HABER Eski Ford mühendislerinden her silindire birer turbo!

sergensatir

Asfalt Kurutucu
107
V8 ve Duratec V6’lardan sorumlu Ford mühendisi Jim Clarke‘ın içten yanmalı motorlara yeni bir boyut kazandıracak bir fikri var. Clarke’ın fikri yakıt verimliliğini maksimuma çıkarmak amacıyla iki gaz kelebeği ve her silindire birer turbo kullanmak. Kulağa çılgınca geliyor değil mi?

Her silindire birer turbo = anlık tork!

Navistar ve Kohler‘da motor bölümünden sorumlu eski başkanı Dick Fotsch ile ortaklık kuran mühendis, her silindirin geleneksel içten yanmalı motordan çok daha hızlı dolacağını, bunun sonucunda yüksek ani tork elde edebileceğimizi söylüyor.
Turbo-Engine-1.png
Her silindire bir turbo koymak turboların egzoz supaplarına oldukça yakın yerleştirilmesini mümkün kılıyor. Ayrıca normal bir turbodan daha küçük olacakları için turbolar çok daha hızlı dolacak. Clarke, bu düzenin turbo gecikmesini ortadan kaldırabileceğini belirtti.

Geleceğin içten yanmalı motor teknolojisi olabilir

Car&Driver, Clarke’ın motor tasarımının tamamen teoride olduğunu, henüz motorun prototipinin üretilmediğini bildirdi. Koenigsegg‘in egzantiriksiz motoru gibi bu tür motorlar belki de içten yanmalı motorların sonunun gelmediğini bize gösterecek.

Read the whole post here.