KAPALI Focus 3 HB'dizel' vs Golf 6 '1.4tsı'

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

zenesturhan

Profesör
180
Merhaba arkadaşlar ben Enes Ankara'da oturuyorum başkent üniversitesinde okuyorum
focus 3 HB dizel ile golf 6 arasında kaldım.
1 seneye yakın 122 lık golf kullandığım için farklılık ve daha iyi yürüdüğü için 160 lık istiyorum ama @Ozgur Gunes kardeşim onlar sorunlu 'sakın alma' diyor. Yağ yakması dışında sizin bir bilginiz var mı? kmsi yüksek olmadığı surece 122 lik dsg de olur diyorum ama 160lığı manuel istiyorum.
Uzun süredir arabasız olduğum için ortalama kaç km yaparım bilmiyorum golf varken de aylık 1 depo yetiyordu. Öyle sürekli gezen biri değilim ama uzun süre arabam olmadığından dizel alıp dağ taş gezsem mi diyorum aklıma ilk gelen focus oldu. dizel golf niye düşünmedin dersenizde zaten tsı az yakıyor dizele ektra para vermek istemiyorum. Focustan başka yazılıma uygun öneriniz var mı?
Golf 6 yı hıghline istiyorum ve cok küçük bir ihtimal olsa da denk getirebilirsem makyajlı xenon istiyorum eski aracım gibi siyah içi bej bir kombinasyon arıyorum. onun dışında @Ozgur Gunes yazılım yaptırırsa memnun kalırsa bende peşinden gidicem. Golfle alakalı aklımdaki tek sorun 160lık motor onun dışında her şey tamam.
Gelelim focusa acıkcası focusun donanımlarındaki doluluklarını bilmiyorum motoru ile de hiç bir fikrim yok :D yazılıma pek uygun olmadığını duydum ama titanium dizel focus hb bana mantıklı geliyor beyaz olmadığı taktirde
Düşüncelerim bunlar sizce ne almalıyım önereceğiniz arabalar var mı?
 
Ben de 160lık tsilarda yağ yakma duydum hatta sanırım o yüzden sonraki 1.4tsi lar 150lik oldu. Ben olsam ayda bir depo yetiyorsa 122lik golf alırdım tabi düşük km olmak koşuluyla.
 
şu yağ yakma meselesine bir kez daha açıklık getirelim. malum foruma çok fazla yeni giriş oldu. kulaktan duyma bilgiler ile bilgi kirliliği yaratılmasından ise yaşayan birileri yazarsa bence daha iyi olur.

şimdi öncelikle adını doğru koyalım bu yakma değil yağ eksiltme durumu. yağ yakan araba duman atar. firmaların downsizing politikası ile birlikte yüksek sıkıştırmalı,performanslı turbo arabalarda sık karşılaşılan bir sorun. aynı motorun 122'lik versiyonu daha az yağ eksiltirken 160'lık olanının daha fazla eksiltmesi doğal seleksiyondur.

şimdi gelelim bizzat yaşadığım ya da yakın çevremin yaşadıklarına:
1.Ibıza Cupra 2013 model : 50500km'de. İlk sahibiyim. 50500 km'ye kadar olan zaman diliminde kendim 2lt yağ ekledim. gerisi servisten servise rutin yağ değişimi
2.Mercedes A180 AMG 2013 model: 88000km abim kullandı. ilk sahibiydi. benim de bizzat 1500 2000km yapmışlığım var. Kendisi Hiç yağ eklemedi. Ancak iki kez rutin bakımda 1 ve 1.5 lt olmak üzere yağ eksilttiği ustalar tarafından tespit edildi.
3.BMW 316i 2013 Model: 47000km iken satın alındı. abimin arabası. ikinci sahibi. Aldığı gibi servise götürdü, 1.5 lt eksik yağ çıktı. 13000km'dir kulllanıyor bir kere daha bakıma gitti yağ eksiltme tespit edilmedi.
4.BMW 320i ed 2014 model: 50000km'de. önümüzdeki hafta 5.kez bakıma gidiyor. babamın aracı. son derece sakin kullanılır. ilk sahibi. daha önce bir bakımında 1lt yağ eksilttiği ustalar tarafından tespit edildi.
5.Golf 1.6 tdi 2014 model: 115000km de. arkadaşım aracın ilk sahibi. 70000km'dir yazılımlı kullanıyor. Yazılımdan sonra daha fazla yağ eksilttiği tespit edildi. yazılımdan önce de eksik çıkıyordu. genelde 1lt civarı eksik çıkıyor.
6.Scirocco 160'lık 2015 model: Yakın arkadaşımın. 10000km de satın aldı. stoktu. gırtlak yükledi. şaun 230 240hp civarı. günlük kullanıyor. kendisi hiç yağ eklemedi ancak 1 1.5 lt eksiltiyor.

5 farklı insan 6 farklı araba 5 farklı kullanım şekli ve ufak farklılıklar harici aynı motorlara sahip 6 farklı araba. ortak özellikleri turbo ve küçük hacimli olmaları. bir daha bu konu açılırsa birşey yazmayacağım, bu post'um refere alınabilir.
Dizeller konusunda engin bilgilere sahip değilim ancak şunu söyleyebilirim ki küçük hacimli turbo benzinli araçlarda bu durum her zaman yaşanabilir. Ne kadar yağ eksilttiği, eksiltip eksiltmediği sürücünün sürüş karakteri ile doğrudan da bağlantılıdır. benim 50000km'de 2lt eklediğim yerde başka bir vatandaş 10lt de ekleyebilir. sürekli dip gaz gidilirse mümkün olabilir.
 
Son düzenleme:
Öğrenci olsan elimdeki dizel seçeneğini kullanırım bende üstelik aynı hissi imajı veren marka model oluyorsa bu
 
Yağ yakma çok farklı bir şeydir . Küçük hacimli ve turbo benzinli her araç bir miktar yağ eksiltiyor. Kitapçık değerlerinden çok daha fazla yağ eksiltiyorsa evet bir sorun olabilir..Ancak bunun dışındaki durumlar yağ yakıyor olarak algılanmamalı
Bir de şöyle bir durum var :
Ne kadar yağ eksilttiği, eksiltip eksiltmediği sürücünün sürüş karakteri ile doğrudan da bağlantılıdır. benim 50000km'de 2lt eklediğim yerde başka bir vatandaş 10lt de ekleyebilir. sürekli dip gaz gidilirse mümkün olabilir.
 
Yağ yakma çok farklı bir şeydir . Küçük hacimli ve turbo benzinli her araç bir miktar yağ eksiltiyor. Kitapçık değerlerinden çok daha fazla yağ eksiltiyorsa evet bir sorun olabilir..Ancak bunun dışındaki durumlar yağ yakıyor olarak algılanmamalı
Bir de şöyle bir durum var :
aslında kötü bir örnek de var çevremde.arkadaşım geçen sene ikinci el 1.2 turbo clio aldı. dün yine yağ lambası yakmış.2lt falan eksiltmiş ve bu durum 4.ye yaşanıyor. işte bu sıkıntı çünkü adam basmıyor. bizzat biliyorum
 
Turbo her motor yağ yakar bu sistemin doğal tepkisi ama 160 lık golfe uzun dönem bineceğim derseniz 90 model şahin kullanır gibi bagajda 4 litre yağ ile gezmek gerekli, ve nereye kadar böyle devam edecek belli kmden sonra kurumlar kalıcı hasar verecek kısacası çok ömrü olmayacak
dizel focus öğrenci adam için daha makbul, 1.6 tdci gidişi v.s fena olmayan yakıtı uygun olan kmsi yüksek olmadıkça binilebilecek bir araçtır
birde golf aldığınız zaman her ortalama 10 litre gördüğünüzde " aynı yolu focus olsa 5 litre ile giderdim " düşüncesine kapılabillirsiniz, şahsen ben kapılıyorum :D
 
Son düzenleme:
Turbo her motor yağ yakar bu sistemin doğal tepkisi ama 160 lık golfe uzun dönem bineceğim derseniz 90 model şahin kullanır gibi bagajda 4 litre yağ ile gezmek gerekli, ve nereye kadar böyle devam edecek belli kmden sonra kurumlar kalıcı hasar verecek kısacası çok ömrü olmayacak
dizel focus öğrenci adam için daha makbul, 1.6 tdci gidişi v.s fena olmayan yakıtı uygun olan kmsi yüksek olmadıkça binilebilecek bir araçtır
birde golf aldığınız zaman her ortalama 10 litre gördüğünüzde " aynı yolu focus olsa 5 litre ile giderdim " düşüncesine kapılabillirsiniz, şahsen ben kapılıyorum :D
sinan ben 4 senedir bagajda 4lt yağ ile geziyorum koymasam da duruyor önlem her zaman alır öyle gezerim beni bilirsin. gururumu kırdın:D
 
Öğrenci adamın gideri belli olmayabilir ama geliri 3 aşağı 5 yukarı bellidir. Haftada eline kaç para geçiyor, arabayı ne sıklıkla kullanmayı düşünüyorsun bunları hesaplayıp hangi motoru istediğini öyle belirlemelisin. Çalışan biri zaten az kullanıyorum, arada kapıda da yatabilir haftasonları gezerim v.s diyebilir ama öğrenci adam kapıda yatırmak için araba almaz, almamalı. O yüzden haftalık/aylık gelirin tahmini kaç para, bu paranın ne kadarını akaryakıta ayırabilirsin bunun hesaplamasını yap sonra 160'lık 122'lik tsi, 115'lik tdci diye değerlendirmesi yapılır.
 
Merhaba arkadaşlar ben Enes Ankara'da oturuyorum başkent üniversitesinde okuyorum
focus 3 HB dizel ile golf 6 arasında kaldım.
1 seneye yakın 122 lık golf kullandığım için farklılık ve daha iyi yürüdüğü için 160 lık istiyorum ama @Ozgur Gunes kardeşim onlar sorunlu 'sakın alma' diyor. Yağ yakması dışında sizin bir bilginiz var mı? kmsi yüksek olmadığı surece 122 lik dsg de olur diyorum ama 160lığı manuel istiyorum.
Uzun süredir arabasız olduğum için ortalama kaç km yaparım bilmiyorum golf varken de aylık 1 depo yetiyordu. Öyle sürekli gezen biri değilim ama uzun süre arabam olmadığından dizel alıp dağ taş gezsem mi diyorum aklıma ilk gelen focus oldu. dizel golf niye düşünmedin dersenizde zaten tsı az yakıyor dizele ektra para vermek istemiyorum. Focustan başka yazılıma uygun öneriniz var mı?
Golf 6 yı hıghline istiyorum ve cok küçük bir ihtimal olsa da denk getirebilirsem makyajlı xenon istiyorum eski aracım gibi siyah içi bej bir kombinasyon arıyorum. onun dışında @Ozgur Gunes yazılım yaptırırsa memnun kalırsa bende peşinden gidicem. Golfle alakalı aklımdaki tek sorun 160lık motor onun dışında her şey tamam.
Gelelim focusa acıkcası focusun donanımlarındaki doluluklarını bilmiyorum motoru ile de hiç bir fikrim yok :D yazılıma pek uygun olmadığını duydum ama titanium dizel focus hb bana mantıklı geliyor beyaz olmadığı taktirde
Düşüncelerim bunlar sizce ne almalıyım önereceğiniz arabalar var mı?
Tam @Renard abimin yazdığı şeyin benzerini yazmaya gelmiştim ki daha da detaylı yazdığını gördüm. 1.4 160HP doğası gereği yağ eksiltmesinin dışında fazla hor kullanılırsa DSG kavrama arızaları gibi sorunlara gebe bundan dolayı DSG alırsanız servis bakımlı olmasına özellikle dikkat edin bu şekilde iyi niyet garantisi altında sizden ücret alınmadan değişim yapılacaktır. Manuel alırsanız şanzıman ile ilgili sıkıntı yaşayacağınızı düşünmem. Yakıt tüketimi olarak 160HP motor pek tutumlu değil. Basarsanız yakar ama keyiflidir ve sizi yer yer güldürür. Dizel alırsanız yakıt olarak evet avantajda olacaksınız bu su götürmez bir gerçek fakat bakım maliyetleri benzinliye kıyasla bir hayli fazla olacaktır buna dikkat etmek gerek. 122HP olan motorun herhangi kronik problemini duymadım. Yakıt tüketimi olarak benzinlilere göre oldukça iyidir pek yakmaz Yazılım konusunda pek birşey bilmesemde önermiyorum. Sonuç olarak tercih vermenizdeki en büyük etken ne kadar yol yapacağınız olacaktır :). Şimdiden hayırlı olsun :).
 
Tam @Renard abimin yazdığı şeyin benzerini yazmaya gelmiştim ki daha da detaylı yazdığını gördüm. 1.4 160HP doğası gereği yağ eksiltmesinin dışında fazla hor kullanılırsa DSG kavrama arızaları gibi sorunlara gebe bundan dolayı DSG alırsanız servis bakımlı olmasına özellikle dikkat edin bu şekilde iyi niyet garantisi altında sizden ücret alınmadan değişim yapılacaktır. Manuel alırsanız şanzıman ile ilgili sıkıntı yaşayacağınızı düşünmem. Yakıt tüketimi olarak 160HP motor pek tutumlu değil. Basarsanız yakar ama keyiflidir ve sizi yer yer güldürür. Dizel alırsanız yakıt olarak evet avantajda olacaksınız bu su götürmez bir gerçek fakat bakım maliyetleri benzinliye kıyasla bir hayli fazla olacaktır buna dikkat etmek gerek. 122HP olan motorun herhangi kronik problemini duymadım. Yakıt tüketimi olarak benzinlilere göre oldukça iyidir pek yakmaz Yazılım konusunda pek birşey bilmesemde önermiyorum. Sonuç olarak tercih vermenizdeki en büyük etken ne kadar yol yapacağınız olacaktır :). Şimdiden hayırlı olsun :).
122'lik olana yazılım yaptırmıştık zamanında 50000km falan öyle kullandık birşey olmadı. arada bir missfire yapıyordu o da bobinden ama bobin değiştirmemiştik. değişsek missfire ortadan kalkacaktı. arkadaşın düşündüğü hem manuel hem 122'lik. çiçek :)
 
Hocam bir bütçenizi öğrenseydik mesela ikisininde fiyatı eşit mi hangi donanımlarla alabiliyorsunuz ona göre kıyaslayalım
50-55 civarı
şu yağ yakma meselesine bir kez daha açıklık getirelim. malum foruma çok fazla yeni giriş oldu. kulaktan duyma bilgiler ile bilgi kirliliği yaratılmasından ise yaşayan birileri yazarsa bence daha iyi olur.

şimdi öncelikle adını doğru koyalım bu yakma değil yağ eksiltme durumu. yağ yakan araba duman atar. firmaların downsizing politikası ile birlikte yüksek sıkıştırmalı,performanslı turbo arabalarda sık karşılaşılan bir sorun. aynı motorun 122'lik versiyonu daha az yağ eksiltirken 160'lık olanının daha fazla eksiltmesi doğal seleksiyondur.

şimdi gelelim bizzat yaşadığım ya da yakın çevremin yaşadıklarına:
1.Ibıza Cupra 2013 model : 50500km'de. İlk sahibiyim. 50500 km'ye kadar olan zaman diliminde kendim 2lt yağ ekledim. gerisi servisten servise rutin yağ değişimi
2.Mercedes A180 AMG 2013 model: 88000km abim kullandı. ilk sahibiydi. benim de bizzat 1500 2000km yapmışlığım var. Kendisi Hiç yağ eklemedi. Ancak iki kez rutin bakımda 1 ve 1.5 lt olmak üzere yağ eksilttiği ustalar tarafından tespit edildi.
3.BMW 316i 2013 Model: 47000km iken satın alındı. abimin arabası. ikinci sahibi. Aldığı gibi servise götürdü, 1.5 lt eksik yağ çıktı. 13000km'dir kulllanıyor bir kere daha bakıma gitti yağ eksiltme tespit edilmedi.
4.BMW 320i ed 2014 model: 50000km'de. önümüzdeki hafta 5.kez bakıma gidiyor. babamın aracı. son derece sakin kullanılır. ilk sahibi. daha önce bir bakımında 1lt yağ eksilttiği ustalar tarafından tespit edildi.
5.Golf 1.6 tdi 2014 model: 115000km de. arkadaşım aracın ilk sahibi. 70000km'dir yazılımlı kullanıyor. Yazılımdan sonra daha fazla yağ eksilttiği tespit edildi. yazılımdan önce de eksik çıkıyordu. genelde 1lt civarı eksik çıkıyor.
6.Scirocco 160'lık 2015 model: Yakın arkadaşımın. 10000km de satın aldı. stoktu. gırtlak yükledi. şaun 230 240hp civarı. günlük kullanıyor. kendisi hiç yağ eklemedi ancak 1 1.5 lt eksiltiyor.

5 farklı insan 6 farklı araba 5 farklı kullanım şekli ve ufak farklılıklar harici aynı motorlara sahip 6 farklı araba. ortak özellikleri turbo ve küçük hacimli olmaları. bir daha bu konu açılırsa birşey yazmayacağım, bu post'um refere alınabilir.
Dizeller konusunda engin bilgilere sahip değilim ancak şunu söyleyebilirim ki küçük hacimli turbo benzinli araçlarda bu durum her zaman yaşanabilir. Ne kadar yağ eksilttiği, eksiltip eksiltmediği sürücünün sürüş karakteri ile doğrudan da bağlantılıdır. benim 50000km'de 2lt eklediğim yerde başka bir vatandaş 10lt de ekleyebilir. sürekli dip gaz gidilirse mümkün olabilir.
Bu bilgiler icin cok saol
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Porsche
Öğrenci adamın gideri belli olmayabilir ama geliri 3 aşağı 5 yukarı bellidir. Haftada eline kaç para geçiyor, arabayı ne sıklıkla kullanmayı düşünüyorsun bunları hesaplayıp hangi motoru istediğini öyle belirlemelisin. Çalışan biri zaten az kullanıyorum, arada kapıda da yatabilir haftasonları gezerim v.s diyebilir ama öğrenci adam kapıda yatırmak için araba almaz, almamalı. O yüzden haftalık/aylık gelirin tahmini kaç para, bu paranın ne kadarını akaryakıta ayırabilirsin bunun hesaplamasını yap sonra 160'lık 122'lik tsi, 115'lik tdci diye değerlendirmesi yapılır.
Eski aracımıda kapıda yatırdığım zamanda oldu. Siz benim sorumu tam alamadınız galiba gelirimde belli giderlerimde belli zaten tam olarak söyledikleriniz yaptıktan sonra 3 seçenek arasında kaldım babam daha fazla verse sorum yine golf7 tdi 'yazılımlı' mı mini jcw mı olur
 
Tam @Renard abimin yazdığı şeyin benzerini yazmaya gelmiştim ki daha da detaylı yazdığını gördüm. 1.4 160HP doğası gereği yağ eksiltmesinin dışında fazla hor kullanılırsa DSG kavrama arızaları gibi sorunlara gebe bundan dolayı DSG alırsanız servis bakımlı olmasına özellikle dikkat edin bu şekilde iyi niyet garantisi altında sizden ücret alınmadan değişim yapılacaktır. Manuel alırsanız şanzıman ile ilgili sıkıntı yaşayacağınızı düşünmem. Yakıt tüketimi olarak 160HP motor pek tutumlu değil. Basarsanız yakar ama keyiflidir ve sizi yer yer güldürür. Dizel alırsanız yakıt olarak evet avantajda olacaksınız bu su götürmez bir gerçek fakat bakım maliyetleri benzinliye kıyasla bir hayli fazla olacaktır buna dikkat etmek gerek. 122HP olan motorun herhangi kronik problemini duymadım. Yakıt tüketimi olarak benzinlilere göre oldukça iyidir pek yakmaz Yazılım konusunda pek birşey bilmesemde önermiyorum. Sonuç olarak tercih vermenizdeki en büyük etken ne kadar yol yapacağınız olacaktır :). Şimdiden hayırlı olsun :).
Dsg ye patlayama hazır bomba gözüyle bakmayan birisiyim zaten o yüzden km'si düşük olup bakımlı olduğu sürece (kronik sorunu) olmadığı sürece sorun yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Porsche
Eski aracımıda kapıda yatırdığım zamanda oldu. Siz benim sorumu tam alamadınız galiba gelirimde belli giderlerimde belli zaten tam olarak söyledikleriniz yaptıktan sonra 3 seçenek arasında kaldım babam daha fazla verse sorum yine golf7 tdi 'yazılımlı' mı mini jcw mı olur
160'lık tsi ve 115'lik tdci tüketimleri arasında geniş bir maddi skala var. Aylık yakıt parası konusunda maddi durumunuz öğrenci olmanıza rağmen bu kadar iyiyse sorun çıkarmayacak benzinli bir ünite almanızda fayda var. Aklınız illa güçlü bir tsi versiyonunda kalıyorsa, 160'lığın olası sıkıntısı konusunda da içiniz rahat etmeyecekse iki aracın yerine ibiza cupra da düşünebilirsiniz. Segment inmem derseniz 182'lik manuel focus da düşünebilirsiniz. Yok seçeneklerim belli bu ikisinden birini alacağım derseniz de 122'lik tsi golf'ü alırdım ben olsam. Her ne kadar golf 6, golf tarihinde en sevmediğim iç ve dış tasarıma sahip olsa bile.
 
Son düzenleme:
Ben şahsen dizel bir araba alırdım. Öğrenci arabası her koşulda az yakmalı diye düşünüyorum aynı motoru ben c4 picasso da kullanıyorum gazlayınca (yokluktan) ortalama maximum 7.5 gördüm ki 1500 kiloluk bir araba hakkında konuşuyorum. Bakım maliyetlerine gelince sanayi de 200-300 tl hallediyorsunuz benzinli de çok farklı olacağını zannetmiyorum.

Bide başka arabalarda önereyim belki ilginizi çekebilir:

Mazda 3 1.6 dizel manuel focus ile aynı motoru kullanıyor hem de sorunsuzluğu ile önde
Örnek ilan: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...kazasiz-boyasiz-tertemiz-arac-439748072/detay

Volvo S40 1.6 dizel manuel yine focus ile aynı motor :) bu da premium
örnek: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...nden-tertemiz-volvo-s40-dizel-443014021/detay

Alfa romeo giuletta 1.4t 170 bg tct motoru performanslı ve yakıtı da fena değil. 2 sene üst üste motor ve şanzıman ödül aldı. Belki dizel manuellerini de bulabilirsiniz
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-170-hp-beyaz-111000-km-orjin-425714301/detay
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...