Enjektör Temizleyici Yararları ve Zararları Hakkında (Yakıt Sistemini Temizleme)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan NERIF
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

NERIF

Samet
Düz Yol Gazcısı
28
28
Marka
Mazda
Öncelikle herkese selamlar, Biraz kafamın karışık olduğu bir soruda yardıma ihtiyacım var . Belki işin ustası olan veya kullanıp deneyimlerini paylaşmak isteyenler olur diye başlık açıyorum.
Fifth Gear ın Restoring Engine Power adlı videosunu izlemiştim birkaç sene önce orada belli bir yaşın üstündeki arabaların zamanla kaybettiği beygirleri bazı küçük bakımlarla ne kadar geri kazanılabileceğine dair bir içerik çekilmiş . Bu videoda uygulanan çözümlerden en çok etkisi olan ve maliyetide uygun olan çözümlerden biri Yakıt sistemi temizleyicileriydi . Videoda Redex marka ürün kullanılmış ancak ben ülkemizde yaygın olarak kullanılan Würth markayı örnek almak istiyorum.
Öncelikle Aracım 98 model ve 147 bine yeni girdi ve daha önce bu tarz bir katkı kullanılmadı . Bir problemimiz yok Allaha şükür sadece merak konusu =)
Bu bahsi geçen ürün yakıt deposundan enjektöre kadar bütün kurum ve parteküllerü temizlediğini idda ediyor ve çoğunlukla yorumlarda bu yönde kabaca yaptığım araştırmalarda gördüğüm olumlu ve olumsuz başlıkları yazayım sizlerde üzerine doğrusu yanlışı nedir düzeltirsiniz.

****Olumlu Yorumlar /Sunduğu Düşünülen Çözüm ****
*Yakıt sistemini ve enjektörleri temizlediği
*Titreşimi Azalttığını veya yok ettiğini ( motor kulağı vs sorunlarını değil tabiki enjektör kaynaklı olanları)
*Kayıp edilen güçün geri kazanıldığını ve özellikle belli bir yaşı geçen araçlarda hissedilir farklar olduğunu (Orjinal değerlere yaklaştığı tabiki bir modifikasyon değil temizse bir etkisi olmaz)
*Enjektör Kaynaklı sorunlar yoksa araçta enjektör bakım veya değişim süresini ertelediği ve enjektör bazlı problemlerin yaşanmasının önüne büyük oranda geçtiği.
*Emisyon değerlerini yaşı olan araçlarda normale çekmesi ve muayeneden başarılı bir şekilde geçmesini sağlaması

****Olumsuz Yorumlar***
*İlk kullanımda Egzoz Sisteminden yoğun çıkan duman (Bazıları ve üretici bunu ilk depoda sistemin temizlenmesinden kaynaklandığını yazmış ardından geçtiğini idda etmiş)
*İlk Kullanımda Aşırı Titreşim (Bazıları ve üretici bunu ilk depoda sistemin temizlenmesinden kaynaklandığını yazmış ardından geçtiğini idda etmiş)
*Enjektör sorunu olanlarda sorunun büyümesi Hatta enjektörlerin bozulması ( Bazı kullanıcılar bunun sorun çözmediğini bakım oluğunu sorunlar oluşmadan kullanılması gerektiğini söylemiş Sorunlar varsa hali hazırda sistemin tıkanabileceğini idda etmiş)
*Çözülen kirlerin enjektörleri tıkadığı (Yakıt filtresinden nasıl geçtiğini düşünüyorlar bilmiyorum )
*Sadece 1 kişide bu yorumu gördüm aracının 3000 devir üzerine çıkmadığını idda etmiş (Kişinin aracında muhtemelen başka bir problem vardı öncesinde )

***Kullanım Önerileri**
*Ürün belirli km yi geçmiş araçlarda ilk defa kullanılacaksa daha düşük oranda sisteme katılması kutunun 2-3 kullanımda bitirilmesi gerektiğini . Yoğun birikmiş kirin bir anda çözünmesinin sorun çıkarabileceği yazılmış.(kullanıcılar tarafından söylenmiş ürün etiketini okumadım ondada açıklama varsa bilgim yok)
* Kullanım sonrası aracın uzun yolda 3000-4000 devir aralığında 50-150 km arasında kullanılması gerektiğini düşük devirlerde şehir içi trafikte etkili olmayacağını
*Üzerinde yazılı olan kurallara uyulduğu takdirde bir sorun yaşanmayacağını
* Ürün Kullanıldıktan sonra Yakıt filtresinin temizlenmesi gerektiği.


Belirten yorumlar ve açıklamalar okudum birkaç saatimi aldı bu yorumları incelemek ve okumak Ancak net bir yorum ve kendinden emin bir ustadan açıklama duymadım. Eğer bilgisi olanlar varsa buradaki eksikleri veya yanlışları düzeltmesini rica ediyorum =) biraz uzun bir başlık oldu umarım bu konuda aklında soru işareti olan insanlara açık cevap sunabilecek bir konu haline gelir . Teşekkür ediyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Çözüm
1.6 hdi 90 lık motora 200 bin ile 260 bin km arasında 3 depoda bir 4 te 3 oranında dolu depoya bir kutu dökerek kullandım. Yakıt sistemi bakımından sorun yaşamadım. Ama muhtelif yerlerde terleme olmuştu. 265 bin km de sattım
60 bin km'de 2.el bir 1998 2.0 Mondeo almıştık 16-17 sene evvel. 140 bin km'de de satmıştık. O zamanlar depoya koyulan direkt katkı maddeleri yoktu. Makineli şekilde enjektör ve motor içi temizliği yapılıyordu. Şuan hala makineli temizlik var ama daha pratik diye artık depoya katkı maddesi koyuluyor. Neyse, 110-120 bin km gibi makineli temizlik yaptırdıktan sonra aracın performansında ciddi anlamda bir yükselme oldu. Hani belli belirsiz değil, cidden hissedilir derecede. Motor daha rahat nefes alıyordu, gaza daha çabuk cevap veriyordu, sürekli atılma isteği vardı. Performans olarak işe yaradı mı ? Yaradı. Ama satmaya yakın, yani 140 bin km gibi daha önce hiç görmediğim motor üzerinde muhtelif bölgelerde yağ kaçakları oluşmaya başlamıştı. Direkt damlatmıyordu ama terleme şeklinde olmaması gereken bölgelerde yağ kaçakları vardı. Sonradan öğrendim ki motor içi temizlik, enjektör temizliği gibi işlemler 100 bin km üstü bir araçta daha önce hiç yapılmadıysa yarardan çok zarar getirebiliyor. Motor içinde biriken, yağ kaçaklarını da önleyen yararlı kurumları da yakıyor. Bu kurumlar ortadan kaybolunca daha önce görmediğim yağ kaçakları çıkmaya başladı. Bununla birlikte yine yüksek km'li araçlarda, daha önce böyle bir işlem yapılmadıysa enjektör temizleyici üründen miktar bazında ne kadar uygulandığı da önemli. Fazla miktarda uygulama, yaşını almış araçlarda enjektörlerin tıkanmasına da sebep olabiliyor.

Velhasıl benim deneyimimde ciddi anlamda işe yarayan ama bir yandan da bilinçsiz kullanımda motorda bazı olumsuzluklara sebep olan bir uygulama olduğunu söyleyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
60 bin km'de 2.el bir 1998 2.0 Mondeo almıştık 16-17 sene evvel. 140 bin km'de de satmıştık. O zamanlar depoya koyulan direkt katkı maddeleri yoktu. Makineli şekilde enjektör ve motor içi temizliği yapılıyordu. Şuan hala makineli temizlik var ama daha pratik diye artık depoya katkı maddesi koyuluyor. Neyse, 110-120 bin km gibi makineli temizlik yaptırdıktan sonra aracın performansında ciddi anlamda bir yükselme oldu. Hani belli belirsiz değil, cidden hissedilir derecede. Motor daha rahat nefes alıyordu, gaza daha çabuk cevap veriyordu, sürekli atılma isteği vardı. Performans olarak işe yaradı mı ? Yaradı. Ama satmaya yakın, yani 140 bin km gibi daha önce hiç görmediğim motor üzerinde muhtelif bölgelerde yağ kaçakları oluşmaya başlamıştı. Direkt damlatmıyordu ama terleme şeklinde olmaması gereken bölgelerde yağ kaçakları vardı. Sonradan öğrendim ki motor içi temizlik, enjektör temizliği gibi işlemler 100 bin km üstü bir araçta daha önce hiç yapılmadıysa yarardan çok zarar getirebiliyor. Motor içinde biriken, yağ kaçaklarını da önleyen yararlı kurumları da yakıyor. Bu kurumlar ortadan kaybolunca daha önce görmediğim yağ kaçakları çıkmaya başladı. Bununla birlikte yine yüksek km'li araçlarda, daha önce böyle bir işlem yapılmadıysa enjektör temizleyici üründen miktar bazında ne kadar uygulandığı da önemli. Fazla miktarda uygulama, yaşını almış araçlarda enjektörlerin tıkanmasına da sebep olabiliyor.

Velhasıl benim deneyimimde ciddi anlamda işe yarayan ama bir yandan da bilinçsiz kullanımda motorda bazı olumsuzluklara sebep olan bir uygulama olduğunu söyleyebilirim.
Benzer birşeyi okumuştum ancak emin olamadım belki fiziksel olarak temizlemeden dolayı kaynaklanan bir kaçakta olabilir sizinkisi Anlaşılan kararında kullanmak lazım Wurth ün dediği gibi bikaç seansta. Bu arada zaten ustalar artık fiziksel temizliği önermiyor ayar tutturamayabiliyorlarmış artık bu tarz sıvılara yönlendiriyolar veya yenisine direk :D Yinede teşekkür ederim cevap için
 
Son düzenleme:
Benzer birşeyi okumuştum ancak emin olamadım belki fiziksel olarak temizlemeden dolayı kaynaklanan bir kaçakta olabilir sizinkisi. Bu arada zaten ustalar artık fiziksel temizliği önermiyor ayar tutturamayabiliyorlarmış artık bu tarz sıvılara yönlendiriyolar veya yenisine direk :D Yinede teşekkür ederim cevap için
Makineli temizlikte zaten makinenin araca takilan uclari ve yerleri belli. Bende ki kacaklar o yerlerin haricinde diger bazi hortumlarin ve motor blogunun da uzerinde, aralarinda gorulmeye baslamisti terleme seklinde. Yani sadece makinenin takildigi bolgelerden kacak olsaydi gidip o kisimlari yaptirirdim. Herkes ayni tecrubeye maruz kalacak diye bir sey yok ama ortada boyle bir risk de var. Yinede karar yaptiracak olan kisilerin tabi ki. Yalniz bu yastaki ve km'de ki bir motorun herhangi bir sorunu yoksa ve daha once hic yapilmadiysa durduk yere bu sekilde bir islemle risk alinmasina gerek olmadigini dusunuyorum. Cunku yag kacaklari olusmaya baslarsa o sorunun cozumu pek kolay degil. Calisiyorsa elleme anlayisi genellikle kazanir.
 
Son düzenleme:
Ben 1 yıldır her 4-5 depoda bir koyuyorum,özellikle uzun yolda yüksek performanslı sürüş yapacağım vakit koymaya gayret ediyorum çünkü en verimli o şekilde oluyor,farkı hissediyorum.
 
Ben 1 yıldır her 4-5 depoda bir koyuyorum,özellikle uzun yolda yüksek performanslı sürüş yapacağım vakit koymaya gayret ediyorum çünkü en verimli o şekilde oluyor,farkı hissediyorum.
Aracınızın km si kaçtı başladığınızda bu işleme ve şuanda kaç km oldu ? kıyaslama yapmak için danışıyorum.
 
C4 1.6 Dizelde kullanmıştık biz. Yanlışım yoksa 200 bin km civarıydı.
Arabada zaten duman atma, enjektör şakırdaması vardı. Bunu kullandık duman atması yarı yarıya azaldı biraz daha sessizleşti rölantide ama var olan enjektör sorunlarını çözemedi. Zaten yaptıracaktık denemek için kullandık memnun kalmadık diyemem.

Aracınızda herhangi bir problem yoksa potansiyel sorunların önüne geçmek için kullanılabilir.
 
C4 1.6 Dizelde kullanmıştık biz. Yanlışım yoksa 200 bin km civarıydı.
Arabada zaten duman atma, enjektör şakırdaması vardı. Bunu kullandık duman atması yarı yarıya azaldı biraz daha sessizleşti rölantide ama var olan enjektör sorunlarını çözemedi. Zaten yaptıracaktık denemek için kullandık memnun kalmadık diyemem.

Aracınızda herhangi bir problem yoksa potansiyel sorunların önüne geçmek için kullanılabilir.
Teşekkürler yorum için. Aracımda bir problem yok şu anda sistemi temiz tutmak istiyorum sadece bakımlı olsun eğer basit çözümlerle ömrünü uzatabileceksem veya kayıp beygirleri geri getirmese bile kaybolma hızını azaltacaksam neden olmasın diye düşünüyorum ancak internette net bilgi yok yararı ve zararı konusunda çoğunlukla olumlu görüşler var riske kimse atmak istemez aracını umarım bu başlıkta insanlar cevap bulurlar.
 
Aracımda ortalama yılda 1 kere würrh dizel enjektör temizleyici ürünü 1250 kilometrelik uzun yolda kullanıyorum. Açıkçası bir faydasını veya zararını görmedim. Aracın motoru 1.6 TDI cay.
 
Fiat grubundan bir araba var evde yaşlı sayılabilecek yaşlarda. Sağolsun temizlemek yerine direkt değişime sevk ediyor kendi isteğiyle.Dramatik iyileşme sağlanıyor.
0 km den bu yana da yakıt sistemine katkı ve enjektör temizleyicisi eksik edilmeyen Toyota arabam var.Onda hissedilir bir değişiklik yapmıyor
 
192 binde aldığım aracım şuan 282 binde.. 2013 den beri düzenli olarak özellikle uzun yolda kullanıyorum. Sadece würth ve Lıquı moly ürünlerini kullandım.

Her zaman 1 depoya 1 kutu şeklinde attım.

Artıları;
daha sessiz ve vuruntusuz motor
gaz pedalına daha net tepkiler
alt devirlerde daha canlı sürüş

eksileri;
şimdilik başıma bişey gelmedi.
 
Benim araç 280 bin km'ye gelince ustanın önerisiyle doğrudan aracın enjektör kütüğüne bağlanarak bir temizlik yapmıştık. Temizlik esnasında egzozdan normalden daha fazla duman çıktı, yani içeride bir şeyler oldu.
Ne fark hissettinize gelirsek, hiç bir şey hissetmedim. Öncesinde nasılsa sonrasında da öyleydi araç. Bence port enjeksiyonlu benzinli araçlarda gereksiz bir işlem. Benzin zaten kendi yolu üzerindeki her yeri tertemiz yapıyor.
Dizellerde durum farklı olabilir ama.
 
1.6 hdi 90 lık motora 200 bin ile 260 bin km arasında 3 depoda bir 4 te 3 oranında dolu depoya bir kutu dökerek kullandım. Yakıt sistemi bakımından sorun yaşamadım. Ama muhtelif yerlerde terleme olmuştu. 265 bin km de sattım
 
  • Beğeni
Tepkiler: NERIF
Çözüm