Öncelikle herkese selamlar, Biraz kafamın karışık olduğu bir soruda yardıma ihtiyacım var . Belki işin ustası olan veya kullanıp deneyimlerini paylaşmak isteyenler olur diye başlık açıyorum.
Fifth Gear ın Restoring Engine Power adlı videosunu izlemiştim birkaç sene önce orada belli bir yaşın üstündeki arabaların zamanla kaybettiği beygirleri bazı küçük bakımlarla ne kadar geri kazanılabileceğine dair bir içerik çekilmiş . Bu videoda uygulanan çözümlerden en çok etkisi olan ve maliyetide uygun olan çözümlerden biri Yakıt sistemi temizleyicileriydi . Videoda Redex marka ürün kullanılmış ancak ben ülkemizde yaygın olarak kullanılan Würth markayı örnek almak istiyorum.
Öncelikle Aracım 98 model ve 147 bine yeni girdi ve daha önce bu tarz bir katkı kullanılmadı . Bir problemimiz yok Allaha şükür sadece merak konusu =)
Bu bahsi geçen ürün yakıt deposundan enjektöre kadar bütün kurum ve parteküllerü temizlediğini idda ediyor ve çoğunlukla yorumlarda bu yönde kabaca yaptığım araştırmalarda gördüğüm olumlu ve olumsuz başlıkları yazayım sizlerde üzerine doğrusu yanlışı nedir düzeltirsiniz.
****Olumlu Yorumlar /Sunduğu Düşünülen Çözüm ****
*Yakıt sistemini ve enjektörleri temizlediği
*Titreşimi Azalttığını veya yok ettiğini ( motor kulağı vs sorunlarını değil tabiki enjektör kaynaklı olanları)
*Kayıp edilen güçün geri kazanıldığını ve özellikle belli bir yaşı geçen araçlarda hissedilir farklar olduğunu (Orjinal değerlere yaklaştığı tabiki bir modifikasyon değil temizse bir etkisi olmaz)
*Enjektör Kaynaklı sorunlar yoksa araçta enjektör bakım veya değişim süresini ertelediği ve enjektör bazlı problemlerin yaşanmasının önüne büyük oranda geçtiği.
*Emisyon değerlerini yaşı olan araçlarda normale çekmesi ve muayeneden başarılı bir şekilde geçmesini sağlaması
****Olumsuz Yorumlar***
*İlk kullanımda Egzoz Sisteminden yoğun çıkan duman (Bazıları ve üretici bunu ilk depoda sistemin temizlenmesinden kaynaklandığını yazmış ardından geçtiğini idda etmiş)
*İlk Kullanımda Aşırı Titreşim (Bazıları ve üretici bunu ilk depoda sistemin temizlenmesinden kaynaklandığını yazmış ardından geçtiğini idda etmiş)
*Enjektör sorunu olanlarda sorunun büyümesi Hatta enjektörlerin bozulması ( Bazı kullanıcılar bunun sorun çözmediğini bakım oluğunu sorunlar oluşmadan kullanılması gerektiğini söylemiş Sorunlar varsa hali hazırda sistemin tıkanabileceğini idda etmiş)
*Çözülen kirlerin enjektörleri tıkadığı (Yakıt filtresinden nasıl geçtiğini düşünüyorlar bilmiyorum )
*Sadece 1 kişide bu yorumu gördüm aracının 3000 devir üzerine çıkmadığını idda etmiş (Kişinin aracında muhtemelen başka bir problem vardı öncesinde )
***Kullanım Önerileri**
*Ürün belirli km yi geçmiş araçlarda ilk defa kullanılacaksa daha düşük oranda sisteme katılması kutunun 2-3 kullanımda bitirilmesi gerektiğini . Yoğun birikmiş kirin bir anda çözünmesinin sorun çıkarabileceği yazılmış.(kullanıcılar tarafından söylenmiş ürün etiketini okumadım ondada açıklama varsa bilgim yok)
* Kullanım sonrası aracın uzun yolda 3000-4000 devir aralığında 50-150 km arasında kullanılması gerektiğini düşük devirlerde şehir içi trafikte etkili olmayacağını
*Üzerinde yazılı olan kurallara uyulduğu takdirde bir sorun yaşanmayacağını
* Ürün Kullanıldıktan sonra Yakıt filtresinin temizlenmesi gerektiği.
Belirten yorumlar ve açıklamalar okudum birkaç saatimi aldı bu yorumları incelemek ve okumak Ancak net bir yorum ve kendinden emin bir ustadan açıklama duymadım. Eğer bilgisi olanlar varsa buradaki eksikleri veya yanlışları düzeltmesini rica ediyorum =) biraz uzun bir başlık oldu umarım bu konuda aklında soru işareti olan insanlara açık cevap sunabilecek bir konu haline gelir . Teşekkür ediyorum.
Fifth Gear ın Restoring Engine Power adlı videosunu izlemiştim birkaç sene önce orada belli bir yaşın üstündeki arabaların zamanla kaybettiği beygirleri bazı küçük bakımlarla ne kadar geri kazanılabileceğine dair bir içerik çekilmiş . Bu videoda uygulanan çözümlerden en çok etkisi olan ve maliyetide uygun olan çözümlerden biri Yakıt sistemi temizleyicileriydi . Videoda Redex marka ürün kullanılmış ancak ben ülkemizde yaygın olarak kullanılan Würth markayı örnek almak istiyorum.
Öncelikle Aracım 98 model ve 147 bine yeni girdi ve daha önce bu tarz bir katkı kullanılmadı . Bir problemimiz yok Allaha şükür sadece merak konusu =)
Bu bahsi geçen ürün yakıt deposundan enjektöre kadar bütün kurum ve parteküllerü temizlediğini idda ediyor ve çoğunlukla yorumlarda bu yönde kabaca yaptığım araştırmalarda gördüğüm olumlu ve olumsuz başlıkları yazayım sizlerde üzerine doğrusu yanlışı nedir düzeltirsiniz.
****Olumlu Yorumlar /Sunduğu Düşünülen Çözüm ****
*Yakıt sistemini ve enjektörleri temizlediği
*Titreşimi Azalttığını veya yok ettiğini ( motor kulağı vs sorunlarını değil tabiki enjektör kaynaklı olanları)
*Kayıp edilen güçün geri kazanıldığını ve özellikle belli bir yaşı geçen araçlarda hissedilir farklar olduğunu (Orjinal değerlere yaklaştığı tabiki bir modifikasyon değil temizse bir etkisi olmaz)
*Enjektör Kaynaklı sorunlar yoksa araçta enjektör bakım veya değişim süresini ertelediği ve enjektör bazlı problemlerin yaşanmasının önüne büyük oranda geçtiği.
*Emisyon değerlerini yaşı olan araçlarda normale çekmesi ve muayeneden başarılı bir şekilde geçmesini sağlaması
****Olumsuz Yorumlar***
*İlk kullanımda Egzoz Sisteminden yoğun çıkan duman (Bazıları ve üretici bunu ilk depoda sistemin temizlenmesinden kaynaklandığını yazmış ardından geçtiğini idda etmiş)
*İlk Kullanımda Aşırı Titreşim (Bazıları ve üretici bunu ilk depoda sistemin temizlenmesinden kaynaklandığını yazmış ardından geçtiğini idda etmiş)
*Enjektör sorunu olanlarda sorunun büyümesi Hatta enjektörlerin bozulması ( Bazı kullanıcılar bunun sorun çözmediğini bakım oluğunu sorunlar oluşmadan kullanılması gerektiğini söylemiş Sorunlar varsa hali hazırda sistemin tıkanabileceğini idda etmiş)
*Çözülen kirlerin enjektörleri tıkadığı (Yakıt filtresinden nasıl geçtiğini düşünüyorlar bilmiyorum )
*Sadece 1 kişide bu yorumu gördüm aracının 3000 devir üzerine çıkmadığını idda etmiş (Kişinin aracında muhtemelen başka bir problem vardı öncesinde )
***Kullanım Önerileri**
*Ürün belirli km yi geçmiş araçlarda ilk defa kullanılacaksa daha düşük oranda sisteme katılması kutunun 2-3 kullanımda bitirilmesi gerektiğini . Yoğun birikmiş kirin bir anda çözünmesinin sorun çıkarabileceği yazılmış.(kullanıcılar tarafından söylenmiş ürün etiketini okumadım ondada açıklama varsa bilgim yok)
* Kullanım sonrası aracın uzun yolda 3000-4000 devir aralığında 50-150 km arasında kullanılması gerektiğini düşük devirlerde şehir içi trafikte etkili olmayacağını
*Üzerinde yazılı olan kurallara uyulduğu takdirde bir sorun yaşanmayacağını
* Ürün Kullanıldıktan sonra Yakıt filtresinin temizlenmesi gerektiği.
Belirten yorumlar ve açıklamalar okudum birkaç saatimi aldı bu yorumları incelemek ve okumak Ancak net bir yorum ve kendinden emin bir ustadan açıklama duymadım. Eğer bilgisi olanlar varsa buradaki eksikleri veya yanlışları düzeltmesini rica ediyorum =) biraz uzun bir başlık oldu umarım bu konuda aklında soru işareti olan insanlara açık cevap sunabilecek bir konu haline gelir . Teşekkür ediyorum.
Son düzenleme: