AÇIK Fiesta V Periyodik Bakım Hakkında

fedheden

Senkromeççi
7
34
Marka
Ford
Herkese merhaba, öncelikle iyi forumlar :)

2007 makyajlı kasa Ford Fiesta Benzin & LPG araca sahibim. Periyoduk bakım zamanı geldi çattı ilk defa bakıma gideceğim. Araç 152.XXX KM'de eski sahibi sağolsun yağ bakımını gözümün önünde yaptırıp teslim etmişti :) Aracı aldıktan sonra çoğu şeyi zaman içerisinde değiştirdim ( fren hidrolik sıvısı, balata, soğutma sıvısı, kayış grubu vs gibi). Araç artık 17 yaşında olduğu için her ne kadar henüz daha ömrü olan bileşenleri bile sıfırlayıp mümkün olan en iyi kondisyona getirmeye çalışıyorum şuan aracı. Aklıma takılan birkaç sorum var;

-> Şanzıman yağı için kitapçığa baktığımda ''WSD-M2C200C-C'' kodlu şanzıman yağı tavsiye ediliyordu, her ne kadar bulmam zor olsada uzun uğraşlar sonucu buldum ve 3 litre sipariş ettim. Burada tercihim bu standartlara uygun olarak ''Castrol Syntrans Multivehicle 75W90'' oldu. Ne kadar doğru bir tercih ne kadar yanlış bir tercih size danışmak isterim :)

-> Motor yağı olarak kontrol ettiğim takdirde ''WSS-M2C913-B'' şartnamesini karşılayan 10W30 yağ tavsiye ediliyor. Bu şartname üzerinden ilerlediğim takdirde karşıma çıkan yağ ''Castrol Magnatec 5W30'' oluyor. Tabikide özellikle yaza girerken 5W30 yağ kullanmıcam ancak şartnameyi karşılayan yağların hemen hemen tümü 5W30 standardında. Araç eski model bir araç olduğu için aklımda 10W40'da bulunuyor oldschool biri olarak ama kitapçıktan şaşmakta istemiyorum. Motor yağı olarak resmen bir çıkmazın içindeyim. Castrol, Shell gibi bilindik markaların standart 10W30/40 yağ seçimini mi yapsam yoksa şartnameyimi takip etsem şaşırıp kaldım. Talep ettiğim en büyük destek bu konuda.

-> Diğer bir konu ise yağ filtresi / mekanik periyodik bakım konusu. Tamam bütün filtreler, bütün sıvılar değişsin cart curt dedik elimizden geldiğince kitapçığada uyduk orjinal parçada kullandık ancak sonuç olarak 17 yılda 152.XXX KM yapmış bir araçla karşı karşıyayız ve mutlaka görünmeyen ve görülmesi gereken eksiyen parçalar bulunuyor. İlk defa Ford grubu bir araca sahibim. Özellikle üstünde durmam gereken kayış / mekanik grubu bir parça olmalı mı? Madem bu kadar detaylı bir bakıma giriyorsun mutlaka şunada baktır dediğiniz bir durum mevcut mu?

Sorularım biraz fazla veya karışık olabilir ancak bir araba sevdalısı olarak aracımıza temas eden havanın bile mükemmel olmasını istiyoruz, hava çok kötüyse mümkün olduğu kadar aracı trafiğe bile çıkartmıyoruz :) Durum böyle olunca bu tarz önemli konular kafama çok takıldı ve özellikle Ford kullanıcılarının tecrübelerine / bilgilerine sığınmak istedim :) Şimdiden destek olan herkese çok teşekkürler. Eminim ki sadece ben değil, bir çok kullanıcı bu soruları çok merak ediyor ve cevap bulamıyor çünkü Fiesta V için, (özellikle benzinli) pek fazla bir kaynak yok maalesef.. Sonradan bu başlığı kendi soruları için okuyacak olan kişilerede rehber olması umuduyla :) Tekrardan teşekkürler...
 
Şanzıman yağı konusunda hiçbir fark hissetmeyeceksin korkulacak bişey yok
Motor yağı olarak 10w30 bildiğim kadarıyla eskide kaldı. Gönül rahatlığıyla 10w40 devam edebilirsin ama ben olsam 5w40 koyup yağ seviyesini devamlı kontrol ederdim en kötü biraz yağ eksiltir araç . (10.000kmde 1lt'ye kadar eksiltme kabul edilebilir)

Spesifik olarak bu model üzerinde detay bilgim yok.
 
Merhaba,öncelikle titizliğinizi tebrik ederim.Sorularınıza gelecek olursak;

Şanzıman yağını 75W90 ya da 75W80 olarak kullanmanız gerekiyordu ki,doğru tercihi zaten yapmışsınız.Ben Castrol ürünlerini tercih etmem şahsen ancak fena tercih değil,ülkemizde şanzıman yağlarının hiç değiştirilme alışkanlığının olmadığını düşünürsek iyi bile yapmışsınız sıkıntı yok.Her 100 binde bir değiştirmeye dikkat edin.

Motor yağında ille de “WSS-M2C913-B“ şartnamesinde 10W30 öneriliyor diye 10W30 kullanmanıza gerek yok,zaten bu devirde zor bulursunuz.Üreticiler şartnameleri ileriye dönük üretirler,örneğin “WSS-M2C913-D” şartnamesi şu anda daha günceldir ve geriye dönük uyumluluğu vardır,dolayısıyla bu onayı taşıyan bir yağ da kullanabilirsiniz.Benim tavsiyem Liqui Moly Special Tec F 5W30 olur,LM’nin Ford şartnamelerine özel ürettiği bir yağdır ve “WSS-M2C913-B” dahil olmak üzere bütün şartnameleri sağlar.

Ek bilgi olarak,10W-30’a 5W-30 yağlar daha yakındır 10W-40’lar değildir.40 viskozite 100 derecede yani motorun optimum sıcaklığında daha kalındırlar ancak kitapçıkta size 10W-30 öneriliyorsa elbette bunun bir sebebi vardır.Demek ki 100 derecede 30 viskozitenin yağlayıcılığı,ekonomisi daha uygun.Dolayısıyla 5W-30 kullanın,hem tam sentetik olur hem de üretim teknolojisi,soğuktaki yağlayıcılığı ve koruması daha iyi olur,kesinlikle 10W-40 koymayın.LPG'den ve motor aşınımından dolayı eğer eksiltme olursa 5W-40 kullanabilirsiniz.

Kayışlarda INA,Gates,Continental,Dayco,SKF,Bando ya da Blue Print kullanabilirsiniz hepsi iyi ve güvenilir markalardır.Özellikle triger seti için INA,Gates,Continental,Motorcraft ya da SKF öneririm.

Filtrelerde Mann tercih etmenizi öneririm,Türkiye Distribütörlerinden temin ettiğiniz takdirde orijinalliğinden emin olup alabileceğiniz en iyi filtre markası budur.Bulabilirseniz Mahle ve Hengst’te en az Mann kalitesinde üretim yaparlar.Daha f/p filtreler içinde Purflux,Blue Print,Bosch,Filtron veya UFI kullanabilirsiniz.

Bakım tavsiyesi olarak,yağ ve filtre değişimlerinizi kaliteli malzemelerle olmak koşuluyla 15 bin km'de bir yapabilirsiniz.Trigerinizi her 120 bin km'de/8 senede bir mutlaka devirdaimle birlikte set olarak değiştirin.V kayışınızı her 90 bin km'de mutlaka değiştirin.Antifrizinizi düzenli olarak kontrol edin ve 60 binde bir mutlaka yenileyin,G12+ antifriz kullanabilirsiniz.Fren hidroliğinizi her 30 bin km'de/2 senede bir mutlaka makine ile değiştirin,Dot 3 veya mümkünse Dot 4 kullanın.Direksiyon hidroliğinizi her 60 binde bir yenileyin.Aracınızda LPG sistemi olduğunu da göz önünde bulundurursak LPG filtrelerinizi ve regülatör su filtrenizi de zamanında değiştirmeyi unutmayın.Bujilerinizi her 45-60 binde bir yenilemeyi unutmayın,NGK,Denso ya da Motorcraft buji kullanabilirsiniz.

Not: Yukarıda yazdığım değişim aralıkları eğer kullanım kitapçığınız daha uzun yada daha kısa aralıklarla yapılmasını belirtiyorsa ona uyun,her zaman kullanım kılavuzu talimatlarına bağlı kalın.
 
Son düzenleme:
Merhaba,öncelikle titizliğinizi tebrik ederim.Sorularınıza gelecek olursak;

Şanzıman yağını 75W90 ya da 75W80 olarak kullanmanız gerekiyordu ki,doğru tercihi zaten yapmışsınız.Ben Castrol ürünlerini tercih etmem şahsen ancak fena tercih değil,ülkemizde şanzıman yağlarının hiç değiştirilme alışkanlığının olmadığını düşünürsek iyi bile yapmışsınız sıkıntı yok.Her 100 binde bir değiştirmeye dikkat edin.

Motor yağında ille de “WSS-M2C913-B“ şartnamesinde 10W30 öneriliyor diye 10W30 kullanmanıza gerek yok,zaten bu devirde zor bulursunuz.Üreticiler şartnameleri ileriye dönük üretirler,örneğin “WSS-M2C913-D” şartnamesi şu anda daha günceldir ve geriye dönük uyumluluğu vardır,dolayısıyla bu onayı taşıyan bir yağ da kullanabilirsiniz.Benim tavsiyem Liqui Moly Special Tec F 5W30 olur,LM’nin Ford şartnamelerine özel ürettiği bir yağdır ve “WSS-M2C913-B” dahil olmak üzere bütün şartnameleri sağlar.

Ek bilgi olarak,10W-30’a 5W-30 yağlar daha yakındır 10W-40’lar değildir.40 viskozite 100 derecede yani motorun optimum sıcaklığında daha kalındırlar ancak kitapçıkta size 10W-30 öneriliyorsa elbette bunun bir sebebi vardır.Demek ki 100 derecede 30 viskozitenin yağlayıcılığı,ekonomisi daha uygun.Dolayısıyla 5W-30 kullanın,hem tam sentetik olur hem de üretim teknolojisi,soğuktaki yağlayıcılığı ve koruması daha iyi olur,kesinlikle 10W-40 koymayın.LPG'den ve motor aşınımından dolayı eğer eksiltme olursa 5W-40 kullanabilirsiniz.

Kayışlarda INA,Gates,Continental,Dayco,SKF,Bando ya da Blue Print kullanabilirsiniz hepsi iyi ve güvenilir markalardır.Özellikle triger seti için INA,Gates,Continental,Motorcraft ya da SKF öneririm.

Filtrelerde Mann tercih etmenizi öneririm,Türkiye Distribütörlerinden temin ettiğiniz takdirde orijinalliğinden emin olup alabileceğiniz en iyi filtre markası budur.Bulabilirseniz Mahle ve Hengst’te en az Mann kalitesinde üretim yaparlar.Daha f/p filtreler içinde Purflux,Blue Print,Bosch,Filtron veya UFI kullanabilirsiniz.

Bakım tavsiyesi olarak,yağ ve filtre değişimlerinizi kaliteli malzemelerle olmak koşuluyla 15 bin km'de bir yapabilirsiniz.Trigerinizi her 120 bin km'de/8 senede bir mutlaka devirdaimle birlikte set olarak değiştirin.V kayışınızı her 90 bin km'de mutlaka değiştirin.Antifrizinizi düzenli olarak kontrol edin ve 60 binde bir mutlaka yenileyin,G12+ antifriz kullanabilirsiniz.Fren hidroliğinizi her 30 bin km'de/2 senede bir mutlaka makine ile değiştirin,Dot 3 veya mümkünse Dot 4 kullanın.Direksiyon hidroliğinizi her 60 binde bir yenileyin.Aracınızda LPG sistemi olduğunu da göz önünde bulundurursak LPG filtrelerinizi ve regülatör su filtrenizi de zamanında değiştirmeyi unutmayın.Bujilerinizi her 45-60 binde bir yenilemeyi unutmayın,NGK,Denso ya da Motorcraft buji kullanabilirsiniz.

Not: Yukarıda yazdığım değişim aralıkları eğer kullanım kitapçığınız daha uzun yada daha kısa aralıklarla yapılmasını belirtiyorsa ona uyun,her zaman kullanım kılavuzu talimatlarına bağlı kalın.
Şanzıman yağı konusunda hiçbir fark hissetmeyeceksin korkulacak bişey yok
Motor yağı olarak 10w30 bildiğim kadarıyla eskide kaldı. Gönül rahatlığıyla 10w40 devam edebilirsin ama ben olsam 5w40 koyup yağ seviyesini devamlı kontrol ederdim en kötü biraz yağ eksiltir araç . (10.000kmde 1lt'ye kadar eksiltme kabul edilebilir)

Spesifik olarak bu model üzerinde detay bilgim yok.
Değerli yorumlarınız için teşekkürler :) Not aldım mutlaka bakım zamanı göz önümde bulunucak. Filtre seçiminde Shadows çok yardımcı oldun :)
 
Arabanızı güle güle kullanın.

O kasanın benzinlisini 2003'te 0 aldık, 6yıl/235k kullandık. Mx-5'ten sonra kullandığım en eğlenceli araç olabilir. Hatırladığım kadarıyla paylaşayım ama şunu belirteyim: Ne kadar konuşursam konuşayım lpg bütün oyunu değiştirir.

Şöyle ki, şartnameleri filan boş verin. LPG yakan motorda pek çok parametre değişir. O yüzden üreticiye çok bağlı kalmanıza gerek yok. Yağ 10w30 ya da 5w30 tam hatırlamıyorum ama dediğim gibi lpg ile bambaşka bir motor haline geliyor. Geçmişte hangi yağ kullanıldıysa ondan devam etmenizi öneririm. Yağ eksiltmesi vs.si varsa ona göre optimum bir şey koymuşlardır diye düşünüyorum. Ama her halükarda 10w40 o motora kalın gelecektir.

Triger değişim aralığı 90k km'dir. Ne zaman değiştiğini bilmiyorsanız ilk bakımda değiştirin. Zira triger kopması, hiçbir belirti vermeden motoru elinize aldıracak bir arızadır.

Bakım aralığı üretici tarafından 1yıl/15k km olarak belirtilse de yaşlı ve lpg'li bir araç olduğu için onu 1yıl/10k km'ye çekmenizi öneririm.

Fren hidroliğinde DOT4 kullanın. DOT3 abs'li arabalara gelmez. Ne ısıyı ne de basıncı kaldırabilir. Şahsen ABS'siz arabada bile ısı dayanımı nedeniyle DOT3'ten DOT4'e geçtim.

Direksiyon hidroliğini de değiştirin. Onun viskozitesi nedir hiç hatırlamıyorum ama ihmal etmeyin.

Motor yağında Ford servisleri yıllardır Castrol kullanır. 10w40 yağları berbattır ama 5w30'unu yıllarca kullandık, memnunduk. Aracınıza orijinalini bulabilirseniz LiquiMoly, Motul gibi pahalı ürünler kullanabilirsiniz. Alternatif olarak Mobil özellikle Mobil1 serisiyle üzmez, hatırı sayılır kalitesi vardır. Opet-Fuchs yağlar da gayet iyi, tavsiye ederim. Yağ değişim aralığınızı 8k km'ye filan çekerseniz Lubex de gayet başarılıdır ama ömrü kısa oluyor. Viskozitenizi netleştirdikten sonra bu yağları alabilirsiniz. Elf için de iyi görüşler duymuştum ama hiç kullanmadım. PO ve Shell, motor yağı konusunda asla ama assla tavsiye etmediğim markalardır.

Şanzıman yağını @M.Shadows arkadaşımız yazmış zaten, şartnameye çok takılmadan gerekli viskoziteyle mutlaka yenileyin.

Aracınızda yüksek ihtimalle 1-2 sene içerisinde ateşleme bobini arızası çıkacaktır. Araç motor ışığını yakıp kendini koruma amaçlı 2 silindire düşüp aniden eşşeğe dönerse endişe etmeyin. =) Her zaman bunun bütçesini kenarda hazır tutun. Akışmetre (maf sensörü) de bozulabilir. LPG kaynaklı supap eritip uzatma sorunu da her zaman cepte.

Arka amortisörleriniz büyük ihtimalle bitiktir, değiştirin. İyi bir ustaya kontrol ettirin, gerekirse önleri de takozlarıyla bilyeleriyle birlikte değiştirin.

Diğer konulara gelirsek:

İlk kalkışlar dışında seyir halinde 1. vitesi kullanmamaya özen gösterin. Bu uyarım bütün Ford'lar için geçerlidir. Araç hareket halindeyse biraz gaz verip 2. vitesle yürüyün.
Geri vites bazen geçmekte nazlanır. Kullanım kılavuzunda ayağı 3 sn debriyajda tutup öyle deneyin yazar, ben alternatif olarak debriyaj pompalamanızı öneririm.
Arka koltuğa her yolcu binişinde indikten sonra arka camları kontrol edin. Bacaklar tam cam açma kolunun oraya denk geldiğinden yaslanıp camların açılmasına sebep olabiliyor.
B sütunundaki siyah plastikler mutlaka daha önce atmıştır, hafif yapıştırıldıysa tekrarlar, bir sonrakinde metal yüzeylere dayson siyah silikon ile sabitleyin, başka bir şey tutmaz.
Plaka ampullerinden birkaç tane alın kenara koyun. Lazım olacak =)

Aklıma gelenler bunlar. Araç ile ilgili bakım dışında sorunuz olursa hatırladığım kadarıyla cevaplamaya çalışırım.