Merhabalar, takipçiliğim Otopark'ın youtube'da ilk zamanlarına dayansa da buralarda henüz yeniyim. İstanbul'da ikame ediyorum ve yaşım 20. Aracım 2018 model Honda Civic Rs modelidir. İlk çıktığı 2016-17 yıllarında C sütununda çıkan göçük problemi ile ülkemizde üretimi olması dahilinde çok fazla kötü duyum salan bu araç, severlerinden yine de kopmasına neden olmadı. Aldığım yıl göçük problemi çözüldüğü için biraz şanslı olsamda kaporta inceliği Alman araçlarından sonra çok daha gözüme batmaya başladı. Gerek kaput dalgalanması, gerekse yıkarken ki kaporta göçme hareketleriyle biraz kendinden şüphe ettirse de artıları kanımca eksilerinden çok daha fazla. Honda'nın ilk turbo motoru 1.5 i vtec teknolojisi performans anlamında çok başarılı ve kusursuz. Ancak bu performansı tek törpüleyen şeyi CVT şanzıman olarak buluyorum. 1.6 motorlu olanından farkı bu şanzımanın ekstra yazılımlı olması. Aracı normal kullanımlarda sabit devirde tutma ve uzun vites ömürleri olmasa tadından yenmeyecek kıvamda. Hele ki eko mod kapalıyken. Vitesin yanında bulunan eko modu açıkken aracın gaz duyarlılığının ölüşüyle birlikte hissizliği de artıyor. Ardından kapatıp belirli mesafe katettikçe rahatladığı hissediliyor. Eğer ayağınız arabayla bir bağ kurmuş ve tanımışsa eko mod farketmeksizin yakıt değerleri tahmin ettiğinizin yarısına düşecektir. Şuan aklınızdan geçen veya sık duyduğunuz değerler 10-13 litre arası ve bu artık ön yargı haline gelmiş. Ancak bu araçla şaka gibi olsa da İstanbul'da ikame ederek trafik dahil yakıtım 6-7 litre arasında. Hatta güncel 6.8 uzun yolda bu 4-5 bandına geriliyor. Güncel depo 280 tl dolmakta ve 640 km menzil göstermekte. Bu uzun yolda 730 civarlarına yükseliyor tabii. Bu aracı sizde iyi bilirsinizki turbolu bi aracı çok sıkıştırarak bu depoyu 200 km'de de bitirebilirsiniz. Ancak "normal" bir kullanış değerleri benim tecrübem dahilinde budur. Yol tutuş olarak aracı tanımıyor ce performanslı kullanım istiyorsanız çok rahat arkasını savuracaktır ve emin olun kazaya sebebiyet verecek kaymalar yaşayacaksınızdır. Bunların hepsi kaza hariç tecrübeyle sabit ancak tanıdıkça kopacağı noktaları daha da iyi kavrayabiliyor eğlenceli hale getirebiliyorsunuz. İşte ben tam bu nokta da Alman araçlarını arıyorum. Sanki japonun paketi 'Güven' olsa da almanın paketi 'Güven +'. Performan olarak aşırı tatminkâr ve hevesli özellikle f1 modda. İnanın çok piyasa aracı bozmuşumdur. Tabi linç yemeden önce herkese ön yargı bi yana işin şoförle alakalı olduğunu söylemek istiyorum. Her ne kadar bitmeyen 1. Vitesi olsa da hafifliği ve gücü gereği ivmelenmesi beklenilmeyecek seviyede ve bunu limitörü olan 207'ye kadar ne zaman basarsanız basın hissediyorsunuz. 207 sorunsalı bildiğim kadarıyla şanzımanın azizliği. Honda bu aracı sınırlandırsa da millet olarak sınır tanımadığımızdan limitörü kaldıran kişilerin şanzıman kırdığı gönderileri mavi sitedeki gruplarda çokça gördüm. Bu yüzden stok kalmayı tercih ettim. Civic'i halk arabası yapan ve bizim halkımızca çokça sevilmesini sağlayan bir diğer sebeplerden biri de aksesuar zengini bir araç olması Yahu şaka gibi sis çerçevesinden kapı içine, bagaj amortisöründen silecek suyu bölümü kapaklarına, 4-5 tampon çeşidinden far çeşitlerine kadar aklınıza gelicek herşeyiyle oynayanlara çokça rastlayabilirsiniz şaka bir yana araç kendinden donanım zengini ve şuan üst segmentlerine bile bakınca dudak uçuklatan opsiyonlar bu araçta standart. Bunlar sunroof, keyless go, koltuk ısıtma, çift yönlü dijital klima, apple car + navi + android auto'lu teyp + hayalet gösterge gibi özellikler. Bunun yanı sıra o dönemde baktığım üst segmenti olan f30'a nazaran muhteşem genişliğe sahip iç hacmi sınıfında da farkını yaşatıyor bence. Satış fiyatı göze alındığında bence aracım en mantıklı seçim. Hem bagaj hem iç hacmi bu aracı çok farklı kılan özelliklerinden. Tecrübemle 6 yıl ve 150.000 km garantisinden de birçok kez faydalandığımı söyleyebilirim. Aracımın güncel kmsi şuan 72.xxx'kmdir ve standart bakımlarında 40 bin bakımında değişen ortalama 400 tllik şanzıman yağı harici ekstra hiçbir masraf etmedim. Japonların sevilmesinin bir diğer yanı. Arızasız araç üretiyorlar gerçekten. Detaya girerek daha fazla başınızı ağrıtmadan bu konuya burada ara veriyorum. Sürçü lisan ettiysem affola. Okuyan olduysa başınızı ağrıttıysam hakkınızı helal edin
Etrafta bu aracın bilgi kirliliğine dair çok fazla örnek gördüğüm için naçizane bilgi ve tecrübelerimle Sinan abi ile test çekip konuşmak istedim ancak bu konuda nasıl ulaşılır bilemediğimden bunu da not olarak eklemiş olayım Benim gibi otomobil severlere sevgi ve saygılarımla...
Etrafta bu aracın bilgi kirliliğine dair çok fazla örnek gördüğüm için naçizane bilgi ve tecrübelerimle Sinan abi ile test çekip konuşmak istedim ancak bu konuda nasıl ulaşılır bilemediğimden bunu da not olarak eklemiş olayım Benim gibi otomobil severlere sevgi ve saygılarımla...