Lotus mühendisleri her seferinde geliştirdikleri otomobilleri biraz daha keskin hale getirmeyi becerebiliyorlar. Mühendislerin son işi olan Elise Cup 250, attığı 15 kilo ağırlık sayesinde daha da yetenekli bir viraj makinesi.
Elise Cup 250 sadece 884 kilo!
Lotus’un en büyük düşmanı fazla kilolar; Elise’nin yeni versiyonu da sadece 884 kilogram ağırlığında. Bir önceki modele kıyasla 15 kg hafifleyen otomobil bunu polikarbon arka camı, standart lityum-iyon aküsü, dövme jantları ve karbon iskelete sahip koltuklarına borçlu. İngiliz üretici ayrıca yeni ön splitter, yan etekler, arka kanat ve difüzör sayesinde otomobilin saatte 225 km sürat yaparken 125 kg’lık yere basma gücü yaratmasını sağlamış.
Opsiyonlarla daha fazla hafiflik mümkün
Müşteriler bazı opsiyonları satın alarak otomobillerini daha da hafifletebiliyorlar. En büyük hafiflemeyi, 7 kiloyla titanyum egzoz sistemi sağlıyor. Kompozit ön splitter, arka kanat ve yan panelleri içeren karbon gövde kiti 3.7 kilogramlık bir hafifleme sağlıyor. Lotus ayrıca çıkarılabilir metal tavan, motor kapağı ve takla barlarının daha hafif olanlarını da ekstra ücretle müşterilere sunuyor. Otomobili iç trimlerini karbon olanlarıyla değiştirerek 2,1 kilo, iki parçalı fren diskleriyle de 4 kilo daha hafifletmek mümkün.
3.9 saniyede 0’dan 100’e
Sürücünün hemen arkasında konumlanan 1.8-litrelik süperşarjlı motor 243 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. Standart olarak takla barlarıyla gelen roadster, 3.9 saniyede sıfırdan 100 km/s sürate çıkabiliyor. iPod ve Bluetooth destekli yeni eğlence sistemine sahip otomobil sadece manuel şanzımanla satılıyor.
2020’de ABD’de
Elise Cup 250 İngiltere’de 47,400 Sterlin’den, Almanya’da ise 62,600 Euro’dan alıcılarını bekliyor. ABD pazarında şimdilik satılmasa da, Lotus yeni nesil Elise’yi 2020’de ABD’de satışa sunmayı planlıyor. Yeni Elise şimdiki modelden daha büyük olacak, ancak firma otomobilin ağırlığını yine 1 tonun altında tutacağını söylüyor.
Kaynak: motor1.com
1 arasında 8
Read the whole post here.
Elise Cup 250 sadece 884 kilo!
Lotus’un en büyük düşmanı fazla kilolar; Elise’nin yeni versiyonu da sadece 884 kilogram ağırlığında. Bir önceki modele kıyasla 15 kg hafifleyen otomobil bunu polikarbon arka camı, standart lityum-iyon aküsü, dövme jantları ve karbon iskelete sahip koltuklarına borçlu. İngiliz üretici ayrıca yeni ön splitter, yan etekler, arka kanat ve difüzör sayesinde otomobilin saatte 225 km sürat yaparken 125 kg’lık yere basma gücü yaratmasını sağlamış.
Opsiyonlarla daha fazla hafiflik mümkün
Müşteriler bazı opsiyonları satın alarak otomobillerini daha da hafifletebiliyorlar. En büyük hafiflemeyi, 7 kiloyla titanyum egzoz sistemi sağlıyor. Kompozit ön splitter, arka kanat ve yan panelleri içeren karbon gövde kiti 3.7 kilogramlık bir hafifleme sağlıyor. Lotus ayrıca çıkarılabilir metal tavan, motor kapağı ve takla barlarının daha hafif olanlarını da ekstra ücretle müşterilere sunuyor. Otomobili iç trimlerini karbon olanlarıyla değiştirerek 2,1 kilo, iki parçalı fren diskleriyle de 4 kilo daha hafifletmek mümkün.
3.9 saniyede 0’dan 100’e
Sürücünün hemen arkasında konumlanan 1.8-litrelik süperşarjlı motor 243 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. Standart olarak takla barlarıyla gelen roadster, 3.9 saniyede sıfırdan 100 km/s sürate çıkabiliyor. iPod ve Bluetooth destekli yeni eğlence sistemine sahip otomobil sadece manuel şanzımanla satılıyor.
2020’de ABD’de
Elise Cup 250 İngiltere’de 47,400 Sterlin’den, Almanya’da ise 62,600 Euro’dan alıcılarını bekliyor. ABD pazarında şimdilik satılmasa da, Lotus yeni nesil Elise’yi 2020’de ABD’de satışa sunmayı planlıyor. Yeni Elise şimdiki modelden daha büyük olacak, ancak firma otomobilin ağırlığını yine 1 tonun altında tutacağını söylüyor.
Kaynak: motor1.com
1 arasında 8
Read the whole post here.