KAPALI fiat egea - skoda rapid

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan 255240
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

255240

Asfalt Kurutucu
10
fiat egeanın kullanımı hantal ve teneke gibi güzensiz araba diyorlar bilgisi olan varmı alacaktım soğudum biraz. eşim araç kullanmayı yeni öğreniyo onunda kullanabileceği araba olması ve güvenli olması gerek. skoda rapid ile arasında kaldım
 
Öncelikle bu iki seçeneğin yanına Rapid'e alternatif olarak tamamen aynı altyapıyı paylaşan Seat Toledo'yu eklemenizi de öneririm. Rapid ile hemen hemen aynı araç, sadece fiyatı biraz daha uygun, piyasada kıymeti pek bilinmeyen bir arabadır. Karar noktasında birini bayide bulamazsınız, diğerinin rengi daha çok hoşunuza gider vs. gibi son dk gelişmelerinde alternatif olabilir. Rapid için aşağıda yazacaklarımın birebir aynısı Toledo için de geçerlidir =)
Eğer bu iki araç arasında kaldıysanız, ikisi de güzel giden arabalardır. Egea sürüş sırasında Rapid'e göre daha fazla güven veriyor. Çarpışma testlerinde ise Egea, yeni çıkan bir araba olmasına rağmen 4-5 yıl önceki standartlara göre iyi olduğu için anca 3-4 yıldız alabiliyor euroNCAP'te. Ama sağlam değil teneke söylemleri tamamen üstündeki marka logosunun ön yargısı ve girdiği testin sonuçlarının detaylı incelenmemesinden kaynaklı. Rapid güzel, güvenlik bakımından da sağlam araba ama kesinlikle Octavia gibi oturaklı yapısı yok. Özellikle sürüş sırasında ön tarafı çok hafif kalıyor, bunu da hissettiriyor.

Egea'nın hantal kalıyor söylemleri ancak 1.3 Multijet için olabilir. Onun da tam yükle çıkamayacağı yokuş yoktur, tıkanan bir motor değil. Sadece seri değil. 1.4 atmosferik benzinli motoru da biraz hantal kalır. Ama 1.4T-jet veya 1.6 multijet derseniz gereğinden fazla seri derim. :) Rapid'in motoru biraz eski nesil ve verdiği güç ona göre biraz vasat kalıyor. Ama TDI motorları ben beğeniyorum, uzun ömürlü ve sorunsuz motorlar. Vag grubunda kullanılan bütün arabalara da çekiş ve şanzıman ayarları bakımından güzel şekilde oturtuluyor. Multijet ise gürültülü ama verim ve sağlamlık bakımından fazla iyi =)

Otomatik düşünürseniz ikisinin de şanzımanları çift kavramalı şanzımanlar. Ben şahsen ikisini de önermem ama DSG, bu kadar çok tercih edilen bir şanzımanken benim önermemem de ne bileyim... :)

Bir avantaj da bakım maliyetlerinde. Egea'nın dizelinde bakım aralıkları 1yıl/20.000km ve çok yol yapanlar için bu ciddi avantaj. Benzinli atmsoferik seçerseniz de 15000km'de bir olan bakım maliyetleri uygun. Skoda'da ise bildiğim kadarıyla tüm motorlar 15000km'de bir bakıma giriyor. Bakım maliyeti Fiat'a göre biraz daha yüksektir.

İkisi de iyi arabalardır. Kafanızı kurcalayacak içinize sinmeyecek şeyler gözünüzün önünde olanlardır. İşçilik ve malzeme kalitesi, donanım seçenekleri, tasarım, multimedya sistemleri, oturma pozisyonu, koltuklar ve iç mekan genişliği gibi etkenlerle belirleyebilirsiniz tercihinizi. Bunlar dışında gözle görülmeyen kısımlarında ikisinin altyapılarına da güvenebilirsiniz.

Burada birazdan başka model tavsiyeleri de başlayacaktır. Ben, farklı karakterlerde olan bu iki arabayı da tavsiye ederim. Bence son kararı eşinize bırakın :)
 
Ben egeayi seviyorum. Icine binince tam bir c sinifi araci. Bos megane fiyatinda dolu egea is gorur. Satilma adetleride zaten çok sey anlatiliyor. Araci teneke olarak gorebilirsiniz. Ama hersey euro ncap testi degilki. Suspansiyon calisma araligi cok iyi egeanin konforunu cok begenmistim. Ekran iscilik fiyatina gore iyiydi
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve bt
Rapid sonuçta b segmenti ama standart bir b segmnetinden daha geniş. Kısa bir mesafe seyahat etmiştim. Konforunu yeterli buldum. DSG olarakta korkularınız varsa uzatılmış garanti lazım :)
 
Öncelikle bu iki seçeneğin yanına Rapid'e alternatif olarak tamamen aynı altyapıyı paylaşan Seat Toledo'yu eklemenizi de öneririm. Rapid ile hemen hemen aynı araç, sadece fiyatı biraz daha uygun, piyasada kıymeti pek bilinmeyen bir arabadır. Karar noktasında birini bayide bulamazsınız, diğerinin rengi daha çok hoşunuza gider vs. gibi son dk gelişmelerinde alternatif olabilir. Rapid için aşağıda yazacaklarımın birebir aynısı Toledo için de geçerlidir =)
Eğer bu iki araç arasında kaldıysanız, ikisi de güzel giden arabalardır. Egea sürüş sırasında Rapid'e göre daha fazla güven veriyor. Çarpışma testlerinde ise Egea, yeni çıkan bir araba olmasına rağmen 4-5 yıl önceki standartlara göre iyi olduğu için anca 3-4 yıldız alabiliyor euroNCAP'te. Ama sağlam değil teneke söylemleri tamamen üstündeki marka logosunun ön yargısı ve girdiği testin sonuçlarının detaylı incelenmemesinden kaynaklı. Rapid güzel, güvenlik bakımından da sağlam araba ama kesinlikle Octavia gibi oturaklı yapısı yok. Özellikle sürüş sırasında ön tarafı çok hafif kalıyor, bunu da hissettiriyor.

Egea'nın hantal kalıyor söylemleri ancak 1.3 Multijet için olabilir. Onun da tam yükle çıkamayacağı yokuş yoktur, tıkanan bir motor değil. Sadece seri değil. 1.4 atmosferik benzinli motoru da biraz hantal kalır. Ama 1.4T-jet veya 1.6 multijet derseniz gereğinden fazla seri derim. :) Rapid'in motoru biraz eski nesil ve verdiği güç ona göre biraz vasat kalıyor. Ama TDI motorları ben beğeniyorum, uzun ömürlü ve sorunsuz motorlar. Vag grubunda kullanılan bütün arabalara da çekiş ve şanzıman ayarları bakımından güzel şekilde oturtuluyor. Multijet ise gürültülü ama verim ve sağlamlık bakımından fazla iyi =)

Otomatik düşünürseniz ikisinin de şanzımanları çift kavramalı şanzımanlar. Ben şahsen ikisini de önermem ama DSG, bu kadar çok tercih edilen bir şanzımanken benim önermemem de ne bileyim... :)

Bir avantaj da bakım maliyetlerinde. Egea'nın dizelinde bakım aralıkları 1yıl/20.000km ve çok yol yapanlar için bu ciddi avantaj. Benzinli atmsoferik seçerseniz de 15000km'de bir olan bakım maliyetleri uygun. Skoda'da ise bildiğim kadarıyla tüm motorlar 15000km'de bir bakıma giriyor. Bakım maliyeti Fiat'a göre biraz daha yüksektir.

İkisi de iyi arabalardır. Kafanızı kurcalayacak içinize sinmeyecek şeyler gözünüzün önünde olanlardır. İşçilik ve malzeme kalitesi, donanım seçenekleri, tasarım, multimedya sistemleri, oturma pozisyonu, koltuklar ve iç mekan genişliği gibi etkenlerle belirleyebilirsiniz tercihinizi. Bunlar dışında gözle görülmeyen kısımlarında ikisinin altyapılarına da güvenebilirsiniz.

Burada birazdan başka model tavsiyeleri de başlayacaktır. Ben, farklı karakterlerde olan bu iki arabayı da tavsiye ederim. Bence son kararı eşinize bırakın :)
kullanışı nasıl egeanın 1.3 multijet urban almayı düşünüyorum rahat kullanışlı ve serimi. direksiyon sertmi. şuan hyundai getz kullanıyorum egeayla kıyaslanmaz belki ama seri olmasından çok memnunum
 
Ben egeayi seviyorum. Icine binince tam bir c sinifi araci. Bos megane fiyatinda dolu egea is gorur. Satilma adetleride zaten çok sey anlatiliyor. Araci teneke olarak gorebilirsiniz. Ama hersey euro ncap testi degilki. Suspansiyon calisma araligi cok iyi egeanin konforunu cok begenmistim. Ekran iscilik fiyatina gore iyiydi
kullanışı nasıl egeanın 1.3 multijet urban almayı düşünüyorum rahat kullanışlı ve serimi. direksiyon sertmi. şuan hyundai getz kullanıyorum egeayla kıyaslanmaz belki ama seri olmasından çok memnunum
 
kullanışı nasıl egeanın 1.3 multijet urban almayı düşünüyorum rahat kullanışlı ve serimi. direksiyon sertmi. şuan hyundai getz kullanıyorum egeayla kıyaslanmaz belki ama seri olmasından çok memnunum
Kullanmadim icindeydim ama dip gaz tatmin etmemisti beni. Araba çok ergonomikti butonlarin yeri falan güzel ayarlanmisti. Konforu ekrani iyiydi.ic mekan kalitesi ortalama genisligi bekledigimden iyiydi. Ama 1.3 ü almayin performansi bana cok zayif gelmisti diger motor seceneklerine yonelin bence
 
kullanışı nasıl egeanın 1.3 multijet urban almayı düşünüyorum rahat kullanışlı ve serimi. direksiyon sertmi. şuan hyundai getz kullanıyorum egeayla kıyaslanmaz belki ama seri olmasından çok memnunum
Direksiyon standart haliyle ilk çıkan hidrolik direksiyonlar gibi sert. Ama orta konsolda kolay erişilebilen bir yerde City fonksiyonunun butonu var. Bu city moduyla arabanın direksiyonu olması gerekenden çok daha fazla yumuşuyor, şehir içinde bayağı bir kolaylık sağlıyor. Belli bir hızın üzerinde de sürüş güvenliği amacıyla devreden çıkıyor. Araba seri değil eminim. Bu motoru yine ağır bir araç olan Meriva'da kullanırdık eskiden. Çok az yakması güzel bir şey ama kesinlikle gerektiği yerlerde ani gazlamalarla kaçma şansı vermiyor. O yüzden güvenli sürüşünüzde seri araçlara alışkınsanız, 1.3 Multijet ile farklı kullanım alışkanlıkları edinmek için birkaç ay zamana ihtiyacınız olacaktır. Tamam maksimum yükle bile hiçbir yokuşta kalmaz, ama kendinizi otobüs kullanıyormuş gibi hissettirir :) 1.6 ile aralarında çok fiyat farkı yok diye biliyorum. 1.6mjet tercih ederseniz o zaman Getz'in seriliğinden daha fazlasını bulabilirsiniz. Hatta Getz'e artı olarak bu araba gayet iyi durabiliyor da :)
Bir önemli nokta da, Egea'da Urban donanımın daha altına kesinlikle inmeyin. İç mekan bambaşka bir araba haline geliyor. Normalde gideri var diyebileceğimiz iç mekan kalitesi, Easy donanımına inildiği zaman iç mekan Linea'dan hallice bir hal alıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Denizyagmur012
kullanışı nasıl egeanın 1.3 multijet urban almayı düşünüyorum rahat kullanışlı ve serimi. direksiyon sertmi. şuan hyundai getz kullanıyorum egeayla kıyaslanmaz belki ama seri olmasından çok memnunum
1.3 90 hp multijet motoru dobloda kullandim sollamalarda sıkıntılı vites dusurup dip gaz yapsan bile beni tatmin etmiyor kendi aracim 1.6 multijet arasinda daglar kadar fark var. Tabi benim kullandiklarim doblo ama motorlar ayni sonucta. Birde seri bi arabadan inip 1.3 e binerseniz yakit tuketimi yukselir sanirim bu arada 1.3 lerin bakimi 10.000 yada 1yilda
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...