F20 Lci N13 Yağ sıcaklığı ve periyodik bakım önerileri

oguzcann60

Taklacı Güvercin
13
29
Marka
BMW
Arkadaşlar merhaba , yaklaşık 1 buçuk aylık 2015 model 118i sahibiyim aklımda birkaç soru var öncelikle onları sormak istiyorum.
-Birincisi: Geçen hafta Ankara-İstanbul yaptım yağ sıcaklığı özellikle sağlam yokuşlarda maksimum 130 dereceye kadar çıktı sonrasında araba rahatlayınca 108-109 derecelere kadar düşüyor ama genel ortalaması 120-124 civarındaydı bu normal midir ?
İkincisi: Araç bilgisayarında her ne kadar bakıma 6 bin kilometre gözükse de ben 1 ay için yaptırmayı düşünüyorum , kullanmak istediğim yağları baya araştırdım çok kararsızım şunlar arasında kaldım,
Motul 8100 X-Max 0w40 ,Liqui Moly Longtime High Tech 5W-30 - 5 L,Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30,Motul Specific 5W40 Bmw Ll-04 5 lt,Mobil 1 Esp 5W-30
Şu an bu yağlar arasında kaldım kullanan ve önerisi olacak olan var mıdır ? Veya kullanıp memnun kaldığınız farklı yağ da önerirseniz sevinirim.

Son olarak: Ön fren balatalarının da değişmesi gerekiyor balata marka olarak ne önerirsiniz ve Ankara'da bakıma gidip memnun kaldığınız özel servis öneriniz olursa çok memnun olurum şimdiden teşekkürler.
 
Teşekkür ederim , balata tavsiyeniz var mıdır?

Başkent Balata İbrahim abiye git, sana istediğin balatayı verir. Selamımı da söyle. Montajını da yapar. Ferodo tam bir f/p ürünüdür. Pişman etmez. En kaliteli alabileceğin ATE’dir. Zaten OEM ATE geliyor. Arayarak ya da whatsapp üzerinden mesaj atatak fiyat alabilirsin. Numarası 0532 248 38 29, ararsan ya da mesaj atarsan bana haber verir misin?

Yağ için Shell ve Motul dışına çıkmayın. Motul için ama o motora sadece xclean+ 5w30 öneririm, shell de helix ultra professional 5w30.
 
Son düzenleme:
Ben kendi aracımda Motul 8100 X-Max 0w 40 kullanıyorum 2 bakımdır. Hatta geçen hafta Perşembe günü son periyodik bakımımda (Motul kullandığım 3. bakım) yine aynı yağı tercih ettim. Motul'e geçtiğimden bu yana motor daha titreşimsiz ve rahat çalışıyor (Castrol Edge ve Mobil 1 deneyimlerime göre). Eğer aracı sakin kullanan biriyseniz yakıt tüketimi de faydası oluyor. Çünkü ilginç bir şekilde inanılmaz akışkan bu yağlar. Youtube'dan da çeşitli test videolarına ulaşabilirsiniz.

Bakım öncesi Motul Engine Clean Professional (ürün linki: https://www.motul.com/tr/tr/products/engine-clean-auto-pro ) 'da kullandım. Bu ürünü bakımdan hemen önce araç lifte alındıktan sonra (motor uygun çalışma sıcaklığında olacak) motor yağ dolum kapağından ekleyip, motoru çalıştırıp 15 dakika rolantide çalıştırıyorsunuz. Sonra yağı boşaltıyorsunuz. Kalan işlemler bildiğiniz gibi. Bu ürün motordaki reçineleşmiş yağ artıklarını, oluşan kurumların çözülüp yağ ile beraber dışarı atılmasına yarıyor. Bu konuyu çok uzun süre araştırdım ve gerek Motul Türkiye ile gerekse Motul Fransa ile mailleştim. Bu tip ürünlerin içerisinde Solvent var ise çok tehlikelidir. Çünkü solvent çok güçlü bir çözücüdür ve motor içini yağ ile durulamakla da kolay kolay etkisini kaybetmez. Bahsettiğim ürünün içerisinde gazyağı var. Dolayısıyla motorun içini ucuz yağlar ile durulamaya gerek kalmadan (bizim insanımızın nolur nolmaz diye ürettikleri bir çözüm yolu) rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.

8D63C07D-C4EE-46C8-A45C-F44294DBF47D.jpeg


Parmağımın üstünde motorun içinden sökülen kurum tanelerini görebilirsiniz. Ürünü her iki bakımda bir kullanmanız kurum temizliği açısından yararlı olacaktır.

Motor yağ sıcaklığı konusuna gelince, benim motor Antalya sıcağında Sport+ modunda Konyaaltı'ndan Kepez'e tırmanıp Korkuteli kavşağına kadar yüksek perfomanslı kullanmış ve yağ sıcaklığını 142 dereceye kadar çıkartabilmiştim. Çalışma sıcaklığı aralığı bahsettiğiniz değerler içerisindedir.

Fren konusunda ise daha bugün arka fren disklerini, arka fren balatalarını, ikaz fişini ve fren hidroliğini Ağaçlı Oto'da (Borusan Otomotiv Yetkili Servisi) değiştirdim. Şu anda tüm fren bakımlarında parça ve işçilikte %25 indirim uyguluyorlar. Benim bakımım 1.900 ₺ tuttu. Sanayide yaptırayım diye Pazartesi günü BMW İmaj'dan sadece fren disklerine, fren balatalarına ve ikaz fişine 1.600 ₺ fiyat aldım (orijinal BMW logolu). Götürüp bir özel serviste taktırmaya kalksam en kötü 1750 ₺ verecektim. Hazır kampanya varken bence değerlendirin. Hem orijinal balata olur hem de servis geçmişinize kayıt olur.
 
Son düzenleme:
Başkent Balata İbrahim abiye git, sana istediğin balatayı verir. Selamımı da söyle. Montajını da yapar. Ferodo tam bir f/p ürünüdür. Pişman etmez. En kaliteli alabileceğin ATE’dir. Zaten OEM ATE geliyor. Arayarak ya da whatsapp üzerinden mesaj atatak fiyat alabilirsin. Numarası 0532 248 38 29, ararsan ya da mesaj atarsan bana haber verir misin?

Yağ için Shell ve Motul dışına çıkmayın. Motul için ama o motora sadece xclean+ 5w30 öneririm, shell de helix ultra professional 5w30.
Şu an ön balatalara 6 bin km gösteriyor değişim için fakat ben frenlemede bi dezavantaj hissetmiyorum , periyodik bakımla beraber halletmek istiyorum bir ay içinde mutlaka iletişime geçerim çok çok teşekkür ederim.
Ben kendi aracımda Motul 8100 X-Max 0w 40 kullanıyorum 2 bakımdır. Hatta geçen hafta Perşembe günü son periyodik bakımımda (Motul kullandığım 3. bakım) yine aynı yağı tercih ettim. Motul'e geçtiğimden bu yana motor daha titreşimsiz ve rahat çalışıyor (Castrol Edge ve Mobil 1 deneyimlerime göre). Eğer aracı sakin kullanan biriyseniz yakıt tüketimi de faydası oluyor. Çünkü ilginç bir şekilde inanılmaz akışkan bu yağlar. Youtube'dan da çeşitli test videolarına ulaşabilirsiniz.

Bakım öncesi Motul Engine Clean Professional (ürün linki: https://www.motul.com/tr/tr/products/engine-clean-auto-pro ) 'da kullandım. Bu ürünü bakımdan hemen önce araç lifte alındıktan sonra (motor uygun çalışma sıcaklığında olacak) motor yağ dolum kapağından ekleyip, motoru çalıştırıp 15 dakika rolantide çalıştırıyorsunuz. Sonra yağı boşaltıyorsunuz. Kalan işlemler bildiğiniz gibi. Bu ürün motordaki reçineleşmiş yağ artıklarını, oluşan kurumların çözülüp yağ ile beraber dışarı atılmasına yarıyor. Bu konuyu çok uzun süre araştırdım ve gerek Motul Türkiye ile gerekse Motul Fransa ile mailleştim. Bu tip ürünlerin içerisinde Solvent var ise çok tehlikelidir. Çünkü solvent çok güçlü bir çözücüdür ve motor içini yağ ile durulamakla da kolay kolay etkisini kaybetmez. Bahsettiğim ürünün içerisinde gazyağı var. Dolayısıyla motorun içini ucuz yağlar ile durulamaya gerek kalmadan (bizim insanımızın nolur nolmaz diye ürettikleri bir çözüm yolu) rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.

Ekli dosyayı görüntüle 19862

Parmağımın üstünde motorun içinden sökülen kurum tanelerini görebilirsiniz. Ürünü her iki bakımda bir kullanmanız kurum temizliği açısından yararlı olacaktır.

Motor yağ sıcaklığı konusuna gelince, benim motor Antalya sıcağında Sport+ modunda Konyaaltı'ndan Kepez'e tırmanıp Korkuteli kavşağına kadar yüksek perfomanslı kullanmış ve yağ sıcaklığını 142 dereceye kadar çıkartabilmiştim. Çalışma sıcaklığı aralığı bahsettiğiniz değerler içerisindedir.

Fren konusunda ise daha bugün arka fren disklerini, arka fren balatalarını, ikaz fişini ve fren hidroliğini Ağaçlı Oto'da (Borusan Otomotiv Yetkili Servisi) değiştirdim. Şu anda tüm fren bakımlarında parça ve işçilikte %25 indirim uyguluyorlar. Benim bakımım 1.900 ₺ tuttu. Sanayide yaptırayım diye Pazartesi günü BMW İmaj'dan sadece fren disklerine, fren balatalarına ve ikaz fişine 1.600 ₺ fiyat aldım (orijinal BMW logolu). Götürüp bir özel serviste taktırmaya kalksam en kötü 1750 ₺ verecektim. Hazır kampanya varken bence değerlendirin. Hem orijinal balata olur hem de servis geçmişinize kayıt olur.
Ben de bu ürünleri araştırıyordum fakat bu ikinci yağ koy çalıştır boşalt olayı yüzünden girmek istemiyordum açıkçası bu olay çok iyi oldu , aracımın kmsi 47 bin ilk defa flush işleminin yapıldığını düşünürsek çok geç kalınmamıştır diye umuyorum. Evet şehir içi çok normal şekilde kullanıyorum comfort modda nadir şekilde ara hızlanmalar yaparım , zaten bu ara tüketimim Ankara içi 7,1 :) Yetkili servisten de fiyat almam mantıklı dediğiniz gibi çok çok teşekkür ediyorum bilgiler için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Şu an ön balatalara 6 bin km gösteriyor değişim için fakat ben frenlemede bi dezavantaj hissetmiyorum , periyodik bakımla beraber halletmek istiyorum bir ay içinde mutlaka iletişime geçerim çok çok teşekkür ederim.

Ben de bu ürünleri araştırıyordum fakat bu ikinci yağ koy çalıştır boşalt olayı yüzünden girmek istemiyordum açıkçası bu olay çok iyi oldu , aracımın kmsi 47 bin ilk defa flush işleminin yapıldığını düşünürsek çok geç kalınmamıştır diye umuyorum. Evet şehir içi çok normal şekilde kullanıyorum comfort modda nadir şekilde ara hızlanmalar yaparım , zaten bu ara tüketimim Ankara içi 7,1 :) Yetkili servisten de fiyat almam mantıklı dediğiniz gibi çok çok teşekkür ediyorum bilgiler için.
Ben ilk flush işlemini 74.000 km'de yapmıştım (şu anda 103.000 km'de). Sizin km için hiç geç kalınmış değil. Hatta tam tersi daha fazla kurum olmasının önüne geçmiş oluyorsunuz. Ne kadar erken başlarsanız motorunuz o kadar temiz kalır. Yetkili servis konusunda da resmen fırsat diyebilirim. Mutlaka fiyat alın.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: oguzcann60
Ben ilk flush işlemini 74.000 km'de yapmıştım (şu anda 103.000 km'de). Sizin km için hiç geç kalınmış değil. Hatta tam tersi daha fazla kurum olmasının önüne geçmiş oluyorsunuz. Ne kadar erken başlarsanız motorunuz o kadar temiz kalır. Yetkili servis konusunda da resmen fırsat diyebilirim. Mutlaka fiyat alın.
Evet eğer benim bakım yaptıracağım tarihe kadar indirim bitmezse kesinlikle düşünürüm gayet mantıklı , teşekkürler tekrardan.