de ekonomik yakıt tüketimleriyle çok trend olan elektrikli otomobiller, yeterince yaygınlaşamasa da dillerden düşmüyor. Sanılanın aksine benzinli arabalardan çok daha köklü bir geçmişi olan elektrikli arabalar ilk kez 1800’lerin sonlarında kullanıldılar. Yeterince randıman alınamayan bu ilk elektrikli otomobiller, 1900’lerin başlarında içten yanmalı motor icat edilince terk edildiler. Benzin fiyatlarının yükselişi, atmosfere sera gazı salınımı sonucu çevrenin onarılamaz ölçüde kirlenmesi, 1990’larda başlayan ve etkileri hala süren Körfez Savaşı gibi nedenlerle benzine olan antipati elektrikli arabaları tekrar gündeme getirdi. Telsa markasının büyük öncülük ettiği elektrikli otomobil pazarı 2000’lerin başlarında Avrupa’nın yaşam standardı yüksek ülkelerinde yer edinmeye başladı ve hızla dünya geneline yayılıyor.
Elektrikli Arabalar Nasıl Yaygınlaşacak?
Bugün çok popüler bir argüman olan elektrikli otomobil sahibi olmak, maalesef henüz sadece dillerde popüler. Bu durum en önemli nedeni şarj istasyonlarının yetersizliği. Bir başka sebep de elektrikli arabaların fiyatlarının ve vergilerinin yüksekliği. Bu iki engel aşıldığında sokaklarda, yollarda bolca elektrikli otomobil görebileceğiz.
Elektrikli Arabaların En Çok Kullanıldığı Ülkeler Hangileri?
Elektrikli arabalar çevreye duyarlı yapılarıyla Avrupalıların ilgi odağı. Zira İsviçre, Norveç, Hollanda gibi ülkeler çevrenin temiz kalması, soludukları havanın oksijen kalitesi konularını çok önemsiyor. Bu ülkelerde bir devlet politikası olarak elektrikli arabaların yaygınlaşması teşvik ediliyor. Bu amaçla da elektrikli arabalar için bazı park yerleri ücretsiz, vergiler düşük ve şarj istasyonları yaygınlaştırılıyor.
Türkiye’de Elektrikli Araba Almak!
Ülkemizde henüz elektrikli arabalar için şarj istasyonları oldukça yetersiz. Ayrıca çok az markanın elektrikli otomobili satışa sunulduğu için henüz ikinci el elektrikli araba pazarı da oluşmuş değil. Bu açılardan bakılınca elektrikli arabalar hem pahalı hem de zahmetli. Ancak Avrupa ülkeleri gibi bir devlet politikası olarak hibrit araba kullanımı teşvik edilirse elektrikli araba almak, oldukça avantajlı, keyifli ve duyarlı bir tercih olacaktır.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Son yıllarda hem çevreci duruşları hem de ekonomik yakıt tüketimleriyle çok trend olan elektrikli otomobiller, yeterince yaygınlaşamasa da dillerden düşmüyor. Sanılanın aksine benzinli arabalardan çok daha köklü bir geçmişi olan elektrikli arabalar ilk kez 1800’lerin sonlarında kullanıldılar. Yeterince randıman alınamayan bu ilk elektrikli otomobiller, 1900’lerin başlarında içten yanmalı motor icat edilince terk edildiler. Benzin fiyatlarının yükselişi, atmosfere sera gazı salınımı sonucu çevrenin onarılamaz ölçüde kirlenmesi, 1990’larda başlayan ve etkileri hala süren Körfez Savaşı gibi nedenlerle benzine olan antipati elektrikli arabaları tekrar gündeme getirdi. Telsa markasının büyük öncülük ettiği elektrikli otomobil pazarı 2000’lerin başlarında Avrupa’nın yaşam standardı yüksek ülkelerinde yer edinmeye başladı ve hızla dünya geneline yayılıyor.
Elektrikli Arabalar Nasıl Yaygınlaşacak?
Bugün çok popüler bir argüman olan elektrikli otomobil sahibi olmak, maalesef henüz sadece dillerde popüler. Bu durum en önemli nedeni şarj istasyonlarının yetersizliği. Bir başka sebep de elektrikli arabaların fiyatlarının ve vergilerinin yüksekliği. Bu iki engel aşıldığında sokaklarda, yollarda bolca elektrikli otomobil görebileceğiz.
Elektrikli Arabaların En Çok Kullanıldığı Ülkeler Hangileri?
Elektrikli arabalar çevreye duyarlı yapılarıyla Avrupalıların ilgi odağı. Zira İsviçre, Norveç, Hollanda gibi ülkeler çevrenin temiz kalması, soludukları havanın oksijen kalitesi konularını çok önemsiyor. Bu ülkelerde bir devlet politikası olarak elektrikli arabaların yaygınlaşması teşvik ediliyor. Bu amaçla da elektrikli arabalar için bazı park yerleri ücretsiz, vergiler düşük ve şarj istasyonları yaygınlaştırılıyor.
Türkiye’de Elektrikli Araba Almak!
Ülkemizde henüz elektrikli arabalar için şarj istasyonları oldukça yetersiz. Ayrıca çok az markanın elektrikli otomobili satışa sunulduğu için henüz ikinci el elektrikli araba pazarı da oluşmuş değil. Bu açılardan bakılınca elektrikli arabalar hem pahalı hem de zahmetli. Ancak Avrupa ülkeleri gibi bir devlet politikası olarak hibrit araba kullanımı teşvik edilirse elektrikli araba almak, oldukça avantajlı, keyifli ve duyarlı bir tercih olacaktır.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..