HABER Ezber Bozan Egea Dünya Turunu Tamamladı!

sailorlock

Profesör
105
Avrupa’da “2016 Yılının En İyi Otomobili” seçilen Fiat Egea Sedan 4,5 ay önce çıktığı 41 bin km’lik dünya turunu başarıyla tamamladı. Deneyimli otomobil gazetecisi Okan Altan’ın pilotajında Tofaş Fabrikası’ndan yola çıkan Fiat Egea Sedan, tam 22 ülkeden geçerek başlangıç noktasına geri döndü. Zorlu parkurları hiçbir mekanik arıza yaşamadan başarıyla tamamlayan ve Türkiye’de üretilip dünyayı dolaşan ilk otomobil olan Fiat Egea bir kez daha ezberleri bozdu. Tofaş çalışanları Fiat Egea Sedan’ı Bursa’da coşkulu bir şekilde karşıladı. Çalışanlarla birlikte Egea’yı karşılayan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu gösterdiği azim ve kararlılık için Okan Altan’ı kutlayarak kendisine plaket takdim etti. Dünyayı dolaşan Fiat Egea Sedan’ın son durağı ise Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi olacak.

Test için Buraya tıklayabilirsiniz.

301259-300x188.jpg


Tofaş’ın Bursa Fabrikası’nda geliştirilerek üretilen ve dünyanın 40 ülkesine ihraç edilen Fiat Egea Sedan, yaklaşık 4,5 ay önce çıktığı dünya turunu başarıyla tamamladı. Deneyimli otomobil gazetecisi ve AutoBest Jüri Üyesi Okan Altan pilotajında, fotoğrafçı Savaş Yılmaz eşliğinde, 13 Ağustos 2016’da Bursa’daki Tofaş Fabrikası’ndan yola çıkan Fiat Egea Sedan, toplam 400 saatlik sürüş ile başarılı bir yolculuk gerçekleştirdi. Dünya turu boyunca tam 22 ülkede 122 şehirden geçen Fiat Egea Sedan’ı ilk karşılayanlar ise Bursa’daki Tofaş Fabrikası çalışanları oldu. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Tofaş Endüstriyel Operasyonlar Direktörü Akın Aydemir ve Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç da dünyanın etrafını dönerek bir kez daha ezberleri bozan Fiat Egea Sedan’ı çalışanlarla birlikte karşıladı. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu gösterdiği azim ve kararlılık için Okan Altan’ı kutlayarak plaket takdim etti.

Fiat-Egea-Hatchback-1-300x200.jpg


Fiat Egea modelinin Tofaş çalışanlarının büyük özverisi ile hayata geçirildiğini hatırlatan Tofaş Endüstriyel Operasyonlar Direktörü Akın Aydemir, proje ile birlikte fabrikada üç vardiyaya geçildiğini ve 3 bin 500 yeni çalışanın Tofaş Ailesi’ne katıldığını söyledi. Aydemir, “Deneyimli gazeteci Okan Altan ile ezber bozan bir dünya turuna imza attık. Yaklaşık dört ay önce de Okan Bey’i buradan uğurlamıştık. Egea’nın dünyanın farklı bölgelerindeki zorlu etapların üstesinden geleceğine inanmıştık ve yanılmadık. Egea zorlu yol koşullarında dayanıklılığını, kullanışlılığı, yakıt tüketimi bakımından tutumluluğunu bir kez daha ispat etti. Bu başarı hepimizin. Siz değerli çalışanlarımızın Egea’ya inancı ve özverili çalışmaları sayesinde bugün bu gururu yaşıyoruz. Okan Altan ve Savaş Yılmaz’a da bir kez daha teşekkür ediyorum” dedi.

“Yerli Egea’yla Hayallerim Gerçek Oldu”

Fiat Egea Sedan ile dünya turunu tamamlayan Okan Altan ise yerli üretim ve standart donanımlı bir otomobille dünyanın etrafını turlamanın kendisi için bir hayal olduğunu ve bu hayalin gerçekleştiğini söyledi. Okan Altan, “Fiat Egea’nın tüm dünyaya ihracatı düşünülürken, Egea’mızı dünya yollarına çıkarma fikri ortaya çıktı. Standart donanımla, Türkiye’de üretilen bir otomobil ile devr-i alem gerçekleştirmiş olmak hayallerimin bile ötesinde bir durum. Benzersiz, müthiş bir iş başardık. Meksika dağlarında yürüyüş temposunda, öte yandan Almanya otobanlarında saatte 190 km/h hızlara kadar tırmanarak Egea’yı tüm dünyaya gösterdik” ifadelerini kullandı.

Fiat-Aegea-Abarth2-300x169.jpg


Zorlu Yollara Egea İmzası

Türkiye’de üretilen ve Tofaş mühendislerinin imzasını taşıyan ezber bozan Fiat Egea Sedan zorlu yolculuğuna Bursa’dan başlamıştı. Türkiye sınırından çıkarak, Bulgaristan, Romanya, Ukrayna Ural Dağları ve Sibirya güzergâhını izleyen Fiat Egea Sedan, Mançurya’yı geçerek Vladivostok’a, ertesinde de Japonya’ya sorunsuz bir şekilde ulaşmıştı. Dünya turunun dördüncü etabında ise Orta Amerika’ya doğru yol alan Fiat Egea Sedan, Meksika’yı boydan boya geçerek Avrupa’ya devam etmişti. Yolculuğu boyunda 44 derecelerden eksi 14 derecelere kadar iklim koşullarına göğüs geren Fiat Egea Sedan, sonsuz steplerde, sert iklim ve yol koşullarında başarılı bir performans göstererek dayanıklılığını bir kez daha dünyaya ispatlamış oldu. Deneyimli otomobil gazetecisi Okan Altan’ın pilotajında ve fotoğrafçı Savaş Yılmaz’ın eşliğinde başlangıç noktası olan Bursa’daki Tofaş Fabrikası’nda geri dönen Fiat Egea Sedan’ın son durağı ise önümüzdeki günlerde Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi olacak.

Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve alfhonso
Eski linea ları arka koltuk baslıkları olmadan , kaza testi yapılmadan satıp benım kısısel gordugum kazalardan yola cıkarak tabırı caızse kagıt gıbı arabalar yaptılar. bu arabalar ıstanbulda genelde taksı olarak kullanıldı halende devam edıyor 450 . 000 km ustunu cok gordum. bu yenı egea ısterse 1 mılyon yapsın kaza testlerını gostermedıklerı surece ne ben alırım ne cevreme aldırtırım ıstedıgı kadar ucuz olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Eski linea ları arka koltuk baslıkları olmadan , kaza testi yapılmadan satıp benım kısısel gordugum kazalardan yola cıkarak tabırı caızse kagıt gıbı arabalar yaptılar. bu arabalar ıstanbulda genelde taksı olarak kullanıldı halende devam edıyor 450 . 000 km ustunu cok gordum. bu yenı egea ısterse 1 mılyon yapsın kaza testlerını gostermedıklerı surece ne ben alırım ne cevreme aldırtırım ıstedıgı kadar ucuz olsun.
E hocam Egea'nın EuroNCAP testleri geldi ya? Hatta forumda göğüs göğüse çarpıştım milyonlara karşı :) Güvenlik paketsiz 3 yıldız, güvenlik paketleriyle 4 yıldız alıyor. 1. sınıf Volvo-Mercedes klasmanında güvenlik sağlamıyor ama en azından yürüyen tabut olmadığını kanıtladı. Şahsen EuroNCAP'teki videolarına bakarak gövde dayanımının gayet iyi olduğunu düşünüyorum ve IIHS testlerine girerse daha yüksek puan almasını bekliyorum.
 
Hocam nasil kanıtladı allah aşkına 2004 kasa bizim astra 5 yildiz aliyorsa yıl 2016 hala 3 yildiz almış. Ki zaten youtubede izlemissinizdir birsuru üretim hatalı linea fiorino lar vardi kazalara karışan .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Hocam nasil kanıtladı allah aşkına 2004 kasa bizim astra 5 yildiz aliyorsa yıl 2016 hala 3 yildiz almış. Ki zaten youtubede izlemissinizdir birsuru üretim hatalı linea fiorino lar vardi kazalara karışan .
Egea EuroNCAP diye forumda aratırsanız detaylıca dediğiniz 2004 aracın 5 yıldız almasıyla ilgili detaylı anlatımlarımı bulabilirsiniz.

Konu Linea ve Fiorino değil, Egea. Ama YouTube'taki videolar hakkında da kısa bir şey yazayım. %95'inin sahibi Taner Saraç isminde biri. Linea'sıyla bir kaza geçirmiş ve hatalı üretilen koltuk nedeniyle mağdur olmuş. Ardından Tofaş-Fiat araçlarının ne kadar kaza ve kusur videosu varsa paylaşmış, bulamadığını da üretmiş. Çok bomba şekilde taraflı anlatımlarını yakaladım, bununla ilgili de üşenmedim kendisine uzunca bir yazı yazdım. Cevaplamasını istediğim bazı şeyler vardı. Hesap sorar şekilde seviyesiz değil, tam tersine yapıcı bir yazı olmasına rağmen dönüş yapmadı. O zaman kendisinin art niyetli olduğu kanaatine vardım. Umarım kendisi bu foruma üyedir ve bu yazdığımı görüp bana dönüş yapar. Gerçekten hala merak ediyorum bazı şeyleri.

Fiat Fanboy'u filan değilim, aracım da Fiat değil, hatta son Tofaş'ımızı 1999 yılında sattık. Marka ile çıkar sağlayacak hiçbir alakam da yok. Ama eksik, yanlış, veya manipüle edilmiş bilgilere dayanarak bir markanın veya bir modelin yerden yere vurulduğunu görürsem de dayandırılan bilgiler üzerinde bazı düzeltmeleri yapmak isterim. Bu marka VW, Toyota veya Hyundai olursa da elimdeki bilgiler bu kadar somut olduğu takdirde benzer bir yaklaşımım olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Hocam nasil kanıtladı allah aşkına 2004 kasa bizim astra 5 yildiz aliyorsa yıl 2016 hala 3 yildiz almış. Ki zaten youtubede izlemissinizdir birsuru üretim hatalı linea fiorino lar vardi kazalara karışan .
Hocam güzel söylüyorsunuz ama atladığınız önemli bir nokta var. 2004 model bir araç güvenlik testlerinde değerlendirilirken o yılların üretim ve teknoloji kriterlerine göre değerlendiriliyor. Yani günümüzdeki araçlara uygulanan kriterlere tabii tutulsalar, o yıllardaki araçların çoğu 3 yıldızı bile göremezdi. O araçlar 13 sene öncesinin kriterlerine göre değerlendiriliyor. O yıllara ait bir araçta fazladan 1-2 tane hava yastığı olması bile neredeyse 1 yıldız daha fazla alma sebebiydi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt
Hocam güzel söylüyorsunuz ama atladığınız önemli bir nokta var. 2004 model bir araç güvenlik testlerinde değerlendirilirken o yılların üretim ve teknoloji kriterlerine göre değerlendiriliyor. Yani günümüzdeki araçlara uygulanan kriterlere tabii tutulsalar, o yıllardaki araçların çoğu 3 yıldızı bile göremezdi. O araçlar 13 sene öncesinin kriterlerine göre değerlendiriliyor. O yıllara ait bir araçta fazladan 1-2 tane hava yastığı olması bile neredeyse 1 yıldız daha fazla alma sebebiydi.
@Joker Forumda yazdıklarım tam olarak bu konunun daha detaylı açıklamalarıdır. Aracınızın ve Egea'nın EuroNCAP test raporlarını okursanız karşılaştırma bile yapamadığınızı göreceksiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Herkese merhabalar, Evet büyük otomobil firmaları 5 yıldız alıyor ve almazlarsa onları ayıplıyoruz. Fakat Egea için durum farklı. Ülkemizde Türk mühendisleri tarafından üretilen modellerin ödeneği kısıtlı. Yani emin olun Egea projesinde çalışan kişiler de belirli bir bütçeye uyarak çalışmak zorundalar. Kaliteli malzeme demek, üretim maliyetinin ciddi artışı demek. Bütçeye uyma zorunlulukları olduğu için, güvenlik gibi önemli konuları ciddi derecede optimize etmeye çalışıyorlar, fakat; BMW, Mercedes-Benz veya diğer büyük firmalar gibi ödenek ve tecrübeye sahip değiller. 3 yıldızı tüketici olarak ne kadar yersek hakkımızdır, fakat belki de Egea projesinde çalışanlar için bu bir başarı bile sayılabilir. Şöyle düşünelim; Türkler Linea'yı yaptı. Kötü bir otomobildi, fakat çok sattı. Sonra Egea'yı yaptık, daha iyi ve güvenli bir otomobil ve satışları da iyi gidiyor. Şimdi Türklerin bir sonraki yapacağı aracı düşünün... NOT: 500X 4 yıldız almış, eminim ki daha çok ödeneğe sahiptirler, hee ayrıca kullandığı platform da yeni değil. Renegade ile aynı. Egea'nın yeni bir platformu olduğunu belirteyim.
 
Herkese merhabalar, Evet büyük otomobil firmaları 5 yıldız alıyor ve almazlarsa onları ayıplıyoruz. Fakat Egea için durum farklı. Ülkemizde Türk mühendisleri tarafından üretilen modellerin ödeneği kısıtlı. Yani emin olun Egea projesinde çalışan kişiler de belirli bir bütçeye uyarak çalışmak zorundalar. Kaliteli malzeme demek, üretim maliyetinin ciddi artışı demek. Bütçeye uyma zorunlulukları olduğu için, güvenlik gibi önemli konuları ciddi derecede optimize etmeye çalışıyorlar, fakat; BMW, Mercedes-Benz veya diğer büyük firmalar gibi ödenek ve tecrübeye sahip değiller. 3 yıldızı tüketici olarak ne kadar yersek hakkımızdır, fakat belki de Egea projesinde çalışanlar için bu bir başarı bile sayılabilir. Şöyle düşünelim; Türkler Linea'yı yaptı. Kötü bir otomobildi, fakat çok sattı. Sonra Egea'yı yaptık, daha iyi ve güvenli bir otomobil ve satışları da iyi gidiyor. Şimdi Türklerin bir sonraki yapacağı aracı düşünün... NOT: 500X 4 yıldız almış, eminim ki daha çok ödeneğe sahiptirler, hee ayrıca kullandığı platform da yeni değil. Renegade ile aynı. Egea'nın yeni bir platformu olduğunu belirteyim.
500x IIHS testlerinde TSP+ ödülü aldı. Öyle de sağlam bir modeldir. Dipnot olarak hatırlatayım dedim. :)
Katılıyorum. Egea, Fiat Türkiye'nin olup olabilecek en iyi aracı değil, şu ana kadar ki en iyi aracı. Daha iyisi zaten gelecektir. Şu haliyle öldürmeyen, sakat bırakmayan EuroNCAP'e girebilen bir araba. Altyapısının da dayanıklılığı ile birlikte piyasada tutunması için şimdilik yeterli, fiyatını da düşünürsek mantıklı bir araba.
 
Evet haberde hata var. OGD tarafından yılın otomobili seçilmiş. Car Of The Year Astra... Editörler görüyorsa düzeltsin :)
 
O araba Linea. Bu Egea tamamen yeni platform üzerine inşa edilmiş bir otomobil. Geçmişte evet Linea kötü bir otomobildi. Ancak Egea'nın da öyle olmasını gerektirmez. Biraz zihninizi açın lütfen.
 
Egea... Eminim benim gibi bir çok insanı heyecanlandırdı bu araba. Keşke ucuz olsa biraz daha da yollarda daha bol görsek. Pazarlamacılar yerine aileler kullanabilse keşke o kadar.

İlk çıktığın da Behzat Amirimizin o anlatımın da beni aşırı etkilemişti. Galerilere gelmesini beklemiştim.
Geldiği günden bir kaç gün sonra fırsat buldum ve İzmir 3. Sanayi karşısında ki Fiat bayiisine gittim.
Araba bir Türk ailesine göre yeterliydi. Gösterişli, geniş ve az yakan bir motora sahipti. 1.3 Multijetten bahsediyorum.
Fiyata baktım, fazla geldi bu kadar etmemeli dedim. Plastik kalitesine baktım premium bir kalite değil sonuç olarak dedim benimsedim. Açıkcası bu araçlara şöyle bakıyorum ben. Hani bir çiçeğe iyi şeyler söylerseniz iyi büyür ya o misal. Bu arabaları seveceksiniz ki oda sizi sevecek. Şahsen param olsa alır mıydım, bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Son olarak Egea'nın ucuz otomobiller arasında en kalitelisi olduğunu düşünüyorum. Accent, Attrage gibi otomobillerle yaklaşık aynı fiyata satıldığından ötürü, bu tür arabalar arasında en alınabilir araba Egea. Bu ara sınıfta kalmış olan arabaların güvenlik testlerine bakarsanız 5 yıldız alan bir örneğinin olduğunu göremedik. Varsa da ben bilmiyorum, onun için de özür dilerim şimdiden.
 
evet kaza testlerinden EuroNcap'ten 3 yıldız alan ve dandik bir Fiat otomobili. Ziyadesiyle koç gurubunun yeni kazığı. Kazalı hallerini de görmüş biri olarak Fiat almaktansa otobüs minibüs kullanmayı tercih ederim. Sırf otomobil dergilerinin ve Vlog çekenlerin sırf yalakalık olsun diye göklere çıkardığı saçma sapan bir otomobil müsveddesi bence. Dedim ya hem kullandım hem de servislerde kaza yapan sahipleri ile ya da yakınları ile görüştüm.
 
@OTOPARK.COM Robot İyi ki yollamışsınız videoları. Arabanın yolcu kabininin 7-8 yıl önce 5 yıldız almış arabalar gibi nasıl sağlam kaldığını gözlerimizle görmüş olduk. Yukarıda IIHS'den iyi sonuç almasını beklememin altını bu videoda görünenler dolduruyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
@OTOPARK.COM Robot İyi ki yollamışsınız videoları. Arabanın yolcu kabininin 7-8 yıl önce 5 yıldız almış arabalar gibi nasıl sağlam kaldığını gözlerimizle görmüş olduk. Yukarıda IIHS'den iyi sonuç almasını beklememin altını bu videoda görünenler dolduruyor :)

Aracın zaten şasisi öyle ciddi bir hasar almıyor. Euro NCAP daha çok yolcuları korumak için yapılmış bir program. IIHS ise sigorta firmaları için :) O yüzden IIHS'de zaten kesinlikle iyi not alacaktır... Fiat sempatim falan yok, markayla bir bağım da yok. Fakat Türk mühendisler otomobil yapınca ister istemez bir sempati duyuyorum. BMW Z4'de o zaman üreticinin bize kazığı mı yani? O da 3 yıldız almış...

 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Iskender™