KAPALI Focus 1.0 GTDİ hakkında...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Merhabalar gene ben.

Benzinli araba aldım, benzine zam geldi. Dizel aldım, aldı yürüdü. Sonra biraz düşündüm dedim ki, ulan, beni takip ediyor olamazlar. :D Dizelden çok sıkıldım, otomatik şanzımanlara karşı da (ZF hariç tabi) bir antipatim oluşmaya başladı. Eşim de baya baya öğrendi araba kullanmayı. Diyorum ki şöyle hem vergi yönünden hem yakıt yönünden avantajlı benzinli+manuel bir arabaya geçeyim.

Ben hiç Focus'a binmedim. Sahip olmadım yani. İnsanımızın cahilliğinin bir güzelliği olarak 1.0 ecoboost motorlu Focus'lar pek ilgi görmedi malum, kendi arabamı satıp üzerine bir iki ekleyerek temiz bir tanesine sahip olaibiliyorum. Baya yükseldim yani bu aralar ecoboost Focus'a.

Şimdi sorum şu. Bu motorla alakalı bilmem gerekenler nelerdir? Yağ eksiltme vs. gibi ya da başka sorunları var mıdır? Style donanım yeter diyor herkes ama ben imkanı bulmuşken titanium kovalayayım diyorum. Ne dersiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Cenk bey mesajınızda 1.0 ecoboost motorun kendi icinde cevirdigi devir f1 aracindan daha fazla yazmışsınız. Şaşırıp kısa bir araştırma yaptım ve turbo pervanelerinin f1 aracının iki katı kadar döndüğü yazıyor. Yazarken dil sürçmesi oldu herhalde okuyanlar için doğrusunu yazayım dedim.
Evet pistonlarin icinde ki basincin cok yuksek, turbo panellerinin ise oldukca yuksek devir cevirebildigini soylemeye calismistim kisacasi. Yani ozet olarak hacim kucuk ama hacme gore guc yuksek. O oranda motor blogu ve turbosu da saglam ama her dusuk hacimli turbo motor gibi agresif kullanimlarin genele yayilmasiyla zamanla kendini salacaktir. Dengeli kullanmak lazim.
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Yorumlarını esirgemeyen arkadaşlara teşekkür ederim. Aslında benim bu motorlu Focus'a bakma niyetim VAG grubundan daha ulaşılabilir fiyatlara sahip olunabiliyor olmasıydı. Focus'ları da hep beğenmişimdir, bu yüzden yükseldim baya.

Ben bundan önce 1.2 TSI motor kullandım, evet söylendiği gibi yüklendiğin anda benzini içmeye başlıyor. Ondan bir önceki arabam da 1.6 atmosferik Civic idi. 1.2 TSI alt devirlerde canlıydı ve şehir içinde az yakarak yürütmeyi başarabiliyordu. Zaten yılda bir veya iki kez şehir dışına çıkarım. Benim için şehir içi alt devirlerde sıkıntı yaşatmadan yürüyüp 8 litre altında gezdirebilecek bir otomobil olması önemli. Vergi avantajı da var...

Ford'un bu motorlu versiyonunu alsam bile ikinci elde kısa sürede elden çıkarmak o kadar da kolay olmayacak gibi gözüküyor.
Eşimi ikna edebilsem, çiçek gibi CR-Z'ler tam istediğim rakamlarda oracıkta duruyor ama. Bize yine VAG yolları gözüküyor gibi.
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Ecoboost motorların soğutma suyu ile ilgili problemli hortumu 1.6 ecoboostlara ait ve onlarla ilgili aslında Otosan yayın yaptı. Koşulsuz değişim sağlandı yeni seviye parçalarla. Hatta değişime girmeyip bundan problem yaşayanlara bile iyi niyet garantisi altında gerekli tüm değişiklikler yapıldı.
1.0ecoboost ta benim bildiğim kadarıyla bu problem yok..
125 hp atmosferik ile aynı güç denilse de 1.0 ecoboost un yürürü gayet iyidir. 7 senedir yılın motoru ödülünü alıyor. 1.0 100hp-125hp ve 140hp olarak bulunabiliyor. Ralli takımında R2T'ler 1.0 ecoboost ve bayağı yüklü şekilde kullanılıyor tabi gerekli değişiklikler yapılsa da blok standart. Dayanıklı motordur.
Focus da düzde soluksuz 230 la gider. Yakıtı çok aşırı değil, bi ara eski forumdan bi arkadaşım şehir içi 8 lt ile geziyordu. Ki o hep trafiğe girer ve agresif de kullanır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
1.0 Ecoboost Focus ilk çıktığı zaman kullanmıştım. Bana direk 1.6 hissi vermişti. Çekişinde gidişinde sıkıntı yok. Yakıtı da standart kullanımda 1.6 atmosferikmiş gibi. Çok yüklenince belki alt devirlerde biraz daha iyidir, buna karşı çok daha yüksek tüketimlere ulaşabilir. Forumda şöyle bir vale mağduru arkadaşımız vardı. Şimdi baktım da, forumda en son 6 ay önce online olmuş ama ulaşabilirseniz bence en iyi bilgiyi vereceklerden biri odur. Bilmiyorum belki üyeliği uçmuş bile olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Kaç model almayı düşünüyorsunuz?
ben mk3 düşünüyorum, yeni kasalarını alacak bütçem de var aslında ama o kadar yükselmek istemiyorum.

G.o abi Vag alınca benzinlilerinde ''bişeygate'' patlama olasılığına 1.10 veriyorlar..

:D Valla durduk yere başıma dert açıyorum gibi. en son fate fat gibi "bisiklet havası bu caddeyi yakar" diye diye delirip sokaklarda dolaşıcam sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Ecoboost motorların soğutma suyu ile ilgili problemli hortumu 1.6 ecoboostlara ait ve onlarla ilgili aslında Otosan yayın yaptı. Koşulsuz değişim sağlandı yeni seviye parçalarla. Hatta değişime girmeyip bundan problem yaşayanlara bile iyi niyet garantisi altında gerekli tüm değişiklikler yapıldı.
1.0ecoboost ta benim bildiğim kadarıyla bu problem yok..
125 hp atmosferik ile aynı güç denilse de 1.0 ecoboost un yürürü gayet iyidir. 7 senedir yılın motoru ödülünü alıyor. 1.0 100hp-125hp ve 140hp olarak bulunabiliyor. Ralli takımında R2T'ler 1.0 ecoboost ve bayağı yüklü şekilde kullanılıyor tabi gerekli değişiklikler yapılsa da blok standart. Dayanıklı motordur.
Focus da düzde soluksuz 230 la gider. Yakıtı çok aşırı değil, bi ara eski forumdan bi arkadaşım şehir içi 8 lt ile geziyordu. Ki o hep trafiğe girer ve agresif de kullanır.
Ben bu motoru 1.2 tsi almadan önce de biliyordum fakat otomatik şanzıman seçeneği olmadığı için vazgeçmiştim o zaman. Aslında benzin fiyatları bu kadar yüksek olmasa 1.6 litrelik versiyonunu istiyordum. Hatta otopark forumu açılmadan önce sohbet bölümünde bir üyede vardı, satıp 159 almıştı diye hatırlıyorum. Onun aracına talip olmayı epey düşünüp bu motoru araştırmıştım..

1.0 Ecoboost Focus ilk çıktığı zaman kullanmıştım. Bana direk 1.6 hissi vermişti. Çekişinde gidişinde sıkıntı yok. Yakıtı da standart kullanımda 1.6 atmosferikmiş gibi. Çok yüklenince belki alt devirlerde biraz daha iyidir, buna karşı çok daha yüksek tüketimlere ulaşabilir. Forumda şöyle bir vale mağduru arkadaşımız vardı. Şimdi baktım da, forumda en son 6 ay önce online olmuş ama ulaşabilirseniz bence en iyi bilgiyi vereceklerden biri odur. Bilmiyorum belki üyeliği uçmuş bile olabilir.
teşekkür ederim msj attım arkadaşa. :)
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Bi alabilsek kuduracaz da :D gerçi benzine yine zam geldi nereye kuduruyon.

Çok şey etmeye gerek yok. Her motorun bir kronik sorunu olabiliyor. Gönülde almak var ise focusu al. Bu kadar bilgiden sonra bile bile lades olmazsın. Mesela bizim arabalarda hararet sonucu yağ yakma hastalığı var. İstanbul trafiğinde aşırı durkalk trafikte yağ yakar. Yağ çubuğunu her haftasonu çeker bakarım.
Sende focusunu düzenli kontrol eder servisi eksit etmezsen sanmıyorum araba elinde kalsın...
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Turbo aşırı besleme neticede. Yağ yakma değilde yağ eksiltme muhakkak olur (ikisi arasındaki fark birinde yataktan yağ yanma odasına kaçar diğerinde blok sıcaklığı sebep verir).
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband

summi

Profesör
9 Eyl 2016
193
258
1,335
Marka
BMW
Fiestada bahsi geçen motorun 1.0 Ecoboost 100 lük versiyonunu 1 sene kullandım . Keyifli ve istekli bir motordu. Şanzıman 6 ileri Powershift. Performans açısından hafifliğin de verdiği avantajla bir hayli atik hissettiriyordu araba. 12 bindeyken sattık aracı. Bunun 8 bini şehir dışındadır yaklaşık. Uzun yolda performans olarak çok üzmese de yakıt olarak üzüyordu. Neticede sıkıştırılmış bir motor bunun farkında olarak kullanmak önemli. 180 e kadar gayet güzel hızlanabiliyor ama sonrasında pek bişey beklememek lazım(ıkına ıkına 200 görür max). Fabrika verisi son sürat 185 zaten. Düşük hacimli motorlar için rampada çekişten düşme gibi şehir efsaneleri söz konusu bile değil :D Yüksek süratlerde ciğeri bittiğinden doğal olarak gitmeme hissi başlıyor. Ama şehir içi kullanılacaksa kesinlikle yetersiz değil.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
1.0 ecoboost u yeni fiesta ile kullandım 1.0 100bg tork konvertörlü. İlk gaz tepkisi olsun ara hızlanması olsun gayet seri ve güzel ama üst hızda 1.0 tsi leon kadar etkileyici değil.(Leon ile ağırlıklar aynı güç ve dsg avantajı da var tabii) Bide çok cılız bir sesi var açıkcası (3 silindirli sanırım emin değillim) daha güzel bir motor sesi beklerdim. Bide tork konvertöründen sanırım rakiplerinden 0.5 lt yakıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Ha bu arada filtresi yağı özel diye hatırlıyorum fiestalarda. Tuğberk anlatmıştı bir videoda o yüzden servis bakımlı almanızı öneririm
Zaten baktığım arabaların hepsi 2012-13 model 40k-80k bandında araçlar. Bundan önceki arabalarım öyle aman aman dikkat gerektirecek arabalar değildi bu yüzden dost sözüne güvenip baktırmadan aldım hep. Bu sefer ağır davranacağım inşallah.

Çok şey etmeye gerek yok. Her motorun bir kronik sorunu olabiliyor. Gönülde almak var ise focusu al. Bu kadar bilgiden sonra bile bile lades olmazsın. Mesela bizim arabalarda hararet sonucu yağ yakma hastalığı var. İstanbul trafiğinde aşırı durkalk trafikte yağ yakar. Yağ çubuğunu her haftasonu çeker bakarım.
Sende focusunu düzenli kontrol eder servisi eksit etmezsen sanmıyorum araba elinde kalsın...
Ben dci megane alırken enjektörlerinin kötü yakıta karşı hassas olduğunu bilerek almıştım. Aldığım arkadaş ilk sahibiydi ve hep aynı shell'den almıştı yakıtını. Buna rağmen 4 enjektörüm de patates oldu ama şaşırmadım çok da fazla. İkinci elde böyle masraflar çıkabiliyor. Ama bu motor için okuduğum sorun çok ciddi olduğu için biraz daha ayrıntılı inceleyip alıcam inşallah. Gerçi ramazan girdi, herhalde bayram sonrasına bırakırım.

Fiestada bahsi geçen motorun 1.0 Ecoboost 100 lük versiyonunu 1 sene kullandım . Keyifli ve istekli bir motordu. Şanzıman 6 ileri Powershift. Performans açısından hafifliğin de verdiği avantajla bir hayli atik hissettiriyordu araba. 12 bindeyken sattık aracı. Bunun 8 bini şehir dışındadır yaklaşık. Uzun yolda performans olarak çok üzmese de yakıt olarak üzüyordu. Neticede sıkıştırılmış bir motor bunun farkında olarak kullanmak önemli. 180 e kadar gayet güzel hızlanabiliyor ama sonrasında pek bişey beklememek lazım(ıkına ıkına 200 görür max). Fabrika verisi son sürat 185 zaten. Düşük hacimli motorlar için rampada çekişten düşme gibi şehir efsaneleri söz konusu bile değil :D Yüksek süratlerde ciğeri bittiğinden doğal olarak gitmeme hissi başlıyor. Ama şehir içi kullanılacaksa kesinlikle yetersiz değil.
Performansı konusunda hiç şüphem yok, 1.2 TSI golf kullandım önceki arabamdı. Şehir içi, dışı her türlü kullandım ve performansı beni tatmin etmişti. Bu güne kadar sahip olduğum arabaların sadece ikisinde 180 km/s hızı geçtim. Öyle hız seven biri değilim, ara ara orman yolu bulursam bi çıtır gazlarım o kadar. :) Biraz da o yüzden Focus deneyimlemek istiyorum aslında.

1.0 ecoboost u yeni fiesta ile kullandım 1.0 100bg tork konvertörlü. İlk gaz tepkisi olsun ara hızlanması olsun gayet seri ve güzel ama üst hızda 1.0 tsi leon kadar etkileyici değil.(Leon ile ağırlıklar aynı güç ve dsg avantajı da var tabii) Bide çok cılız bir sesi var açıkcası (3 silindirli sanırım emin değillim) daha güzel bir motor sesi beklerdim. Bide tork konvertöründen sanırım rakiplerinden 0.5 lt yakıyor.

Ben mk3 manuel versiyonlarına bakıyorum zaten hocam. Bir süre çift kavrama şanzımanlardan uzak durmak istiyorum :) 1. ve 2. vites arasındaki kararsızlıkları, yokuş inerkenki vites yükseltmeme ısrarı filan beni çileden çıkarıyor. yokuş iniyorum ama hafif bir yokuş ve hızlanmak istiyorum. Gaza basıyorum ama yok, 3-4bin devri görüyor vites yükseltmiyor. DSG de böyleydi, EDC de nispeten daha iyi olsa da öyle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mburakozgen

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Zaten baktığım arabaların hepsi 2012-13 model 40k-80k bandında araçlar. Bundan önceki arabalarım öyle aman aman dikkat gerektirecek arabalar değildi bu yüzden dost sözüne güvenip baktırmadan aldım hep. Bu sefer ağır davranacağım inşallah.


Ben dci megane alırken enjektörlerinin kötü yakıta karşı hassas olduğunu bilerek almıştım. Aldığım arkadaş ilk sahibiydi ve hep aynı shell'den almıştı yakıtını. Buna rağmen 4 enjektörüm de patates oldu ama şaşırmadım çok da fazla. İkinci elde böyle masraflar çıkabiliyor. Ama bu motor için okuduğum sorun çok ciddi olduğu için biraz daha ayrıntılı inceleyip alıcam inşallah. Gerçi ramazan girdi, herhalde bayram sonrasına bırakırım.


Performansı konusunda hiç şüphem yok, 1.2 TSI golf kullandım önceki arabamdı. Şehir içi, dışı her türlü kullandım ve performansı beni tatmin etmişti. Bu güne kadar sahip olduğum arabaların sadece ikisinde 180 km/s hızı geçtim. Öyle hız seven biri değilim, ara ara orman yolu bulursam bi çıtır gazlarım o kadar. :) Biraz da o yüzden Focus deneyimlemek istiyorum aslında.



Ben mk3 manuel versiyonlarına bakıyorum zaten hocam. Bir süre çift kavrama şanzımanlardan uzak durmak istiyorum :) 1. ve 2. vites arasındaki kararsızlıkları, yokuş inerkenki vites yükseltmeme ısrarı filan beni çileden çıkarıyor. yokuş iniyorum ama hafif bir yokuş ve hızlanmak istiyorum. Gaza basıyorum ama yok, 3-4bin devri görüyor vites yükseltmiyor. DSG de böyleydi, EDC de nispeten daha iyi olsa da öyle.

Sizin ilacınız tork konvertörü öyle yüksek vites düşük devirde tutma inadı asla olmuyor :) Bütçeniz ne kadar bilmiyorum ama peugeot 308 baktınız mı? 1.2t
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım