Her #Vectra cının gururla paylaştığı fotoğrafın arkasında neler olmuş bakalım;
1994 #San #Marino #GP de #safety #car olarak #Opel #Vectra #4x4 #Turbo seçilmiştir.Ancak yarışda birşeyler yolunda gitmez ve Brezilya lı pilot Ayrton Senna kaza geçirerek feci bir şekilde yaşamını yitirir.Kazada #F1 aracının direksiyon ve ön düzen parçaları pilotun vücuduna ve özelliklede kafasına saplanmıştır.
Belli yayın organları ve özellikle İngiliz kanalı #BBC deneyimli pilotun safety car olarak görev alan Opel Vectra Turbo aracın gereğinden fazla yavaş olması ve buna bağlı olarak pilotların F1 araçlarının lastiklerini iyi ısıtamadığını iddia ederler.Vahim kazayı lastiklerin iyi ısınamayacak kadar yavaş olan Vectra ya yüklerler.
Aynı dönem otomobil çevrelerinin büyük destek ve takibini kazanan #Top #Gear sunucusununda bir Vectra a kasayı test etmesi ve test sonunda ''gaza basıyorsun gidiyor, bu bir kutu'' demesi, Opel mühendisleri, Alman dergi ve eleştrimenler tarafından tepki ile karşılandı.Aynı dönem #ZDF kanalıda aynı kalitede testler yapmaktaydı.Buna rağmen #Ford un önüne geçerek, İngiltere de sınıfının en çok satanı olmayı başarabildi.
Nitekim Top Gear sunucusu #Jeremy #Clarkson aşırı bir milliyetçi ve ırkçı bi yapıya sahipti.Markaları milliyetlerine göre ayırmıştı zaten.#Rover marka araçları test ederken, ki Rover bir İngiliz markasıdır, ''kötü yanları olsa da o bir Rover ve İngiliz'' cümlesi kurmaktan çekinmezdi.Yakın dönemde önlenemez ırkçı söylemleri yüzünden programdan atılmıştır.
Peki gerçektende Vectra Turbo bir F1 aracının lastiklerini ısıtamayacak kadar yavaşmıydı ? Veya #Lotus, #McLaren gibi takımlarda çalışmış deneyimli pilot lastiklerini ısıtmadanmı yarışa başladı ?
İtalyan hükümeti kanunları gereği sınırları içinde olan bu ölüm olayı ile ilgili bir savcı görevlendirir.Savcı kazanın oluşum anını, öncesini ve sonrasını bir teknik ekiple gözlem altına alır.Sonuçta pit stop ekibi için adam öldürmekten işlemler başlatılır.1997 de ''kanıt yetersizliği'' ile berat ederler.2007 de teknik sorumlu #Patrick #Head in F1 aracının direksiyon kutusundaki hatası nedeni ile gerçekleştiği anlaşıldı ve 7 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırıldı.Ancak hiçbir zaman teknik adam tutuklanmadı.
İşin dahada tuhaf tarafı bir önceki yarışda safety car görevi #Fiat #Tempra daydı ve kimse bunu sorgulamadı...
dipce;Safety car aracının görevi, yarışın ani olarak yavaşlatılması araçların belli bir bölgeyi güvenlice geçirilmesi veya bir kaza anında F1 araçlarının kendisini takip ederek kaza noktasını güvenlice geçmesini sağlamaktır.Bunu olabilecek en hızlı şekilde yapmalıdır, çünkü soğuyan lastik tam performans veremez ve pilotlar sağa sola manerva yaparak lastikleri ısıtmak zorunda kalırlar.Lastiğini yeterince ısıtmayan F1 aracı yarışa hazır değildir.
Kaza videosu liktedir;
1994 #San #Marino #GP de #safety #car olarak #Opel #Vectra #4x4 #Turbo seçilmiştir.Ancak yarışda birşeyler yolunda gitmez ve Brezilya lı pilot Ayrton Senna kaza geçirerek feci bir şekilde yaşamını yitirir.Kazada #F1 aracının direksiyon ve ön düzen parçaları pilotun vücuduna ve özelliklede kafasına saplanmıştır.
Belli yayın organları ve özellikle İngiliz kanalı #BBC deneyimli pilotun safety car olarak görev alan Opel Vectra Turbo aracın gereğinden fazla yavaş olması ve buna bağlı olarak pilotların F1 araçlarının lastiklerini iyi ısıtamadığını iddia ederler.Vahim kazayı lastiklerin iyi ısınamayacak kadar yavaş olan Vectra ya yüklerler.
Aynı dönem otomobil çevrelerinin büyük destek ve takibini kazanan #Top #Gear sunucusununda bir Vectra a kasayı test etmesi ve test sonunda ''gaza basıyorsun gidiyor, bu bir kutu'' demesi, Opel mühendisleri, Alman dergi ve eleştrimenler tarafından tepki ile karşılandı.Aynı dönem #ZDF kanalıda aynı kalitede testler yapmaktaydı.Buna rağmen #Ford un önüne geçerek, İngiltere de sınıfının en çok satanı olmayı başarabildi.
Nitekim Top Gear sunucusu #Jeremy #Clarkson aşırı bir milliyetçi ve ırkçı bi yapıya sahipti.Markaları milliyetlerine göre ayırmıştı zaten.#Rover marka araçları test ederken, ki Rover bir İngiliz markasıdır, ''kötü yanları olsa da o bir Rover ve İngiliz'' cümlesi kurmaktan çekinmezdi.Yakın dönemde önlenemez ırkçı söylemleri yüzünden programdan atılmıştır.
Peki gerçektende Vectra Turbo bir F1 aracının lastiklerini ısıtamayacak kadar yavaşmıydı ? Veya #Lotus, #McLaren gibi takımlarda çalışmış deneyimli pilot lastiklerini ısıtmadanmı yarışa başladı ?
İtalyan hükümeti kanunları gereği sınırları içinde olan bu ölüm olayı ile ilgili bir savcı görevlendirir.Savcı kazanın oluşum anını, öncesini ve sonrasını bir teknik ekiple gözlem altına alır.Sonuçta pit stop ekibi için adam öldürmekten işlemler başlatılır.1997 de ''kanıt yetersizliği'' ile berat ederler.2007 de teknik sorumlu #Patrick #Head in F1 aracının direksiyon kutusundaki hatası nedeni ile gerçekleştiği anlaşıldı ve 7 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırıldı.Ancak hiçbir zaman teknik adam tutuklanmadı.
İşin dahada tuhaf tarafı bir önceki yarışda safety car görevi #Fiat #Tempra daydı ve kimse bunu sorgulamadı...
dipce;Safety car aracının görevi, yarışın ani olarak yavaşlatılması araçların belli bir bölgeyi güvenlice geçirilmesi veya bir kaza anında F1 araçlarının kendisini takip ederek kaza noktasını güvenlice geçmesini sağlamaktır.Bunu olabilecek en hızlı şekilde yapmalıdır, çünkü soğuyan lastik tam performans veremez ve pilotlar sağa sola manerva yaparak lastikleri ısıtmak zorunda kalırlar.Lastiğini yeterince ısıtmayan F1 aracı yarışa hazır değildir.
Kaza videosu liktedir;