AÇIK Focus 4.5 1.5 Ecoblue alınır mı? Baba arabası tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mete25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mete25

Panpa
754
Marka
BMW
Selamlar herkese,

Babamın 17 yıldır kullandığı laguna 2 aracımızı yenilemeyi düşünüyoruz. Alınan aracın da uzun yıllar kullanılacağını hesaba katarak uzun yolu keyifli, performansı, konforu yerinde olan, arıza çıkarmayacak, babama herhangi bir konuda eski aracını aratmayacak bir seçenek arıyoruz. Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği de bizim için önemli. Problemsizlik açısından tam otomatik şanzımanıyla beraber active wagon dizel focus bizi memnun eder diye düşündüm. Yerden yüksekliği de ayrı bir artı noktası olacaktı çünkü nadiren de olsa köy yollarına, hafif araziye giriliyor. Ancak bu araçlardaki sık sık dpf rejenerasyona girme problemi olduğunu ve bunun 2024 modellerde çözülmüş olduğunu duydum. 2024 modelde ise sadece sedan versiyon geliyor.

Ford-Focus_Active_Wagon-2022-1280-34e1eb06605fed9df83ba85820003090b0.jpg



Haliyle şuan radarımızda 2024 sedan focus dizel otomatik seçeneği bulunuyor. Bu araca alternatif olarak tam otomatik ve 1.6 m bandında ne düşünülebilir? Sedan focus beklentilerimizi karşılar mı? Önerilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.
 
Selamlar herkese,

Babamın 17 yıldır kullandığı laguna 2 aracımızı yenilemeyi düşünüyoruz. Alınan aracın da uzun yıllar kullanılacağını hesaba katarak uzun yolu keyifli, performansı, konforu yerinde olan, arıza çıkarmayacak, babama herhangi bir konuda eski aracını aratmayacak bir seçenek arıyoruz. Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği de bizim için önemli. Problemsizlik açısından tam otomatik şanzımanıyla beraber active wagon dizel focus bizi memnun eder diye düşündüm. Yerden yüksekliği de ayrı bir artı noktası olacaktı çünkü nadiren de olsa köy yollarına, hafif araziye giriliyor. Ancak bu araçlardaki sık sık dpf rejenerasyona girme problemi olduğunu ve bunun 2024 modellerde çözülmüş olduğunu duydum. 2024 modelde ise sadece sedan versiyon geliyor.

Ekli dosyayı görüntüle 49671


Haliyle şuan radarımızda 2024 sedan focus dizel otomatik seçeneği bulunuyor. Bu araca alternatif olarak tam otomatik ve 1.6 m bandında ne düşünülebilir? Sedan focus beklentilerimizi karşılar mı? Önerilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.
biliyorsunuzdur ama yine de söyleyeyim,
sedanlarda ve hb'lerde muz tipi torsiyon varken SW ve active versiyonlarda arkada çift salıncakla beraber geliyor, şehir içinde çok fark olmasa da yüksek hızlarda aradaki fark belli oluyor,

sedanların baş mesafesi SW'lerden kötü, 1.84 boyumla sedanda kafam tavana değiyordu, koltuğa tam oturamıyorsunuz yani, ama omuz ve diz mesafesi octavia ve golf ile benzer, hatta omuz daha geniş olabilir,

bagaj konusunda 50 litre fark oluyor + kullanışlılık ögeleri SW'de daha fazla,

yalıtım olarak da SW'ler daha iyi diye biliyorum,

motor konusuna hakim değilim ama şanzıman 8 ileri tork konventörlü geliyor, iyi bir şanzıman diye biliyorum + yüksek hızlarda düşük devir ile gitmek mümkün,

kalite olarak herhangi bir güncel C sınıfı araçla benzer lakin direksiyon malzemesi mondeo'lara oldukça benzer ve iyi-kaliteli, son zamanlarda diğer markalarda o kadar kaliteli hissettiren direksiyon görmedim,

koltuk konforu da iyi, ön çok iyiyken arka kötü değil, bindiğim vakit rahat etmiştim,

bulunduğunuz bölgede Ford bayisi ve SW versiyon varsa test sürüşü yapmanız daha iyi olur, böylece daha iyi sonuca varabilirsiniz
 
başka araç olarak kia cee'd sw önerebilirim, donanım-hacim-kullanışlılık olarak Focus'tan çok bir farkı yok, focus kadar dinamik değil sadece, yine 1.6 dizel versiyonları var ama DCT şanzıman ile geliyor, kavraması yaş mı kuru mu bilmiyorum, bide parça maliyeti focustan pahalı olabilir,

C sınıfında başka iyi örnek pek aklıma gelmiyor
 
2024 sedanını yaklaşık 1 senedir şirket aracı olarak kullanıyorum yakıt, performans, yol tutuş her anlamda çok memnunum.
Görece kötülüğü tartışılır araç biraz sert. Ford kullanıldığı hissediliyor.

İstanbul şehiriçi karma kullanımda 6-7 litre, uzun yolda 150 sabit 5,5 civarlarında tüketiyor. Vites oranları uzun yol için çok ideal. Şanzımanın çalışma hızı ise çift kavrama gibi bir eksiklik hissedilmiyor.

Dpf dediğiniz gibi ilerde sorun çıkarabilir ona yorum yapamayacağım, benim araç haftanın bir kaç günü uzun yolda kullanıldığı için dpf ışığı veya arızası vermedi henüz.


2000 devir - 125 km/h

IMG_7154.jpeg
 
Bence tam nokta atışı çok iyi kombinasyonda bir model bulmuşsunuz. Uzun yıllar zevkle binilir diye düşünüyorum, dpf ile ilgili de bilgilendirenler olucaktır.
 
başka araç olarak kia cee'd sw önerebilirim, donanım-hacim-kullanışlılık olarak Focus'tan çok bir farkı yok, focus kadar dinamik değil sadece, yine 1.6 dizel versiyonları var ama DCT şanzıman ile geliyor, kavraması yaş mı kuru mu bilmiyorum, bide parça maliyeti focustan pahalı olabilir,

C sınıfında başka iyi örnek pek aklıma gelmiyor
Burdaki ford showroomunda aracı inceledik ancak test aracı olmadığından babamın aracın sürüşünü deneyimleme fırsatı olmadı. Ben 2020 model 1.5 manuel versiyonunu kısa bir mesafe sürmüş ve çok beğenmiştim.

Aslında bizim de içimize sinen sw model ancak dpf baş ağrıtmasın diye 2024 modele yönelmek durumunda kaldık. 2024 versiyonlarda dpf konusunda bazı iyileştirmeler yapıldığını okudum. Ancak kasa seçeneği olarak sadece active hb veya sedan satın alınabiliyor.

Alternatif araç olarak kuru tip çift kavramaya sahip araçlarla kesinlikle problem yaşayacağımızı düşünüyorum. Islak tip çift kavramalı araçlar belki düşünülebilir.

2024 sedanını yaklaşık 1 senedir şirket aracı olarak kullanıyorum yakıt, performans, yol tutuş her anlamda çok memnunum.
Görece kötülüğü tartışılır araç biraz sert. Ford kullanıldığı hissediliyor.

İstanbul şehiriçi karma kullanımda 6-7 litre, uzun yolda 150 sabit 5,5 civarlarında tüketiyor. Vites oranları uzun yol için çok ideal. Şanzımanın çalışma hızı ise çift kavrama gibi bir eksiklik hissedilmiyor.

Dpf dediğiniz gibi ilerde sorun çıkarabilir ona yorum yapamayacağım, benim araç haftanın bir kaç günü uzun yolda kullanıldığı için dpf ışığı veya arızası vermedi henüz.


2000 devir - 125 km/h
Teşekkür ederim hocam tecrübelerinizi aktardığınız için. Sanırım sizin araç 215/50/17 ebadına sahip üst paket. 205/60/16 ebatlı paket konfor anlamında bizi daha mutlu edebilir. Suspansiyon konfor seviyesi bizim önem verdiğimiz bir kulvar durumunda.
Bence tam nokta atışı çok iyi kombinasyonda bir model bulmuşsunuz. Uzun yıllar zevkle binilir diye düşünüyorum, dpf ile ilgili de bilgilendirenler olucaktır.
Alternatif olarak megane 1.3 tce aklıma geliyor. Yalıtım ve konfor anlamında eli daha zayıf olacaktır ancak 5 yıl garanti opsiyonu ve yıllardır kullanılan benzinli 1.3 motor fiyat avantajıyla birlikte cazip görünüyor. Bu araçtaki edc nin ıslak tip olmasıyla da sorunsuzluk anlamında üzmeyebilir diye düşündüm.
 
Ben de biraz ilgileniyordum bu modelle, Trend X hali de yeterli donanımı sunuyor aslında.

Bir de 2023'ler ile 2024 arasında iyi fiyat farkı var yani sırf dpf için 200.000TL+ fiyat farkı bana mantıklı gelmedi 🙂 Ama 2024, 2024'tür.
 
Alternatif olarak megane 1.3 tce aklıma geliyor. Yalıtım ve konfor anlamında eli daha zayıf olacaktır ancak 5 yıl garanti opsiyonu ve yıllardır kullanılan benzinli 1.3 motor fiyat avantajıyla birlikte cazip görünüyor. Bu araçtaki edc nin ıslak tip olmasıyla da sorunsuzluk anlamında üzmeyebilir diye düşündüm.
Megane bence de güzel ama köy yollarında ve hafif arazide altını vurma ihtimali daha yüksek. Megan'ı bozuk köy yolunda 3-4 kişi binerek denediğimizde altını vurucaz diye bizi biraz tedirgin etmişti. Halbuki o yoldan egea gibi altı biraz yüksek arabalar rahatça gidiyordu. Bütçeniz tam olarak ne kadar bilmiyorum, farklı bir öneri olarak 2022-2023 sportage 1.6t'da incelenebilir.
 
Kuzenimde 1.0 Ecoboost Active x versiyonu var iki yıldır, oldukça memnun.

Bir dönem kiralık olarak 2023 dizel sw Active x ben kullandım ama gidişi tatminkar gelmedi. Ecoboost hybrid'i denerdim sizin yerinizde olsam, uzun dönem kullanıcı videoları da youtube'ta mevcut. Yalıtım ve konfor olarak güzel bir harman olduğunu düşünüyorum active x'in
 
Kuzenimde 1.0 Ecoboost Active x versiyonu var iki yıldır, oldukça memnun.

Bir dönem kiralık olarak 2023 dizel sw Active x ben kullandım ama gidişi tatminkar gelmedi. Ecoboost hybrid'i denerdim sizin yerinizde olsam, uzun dönem kullanıcı videoları da youtube'ta mevcut. Yalıtım ve konfor olarak güzel bir harman olduğunu düşünüyorum active x'in
1.0 hybrid kuru kavrama powershift ile geliyor. Motorun 170 nm tork değeri ile en ufak gaz emrinde vites düşürdüğüne dair olumsuz eleştiriler izledim. 1.5 ecoblue performans anlamında kurtarır ama 1.0 hybrid üzer diye düşünüyorum. Sedan ve hb versiyonun sw ye göre 50 kilo kadar hafiflik avantajı var. Sw tercih etmediğimiz takdirde araç performans anlamında bir tık daha iyi hissettirebilir.

Megane bence de güzel ama köy yollarında ve hafif arazide altını vurma ihtimali daha yüksek. Megan'ı bozuk köy yolunda 3-4 kişi binerek denediğimizde altını vurucaz diye bizi biraz tedirgin etmişti. Halbuki o yoldan egea gibi altı biraz yüksek arabalar rahatça gidiyordu. Bütçeniz tam olarak ne kadar bilmiyorum, farklı bir öneri olarak 2022-2023 sportage 1.6t'da incelenebilir.
Yerden yükseklik olarak sedan focus megane dan bir tık daha avantajlı diyebiliriz o zaman. Tucson/Sportage ikilisinde de kuru çift kavrama var diye biliyorum. Kasa ağırlığıyla birlikte zaman zaman aşırı ısınma uyarısı alınabiliyormuş diye duymuştum. Babam alınacak herhangi bir araba için yeni bir kullanım alışkanlığı geliştiremeyeceğinden olabildiğince onun kullanım alışkanlığına uyum sağlayabilecek bir şanzımana ihtiyaç var :)
 
1.0 hybrid kuru kavrama powershift ile geliyor. Motorun 170 nm tork değeri ile en ufak gaz emrinde vites düşürdüğüne dair olumsuz eleştiriler izledim. 1.5 ecoblue performans anlamında kurtarır ama 1.0 hybrid üzer diye düşünüyorum. Sedan ve hb versiyonun sw ye göre 50 kilo kadar hafiflik avantajı var. Sw tercih etmediğimiz takdirde araç performans anlamında bir tık daha iyi hissettirebilir.


Yerden yükseklik olarak sedan focus megane dan bir tık daha avantajlı diyebiliriz o zaman. Tucson/Sportage ikilisinde de kuru çift kavrama var diye biliyorum. Kasa ağırlığıyla birlikte zaman zaman aşırı ısınma uyarısı alınabiliyormuş diye duymuştum. Babam alınacak herhangi bir araba için yeni bir kullanım alışkanlığı geliştiremeyeceğinden olabildiğince onun kullanım alışkanlığına uyum sağlayabilecek bir şanzımana ihtiyaç var :)
Hybrid olmayan ecoboost bile sw'da eksik hissettirmiyor fakat kuru kavrama varsa haklısınız dizel kombinasyon daha mantıklı görünüyor, vites aralıkları vs gayet güzel ayarlanmış. Sadece performansı hala kafamda soru işareti; 50kg'ın günlük kullanımda ciddi bir ivme kazandıracağını düşünmüyorum