F30 Silkeleme Sorunu / 316i 1.Viteste Tekleme

hasandikec

Hasan Dikeç
Senkromeççi
1
32
Marka
BMW
Merhabalar,

2015 model 45 bin km.de benzinli 1.6 motor F30 aracım 1. viteste 1500-2000devire kadar yavaşça hızlanmalarda silkeleme/tekleme (saniyelik gaz kesilmesi/gaza basıp çekiyormuş gibi hissettirme) yapıyor. Özellikle sabahları motor soğukken hissedilir düzeyde, ısındıktan sonraysa ancak dikkat edildiğinde farkedilecek düzeyde oluyor.

Sebebi ne olabilir acaba? Daha öncede bu durumdan muzdarip olan arkadaşlar olduğunu gördüm, sorunlarını çözüme kavuşturabildiler mi? Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.
 
Forumda oldukça bu konudan muzdarip olan vardı konularda da var. Sanırım kronik bir promlem ve çoğu zf8 li bmw yaşıyor.
İlgili konulara bakmanız daha iyi olacaktır ama hatırladığım kadarıyla şanzıman kalibrasyonu veya tork konvertör revziyonu ile çözülebilmişti
 
Şanzıman yağı değişimi bu soruna çare olabilir belki. ZF'in Sultanbeyli kendine ait servisi var, orada bu işlemi yapıyorlar. İsterseniz arayıp görüşün, faydalı olabilir.
 
Merhabalar,

2015 model 45 bin km.de benzinli 1.6 motor F30 aracım 1. viteste 1500-2000devire kadar yavaşça hızlanmalarda silkeleme/tekleme (saniyelik gaz kesilmesi/gaza basıp çekiyormuş gibi hissettirme) yapıyor. Özellikle sabahları motor soğukken hissedilir düzeyde, ısındıktan sonraysa ancak dikkat edildiğinde farkedilecek düzeyde oluyor.

Sebebi ne olabilir acaba? Daha öncede bu durumdan muzdarip olan arkadaşlar olduğunu gördüm, sorunlarını çözüme kavuşturabildiler mi? Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

Nasıl olduysa konuyu atlamışım görememişim baya olmuş ve yorumsuz kalmış. Tarife göre sorun bobin kaynaklı yorumunu yapacağım. 1500-2000 devir aralığında değişken supap devrede değilken bobin arızaları daha net belli olur. Devreye girdikten sonra azalır ya da kaybolur. Ayrıca ısınan motorla birlikte bobin arızalarının kendini daha az belli ettiği ya da kaybolduğu görülmektedir. Yine F30 N13 motorlarda bu bobin arızalarına sıklıkla rastlanıyor.