Fiat Freemont Lounge 2.0 Multijet 170 BG 6AT 2013 Model

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Tilsim
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Tilsim

Asfalt Kurutucu
4
- 2013 Model
- Fiat Freemont Lounge 2.0 Multijet 170 BG 6AT
- 52.000 KM
Size önceden instagramdan da yazmıştım. :) Fiat bu arabasına neden üvey evlat muamelesi yaptı bilmiyorum. Bu araba bu fiyata gerçekten çok çok uygun. Bundan önce bizde Honda CVR vardı. Gerçi bu iki araba aynı sınıftan sayılır mı bilmiyorum. (abime sormaya da üşendim ;)) Fakat Freemontu dağda bayırda kullanmaktan inanılmaz zevk alıyorum. Bu arabadan yollarda çok fazla olmadığı için, önde arkada kocaman bir Fiat amblemi olduğu için ayrıca dikkat çekiyor. :) Fiat denilince insanların aklına hala "doğan, şahin vb.." şeyler geliyor. Ben bu arabayı abime aldırana kadar çok dil döktüm, şimdi ise fırsat bulup direksiyonuna geçemiyorum :)
Her neyse; biz bu arabayı alıp kullanmaya başladığımızda çok şaşırdık. 4x4 severler de bu arabadan haberdar olsun istiyoruz. Gerisi size kalmış. ;)
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    87.6 KB · Görüntüleme: 738
  • 2.jpg
    2.jpg
    87.5 KB · Görüntüleme: 742
  • 3.jpg
    3.jpg
    117.1 KB · Görüntüleme: 696
  • 4.jpg
    4.jpg
    88.3 KB · Görüntüleme: 855
  • 5.jpg
    5.jpg
    93.9 KB · Görüntüleme: 733
  • 6.jpg
    6.jpg
    87.3 KB · Görüntüleme: 871
Alt yapısı jeep olunca arazi kabiliyeti yüksek oluyor Aslı dodge journey yani Fiat'ın Amerikan kolu tek kötü yanı iç aksamında fazla sert pilastik kullanılması .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Porsche
Alt yapısı jeep olunca arazi kabiliyeti yüksek oluyor Aslı dodge journey yani Fiat'ın Amerikan kolu tek kötü yanı iç aksamında fazla sert pilastik kullanılması .
Tüm Amerikanların ortak özelliği. Arazi araçları toz toprağa daha dayanıklı olsun, daha kolay temizlenebilsin diye yumuşak malzeme koyacağı varsa da koymuyor firmalar.
 
Alt yapısı jeep olunca arazi kabiliyeti yüksek oluyor Aslı dodge journey yani Fiat'ın Amerikan kolu tek kötü yanı iç aksamında fazla sert pilastik kullanılması .

sizin bu yazdığınızı okuyunca, az önce arabadan inmeden Sinan ile Mehmet gibi, arabanın ön konsoluna filan vurdum. :) Dışarıdan gören ne dedi bilmiyorum :) ön konsolu ve kapıların üst bölümü yumuşak. Alt taraflar ise dediğiniz gibi sert plastik. Daha önce hiç dikkat etmemiştim. Sinan ile Mehmet'in buraları kontrol etmesine de hep gülmüşümdür. :)
 
sizin bu yazdığınızı okuyunca, az önce arabadan inmeden Sinan ile Mehmet gibi, arabanın ön konsoluna filan vurdum. :) Dışarıdan gören ne dedi bilmiyorum :) ön konsolu ve kapıların üst bölümü yumuşak. Alt taraflar ise dediğiniz gibi sert plastik. Daha önce hiç dikkat etmemiştim. Sinan ile Mehmet'in buraları kontrol etmesine de hep gülmüşümdür. :)
Gülünecek birşey yok bence,şimdi bir golfün (aklıma alt segmentte başka araç gelmedi) torpidosuna bakalım birde egea,focus golfünki içi kadife kaplı ve kapağı,malzemesi vs.çok iyi diğerleri normal plastik üst sınıflara çıkalım,bmw 7 ve mercedes S serisinde deri olmayan yer yoktur,sizce bunlar kalite göstergesi değil mi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tilsim
Gülünecek birşey yok bence,şimdi bir golfün (aklıma alt segmentte başka araç gelmedi) torpidosuna bakalım birde egea,focus golfünki içi kadife kaplı ve kapağı,malzemesi vs.çok iyi diğerleri normal plastik üst sınıflara çıkalım,bmw 7 ve mercedes S serisinde deri olmayan yer yoktur,sizce bunlar kalite göstergesi değil mi ?
İç mekanda yumuşak plastiğin dayanıklılığı konusunda çoğunluğun aksine farklı düşünüyorum. Sadece öyle hissettiriyor diye yumuşak plastiğe veya deriye peşinen kaliteli diyemeyiz.
Golf'ün iç mekanı için kalite konusunda hemfikirim ama sebebi konsolun üst tarafının yumuşak plastik olması değil. Aynı şekilde saklama gözlerinin halı veya sünger kaplı olması da tek başına kalite göstergesi değil. Otopark.com testlerinde orta konsolun esnetilerek kalitesinin kontrol edilmesini, ön konsola vurarak test edilmesinden çok daha mantıklı buluyorum :) Skoda Fabia'nın sert plastikli orta konsolu pek beğenilmiyor ama bence en az Polo kadar uzun ömürlü.
Şu anda kullandığımız son kasa Fiesta'mızdan örnek verecek olursam, sadece ben değil ailede herkes eski kasa 2003 Fiesta'mızın sert plastikli iç mekanını tercih ederdi. Çünkü ikisini de uzun süre ve yoğun şekilde kullandık. Eskisi açık ara daha sağlam ve kaliteliydi.
Mercedes S ve BMW 7'deki deri döşemelerden bahsetmişsiniz. O arabalara şoförü de yolcusu da takım elbisesiz binmiyor. Zaten kullanım amacı da o. Doğal olarak deri döşemeleri fiyatı doğrultusunda kaliteli. =)
Freemont gibi Amerikan temelli 4x4 SUV'lerde yıllardan beri gelen geleneksel bir bakış açısı vardır. İç mekanın toza toprağa çamura dayanımı öncelikli olarak gözetilir ve en prestijli araçlarda bile pek çok yerde sert plastik malzeme kullanılır, ön konsolun üst tarafında yumuşak malzeme bile fazla lükstür. Ama sıra koltuklara geldiğinde konfor devreye girer ve yüksek kaliteli döşemelere ancak koltuklarda, direksiyonda, vites kolunda, varsa el freninde rastlayabilirsiniz. Açıkçası ben de araziye vuracağım bir araba alsam, yakın zamanda sitede 2. el testi yapılan Suzuki Vitara'nın iç mekanını Mercedes GLS'ye tercih ederim. Bkz. VW Amarok vs. Touareg :)
 
Gülünecek birşey yok bence,şimdi bir golfün (aklıma alt segmentte başka araç gelmedi) torpidosuna bakalım birde egea,focus golfünki içi kadife kaplı ve kapağı,malzemesi vs.çok iyi diğerleri normal plastik üst sınıflara çıkalım,bmw 7 ve mercedes S serisinde deri olmayan yer yoktur,sizce bunlar kalite göstergesi değil mi ?

ben @berkertekin gibi uzun uzun cevap yazamayacağım ama, aynı şeyi düşünmüşüz kendisi ile.
bir de gülüyorum derken beni yanlış anlamış olabilirsiniz. mesela yayınlanan son test videosunda bile bu işlemi yaparken ikisi de bunu gülerek yapıyor. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
İç mekanda yumuşak plastiğin dayanıklılığı konusunda çoğunluğun aksine farklı düşünüyorum. Sadece öyle hissettiriyor diye yumuşak plastiğe veya deriye peşinen kaliteli diyemeyiz.
Golf'ün iç mekanı için kalite konusunda hemfikirim ama sebebi konsolun üst tarafının yumuşak plastik olması değil. Aynı şekilde saklama gözlerinin halı veya sünger kaplı olması da tek başına kalite göstergesi değil. Otopark.com testlerinde orta konsolun esnetilerek kalitesinin kontrol edilmesini, ön konsola vurarak test edilmesinden çok daha mantıklı buluyorum :) Skoda Fabia'nın sert plastikli orta konsolu pek beğenilmiyor ama bence en az Polo kadar uzun ömürlü.
Şu anda kullandığımız son kasa Fiesta'mızdan örnek verecek olursam, sadece ben değil ailede herkes eski kasa 2003 Fiesta'mızın sert plastikli iç mekanını tercih ederdi. Çünkü ikisini de uzun süre ve yoğun şekilde kullandık. Eskisi açık ara daha sağlam ve kaliteliydi.
Mercedes S ve BMW 7'deki deri döşemelerden bahsetmişsiniz. O arabalara şoförü de yolcusu da takım elbisesiz binmiyor. Zaten kullanım amacı da o. Doğal olarak deri döşemeleri fiyatı doğrultusunda kaliteli. =)
Freemont gibi Amerikan temelli 4x4 SUV'lerde yıllardan beri gelen geleneksel bir bakış açısı vardır. İç mekanın toza toprağa çamura dayanımı öncelikli olarak gözetilir ve en prestijli araçlarda bile pek çok yerde sert plastik malzeme kullanılır, ön konsolun üst tarafında yumuşak malzeme bile fazla lükstür. Ama sıra koltuklara geldiğinde konfor devreye girer ve yüksek kaliteli döşemelere ancak koltuklarda, direksiyonda, vites kolunda, varsa el freninde rastlayabilirsiniz. Açıkçası ben de araziye vuracağım bir araba alsam, yakın zamanda sitede 2. el testi yapılan Suzuki Vitara'nın iç mekanını Mercedes GLS'ye tercih ederim. Bkz. VW Amarok vs. Touareg :)
haklısınız ticarilerdede sert plastik kullanılıyor ama üst sınıflara baktığmızda hepsi yumuşak ve kaliteli plastikler kullanıyor(Q5-X6 Vb.) düşük segmentlere baktığımızda kullanılmıyor vitara konusunda malesef katılamıyorum o plastik dehşet çünkü :D yani arazi yaparken sonuçta iç mekana zararı ne olacakki ama pick uplarda katılıyorum onlarda zaten sert kullanılmak şart gibi bişey .
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bu arabanın testini izlemek istiyorum. Araca bindim gidişi ağırlığından dolayı deli gibi performans olmaz ama kötüde gitmiyo. İç kalitesi bence güzel. Ve araba tank gibi hissettiriyor. Benim beğendiğim bir araba. İnsanların fiata ön yargılı olmasından dolayı tutmayan bir araç. Çok üzücü...
 
Bu arabanın testini izlemek istiyorum. Araca bindim gidişi ağırlığından dolayı deli gibi performans olmaz ama kötüde gitmiyo. İç kalitesi bence güzel. Ve araba tank gibi hissettiriyor. Benim beğendiğim bir araba. İnsanların fiata ön yargılı olmasından dolayı tutmayan bir araç. Çok üzücü...
performansını arttırmak için arabaya yazılım arttırdık. Şuan arabada %30 güç artışı oldu. Üstelik bundan dolayı araba az yakmaya da başladı.
 
Fiat SUV konusunda çok tecrübeli bir firma değil, bu segmentte bu işi yıllardır yapan çok güçlü rakipleri var ve öne çıkması zor..Çünkü rakipler daha düşük hacimli motorlarla piyasada sağlam bir yer edinmiş durumda.
2 litre motorun vergisini ve güncel kurdan fiyatını hesapladığınızda ortaya abuk rakamlar çıkar ki kimse bu araca bu parayı vermez..Zaten artık gelmiyor.Ayrıca bizim pazarımız için üretilen bir model değil
Biniciye güzel araba.Bu aracı alıp uzun yıllar kullanacaksın.Ancak 1-2 sene kullanıp satacak olan adam son sahibi olur..
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34