Fiesta'yı toplamaya nereden başlamalı?

Fiestacı

Atakan DOĞAN
Senkromeççi
9
26
Marka
Volkswagen
Değerli arkadaşlar, 2006 makyajsız kasa 127 bindeki Fiesta'yı toplama kararı aldım. Mekanik-yürüyen, kaporta ve döşeme-yalıtım çalışması yapacağım. Araç 4 yıldır periyodik ve ağır bakıma girmedi. Sadece suyunu ve diğer rutin kontrollerini yaptım. Boyasında da yıpranmalar ve çizikler mevcut. Şuan aracın hayati derecede öneme sahip değişmesi gereken parçası var mı (triger kayışı vs) bunu da bilmiyorum.

Youtube'da birçok video izledim bu restorasyon-yenileme işleri ile ilgili. Fakat komple bakım için yetkili servise mi yoksa İstanbul'da tercih edilen (Nish Auto gibi) yerlere mi gidilmeli onu da bilmiyorum. Tecrübeli insanların anlattığı kadarıyla yetkili servis sanayiden daha pahalıya mal oluyor. Aslında burada önemli olan değişecek parçaların (tabi 2006 kasaya göre orjinali bulunursa :D) orjinal olması ve güzel bir işçilikle monte edilmesi. Bir miktar parayı gözden çıkaracağım mecburen fakat sanıyorum ki ilk olarak belirlediğim yerlerden fiyat almam gerekecek... Büyük ihtimalle de "Arabayı getir bakalım fiyat veririz ona göre" diyecekler diye düşünüyorum.

Sizce dikkat etmem gereken hususlar nelerdir? Özellikle tecrübeli abilerimden kardeşlerimden önemli tavsiyelerinizi bekliyorum. Kalın sağlıcakla. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Tüm soğutma sisteminin hortumları değişmeli. Fren hidrolik hortumları değişmeli. Triger kayışı, v kayışı, direksiyon fren hidroliği, antifrizli soğutma suyu değişmeli. Akü değişmeli. Yattıysa lastikler de yenilenmeli. Daha sonra yürüyen aksam gözden geçirilmeli. İhtiyaca göre salıncak burçları, aks körükleri filan değişebilir. Amortisörlerin değişmesi gerekebilir.

İyi referanslarla iyi ustalar ve servisler bulursanız yetkili servise gitmenize gerek kalmaz. Ama yukarıda yazdıklarımın tümünü yetkili serviste de yaptırabilirsiniz. Ha, Ford servisleri aşırı pahalı oldu son yıllarda o ayrı... Parça tedariğini de sorun etmeyin. Parçaları yaygın şekilde bulunuyor.
 
Tüm soğutma sisteminin hortumları değişmeli. Fren hidrolik hortumları değişmeli. Triger kayışı, v kayışı, direksiyon fren hidroliği, antifrizli soğutma suyu değişmeli. Akü değişmeli. Yattıysa lastikler de yenilenmeli. Daha sonra yürüyen aksam gözden geçirilmeli. İhtiyaca göre salıncak burçları, aks körükleri filan değişebilir. Amortisörlerin değişmesi gerekebilir.

İyi referanslarla iyi ustalar ve servisler bulursanız yetkili servise gitmenize gerek kalmaz. Ama yukarıda yazdıklarımın tümünü yetkili serviste de yaptırabilirsiniz. Ha, Ford servisleri aşırı pahalı oldu son yıllarda o ayrı... Parça tedariğini de sorun etmeyin. Parçaları yaygın şekilde bulunuyor.
Özellikle arka amörtisör bitik geliyor bana. Gerçi o kasaların geneli sert karakterli konfora sahip. Ben 2006 kasa diye orjinal parça konusunda tereddüt etmiştim fakat dediğiniz gibiyse iyiymiş. Kasa eski olduğu için toplu fiyat vermede bir indirim vs yapılır mı hiç fikrim yok. Daha önce yetkili servise gitmedim hiç. Bu arada internet sitesinden yetkili servis randevusu oluştur dedim öylesine, sadece periyodik bakım seçeneği var. Sanırım telefonla aramak gerekiyor.
 
Son düzenleme:
İmkanınız varsa benzin hortumlarını da değiştirmenizi tavsiye ederim. Başımıza geldiğinden biliyorum, araç yıllandıkça teker teker yırtılıyorlar...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Fiestacı
Öncelikle boyada yanık yoksa komple bir polisaj ve boya koruma işleminden geçirilmeli. Aracın görüntüsü çağ atlayacaktır. Daha sonra sararmış far, çatlak stop vs şeyleri varsa bunlar düzeltilmeli. Jantların boyası kötüyse boyanabilir ya da farklı bir janta geçilebilir. Bunları yaptığında araç zaten kendini gösterecektir. Daha sonra mekanik bakımla devam etmelisin bence. Frenler, triger seti, lastikler, soğutma suyu vs. değiştirilmeli. Yürüyen aksamında bozuk veya ses yapan parça varsa değiştirilmeli. En son iç döşeme ve yalıtım işlerine girilebilir. Detaylı fotoğraflarını yüklersen daha somut şeyler söyleyebiliriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Fiestacı
Biçok şey benim de düşündüğüm şekilde yazılmış aslında. Restorasyon denemez ama bindikçe toplayan biri olarak benim de önerim önce yere sağlam basmak, düzgün yürümek olur. Tek seferde yaptıramayacaksanız eğer yürüyen ve mekanik aksam, hortumlar, kauçuk parçalar gibi şeylere öncelik verip kozmetiği sona bırakmanızı öneririm. Genel olarak frenler, amortisörler, soğutma sistemi öncelik olmalı. Ve en önemlisi eğer yılı eski bir lastiğiniz varsa dişlerine sakın güvenmeyin onu da yenileyin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Fiestacı
Öncelikle boyada yanık yoksa komple bir polisaj ve boya koruma işleminden geçirilmeli. Aracın görüntüsü çağ atlayacaktır. Daha sonra sararmış far, çatlak stop vs şeyleri varsa bunlar düzeltilmeli. Jantların boyası kötüyse boyanabilir ya da farklı bir janta geçilebilir. Bunları yaptığında araç zaten kendini gösterecektir. Daha sonra mekanik bakımla devam etmelisin bence. Frenler, triger seti, lastikler, soğutma suyu vs. değiştirilmeli. Yürüyen aksamında bozuk veya ses yapan parça varsa değiştirilmeli. En son iç döşeme ve yalıtım işlerine girilebilir. Detaylı fotoğraflarını yüklersen daha somut şeyler söyleyebiliriz.

WhatsApp Image 2021-05-12 at 12.30.11 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-05-12 at 12.30.11 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-05-12 at 12.30.11 (3).jpeg
WhatsApp Image 2021-05-12 at 12.30.11.jpeg


Boya siyah olduğundan olsa gerek çizikler çok belli oluyor hocam. Arka çamurluğun orayı da kendim yaptım pasta cila yapayım derken boyayı yakmışım. Jant kapaklarının kenarları da iyice deforme olmuştu zaten onları bir ara zımpara boya yaptım ama en son bir takım jant alacağım buna onun için ayrı konu açarım zamanı gelince. En sonda da şu kaporta boya çürük giderme vs. işi bitince öndeki panjuru komple krom kaplamayı düşünüyorum fakat nasıl olacak hiç bir fikrim yok. Biraz Photoshop'tan uğraştım şöyle bir sonuç çıktı:


Başlıksız-1.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Biçok şey benim de düşündüğüm şekilde yazılmış aslında. Restorasyon denemez ama bindikçe toplayan biri olarak benim de önerim önce yere sağlam basmak, düzgün yürümek olur. Tek seferde yaptıramayacaksanız eğer yürüyen ve mekanik aksam, hortumlar, kauçuk parçalar gibi şeylere öncelik verip kozmetiği sona bırakmanızı öneririm. Genel olarak frenler, amortisörler, soğutma sistemi öncelik olmalı. Ve en önemlisi eğer yılı eski bir lastiğiniz varsa dişlerine sakın güvenmeyin onu da yenileyin
Evet hocam ben de öncelikle mekanik bakım sonra dış görünüş diye düşünüyorum. Fren yapınca hafif ses gelmeye başladı zaten disklerden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak