Federal / Focus F3 1.6 TDCI Style Plus

kubilayevis

Profesör
Yayın Yönetmeni
378
Merhaba,

Size babamın kullandığı, ailemizin ikinci Focus'u olan Federal'i tanıtmak istedim. İsminin Federal olmasındaki neden, İstanbul Polis Teşkilatı'nın filosunda bulunan karartmalı arka camlı, ön ızgarada çakarlı, Tem Otoyolu'nun emniyet şeridinde bolca gördüğümüz kıvamda olması sebebiyle bu ismi uygun gördüm :D

Bu aracı 2016'ın Haziran 15'inde satın aldık. Aldığımızda 70.025 km'deydi ancak şuan 99.900 km'de.

Dün akşam otomobili toz, çamur içinde görünce, bu sabah uyanır uyanmaz kalkıp önce bir güzel yıkadım. Daha sonra Sonax BSD ile cilalayıp, cam ve motor temizliğini yaptım. Yine Sonax'ın nano lastik parlatıcısı ile önce lastikleri, ardından da ön-arka tampon ve marşpiyelleri parlattıktan sonra fotoğraflamaya geçtim. Fotoğraflar biraz "İstoç Galericisi" tarzında olsa da, elimden gelen bu kadar :)

Bu otomobil Ford Focus 3 kasanın ilk örneklerinden. STYLE orta donanım paketinde ancak ek olarak PLUS takısı da bulunmakta. PLUS ile birlikte gelenler;

-Aktif şehir içi güvenlik (30 kmh'a kadar otomatik frenleme); Bir kaç kez durdu, ilk seri olduğu için çok hassas çalışmıyor.
-Isıtmalı ön cam ve yan dikiz aynaları,
-Otomatik Park Sistemi,
- TVC (Dinamik Tork Kontrolü)
- Yan perde hava yastıkları,
-Otomatik far ve yağmur sensörü,
-Ön-arka park sensörü...

Plus'ın dışında araçta, katlanır ve ayak aydınlatmalı yan dikiz aynaları, hem start/stop hem de SYNC1 var. SYNC1'de "sesli komut sistemi" ve bluetooth özellikleri var. Bu iki donanımda her Style Plus da bulunmayan, görenleri şaşırtan özelliklerdir.

Diğer şaşırtan özellikleri ise, araçta bu eşsiz donanımlar olmasına rağmen dijital klimanın olmaması ve direksiyon deri kaplı olmaması gibi gariplikleridir. Şahsen bir önceki kasa orta paket Collection donanımlı Focus'umuz da bile olan deri kaplı direksiyonun, çok bir maliyeti olacağını düşünmüyorum. Bu da Otosan'ın eski pazarlama stratejisindeki hatalarına bir örnek olarak sayılabilir. Şuan aynı hataları yapmadıklarını da ayrıca belirtmek isterim :)

Şimdi fotoğraflar :)

























 
Son düzenleme:
Kazasız belasız binin inşallah. Hanım manuel vites kullanabilecek seviyeye geldiği an alacağım otomobildir. Hem iç hem de dış tasarımını beğeniyorum.

Çok teşekkürler. Yalnız bizde en büyük eksiklerden biri de hillholder yok. 2013’ten itibaren çoğunda hillholder var. Gerçi serviste yazılımla hillholder açılabiliyor dediler. Bence kadın sürücüler için çok yararlı bir sistem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Onemanband
kadın sürücüler için çok yararlı bir sistem.
Kadın sürücüler için çok yararlı sistem yoktur hocam. Sadece arka park sensörü olan arabamı arka park sensörünün tam üstünden, ön arka park sensörü olan arabamı da ön park sensörünün tam üstünden çarptı benim eşim.

Hillholder var diye bir araba alırsam kesin yokuşta arkasındakine vurur. Kesin.
 
Kadın sürücüler için çok yararlı sistem yoktur hocam. Sadece arka park sensörü olan arabamı arka park sensörünün tam üstünden, ön arka park sensörü olan arabamı da ön park sensörünün tam üstünden çarptı benim eşim.

Hillholder var diye bir araba alırsam kesin yokuşta arkasındakine vurur. Kesin.

Ohohohooo [emoji51] Kader, fıtrat meselesi olmuş sizinkisi [emoji4]
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Hayırlı uğurlu olsun aracınız inşaallah. Kazasız sürüşler dilerim :)

Makyajsız focus style plus pakette aktif şehir içi güvenlik sistemi var ama makyajlı titanium focus'da yok. Bu ford'un donanım işlerini anlayabilen varsa beri gelsin.
Ford'un bu olayı yıllardan beri var bir 99 Model Escort düşünün ki CLX tek nokta enjeksiyonlu elektirkli ayna, elektirikli ön cam, çift airbag, klima, sunroof, abs, hidrolik direksiyon vs vs..o_Oo_O. bir 99 Model Escort düşünün ki Ghia tek nokta enjeksiyonlu elektrikli ön cam hidrolik direksiyon ve sadece bu kadar...:D:pBu arada konu sahibi @kubilayevis 'e kazasız belasız sürüşler dilerim Focus'lar şu an alınabilir seviye de(bütçe olarak-premiumlar hariç) en iyi yol tutuşu olan araçlar bence bu sebepten dolayı da hem Fiesta için hem de Focus için Ford'u her zaman kutluyorum umuyorum bozmazlar.o_OVarsın donanımlar saçma olsun, yolu iyi tutsun da.:D:D
 
Ford'un bu olayı yıllardan beri var bir 99 Model Escort düşünün ki CLX tek nokta enjeksiyonlu elektirkli ayna, elektirikli ön cam, çift airbag, klima, sunroof, abs, hidrolik direksiyon vs vs..o_Oo_O. bir 99 Model Escort düşünün ki Ghia tek nokta enjeksiyonlu elektrikli ön cam hidrolik direksiyon ve sadece bu kadar...:D:pBu arada konu sahibi @kubilayevis 'e kazasız belasız sürüşler dilerim Focus'lar şu an alınabilir seviye de(bütçe olarak-premiumlar hariç) en iyi yol tutuşu olan araçlar bence bu sebepten dolayı da hem Fiesta için hem de Focus için Ford'u her zaman kutluyorum umuyorum bozmazlar.o_OVarsın donanımlar saçma olsun, yolu iyi tutsun da.:D:D
İç tasarım ve donanım seviyesi konusunda Ford tipik Amerikan otomobili genlerini uzun yıllardır aşamadı. Aslında bu bir eksikten ziyade markanın anavatanı olan Amerikan otomobil kültürünün bir özelliğiydi. Son bir kaç yıldır Ford yeni yeni Avrupalılaşmaya başladı aslında. İlerleyen zamanlarda bunu daha iyi oturtacaktır. Yol tutuş ve sürüş zevki konusunda ise marka bu konuya takık vaziyette. Belki her zaman, her modeli rakipleri arasında hep zirvede olmuyor ama bulunduğu segmentlerde hep belli standartı tutturup zevkli sürüşü sağlayabiliyor :)
 
İç tasarım ve donanım seviyesi konusunda Ford tipik Amerikan otomobili genlerini uzun yıllardır aşamadı. Aslında bu bir eksikten ziyade markanın anavatanı olan Amerikan otomobil kültürünün bir özelliğiydi. Son bir kaç yıldır Ford yeni yeni Avrupalılaşmaya başladı aslında. İlerleyen zamanlarda bunu daha iyi oturtacaktır. Yol tutuş ve sürüş zevki konusunda ise marka bu konuya takık vaziyette. Belki her zaman, her modeli rakipleri arasında hep zirvede olmuyor ama bulunduğu segmentlerde hep belli standartı tutturup zevkli sürüşü sağlayabiliyor :)
Ben kendi tercihlerimden örnek verecek olursam, arada bir ilişkiye geçeceğim bir donanım ekranını(ya da donanımı), sürekli ilişkide bulunduğum güzel ayarlanmış sürüş dinamiklerine değişmem, yani donanım için araç alanlara her zaman bu konuda kızmışımdır.Evet dediğiniz doğru her segmentte yol tutuş konusunda zirveye oturamıyor fakat mesele sürücüyle iletişim olduğu zaman işler değişiyor.Sinan Bey'in dediğine göre yeni Fiesta da yol tutuş ve sürüş zevki adına gerileme olmamış ama bir de yeni Focus'u görmek gerek.
 
Kazasız belasız kullanın abi. Resimler de gözüm takıldı vites topuzu yamuk mu? yoksa resimde mi öyle çıkmış?
 
  • Beğeni
Tepkiler: kubilayevis
Ben kendi tercihlerimden örnek verecek olursam, arada bir ilişkiye geçeceğim bir donanım ekranını(ya da donanımı), sürekli ilişkide bulunduğum güzel ayarlanmış sürüş dinamiklerine değişmem, yani donanım için araç alanlara her zaman bu konuda kızmışımdır.Evet dediğiniz doğru her segmentte yol tutuş konusunda zirveye oturamıyor fakat mesele sürücüyle iletişim olduğu zaman işler değişiyor.Sinan Bey'in dediğine göre yeni Fiesta da yol tutuş ve sürüş zevki adına gerileme olmamış ama bir de yeni Focus'u görmek gerek.
Ben de çok fazla oyuncak düşkünü değilimdir. İşime yarayan, pratik ve temel bir kaç donanım olsa bana yeterli. Onun haricinde altyapı, işçilik ve malzeme kalitesi konusunda aracım iyi olsun isterim. Malzeme kalitesini son yıllarda yükselttiler. Keza güncel focus'un bir kaç işçilik eksiği haricinde yeni fiesta ve mondeo görebildiğim kadarıyla yeterliler ki zamanla daha iyi olacaktır. Bakalım mk4 focus'u ben de merak ediyorum fakat şu kadarını söyleyebilirim ki sert bir otomobil olmayacak.
 
Ben de çok fazla oyuncak düşkünü değilimdir. İşime yarayan, pratik ve temel bir kaç donanım olsa bana yeterli. Onun haricinde altyapı, işçilik ve malzeme kalitesi konusunda aracım iyi olsun isterim. Malzeme kalitesini son yıllarda yükselttiler. Keza güncel focus'un bir kaç işçilik eksiği haricinde yeni fiesta ve mondeo görebildiğim kadarıyla yeterliler ki zamanla daha iyi olacaktır. Bakalım mk4 focus'u ben de merak ediyorum fakat şu kadarını söyleyebilirim ki sert bir otomobil olmayacak.

Bağımsız süspansiyondan vazgeçileceği söyleniyor; tek endişem de bu. Onun dışında daha fazla konfor, izolasyon ve sürüş keyfi bekliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Cenk
Ford'un bu olayı yıllardan beri var bir 99 Model Escort düşünün ki CLX tek nokta enjeksiyonlu elektirkli ayna, elektirikli ön cam, çift airbag, klima, sunroof, abs, hidrolik direksiyon vs vs..o_Oo_O. bir 99 Model Escort düşünün ki Ghia tek nokta enjeksiyonlu elektrikli ön cam hidrolik direksiyon ve sadece bu kadar...:D:pBu arada konu sahibi @kubilayevis 'e kazasız belasız sürüşler dilerim Focus'lar şu an alınabilir seviye de(bütçe olarak-premiumlar hariç) en iyi yol tutuşu olan araçlar bence bu sebepten dolayı da hem Fiesta için hem de Focus için Ford'u her zaman kutluyorum umuyorum bozmazlar.o_OVarsın donanımlar saçma olsun, yolu iyi tutsun da.:D:D

Çok teşekkür ederim [emoji5] Sürüş keyfi gerçekten acayip, direksiyon özellikle; anlatılamaz...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Bağımsız süspansiyondan vazgeçileceği söyleniyor; tek endişem de bu. Onun dışında daha fazla konfor, izolasyon ve sürüş keyfi bekliyorum.
Amerika'da satılacak modellere torsiyon, Avrupa'ya satılacak modellere mondeo'daki integral link koyulacak diye biliyorum. Casus fotoğraflarda hem torsiyon hem bağımsız süspansiyonlu halini gördüm. İntegral link'e nereden kanaat getirdin derseniz; casus resimdeki bağımsız süspansiyon şekli güncel focus'da bulunan control blade'e değil, mondeo'da sunulan integral link'e benziyordu.
 
Amerika'da satılacak modellere torsiyon, Avrupa'ya satılacak modellere mondeo'daki integral link koyulacak diye biliyorum. Casus fotoğraflarda hem torsiyon hem bağımsız süspansiyonlu halini gördüm. İntegral link'e nereden kanaat getirdin derseniz; casus resimdeki bağımsız süspansiyon şekli güncel focus'da bulunan control blade değil, mondeo'da sunulan integral link olarak gözüküyordu.

Bakalım göreceğiz. Açıkcası ben bir çılgınlık bekliyorum. Aracı Amerika, Avrupa diye ayıracaklarını da pek sanmıyorum ama Başkan Trump’ın markalara verdiği gözdağından sonra tüm piyasaya Amerika için düşünülen modeli süreceklerini düşünüyorum.
 
Bakalım göreceğiz. Açıkcası ben bir çılgınlık bekliyorum. Aracı Amerika, Avrupa diye ayıracaklarını da pek sanmıyorum ama Başkan Trump’ın markalara verdiği gözdağından sonra tüm piyasaya Amerika için düşünülen modeli süreceklerini düşünüyorum.
Bağımsız süspansiyon ve torsiyon olayında şimdilik bilinen, torsiyonun ABD'ye sunulacağı yönünde. Fakat daha sonra karar değiştirip vw'nin yaptığı gibi motor seçeneğine göre süspansiyonun belirlenmesi gibi bir şey de yapabilirler henüz bilinmiyor. Ama hem torsiyon hem bağımsız olacağı kesin. Ford'un bu konuda ABD araçlarıyla ilgili açıklaması da vardı; ABD müşterisinin beklentilerine göre Avrupa üretim focus'lar fazla maliyet getiriyor, o yüzden donanımı ve üretimi biraz daha kısılmış versiyonları oraya süreceğiz tarzında. Neticede kaç yıldır Çin piyasasına özel Ford modelleri de satılıyordu. Ford, bu yeni neslinde fiesta'ya bile neredeyse bağımsız süspansiyon koymak üzereydi hatta şuan üzerinde bulunan arka süspansiyonlar Mk6'da pivot açılı burulma kollu arka süspansiyonken, Mk7’de bunun biraz daha gelişmiş versiyonu olan toe açı düzelticili burulma kollu arka süspansiyon mevcut. Çalışma prensibi olarak torsiyon ile bağımsız süspansiyon arasında bir noktada. Ama torsiyondan biraz daha ağır. Zaten yeni fiesta'nın kilo almasının sebeplerinden biri de bu. Bu torsiyona göre geliştirilmiş süspansiyon modelini Ford ilk kez kullanıyor. Piyasada kullanan başka bir üretici var mı bilmiyorum.

İşin özeti; yeni focus'da bağımsız süspansiyon kullanmadan piyasaya sürmeleri çok mümkün bir şey değil. Hem fiesta hem mondeo süspansiyon anlamında bu kadar gelişmişken, control blade'in üstü olan integral link üretilmişken markanın önemli araçlarından biri olan focus'u sadece torsiyonla piyasaya sürmesi zor. En azından bu zamana kadar gördüğümüz Ford üretim anlayışına ters.
 
Son düzenleme: