Fiat 500L Living

fthz

Profesör
111
39
Merhaba,

Ben birçok arkadaş kadar detaylı bir anlatım yapamayacağım galiba. Hatta test gibi bir şey de olmayacak. Belki zamanla faydalı bir konu olur.

Geniş aile olmayı seven ancak daha çiçeği burnunda bir babanın aracı: 500L Living...

Geniş aile aracı değince 3. sıra koltuk opsiyonu olmazsa olmaz. İlk aracım Peugeot 307 sw idi, on yaşını devirmiş, yaşlılığını bahane eden bir araç haline gelmişti. Ağustos ayında 2. el olarak 500L Living almak nasip oldu.

500L Living nasıl araçtır?

Fiat'ın minyon görünümlü koca evladı diyebilirim. Bayanların şirin diye nitelediği, erkeklerin ise kolay kolay incelemediği bir araç izlenimlerime göre. Ben ise Living ile tanışmamı şöyle özetleyebilirim: Peugeot markasından soğudum için aracım olmadığı zamanlar favorim olan 5008'den vazgeçip alternatif araçlara yöneldiğimde Doblo Panorama'yı görmeye gittiğimde 'aa bununda mı 7 kişiliği var?' dediğim 500L serisinden Living... Tipi hanımın hoşuna gitse de 'tamam budur' dediğim bir araç değildi. Alternatif listesine dahil ettim.

Otomatik vites oluşu, motor hacminin vergi diliminde aşağıda olması, yakıt sarfiyatı, bakım maliyetleri ve kullanışlılığı tercihimi etkileyen faktörlerdi ama aslında en önemlisi 2. el olarak aldığım için bana maliyetinin çok uyguna gelmesidir.

1.3 multijet bu kasayı kaldırır mı kaldırmaz mı diye düşünürken şimdi bence yeterli bir performans sergiliyor. Zaten yeterli olmasa üretilmezdi. Ancak İstanbul gibi yokuşu bayırı ve de trafiği çok olan bir şehirde yakıt sarfiyatı fabrika verilerinde 1.5-2 litre gibi farklılığa sebep olabiliyor. Uzun yolda ise hız sabitleme ile 100 km'de 3.5 litre rakamına erişebilirsiniz Ankara Konya gibi dümdüz yollarda :) Maksimum 168 km/s'de gördük.

İç malzeme kalitesi Otopark testlerinden düşük not alırdı. Bende her şey mükemmele yakın olsun düşüncesine sahip biri olmadığımdan bize yeterli :)

Bir hususta forumla ilgili yazayım. Çektiğim resimlerin boyutu 3-4 mb aralığında idi. Bunları 1.5-2 mb aralığına düşürdüm ancak konuya yükleyemedim. Biraz uğraş sonucunda hepsinin boyutu 1 mb altına düşürebildim. Bu limitin yükseltilmesi iyi olur kanımca.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, ileri ki günlerde yaşadıklarımı, sizlerin varsa merak ettiklerinizi ve de internetten veya çevremden duyup denebildiğim tecrübelerimi de aktarmaya çalışırım araçla ilgili. Şimdilik esen kalın.

DSC_01691.jpg
DSC_01981.jpg
DSC_01731.jpg
DSC_01751.jpg
DSC_02031.jpg
 
Son düzenleme:
Öncelikle hayırlı olsun bizde de 1.3 m-jet otomatik rockstar donanımlısını anneme aldık performans olarak beklentileri sonuna kadar karşılıyor malzeme kalitesi olaraktan sıkıcı değil içerisi çok eğlenceli arka diz mesafesi çok iyi zaten araçta epey geniş
 
  • Beğeni
Tepkiler: fthz
Siyah beyaz ile bu arabanın tek göze güzel gelen modelini almışsınız bence. Tek erkeksi ciddi duran hali bence. motor şanzıman ve 7 koltukla güzel bir kombinasyon. Güzel araba, iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fthz
güle güle kullanın.
benim 2 sorum var:
1- şanzıman geçişleri nasıl? genel olarak konforu, performansa etkisi nasıldır? kullanım sırasında aksadığı senaryolar oluyor mu?
2- ben bu araca bindiğimde sürücü koltuğunu en aşağıya indirdiğimde bile garip şekilde ayaklarım pedallara yetişemiyormuş gibi bir his yaşadım. 1,79 boyuma rağmen 1,50 boyum varmış gibi debriyaja sonuna kadar basarken koltuk baldırıma baskı yaparak engel oluyordu. aynı şekilde vites kolu da çok aşağıda kalıyordu. dediğim gibi, sanki koltuk çok yüksek kalıyormuş gibi bir durum yaşamıştım. bilemiyorum, belki de bindiğim aracın mekanizmasıyla ilgili bir sorun vardı. siz de kullanımınız sırasında böyle bir şey yaşadınız mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: fthz
Yorumlarınız ve güzel sözleriniz için hepinize teşekkür ederim.


güle güle kullanın.

benim 2 sorum var:

1- şanzıman geçişleri nasıl? genel olarak konforu, performansa etkisi nasıldır? kullanım sırasında aksadığı senaryolar oluyor mu?

2- ben bu araca bindiğimde sürücü koltuğunu en aşağıya indirdiğimde bile garip şekilde ayaklarım pedallara yetişemiyormuş gibi bir his yaşadım. 1,79 boyuma rağmen 1,50 boyum varmış gibi debriyaja sonuna kadar basarken koltuk baldırıma baskı yaparak engel oluyordu. aynı şekilde vites kolu da çok aşağıda kalıyordu. dediğim gibi, sanki koltuk çok yüksek kalıyormuş gibi bir durum yaşamıştım. bilemiyorum, belki de bindiğim aracın mekanizmasıyla ilgili bir sorun vardı. siz de kullanımınız sırasında böyle bir şey yaşadınız mı?

1. Dualogic vitesi ilk Doblo’da kullanmış ve beğenmiştim. Doblo 1.6 Mjet idi, vites geçişlerinde 1’den 2’ye geçiş hariç bir sıkıntı hissetmiyordum. 1.3 Mjet ise 2’den 3’ye, 3’ten 4’e geçişlerde yığılma yaşıyorum ancak şanzıman hakkında net görüş veremeyeceğim çünkü kişiler arasında kullanış farklılıkları vardır. Bu da vites geçişlerini etkiler diye düşünüyorum. Ayağımda altında yumurta varmış gibi pedala basarsak dediğim gibi yığılmalar yaşıyorum. Gaza yükleneceğimiz anı güzel ayarlarsak geçişlerin hissedilmesi de düşecektir. Zira çok kullanıcı var dualogic şanzımanı sıkıntısız kullanan.

2. Boyum 1.67-69’dur galiba. Bende tam aksi koltuğu en yukarda şekle ayarlayıp kullanıyorum. Alçak pozisyonlarda kullanmayı sevmiyorum ama akşam yine bir gözlem yaparım. Koltuk dizaynında benim garibime giden direksiyona doğru uzunluğun kısa kalması bu da bende kendimi araçta iken daha uzunmuşum diye hissetmeme neden oluyor J Pedallara erişimimde bir sıkıntı yaşamadım. Eğer Fiat bu sınıfta araç üretmeye devam edecekse koltuk dizaynını kesinlikle değiştirmesi gerekli. Orta konsolda klima kontrolleri, vites kolu, bardaklıkların aşağı konumlandırılması ise konforu olumsuz etkili. Orta konsolda eşya gözü yetersiz.


Belki fikir vermesi açısından Fiat’ın sitesinde bulunan dualogic kullanım kılavuzu:
http://www.fiat.com.tr/modeller/Kul...IVING/2014/Dualogic_VitesKutusu_Kullanimi.pdf

Siyah beyaz ile bu arabanın tek göze güzel gelen modelini almışsınız bence. Tek erkeksi ciddi duran hali bence. motor şanzıman ve 7 koltukla güzel bir kombinasyon. Güzel araba, iyi günlerde kullanın.

Evet bence de siyah beyaz en baba hali J ancak bayiden alacak olsaydım beyaz-siyah ve cam tavan opsiyonlu düşünüyordum. 2. Elden siyah beyaz nasip oldu. Mesela cam tavan opsiyonu olsaydı beyaz tavan düşünmezdim tavanda da çift renk olur diye.

Öncelikle hayırlı olsun bizde de 1.3 m-jet otomatik rockstar donanımlısını anneme aldık performans olarak beklentileri sonuna kadar karşılıyor malzeme kalitesi olaraktan sıkıcı değil içerisi çok eğlenceli arka diz mesafesi çok iyi zaten araçta epey geniş

Kesinlikle iç mekan hacmi mükemmel. 3. Sıra için 2. Sırayı en öne çeksek bile 2. Sıradakiler rahat seyahat edebiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve yselimkaya
Bir ara ikame araç olarak 500L vermişlerdi,7 kişilik değildi, tasarımı fena değildi ama aracı teslim aldığımda eco moddaydı, oturdum, aldım vitesi d'ye gaza %15 falan bastım yerinden oynamadı araba, gaz tepkisi felaket eco'da... Olabilir tabi adı üstünde eco.
Bunun dışında koltukların yan yükseltisi olmadığından dönerek inen bir otopark yolunda kemersiz olduğumdan koltuktan düşüyordum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fthz ve bt
doğru söyle otobanda yanından daha alçak arabalar hızlı geçince.. yada arkana biri dayanınca pişman olmuyormusun bu arabayı aldığına :) ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: fthz
doğru söyle otobanda yanından daha alçak arabalar hızlı geçince.. yada arkana biri dayanınca pişman olmuyormusun bu arabayı aldığına :) ?

Dayanan araca göre değişir durum, tabi dayanabilirse :D

Sol şerit gaspı yapan biri değilim çok şükür, sağ şerit hızıma ayak uydurmasa bile arkamdaki çok yaklaşmadan yolu açarım :cool:

Hantallığı var tabi ama sürüş tarzım sakin kullanım ve benim ihtiyaçlarımı bu tip araçlar karşılıyor. 1.6 değil de 1.3 tercih sebebimde vergisi daha uygun olmasıydı. Bu sebeple de pişman olmayacağım Allah'ın izniyle :rolleyes:
 
Yorumlarınız ve güzel sözleriniz için hepinize teşekkür ederim.

1. Dualogic vitesi ilk Doblo’da kullanmış ve beğenmiştim. Doblo 1.6 Mjet idi, vites geçişlerinde 1’den 2’ye geçiş hariç bir sıkıntı hissetmiyordum. 1.3 Mjet ise 2’den 3’ye, 3’ten 4’e geçişlerde yığılma yaşıyorum ancak şanzıman hakkında net görüş veremeyeceğim çünkü kişiler arasında kullanış farklılıkları vardır. Bu da vites geçişlerini etkiler diye düşünüyorum. Ayağımda altında yumurta varmış gibi pedala basarsak dediğim gibi yığılmalar yaşıyorum. Gaza yükleneceğimiz anı güzel ayarlarsak geçişlerin hissedilmesi de düşecektir. Zira çok kullanıcı var dualogic şanzımanı sıkıntısız kullanan.

2. Boyum 1.67-69’dur galiba. Bende tam aksi koltuğu en yukarda şekle ayarlayıp kullanıyorum. Alçak pozisyonlarda kullanmayı sevmiyorum ama akşam yine bir gözlem yaparım. Koltuk dizaynında benim garibime giden direksiyona doğru uzunluğun kısa kalması bu da bende kendimi araçta iken daha uzunmuşum diye hissetmeme neden oluyor J Pedallara erişimimde bir sıkıntı yaşamadım. Eğer Fiat bu sınıfta araç üretmeye devam edecekse koltuk dizaynını kesinlikle değiştirmesi gerekli. Orta konsolda klima kontrolleri, vites kolu, bardaklıkların aşağı konumlandırılması ise konforu olumsuz etkili. Orta konsolda eşya gözü yetersiz.


Belki fikir vermesi açısından Fiat’ın sitesinde bulunan dualogic kullanım kılavuzu:
http://www.fiat.com.tr/modeller/Kul...IVING/2014/Dualogic_VitesKutusu_Kullanimi.pdf


Evet bence de siyah beyaz en baba hali J ancak bayiden alacak olsaydım beyaz-siyah ve cam tavan opsiyonlu düşünüyordum. 2. Elden siyah beyaz nasip oldu. Mesela cam tavan opsiyonu olsaydı beyaz tavan düşünmezdim tavanda da çift renk olur diye.



Kesinlikle iç mekan hacmi mükemmel. 3. Sıra için 2. Sırayı en öne çeksek bile 2. Sıradakiler rahat seyahat edebiliyor.


Konu açılalı baya bir zaman olmuş ama yine de kıymetli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Ne kadar itiraz etsem de eşim de bu araçtan alma konusunda bana çok baskı yapıyor. Sanırım yavaş yavaş bilgilendirme yazılarına göz attıkça bende sevmeye başladım.
 
Son düzenleme: