İngiltere merkezli Charge şirketi, sürücüsüz kullanım yeteneğine sahip elektrikli kamyonet modelinin 2017’de yollarda olacağını duyurdu.
Şirket tarafından yapılan basın açıklamasına göre şehir içi teslimatlarda kullanılması amacıyla dizayn edilen elektrikli kamyonet, sürücüsüne yaklaşık 160 kilometre gibi yeterli sayılabilecek bir menzil sunacak. Uzak mesafe durumunda ise çift mod adı verilen jeneratör sistemi devreye girerek yaklaşık 800 kilometrelik bir menzil elde edilebilecek. Bununla beraber kamyonetin otonom sürüş yeteneklerine de sahip olacağı, fakat bu özelliğin yerel kanunlar nedeniyle 2020’den itibaren kullanılabileceği belirtiliyor.
Elektrikli kamyonet ile ilgili en ilginç detay ise üretim süreci. Firmaya göre bir kamyonetin üretimi için 1 çalışanın harcayacağı süre yalnızca 4 saat olacak. Yani Charge’ın İngiltere’deki fabrikasında 10 işçinin iki vardiya çalışmasıyla yılda 10.000 kamyonet gibi ciddi bir üretim miktarı yakalanabilecek.
Charge CEO’su Denis Sverdlov kamyonetin geliştirilmesinin ardındaki nedenleri; “Günümüzdeki kamyonetleri kabul edilemez buluyoruz. Onlar uygun fiyatlı, zarif tasarımlı, sessiz, temiz ve güvenli olmak zorundalar.” olarak belirtiyor. Ultra hafif kompozit maddeden üretildiği için emsallerinden çok daha hafif olacak kamyonetin bakım ve işletme masraflarının da bundan dolayı %50 daha düşük olacağı ifade ediliyor.
Belki de gerçek olamayacak kadar iyi olan bu projenin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini yakında göreceğiz. Ancak 2017’nin ilk aylarında piyasaya sürülmesi planlanan elektrikli kamyonetin fiyatının hesaplı olması durumunda başarılı satış adetlerine ulaşabileceğini daha şimdiden söyleyebiliriz.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Şirket tarafından yapılan basın açıklamasına göre şehir içi teslimatlarda kullanılması amacıyla dizayn edilen elektrikli kamyonet, sürücüsüne yaklaşık 160 kilometre gibi yeterli sayılabilecek bir menzil sunacak. Uzak mesafe durumunda ise çift mod adı verilen jeneratör sistemi devreye girerek yaklaşık 800 kilometrelik bir menzil elde edilebilecek. Bununla beraber kamyonetin otonom sürüş yeteneklerine de sahip olacağı, fakat bu özelliğin yerel kanunlar nedeniyle 2020’den itibaren kullanılabileceği belirtiliyor.
Elektrikli kamyonet ile ilgili en ilginç detay ise üretim süreci. Firmaya göre bir kamyonetin üretimi için 1 çalışanın harcayacağı süre yalnızca 4 saat olacak. Yani Charge’ın İngiltere’deki fabrikasında 10 işçinin iki vardiya çalışmasıyla yılda 10.000 kamyonet gibi ciddi bir üretim miktarı yakalanabilecek.
Charge CEO’su Denis Sverdlov kamyonetin geliştirilmesinin ardındaki nedenleri; “Günümüzdeki kamyonetleri kabul edilemez buluyoruz. Onlar uygun fiyatlı, zarif tasarımlı, sessiz, temiz ve güvenli olmak zorundalar.” olarak belirtiyor. Ultra hafif kompozit maddeden üretildiği için emsallerinden çok daha hafif olacak kamyonetin bakım ve işletme masraflarının da bundan dolayı %50 daha düşük olacağı ifade ediliyor.
Belki de gerçek olamayacak kadar iyi olan bu projenin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini yakında göreceğiz. Ancak 2017’nin ilk aylarında piyasaya sürülmesi planlanan elektrikli kamyonetin fiyatının hesaplı olması durumunda başarılı satış adetlerine ulaşabileceğini daha şimdiden söyleyebiliriz.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..