KAPALI Fiat Punto 1.4 Starjet Yokuşta Boğulma Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bilekcan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bilekcan

bilgi can
Takipçi
4
25
Marka
Fiat
2007 model punto 95 hp 1.4 motorlu aracım var. Geçtiğimiz günlerde Antalyaya gittim düz yolda 180 190 yapabilen araba yokuşa gelince hızı 60 lara düşüyor. Güçlü bir araba olmadığının farkındayım ama aynı yokuşta toroslar mı dersin kamyonlar mı dersin hepsi sollayabiliyor. Neden olabilir bilgisi olan yardımcı olursa çok iyi olur.
 
Torosların çıkışından bahsediyorsanız eğer aynı motorlu egea ile biz de 60 lara kadar düşüyoruz, ama bahsettiğiniz diğer araçlar da 40 lara kadar düşüyodu bilemedim

Devir çevirdiğiniz halde gidemiyor mu araba?
 
1.4 motorun o kadar düşeceğine ihtimal vermiyorum,benim motor 100 beygir 1.4 mesela,140 la sabit eğim çıktığımı biliyorum,tabii devri hiç düşürmüyorum.Bence bir sorun olduğu kesin,tabii yokuşun eğiminin de ne kadar olduğu önemli.
 
Arabanın yük durumu ve hangi devir bandını kullandığınız önemli bir değişken.Eğer yeterince fazla devir çevirmezseniz araç bayılır, ve yine eğer aracınız çok aşırı yüklü haldeyse yine bayılır, çekmez.
 
Bakım durumu, yakıt kalitesi filan direk etki edecek faktörler. Tüm filtrelerin elden geçmesi/değişmesi gerekebilir. araçta bobin, akışmetre, enjektör vb. bir arıza varsa kendini korumaya alıp yarı güçte çalıştırıyor olabilir. Aracı tanıyıp görmeden ne desek boş.
 
Vites düşürmemekte inat ediyorsanız yokuşun ortasında kaybettiğiniz hızıda geri alamazsınız düz yolda 180-190 görüyorsanız motorda ciddi bir sorun olduğunu düşünmüyorum
 
Teşekkürler cevaplarınız için öncelikle;

Şöyle söyleyeyim yokuşa girerken 6. viteste 100 110 gibi bir hıza sahipsem 4. vitese düştüğümde hız 60 oluyor. Daha sonra 3. vitese çekiyorum hız 65 ya da 70e çıkıyor yokuşa bağlı olarak tabi. Bi problem olduğu kesin kanısındayım ama düz yolda bi sıkıntı olmadığından dolayı anlam veremedim. LPG yok bu arada o detayı vermeyi unutmuışum. Yakıtı da Opet ten alıyorum.
 
Torosların çıkışından bahsediyorsanız eğer aynı motorlu egea ile biz de 60 lara kadar düşüyoruz, ama bahsettiğiniz diğer araçlar da 40 lara kadar düşüyodu bilemedim

Devir çevirdiğiniz halde gidemiyor mu araba?

İşte ben 60 la gidiyorsam toros 70-80 le beni solluyor :D o sırada da ben 4000 devir çeviriyorum.

1.4 motorun o kadar düşeceğine ihtimal vermiyorum,benim motor 100 beygir 1.4 mesela,140 la sabit eğim çıktığımı biliyorum,tabii devri hiç düşürmüyorum.Bence bir sorun olduğu kesin,tabii yokuşun eğiminin de ne kadar olduğu önemli.

eğimi tam betimleyemeyeceğimi düşündüğüm için toros ve kamyon örneği verdim.

Bakım durumu, yakıt kalitesi filan direk etki edecek faktörler. Tüm filtrelerin elden geçmesi/değişmesi gerekebilir. araçta bobin, akışmetre, enjektör vb. bir arıza varsa kendini korumaya alıp yarı güçte çalıştırıyor olabilir. Aracı tanıyıp görmeden ne desek boş.

filtrelerle bobin çok yeni değişti zaten akışmetre ve enjektörler hakkında bir bilgim yok ama internette biraz araştırma yaptım enjektör diyenler orda da çok oldu ama düz yolda performanslı olup yokuşta tır gibi davranması enteresan geliyor.

Vites düşürmemekte inat ediyorsanız yokuşun ortasında kaybettiğiniz hızıda geri alamazsınız düz yolda 180-190 görüyorsanız motorda ciddi bir sorun olduğunu düşünmüyorum


yukarıda yazdığım gibi 4. viteste hızı 60 a düşüyor, 3. vitese çektiğimde en fazla 70 e çıkıyor. Bu sırada da her araba sollamaya devam ediyor tabi.
 
Teşekkürler cevaplarınız için öncelikle;

Şöyle söyleyeyim yokuşa girerken 6. viteste 100 110 gibi bir hıza sahipsem 4. vitese düştüğümde hız 60 oluyor. Daha sonra 3. vitese çekiyorum hız 65 ya da 70e çıkıyor yokuşa bağlı olarak tabi. Bi problem olduğu kesin kanısındayım ama düz yolda bi sıkıntı olmadığından dolayı anlam veremedim. LPG yok bu arada o detayı vermeyi unutmuışum. Yakıtı da Opet ten alıyorum.
yapman gereken, yokuşa girdikten sonra değil, girmeden önce vites düşürmelisin. Devri yaklaşık 4000 devir civarında tutup yokuş girersen bayılma olmaz. ama direkt yüksek vites ile yokuşa girince bayılma kaçınılmaz olur.
 
1.4 Fire Egea'larda da durum aynı. Bahsettiğiniz durum aracının beygirinin yeterli ancak torkunun az olduğunun göstergesidir. Tabi ki bu betimlemelerle tam sonuca ulaşamayız ancak bence aracınızda bir sorun yok, karakteristiği bu şekilde. Yine de emin olmak için aynı motorlu bir araç deneyimleyerek tam sonuca ulaşabilirsiniz.
Anamur-Ankara yollarında bu durum yüzünden 1.4 Fire Egea ile ne cebelleştim bir bilseniz, araç henüz 12 bin km ve LPG yoktu.
 
1.4 Fire Egea'larda da durum aynı. Bahsettiğiniz durum aracının beygirinin yeterli ancak torkunun az olduğunun göstergesidir. Tabi ki bu betimlemelerle tam sonuca ulaşamayız ancak bence aracınızda bir sorun yok, karakteristiği bu şekilde. Yine de emin olmak için aynı motorlu bir araç deneyimleyerek tam sonuca ulaşabilirsiniz.
Anamur-Ankara yollarında bu durum yüzünden 1.4 Fire Egea ile ne cebelleştim bir bilseniz, araç henüz 12 bin km ve LPG yoktu.
Biz de 1.4 fire kullanıyoruz o yollarda bizi de baya zorladı araba ama torosların falan sollayabiliyor olması garip geldi :D

Düzde 180-190 görüyorsa o araba gayet sağlıklıdır zaten torku kadar gidiyodur ama diğer araçların daha fazla gidebilmesi garip
 
Biz de 1.4 fire kullanıyoruz o yollarda bizi de baya zorladı araba ama torosların falan sollayabiliyor olması garip geldi :D

Düzde 180-190 görüyorsa o araba gayet sağlıklıdır zaten torku kadar gidiyodur ama diğer araçların daha fazla gidebilmesi garip

Yok Toros'un geçmesi durumunda bence betimleme eksiği ya da abartılması var, onlarda o yokuşlarda baya bayılıyor çünkü. Atmosferik ve karbüratörlü motorlar, bir de oralardaki hava boşluklarıyla birleşince malum olaylar yaşanıyor.

Şöyle bir durum ben buradaki olayı özellikle bu 1.4 fire motorların isteksizliğine bağlıyorum. Enteresandır bir kaç defa kullandığım 1.2 16v palio ile o yollarda daha iyi bir çekiş yakalayacağım hissine kapılıyorum.
 
Genellemek çok doğru değil atmosferik de olsa her motorun kendine has karakteristik tork/güç eğrisi bulunur.Torku genellikle maksimum olarak 4000-5000 arası verirler 16v yeni nesil atmosferikler dediğim gibi başka tür atmosferiklerde maksimum tork daha aşağıda verilebilir mesela şu an bindiğim araçta maksimum torku 2500 d/dk da veriyor. Yokuşta da olsan fazla devir çevirmeden araç kendini toparlayabiliyor. Ama genel manada genelleme doğru sayılabilir devrin çevrilmesi gerek.

Bu arada stan’in dediği yorum çok isabetli hem virajdan önce hem de yokuştan önce vites hazırlanır eğer bu iki işlemi de olayın ortasında yaparsanız verim almanız zor olur.

Yalnız konu sahibinden bir de yük durumuna dikkat etmesini de önereceğim.Belki o sollayan torosların-kamyonların yükü yoktur ondan rahat rahat geçmiş olabilirler.
 
Son düzenleme:
Anlatmaya çalıştığım şey atmosferiklerin çalışma karakteri. 5.0 V8 bir motordan da yüksek performans bekliyorsanız üst devirlere çıkmanız gerekir.
Ben de şunu demeye çalışmıştım. O yokuşu sabit bir hızda çıkabilmek için atıyorum 50 beygir gerekiyorsa, 1.4 motor bunu 4500 devirde verirken dediğiniz bir 5.0 v8 1500 devirde falan verir. Dolayısıyla aynı işi yapmak için yüksek hacim atmosferikte devir çevirmenize gerek kalmaz. Maksimum performansı alma olayı başka.
 
Şunu bilirim , normalde 4'te çıkılabilecek bir rampayı ; inat edip 5'te çıkmaya çalışırsanız 3'te anca toparlıyor .

Rampaya girmeden bir vites düşürüp hızı korumakta fayda var .
 
bende arkadaşlara katılıyorum.. en yüksek vitesde girdiğiniz yokuşu, motor devriniz yani dolaylı olarak hızınız yeterli değilse aynı vitesde bitiremezsiniz.. daha yarı yola gelmeden motor bayılması çok normal.. eğer kulağınız iyiyse ve aracınızı iyi tanıyorsanız zaten motor bütün derdini sesi ve egsoz uğultusu ile size söyler.

sizin yapmanız gereken şey yokuşlara geldiğinizde "motorun bayılmasını beklemeden" bir küçük vitese almak...

birde güvendiğiniz bir egsozcuya gösterin susturucular dolu olabilirmi diye.. (bi ihtimal)

ben de atmosferik motor kullanıyorum.. 2000cc 150ps.. eğer yokuşa devirsiz girersem ve yokuş mesafesi uzunsa benimde 5 den 4 e almam gerekiyor

yani yalnız değilsin...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...